Van Veeterenin tutkimuksia ja jo alku oli sellainen, että mietin miten moni olisi toiminut samoin.
Mies ajoi aivan vahingossa lapsen yli, mutta pakeni paikalta todettuaan lapsen kuolleeksi. En tiedä miten muut tekisivät, mutta en voisi jättää sitä lasta sinne ja ajaa pois.
Mitä minä tällä yritän sanoa on se, että vastuu pitää vahongostakin ottaa. Ja jotenkin kammottaa ajatus jättää kuollut ihminen sateeseen makaamaan ja yrittää kuvitella, että elämä voisi jatkua ihan kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan.
Katsoin ruotsalaista poliisisarjaa
21
689
Vastaukset
- kummallista!!
pelastaisit kuitenkin kissan ihmisen sijasta palavasta talosta ja nyt pohdit kuinka moni jättäisi kuolleen ihmisen tielle makaamaan.
tyypillinen ateisti ??- Kössönöm
sieltä sinä tupsahtelet tasaisin väliajoin minua arvostelemaan kissastani välittämisestä.
- kummallista!!
Kössönöm kirjoitti:
sieltä sinä tupsahtelet tasaisin väliajoin minua arvostelemaan kissastani välittämisestä.
vainoharhaisuus on myös omituista. mikään peku ole
vaan joku päähänpinttymä vaivaa. kuka jättäisi ihmisen palavaan taloon, jos hänet voisi pelastaa.
kukahan sekopää pelastaisi vain kissan - Thronos
kummallista!! kirjoitti:
vaan joku päähänpinttymä vaivaa. kuka jättäisi ihmisen palavaan taloon, jos hänet voisi pelastaa.
kukahan sekopää pelastaisi vain kissan...joudu tilanteeseen missä joutuisin valitsemaan pelastanko tulipalosta ihmisen vai rakkaan koirani.
Luulen etten kyllä sieltä ilman koiraani elävänä poistuisi... - Kössönöm
kummallista!! kirjoitti:
kukahan sekopää pelastaisi vain kissanmutta tuo jänkkäämisesi alkaa olemaan jo älytöntä. Ja kyllä minä edelleenkin kissani pelastaisin, jos se vaan olisi mahdollista.
- Kössönöm
Thronos kirjoitti:
...joudu tilanteeseen missä joutuisin valitsemaan pelastanko tulipalosta ihmisen vai rakkaan koirani.
Luulen etten kyllä sieltä ilman koiraani elävänä poistuisi...jotkut eivät millään ymmärrä sitä, että eläinkin voi olla rakas. Onkin kummallista, että peku on leimannut minut moraalittomaksi kun olen sanonut, että ilman muuta kissani pelastaisin.
- kaikki kotosalla
Kössönöm kirjoitti:
mutta tuo jänkkäämisesi alkaa olemaan jo älytöntä. Ja kyllä minä edelleenkin kissani pelastaisin, jos se vaan olisi mahdollista.
maallisessa oikeudessa saisit jankata juttuasi ihan turhaan ja täällähän jankkaat samaa asiaa
kirkosta eroamisista päätyönäsi päivästä päivään - oletko??
Kössönöm kirjoitti:
jotkut eivät millään ymmärrä sitä, että eläinkin voi olla rakas. Onkin kummallista, että peku on leimannut minut moraalittomaksi kun olen sanonut, että ilman muuta kissani pelastaisin.
suurin osa ateisteistakin näki punaista juttusi luettuaan
- Kössönöm
oletko?? kirjoitti:
suurin osa ateisteistakin näki punaista juttusi luettuaan
että ihan tutkimusta olet tehnyt peku?
Miksi muuten uskis parkuu lääkäreitä tai palokuntaa apuun, vaikka olisi paikka lähteä sinne taivaaseen. Miksi te rasitatte yhteiskuntaa sairauksillanne, kun toiveena on vain taivaspaikka? - Kössönöm
kaikki kotosalla kirjoitti:
maallisessa oikeudessa saisit jankata juttuasi ihan turhaan ja täällähän jankkaat samaa asiaa
kirkosta eroamisista päätyönäsi päivästä päiväänsinähän täällä aamusta iltaan kirjoittelet, mutta raukkamaisesti edelleenkin enimmäkseen nikittömänä. Miksi näin peku?
- ihan terve ?
Kössönöm kirjoitti:
että ihan tutkimusta olet tehnyt peku?
Miksi muuten uskis parkuu lääkäreitä tai palokuntaa apuun, vaikka olisi paikka lähteä sinne taivaaseen. Miksi te rasitatte yhteiskuntaa sairauksillanne, kun toiveena on vain taivaspaikka?et vastaa kysymyksiin ja moraalistasi lisää: miksi esiinnyt galleriassa naisena ? lisäksi en ole peku
ja sinä esiinnyt sen lisäksi myös tietäjänä. Muutenkin juttusi ovat aivan omituisia, kuka nyt
haluaisi kuolla tulipalossa, olkoon uskovakin, tai kuolla sairauteen ??
Pelastaisit myös kissan, ennen pientä tyttölasta
tulipalossa ja jättäisit hänet kuolemaan. Voi vittu - Kössönöm
ihan terve ? kirjoitti:
et vastaa kysymyksiin ja moraalistasi lisää: miksi esiinnyt galleriassa naisena ? lisäksi en ole peku
ja sinä esiinnyt sen lisäksi myös tietäjänä. Muutenkin juttusi ovat aivan omituisia, kuka nyt
tulipalossa ja jättäisit hänet kuolemaan. Voi vittuälä viitsi reuhoa tuolla tavalla. Siellä galleriassa ei ole muuten sellaista vaihtoehtoa kuin intersukupuolinen. Miksi ei? Osaatko kertoa.
