Onko Nato väärässä?

Täällä eräs "upseeri ja herrasmies" on vaahdonnut jatkuvasti Tšetšenian itsenäisyyden puolesta ja näin ilmeisestikin asettunut terroristien puolelle.

Oliko Nato siis väärässä, kun se tuki Venäjän oikeutta säilyttää maan alueellinen yhtenäisyys? "Upseeri" on siis täysin eri linjoilla kuin kovasti ihailemansa Nato. Näyttää Nato-myönteisyys olevan aika ristiriitaista kiihkeimmällä kannattajallakin, joten kannattanee luopua jäsenyyden tavoittelusta kokonaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tšetšenia

12

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos muu maailma hyväksyy rohkean itsenäisyskampanjan ja maalla on edellytykset elää itsenäisenä, toki kannatan niitä.

      Tällaisia ovat esim. Kosovo ja Tshetshenia.

      Sen sijaan esim. Georgialle kuuluvat piskuiset maakunnat Abhasia ja Etelä-Ossetia ovat liian pieniä elääkseen itsenäisinä.

      Onneksi muu maailma ei niitä ole tunnustanutkaan...

      • ...liian pieniä? Muitakin pieniä on. Nehän ovat sitäpaitsi jo muutenkin olleet tasavaltoja.


      • Kairakettu kirjoitti:

        ...liian pieniä? Muitakin pieniä on. Nehän ovat sitäpaitsi jo muutenkin olleet tasavaltoja.

        ..muu maailma aio niiden itsenäisyyttä tunnustaa.

        Venäjän ja Nicaraguan tunnustus tuskin riittää YK:llekaan.


      • eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

        ..muu maailma aio niiden itsenäisyyttä tunnustaa.

        Venäjän ja Nicaraguan tunnustus tuskin riittää YK:llekaan.

        kuului Serbiaan, mutta Ahtisaari antoi sen muslimeille.


      • kissamies57
        eri-mies kirjoitti:

        kuului Serbiaan, mutta Ahtisaari antoi sen muslimeille.

        Ennenkuin Niksonni myi sen Kiinalle.


      • Hitman-1 kirjoitti:

        ..muu maailma aio niiden itsenäisyyttä tunnustaa.

        Venäjän ja Nicaraguan tunnustus tuskin riittää YK:llekaan.

        ...YK:n jäsenyyteen Kosovonkaan tunnustaneiden maiden määrä.


    • Tarkkaavainen.

      Sama "upseeri ja herramies" löytää kuulema kartoilta valtion nimeltä Tsetsehenia, vaikka edes Usassa sitä löydetä. Sama tyyppi haluaa muslimeille samalle alueelle oman valtion, vaikka terrorismin voimalla.

      • Ihan rohkeasti vaan kutsut minua nikkinimelläni.

        Tshetshenian maan kartta on monet kerrat ollut mm. Helsingin Sanomien Ulkomaat-sivuilla.

        Tiedonantaja-lehti ei taida sitä kylläkään tarjoilla.


      • kissamies57

        Kun lukee hiittimanin juttuja ne on niinku nato-oppaasta pienennetty painos.Surkeaa vaan kun on joutunut häviäjien puolelle.No onneks tuo fasismi kaatui taas euroopassa ja palataan reaalitalouteen.


      • Tarkkamies.
        Hitman-1 kirjoitti:

        Ihan rohkeasti vaan kutsut minua nikkinimelläni.

        Tshetshenian maan kartta on monet kerrat ollut mm. Helsingin Sanomien Ulkomaat-sivuilla.

        Tiedonantaja-lehti ei taida sitä kylläkään tarjoilla.

        Oletko nähnyt siellä myös Tshetshenian valtion kartan? Onko Suomi maa ja valtio? Onko Tshetshenia maa, kuten Suomi on? Vastaa änkyttämättä LUUSERI!


    • Kerrohan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      168
      1639
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      105
      948
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      76
      762
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      651
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe