Uskoontulo

Mitä se on?

Helluntalaiset puhuvat uskoontulosta. Mitä se oikein on? Onko se jonkinlainen voimakas tunnekokemus? Ahaa-oivalluksen kaltainen psyykkinen kokemus vai jopa fyysinen, suurta mielihyvää tuottava kokemus?

Sana 'uskoontulo' antaa joka tapauksessa ymmärtää kyseessä olevan pikemminkin melko äkillisen tapahtuman kuin hiljaisen prosessin, josta sellaisesta, "uskoon kasvamisesta" kuulee joskus mainittavan.

17

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pehmopappa

Lue ihmeessä UT siellä on lukuisia todistuksia uskoontuloista. Uskoon synnytään aina, toisin joskus voidaan tulla niin nuorena uskoon tai jättäydytään monesti, että tarkkaa hetkeä ei välttämättä tiedä tai muista. Uskoa seuraavat aina uskon teot, parannus, uusi elämä, kaste ja todistus Jumalan armosta.

Klikkaa tästä linkistä opastusta:

http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/uskoontulo/?id=108

Tässä todistuksia:

http://www.youtube.com/watch?v=FEs7CvASEd0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MW07TV5JfMc&feature=related

Täällä usein todistuksia uskoontuloista:

http://vod.tv7.fi/ohjelmatiedot/

• Harry Potter

Raamatussa tarkempaa tietoa
        YouTubessa tarkempaa tietoa

Youtube on musiikkia ja hölmöilyjä varten...

• pehmopappa
        Harry Potter kirjoitti:

Raamatussa tarkempaa tietoa
        YouTubessa tarkempaa tietoa

Youtube on musiikkia ja hölmöilyjä varten...

Raamatun ääliömäisille valheille siis!

• pehmopappa
        pehmopappa kirjoitti:

Raamatun ääliömäisille valheille siis!

kerromme sefulle, että laittavat sinun pannukseen.

• Harry Potter

Kokeile, heittäydy!

Tyhjennä tilisi. Ota lomaa...

Lähde reissuun. Vietä viikko jossain saaressa. Hihhuloi. Paista makkaraa.

Pitkän kaavan kautta, ylitä rajasi. Älä pelkää mitään. Meuhkaa ja puhu kielillä. Assimiloidu.
      Opettele jargon. Häiriköi raitilla. Kiipeile puissa.

Tule sitten tänne kertomaan...

• * Jos sinä uskot, että Jumala on olemassa, ja että Hän voi pelastaa ne, jotka koko sydämisesti haluavat antaa elämänsä Jeesukselle, ja silloin Hän myös palkitsee armollaan jokaisen, eikä ketään heitetä pois!

* Haluatko sinä tulla uskoon?
      * Jos haluat, niin polvistu tuolin, sänkysi tahi minne tahansa, missa voit olla ihan rauhassa, rukoile Jeesusta, Herra Jeesus, minä uskon, että sinä olet Jumalan Poika, ja että olet kuollut minun puolestani Golgatan ristillä, vuodattanut pyhän veresi minun syntieni takia, armahda Jeesus minua, anna minulle minun syntisyyteni ja kaikki tekosyntini mitä elämässni onkaan anna anteeksi kun olen rikkonut kaikki käskysi, ole minulle syntiselle armollinen, tule Jeesus sydämeeni asumaan, verelläsi sen puhdistaen.
      * Tee tämä uskossa, älä epäile ja Jeesus vastaa sinulle, ja enkelitkin taivaasa iloitsee ratkaisustasi!
      * Uskoon tulo on henkilökohtainen kohtaaminen Jeesuksen kanssa Pyhän Hengen kautta, eikä siinä välttämättä tarvita ketään kolmatta, vain sinä ja Jeesus, ja sinä koet uudestisyntymisen todellisuuden ja ihmeen!
      * Oikeasti siinä tapahtumassa on neljä persoonaa, Jumala, Jeesus, Pyhä Henki ja sinä, olette siinä hetkessä yhtä Hengessä, ei sinusta Jumalaa tule, mutta Hengessä olette yhtä, ikuisesti, jos ratkaisun teet Jumalan puoleen!

• joko äkillinen tai siihen voi kasvaa vähitellen. Vähitellen kasvaneet näyttävät olevan uskossaan kestävämpiä kuin hetkellisen tunnekuohun vallassa jättäytyneet:

Markus 4
      2 "Ja hän opetti heitä paljon vertauksilla ja sanoi heille opettaessaan:
      3 »Kuulkaa! Katso, kylväjä lähti kylvämään.
      4 Ja hänen kylväessään osa putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät sen.
      5 Ja osa putosi kallioperälle, jossa sillä ei ollut paljon maata, ja se nousi kohta oraalle, kun sillä ei ollut syvää maata.
      6 Mutta auringon noustua se paahtui, ja kun sillä ei ollut juurta, niin se kuivettui.
      7 Ja osa putosi orjantappuroihin; ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat sen, eikä se tehnyt hedelmää.
      8 Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti.»
      9 Ja hän sanoi: »Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon».
      10 Ja kun hän oli jäänyt yksin, niin ne, jotka olivat hänen ympärillään, ynnä ne kaksitoista kysyivät häneltä näitä vertauksia.
      11 Niin hän sanoi heille: »Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
      12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi».
      13 Ja hän sanoi heille: »Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
      14 Kylväjä kylvää sanan.
      15 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
      16 Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niinikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan,
      17 mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois.
      18 Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan,
      19 mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.
      20 Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-,mikä kuusikymmen-,mikä satakertaisen.
      24 Ja hän sanoi heille: »Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
      25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.»"

