Annetaan potilaalle lumelääkettä jonka lääkäri kertoo olevan uusi tehokas lääke potilaan sairauteen.
Yleensä potilas ei tunne eikä koe lääkkeen vaikuttavan mitenkään. Joissakin tapauksissa, kun potilas uskoo lääkkeen tehoon potilas kokee sen toimivan. Mutta vain kokee: todellisuudessa potilas harhauttaa itseään.
On kuitenkin tapauksia joissa lääke todella toimii. Silti lääke ei ole totta vaan harhaa. Ainoa parantava tekijä on usko lääkkeen voimaan.
Uskolla on ihmeellinen voima, eikö?
Uskon
7
174
Vastaukset
- Yks-tämmönen
virtsaamisvaivoihin jotain lääkettä, oliko nimi curbisin, tai jotain sinne päin. Ihmettelin kun mitään vaikutusta ei ollut, mutta jälkeenpäin selvisi, että kysymyksessä oli lumelääke eli huijaus. Ei tehonnut minuun. Olin todella pettynyt siitä, että ihmisiä petetään tällä tavalla.
- ....................
...kyseessähän ei ole lääke vaan luontaistuote. Luontaistuotteet ovatkin huijareille otollista maaperää.
- persona-non-grata
vaikutuksesta:
http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_mielenterveys&jutunid=1003- vaikutus
Lumelääkityksessä positiiviset vaikutukset ilmenevät vaikka kokeeseen osallistuvat tietävät, että osa heistä saa lumelääkettä ja vain osa uutta testattavaa lääkitystä.
Ei sitä mikään muu oikein selitä, kuin toivolla siihen, että uusi lääke auttaa sekä uskolla siihen, että juuri minä saan tätä uutta tehokasta lääkettä.
Usein lumelääkityt saavat myös heille kerrottuja mahdollisia sivuoireita.
Kuinkahan paljon näistä selkä-, niska- hartia- ja hammassäryitä um. joita ihmeparanemisina "markkinoidaan" perustuu samaan plasebovaikutuksen? - persona-non-grata ... ei kirj.
vaikutus kirjoitti:
Lumelääkityksessä positiiviset vaikutukset ilmenevät vaikka kokeeseen osallistuvat tietävät, että osa heistä saa lumelääkettä ja vain osa uutta testattavaa lääkitystä.
Ei sitä mikään muu oikein selitä, kuin toivolla siihen, että uusi lääke auttaa sekä uskolla siihen, että juuri minä saan tätä uutta tehokasta lääkettä.
Usein lumelääkityt saavat myös heille kerrottuja mahdollisia sivuoireita.
Kuinkahan paljon näistä selkä-, niska- hartia- ja hammassäryitä um. joita ihmeparanemisina "markkinoidaan" perustuu samaan plasebovaikutuksen?mitään. Tai ei ainakaan saisi. Toivolla, siis uskolla, jotta paranen, kun tätä lääkettä/luontaistuotetta syön, on suuri osuus. Kuitenkin lumelääkkeenkin vaikutus loppuu suht nopeasti.
Yksi asia mm. apteekeista saatavien reseptivapaiden kipulääkkeiden vaikutuksen loppumiseen lienee se, että osa syö niitä kuin leipää, jolloin elimistö tottuu niihin ja niillä ei enää mitään vaikutuksia itse kipuun saa.
- sillä minäkin
perin uskolla ikuisen elämän.
"Joka uskoo Poikaan, sillä on ikuinen elämä" (Joh 3:36).
"Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun se elää vaikka olisi kuollut,
eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole" (Joh 11:25).
"Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä" (1.Joh 5:13). - voimalla
ei sitten autakaan.
Jumala jauhetaan palasiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261