Kuka terve ihminen nyt haluaisi kuolla yhtään missään. Uskovaiset kuitenkin haluavat. Koska silloin te pääsette kuvitelmienne mukaan harppua soittelemaan.
Mistä sinä tuon tyttölapsen nyt tuohon kuvitelmaasi tempaisit? Pelastaisitko sinä minut ennen kuin naapurin hurjan heviäijän, joka rikkoi sinun fillarisi kun olit kuus vee? ihan terve ? kirjoitti:
et vastaa kysymyksiin ja moraalistasi lisää: miksi esiinnyt galleriassa naisena ? lisäksi en ole peku
tulipalossa ja jättäisit hänet kuolemaan. Voi vittu...pissannut aamumuroihisi?
Jos Kössö ottaa sinua noin pannuun, miksi olet täällä?
On tuolla kivoja palstoja jossa voit keskustella vaikka auton vahauksesta....sinne vaan.
Olosuhteet huomioiden jokainen toimisi aivan omalla laillaan, jopa virtuaalielämästä reaalimaailmaan siirryttäessä..
Jokaisen vastuu on omantunnon kysymys.- Kössönöm
sanoinkin vain, että miten en itse toimisi. Olisihan se tilanne kauhea. Lapsi kuolleena tiellä ja itse siihen syyllinen. Mutta mietin vain sitä, että miten sen jälkeen pystyy elämään. Kyllä varmasti se asia on kuitenkin koko ajan mielessä.
- Tristar
Tässä kun suburbiassa ajelen päivittäin, on tullut mieleen miten reagoisin jos puskasta hyppäisi tenava tielle. Varmastihan en voi tietä, mutta juuri sillä hetkellä tuntui siltä että jos näin kävisi, ja toteaisin ilman epäilyksen häivää että uhri kuoli samantien, varmaankin häipyisin renkaat vinkuen paikalta, tulisin järkiini parinsadan metrin päässä ja hölkkäisin takaisin hirveissä omatunnontuskissa soittamaan ambulanssia varmuuden vuoksi.
Toivottavasti en saa ikinä tietää varmasti.
***- Kössönöm
Vahinkoja sattuu aina ja paniikissa saattaa toimia ihan vastoin omaa luontoaankin.
Tuli mieleen se Konginkankaan kolari. Rekkakuski sentään jäi paikalle auttamaan ja antamaan ensiapua ja teki mitä tehtävissä oli, mutta silti sai syytteen kuolemantuottamuksesta, vaikka ei se minun näkemykseni mukaan ollut hänen syynsä. Tie oli ihan peilijäätä ja hirveä lasti autossa. En tiedä minkä tuomion hän sai. - gyrus
Kössönöm kirjoitti:
Vahinkoja sattuu aina ja paniikissa saattaa toimia ihan vastoin omaa luontoaankin.
Tuli mieleen se Konginkankaan kolari. Rekkakuski sentään jäi paikalle auttamaan ja antamaan ensiapua ja teki mitä tehtävissä oli, mutta silti sai syytteen kuolemantuottamuksesta, vaikka ei se minun näkemykseni mukaan ollut hänen syynsä. Tie oli ihan peilijäätä ja hirveä lasti autossa. En tiedä minkä tuomion hän sai.siitä rekkakuskista: ei pitäisi antaa liian ankaraa tuomiota hänelle, hän oikoo yhdistelmäänsä muutenkin lopun ikäänsä.
Vahinko voi todellakin käydä kenelle vaan ja joskus on elämä kymmenestä sentistä tai puolesta sekunnista kiinni. Ja onnettomuuden jälkeen sitten on äkkiä paikalla nämä seurakuntaihmiset "tukemassa", hyi helvetti. - Kössönöm
gyrus kirjoitti:
siitä rekkakuskista: ei pitäisi antaa liian ankaraa tuomiota hänelle, hän oikoo yhdistelmäänsä muutenkin lopun ikäänsä.
Vahinko voi todellakin käydä kenelle vaan ja joskus on elämä kymmenestä sentistä tai puolesta sekunnista kiinni. Ja onnettomuuden jälkeen sitten on äkkiä paikalla nämä seurakuntaihmiset "tukemassa", hyi helvetti.sitten pidetään, kun joku tragedia sattuu. Miksi ne jotain jumalaa palvelevat ja palvovat tuollaisen jälkeen? Käsittämätöntä.
- gyrus
Kössönöm kirjoitti:
sitten pidetään, kun joku tragedia sattuu. Miksi ne jotain jumalaa palvelevat ja palvovat tuollaisen jälkeen? Käsittämätöntä.
osoitti rakkauttaan ruhjomalla jonkun palasiksi.
Ai jaa niin mutta sehän olikin syntiinlankeemuksen seurausta. Minulla kun menee tämä kristinoppi niin helposti päässä sekaisin. - Kössönöm
gyrus kirjoitti:
osoitti rakkauttaan ruhjomalla jonkun palasiksi.
Ai jaa niin mutta sehän olikin syntiinlankeemuksen seurausta. Minulla kun menee tämä kristinoppi niin helposti päässä sekaisin.mitä liikkuu jonkun piispan päässä, joka pitää puhetta jumalanpalveluksessa jonkun tragedian jälkeen. Olen miettinyt, että eikö niitä yhtään hävetä puhua paskaa siellä ihmisten edessä. Koko tilannehan on aivan absurdi. Pidetään jumalanPALVELUS, kun porukkaa kuolee onnettomuuksissa, tai surmatöitten yhteydessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3945917- 805288
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484316- 523921
- 523709
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1623400Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003164Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky503148- 432269
- 492195