Onko Isrealilla mitään oikeutta vaatia palestiinalaisilta rauhan elkeitä niin kauan kun he estävät lääkkeiden, ruuan, polttoaineen ja veden jakelun? Niin kauan kun he harjoittavat valtioterrorismia palestiinalaisia kohtaan, saavat he "kärsiä" raketti-iskuista. Itse asiassa rauhan saaminen olisi hyvin helppoa jos Israel vetäytyisi kokonaan Gazasta ja lakkaisi harjoittamasta nykyistä apartheid politiikkaansa.
Palestiina ja raketit
11
257
Vastaukset
- naulan kantaan
se olisi hyvin helppoa jos vain israel haluaisi sitä.... niin, jos
mutta kun kulisiien takana puuhataan kaikkea muuta ja halutaan tuhota yksi kansa joka koetaan ylimääräiseksi alueella
Israelin otteet ovat psykopaattisia, alistajan otteita -- ei vain sotaa vaan koko rauhanprosessia ajatellen- masss
sitä joka varoittaa ja pyytää vastapuolen siviilejä pois pommin alta vai sitä joka on piilossa omien siivilien takana
- ilkka...
masss kirjoitti:
sitä joka varoittaa ja pyytää vastapuolen siviilejä pois pommin alta vai sitä joka on piilossa omien siivilien takana
Siinä missä vaikkapa Sudanin kaltaiset roistovaltiot tekevät hirvittäviä rikoksia ihmisyyttä vastaan, eivätkä Saudi-Arabia, Pakistan ja muuta itsejulistetut muslimivaltiot edes yritä kätkeä halveksuntaansa ei-muslimeita kohtaan, yksin Israel poimitaan silmätikuksi. Tämä on se Israel, joka kääntää vihollismielisten palestiinalaiskirjailijoiden teoksia hepreankielelle, ylläpitää palestiinalaisten ihmisoikeuksia puolustavaa Korkeinta Oikeutta … pitää yliopistonsa avoinna arabikansalaisille ja antaa heille äänioikeuden.
-lisäksi israel on ainut maa, joka on vetäytynyt valloittamiltaan maa-alueilta esim. syyriassa, luovuttanut vastikkeetta gazan palestiinalaisille (mikä oli järjetön, ellei peräti järjettömin teko israelin historiassa) eli päästettiin palestiinalainen roskaväki raketteineen myös maan itäpuolelle. - Palombo
lyhyesti ja ytimekkäästi.
- jakelua :
sitä vastoin Hamasin *gangsterit* ovat jo useasti murtautuneet YK:n jakelupisteisiin ja varastaneet sieltä YK:n omaisuutta!
- Deronda
saaminen siis on helppoa, koska Israel on vetäytynyt Gazasta jo monta vuotta sitten. Minusta Gaza on sen jälkeen ajautunut lähinnä kaaokseen.
- Palombo
ote asiaan. Olen lukenut sinun juttujasi ja edustat sionismia.
Silloin et voi tarkastella asioita puolueettomasti.
- anarkia.
Tietenkin olisi toinenkin vaihtoehto, että palestiinalaiset saisivat järjestetyksi itselleen valtiohallinnon nykyisen anarkian tilalle.
Siis saisivat järjestyksen maahan.- Palombo
vastapuoli tekee kaikkensa jottei niin tapahtuisi.
Pitää muistaa, että Israel ajaa vain omaa etuaan ja palestiinalaiset ovat sille kuin saaste josta se haluaa eroon. Perehdy faktoihin niin löydät totuuden pian.
- Vastuutaan ei voi pa
nähdä saadaanko Israel vastuuseen tästä taposta. Rachel Corrien vanhemmat ovat saapuneet Israeliin aloittaakseen oikeudenkäynnin jossa Israelin valtio on syytettynä.
Itse muistan hyvin tuon järkyttävän tapahtuman kun nuori amerikkalainen rauhanaktivistinainen jyrättiin raivaustraktorilla maan tasalle.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=18037
Israelin armeija, jonka piti asiaa tutkia, unohti asian nopeasti ja on yrittänyt kaikin keinoin vierittää syyn viattoman tytön niskoille.- koskettava
video rohkeasta nuoresta tytöstä joka antoi henkensä rauhan puolesta.
http://www.youtube.com/watch?v=n-HUlxl0lZM&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027