Mikä on vikana,

stefanus

kun palstan aiheita ei perustella Raamatun sanalla kuin muutamissa harvoissa tapauksissa, ja varsinkin silloin, kun ne jollakin tavalla puolustavat aloittajan omia päätelmiä asioista?

8

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

se pitäisi ikäänkuin todistaa että Raamattu puhuu oikein?

Että sen Sanaan voi luottaa? Jotenkin tähän tapaan? ko?

------------------------------------------------

VAIN Jumala on kuolematon?

Raamattu sanoo:

1. Tim. 6:16
      Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Mutta ihminenki voi saada ikuisen elämän?

Raamattu sanoo:

1. Joh. 5:11
      Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

Kenellä sitten ei ole ikuista elämää? Jos ei häntä Jumala lunasta?

Raammáttu sanoo:

1. Joh. 3:15
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

************************************************YYllä olevien Raamatun tekstien mukaan ainoa ikuisen elämän mahdollisuus on siis että uskoo siihen, että Jeesus Kristus maksoi omalla verellään ja kuolemallaan (vapaaehtoisesti) meidän syntiemme seuraukset, että HÄN MAKSOI TÄYDEN HINNAN - eli KUOLI meidän syntiemme tähden, jotta me saisimme elää. (Jeesus ei ole missään ikuisesti kitumassa meidän syntiemme tähden vaan on jo kuolemallaan maksanut lunastuksen KOKO HINNAN Jumalan oman täydellisen lain mukaan) tämä hinnan periaate on SAMA minkä se joka EI PELASTETTU joutuu itse maksamaan rikkeistään.

Raamattu sanoo:

Ap. t. 2:23 > 24
      23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt. [Luuk. 18:32]

24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]

Tässä vielä muutamia Raamatun kohtia jotka todistavat samaa:

1. Moos. 2:17
      Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."

Raamattu kertoo kuinka Jumalan vihollinen petti ihmisen kun väitti -

1. Moos. 3:4
      Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".

Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta >>> elämään (ei "ikuisesta piinasta" >>> taivaaseen) ...

Tällainen on Raamatun sanoma "pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse".

Raamattu sanoo:

Joh. 6:27
      Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Joh. 3:36
      Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

Joh. 4:14
      mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

Joh. 4:36
      Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

Joh. 5:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

Joh. 6:40
      Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Joh. 6:47
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Joh. 6:51
      Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

Joh. 6:58
      Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

Joh. 6:68
      Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

Joh. 10:28
      Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Joh. 12:25
      Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

Joh. 12:34
      Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

Joh. 12:50
      Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Joh. 17:2
      koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

Joh. 17:3
      Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Ap. t. 13:46
      Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

Ap. t. 13:48
      Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

Room. 5:21
      että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

Room. 6:22
      Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Room. 6:23
      Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

1. Tim. 1:16
      Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

1. Tim. 6:12
      Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

Tit. 1:2
      apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -

Tit. 3:7
      että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

Hepr. 9:12
      meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

Hepr. 9:14
      kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!

Hepr. 9:15
      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

Hepr. 13:20
      Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

1. Joh. 2:25
      Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

1. Joh. 5:13
      Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

1. Joh. 5:20
      Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

• sitä, että kun mielipiteissä kehua retostetaan hyvinkin usein Jumalan Pyhän Hengen tuntemuksella ja profetian hengellä, niin kuitenkaan ei Raamatun profetiaa kerrota aloituksissa, vaan jonkun vajavaisen ihmisen sepustuksia vaan..

Isä Jumala ei tarvitse meitä todistamaan itsestään, vaan hän on lähettänyt meidät Raamatun evankeliumin ilosanomaa julistamaan, niinkuin Jeesus esimerkillisesti sanoo Markuksen evankeliumin viimeisessä luvussa näin: "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". (Markus 16:15-16).

Siis joka uskoo evankeliumin iankaikkiseen sanomaan ja ottaa sen ilolla vastaan, se saa elää iankaikkisesti; mutta joka ei usko evankeliumin ilosanomaa, vaan hylkää sen, niin Jumala hylkää hänet sitten kun on tuomion aika alkaa maailman ajan loputtua ihmiskunnassamme..

• tein vahingosa
      • siellä uudessa aloituksessasi, jotenka en käy siitä tässä tämän enempää paasaamaan..

• IDENEB

Tämä on vastakohta palstan käytännölle. Nyt ei
      omia mielipiteitä, vaan Jumalan. Sellaisenaan.

Pakko lyhennellä, mutta katsokaa itse koko luku.
      Ensimmäisen kirkollsikokouksen satoa, Ap.t. 15.
      Että Mooseksen lakia ei saa laittaa pakanuudesta
      kääntyneiden "kannettavaksi", kun eivät isätkään
      ole kyenneet sitä kantamaan. Lukekaamme Sanaa!

Ap.t. 15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".

6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.

8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
      9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
      11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
      12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
      30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.

31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.
      32 Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehoittivat veljiä monin sanoin ja vahvistivat heitä.

Yksimielisesti ja Pyhässä Hengessä

Jälkikommentti
      Tämä oli siis vastakohta omien ajatusten
      puolustelulle. Olen eri mieltä Raamatun kanssa
      ehkä, mutta Raamattu on Herran Sanaa. Jääköön omat
      mielipiteet tällä kertaa sanomatta.

Rakas Raamattu!
      Ideneb    

• perustella

Raamatun sanalla. Esimerkiksi adventismin oppeja on melko vaikea perustella Raamatun sanalla minkä vuoksi ne perustelevatkin oppejaan Ellenin sanalla.

• raamatunlausetta

postistas mutta ei löytyny. unohdit kai kirjottaa sen.

• sanomatta: "Kuka voi tuomita kadotukseen?
        Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, ompa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?

Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme". (Room.8:33-35, 38-39).

Niitten adventistien, jotka tuomitsevat Jeesukseen uskovat helluntailaiset-, sekä vapaakirkolliset lähimmäisensä kadotukseen sapatin laiminlyönnin seurauksena, on nyt syytä lukea tämä Raamatun sana hyvin huolellisesti ja tallettaa sanoma sydämmeensä, ettei totuus Jumalan rakkaudesta Kristuksessa Jeesuksessa enää niin helposti unohtuisi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe