annetaan; eli kateuden annetaan tuottaa ns "paskapuhetta". Pienessä yhteisössä tämä on vakava asia. Kukaan ei ole virheetön.
alla ohje tehkäämme parannus.
KAHDEKSAS KÄSKY
8
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Jumalan tarkoitus on, että ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetys on raskas isku, jonka vaikutus voi tuntua koko elämän ajan.
Itsestämme toivomme sanottavan pelkkää hyvää. Meidän on puhuttava lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuvan meistä. Jos muut kertovat lähimmäisestämme pahaa, rakkaus vaatii meitä tukemaan ja auttamaan häntä.
Toisen mainetta on varjeltava sekä yksityisesti että julkisesti. Julkisuuteen kuuluu oikeuden ja totuuden vaatimus ja siihen liittyvä avoimuus. Emme kuitenkaan saa paljastaa lähimmäisen rikkomuksia ilman varmaa tietoa ja painavaa syytä.
Rikkomusten arvioiminen on uskottu oikeuslaitokselle, joka toteaa syylliset ja asettaa heidät vastuuseen teoistaan. Yksityiselämässä meidän ei tule syyttää toisia eikä paljastaa heidän heikkouksiaan. Tehtävämme on rohkaista heitä vapautumaan menneestä ja etsimään uutta suuntaa elämälleen.
Älä levitä perättömiä huhuja äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi. (2. Moos. 23:1–2)
Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9–10)
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme puhu lähimmäisestämme perättömiä, petä hänen luottamustaan, panettele häntä tai tahraa juoruilla hänen mainettaan, vaan puolustamme häntä, puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen.
luitko loppuun?, kiitos
Kun kaksi "kristittyä" kohtaa, niin
10
481
Vastaukset
- eikö tämä käsky
merkitse enää lestadiolaisuudessa? maailma menee huonoon suuntaan.
- riahuu joka paikassa
Tietenkin käskyt on ja pysyy.
Paholainen tekee kuitenkin töitä jatkuvasti.
Miksei pahuus ulottuisi jokaiseen ihmiseen?
Ei meitä synnittömiä ole.
Kristitty ihminen saa varmaan pahoja puheita osakseen vaikka ei olisi syyllinenkään niihin.
Näin opimme tuntemaan sen kylmän kurjuuden, mitä paholainen tarjoaa.
Nosta katseesi ja jatka matkaasi, kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Jumala on omiensa kanssa.
- alkaa????
Toivon, että vanhimmat näyttävät tässäkin asiassa meille esimerkkiä.
Kristittyjen seurakunta on kirkko. On sopimatonta moittia kirkkoa ja sen työntekijöitä summissa ja ilman osoitetta. Voiko kukaan ihminen hyvällä omallatunnolla lyödä lyttyyn satojen pappien ja diakonien työn asiaa tuntematta ja perustelematta? Kun näytetään mallia kaikkien muiden uskovaisten ja kirkon viranhoitajien haukkumiseen, pitäisi jotakin kristittyjen antamaa opetuksen arvostelua kestää itsekin. Edes siinä tapauksessa, kun se on jumalansanalla perustettu.- Maantuska!
Kristittyjen seurakunta on kirkko.>
Nimellisesti se on Luterilainen, mutta todellinen seurakunta on se seurakunta jonka Jeesus on perustanut lukittujen ovien takana.
On sopimatonta moittia kirkkoa ja sen työntekijöitä summissa ja ilman osoitetta.>
Moitittavaa kyllä löytyy ja paljon tehköön kirkon väki parannuksen sen jälkeen voi kukin vaieta.
Voiko kukaan ihminen hyvällä omallatunnolla lyödä lyttyyn satojen pappien ja diakonien työn asiaa tuntematta ja perustelematta? >
Kirkon työ ei nyt niin kaksista ole jos ei nyt lasketa maallista ja aineellista hyvää mitä kirkko tekee aineellista hyvää jakaessaan.
Hengellinen puoli onkin sitten perin vaatimaton. Tuskinpa niillä eväillä edes syntyy herätystä kun kaikki nukutetaan syvään hengelliseen uneen. - !mutmut
Maantuska! kirjoitti:
Nimellisesti se on Luterilainen, mutta todellinen seurakunta on se seurakunta jonka Jeesus on perustanut lukittujen ovien takana.
On sopimatonta moittia kirkkoa ja sen työntekijöitä summissa ja ilman osoitetta.>
Moitittavaa kyllä löytyy ja paljon tehköön kirkon väki parannuksen sen jälkeen voi kukin vaieta.
Voiko kukaan ihminen hyvällä omallatunnolla lyödä lyttyyn satojen pappien ja diakonien työn asiaa tuntematta ja perustelematta? >
Kirkon työ ei nyt niin kaksista ole jos ei nyt lasketa maallista ja aineellista hyvää mitä kirkko tekee aineellista hyvää jakaessaan.
Hengellinen puoli onkin sitten perin vaatimaton. Tuskinpa niillä eväillä edes syntyy herätystä kun kaikki nukutetaan syvään hengelliseen uneen.Lukittujen ovien taakse olet jäänyt, sen kyllä huomaa!! Kerro vain omasta hengellisestä puolestasi, äläkä kuseskele tuntemattomien ihmisten silmille tuota saastaista omavanhurskaus- virtsaasi.
- puhutaansitten
Maantuska! kirjoitti:
Hengellinen puoli onkin sitten perin vaatimaton. Tuskinpa niillä eväillä edes syntyy herätystä kun kaikki nukutetaan syvään hengelliseen uneen.Ei ole mitään nimellisesti luterilaista seurakuntaa. On vain yksi seurakunta, kirkkomme. Esikoislestadiolaisuus ei ole ollut koskaan mikään seurakunta, eikä sille ole Jumalan sanaa koskaan annettu yksinoikeudeksi.
Lukittujen ovien takana ei ollut Laestadius, vaan Jeesus Kristus.
Kiva on vaatia parannusta toisilta. Tosta läheltä seuraten kirkon väki on tehnyt parannusta. Eivät he siihen sinun moitettasi ole tarvinneet.
Laodikean seurakunta ei näytä tarvitsevan parannusta.
Mikä lienee sinun uskosi, kun uskallat tuosta vaan lyödä maahan sen Pyhän Hengen työn, joka evankeliumin sanan kautta vaikuttaa? Et ilmeisesti itse joudu elämään armossa. Kenties oikea seurakunta ja hyvän kristityn ansiot riittävät. Kiitos, kun kerrot meille, mitä hedelmää lähetykset ovat tuottaneet. - Maantuska!
!mutmut kirjoitti:
Lukittujen ovien taakse olet jäänyt, sen kyllä huomaa!! Kerro vain omasta hengellisestä puolestasi, äläkä kuseskele tuntemattomien ihmisten silmille tuota saastaista omavanhurskaus- virtsaasi.
Lukittujen ovien taakse olet jäänyt, niin kuin kirkkokansakin, eivät he maailman kunnian ja pelon tähden voi ottaa ristiä kantaakseensa.
Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua ei voilla minun seuraajani. - tätä jellisporukkaa!
Maantuska! kirjoitti:
Lukittujen ovien taakse olet jäänyt, niin kuin kirkkokansakin, eivät he maailman kunnian ja pelon tähden voi ottaa ristiä kantaakseensa.
Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua ei voilla minun seuraajani.Mistä sinä tiedät, miten kukaan ristiä kantaa!
Jos olet 3 miljoonan ihmisen uskon tutkinut, vielä 2 miljoonaa on jäljellä.
Sittenkään sinä et ole viimeinen tuomari.
Eikö sinulle ole hengellistä opettajaa, joka ohjaisi sinua raittiiseen uskoon ja sanan tuntemiseen??? - !mutmut
Maantuska! kirjoitti:
Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua ei voilla minun seuraajani.En minä sokean (siis sinun) seuraajaksesi haluaisikaan. :-)))
Minä olen Kristuksessa vapaa synnin ja kuoleman vallasta. Kiitos Herralle olen myös tuollaisten hengellisesti sokeiden vallasta joita sinä edustat.
...Valvokaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Valvominen on varmaan jäänyt aika heikolle tolalle silloin, kun kristittynä itseänsä pitävä ihminen syyllistyy noin selvään Jumalan lain rikkomiseen.
Mutta hänellekin kuuluu armo ja anteeksiantamus, jos hänellä on sen verran uskoa, että saa siitä voiman parannukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san251605Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621147- 501130
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731019Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182960Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153942- 89877
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717877Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu114868