• tähtipöllö,

Ekivaari: Kun sinulta ei mitään kysytty, vaan meiltä helluntailailta jotka edustavat tätä oppia ja uskoa.

oikaisen:
        kaikilla on syntymä hetki. ”Synnytyksen” käynnistys kestää toisilla ottaa pidempään, mutta kukaan ei kasva "ihosta" kaikki syntyy uskoon uskomalla Jeesukseen.

Etkö ole lainkaan sisäsiisti?

Kun muutenkin opetat lähes kaikki eritavalla kun helluntailaiset, miksi ihmeessä vastaat meille esitettyihin kysymyksiin. Nytkin puhut omiasi, että vähitellen kasvavasta uskosta. "Raskaus" eli asian miettinen/etsikkoaika voi ottaa tosilla kestää pidempään toisilla kuin toisilla, mutta kaikkien on Jeesuksen sanojen mukaan synnyttävä uskoon, eli vastaanotettava Jeesus henkilökohtaisena pelastajan ja nöyrryttävä parannukseen.

Joh. 3:3

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."

Joh. 3:5

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

Ap. t. 17:30

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Joh. 1:12

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

• Pakanainen

nopeasti kärryiltä pois, sillä vauhti on liian kiihkeää.

Pitemmän kaavan kulkijoilla kärrimatka sujuu jo mallikkaammin, koska tietävät jo etukäteen mahdolliset tulevat kuopat ja karikot: osaavat jo pidellä suitsista kiinni.

• tähtipöllö, kirjoitti:

Ekivaari: Kun sinulta ei mitään kysytty, vaan meiltä helluntailailta jotka edustavat tätä oppia ja uskoa.

oikaisen:
        kaikilla on syntymä hetki. ”Synnytyksen” käynnistys kestää toisilla ottaa pidempään, mutta kukaan ei kasva "ihosta" kaikki syntyy uskoon uskomalla Jeesukseen.

Etkö ole lainkaan sisäsiisti?

Kun muutenkin opetat lähes kaikki eritavalla kun helluntailaiset, miksi ihmeessä vastaat meille esitettyihin kysymyksiin. Nytkin puhut omiasi, että vähitellen kasvavasta uskosta. "Raskaus" eli asian miettinen/etsikkoaika voi ottaa tosilla kestää pidempään toisilla kuin toisilla, mutta kaikkien on Jeesuksen sanojen mukaan synnyttävä uskoon, eli vastaanotettava Jeesus henkilökohtaisena pelastajan ja nöyrryttävä parannukseen.

Joh. 3:3

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."

Joh. 3:5

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

Ap. t. 17:30

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

nurinkurisesti, niin kuin Sinä, tähtipöllö, puhut "uskoon kasvamisesta", kun todellinen uudestisyntyminen tapahtuu USKOSTA syntymisestä ja Kristukseen kasvamisesta, sillä Paavali opetti etti usko synnyttää uskoa Kristukseen:

Room. 1:17
        "Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Room. 3:30
        "koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."

Room. 5:1
        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta",

Room. 10:6
        "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas",

Room. 14:23
        "mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä."

Gal. 3:8
        "Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, ..."

Gal. 3:11
        "Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".

Gal. 3:24
        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme."

1. Tim. 1:5
        "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta".

Hepr. 10:38
        "mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".

Hepr. 11:7
        "Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee."

P.S.
        Kuulepas *-pöllö, olen kuulunut kotipaikkakuntani Helluntaiseurakuntaan jo yli 48 vuoden ajan, joten eiköhän minulla ole yhtäläinen oikeus kirjoittaa tälle Helluntailaisuus-palstalle kuin Sinullakin?

• Pakanainen kirjoitti:

nopeasti kärryiltä pois, sillä vauhti on liian kiihkeää.

Pitemmän kaavan kulkijoilla kärrimatka sujuu jo mallikkaammin, koska tietävät jo etukäteen mahdolliset tulevat kuopat ja karikot: osaavat jo pidellä suitsista kiinni.

olet selvänäkijä, Pakanainen.

• tähtipöllö,
        ekivaari kirjoitti:

nurinkurisesti, niin kuin Sinä, tähtipöllö, puhut "uskoon kasvamisesta", kun todellinen uudestisyntyminen tapahtuu USKOSTA syntymisestä ja Kristukseen kasvamisesta, sillä Paavali opetti etti usko synnyttää uskoa Kristukseen:

Room. 1:17
        "Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Room. 3:30
        "koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."

Room. 5:1
        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta",

Room. 10:6
        "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas",

Room. 14:23
        "mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä."

Gal. 3:8
        "Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, ..."

Gal. 3:11
        "Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".

Gal. 3:24
        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme."

1. Tim. 1:5
        "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta".

Hepr. 10:38
        "mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".

Hepr. 11:7
        "Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee."

P.S.
        Kuulepas *-pöllö, olen kuulunut kotipaikkakuntani Helluntaiseurakuntaan jo yli 48 vuoden ajan, joten eiköhän minulla ole yhtäläinen oikeus kirjoittaa tälle Helluntailaisuus-palstalle kuin Sinullakin?

Tässä lainauksessa v.2004 ekivaari puhut helluntailaisuudesta ulkopuolisesti ja heitä tuomitsee evankeliumin pelastusopin perustotuudet.

Olet vain valheveli-ex-helluntailainen:

>>>>"Kirjoittanut: ekivaari 28.10.2004 klo 15.53
        roomalaiskatollinen kiirastuli oppi:
           on mielestäni raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi, (1.Kor.3.11-15).

Lukekaapa esimerkiksi Jesaja 28:22-29 jakeet! Siinä herra on opettanut ihmisille, että kutakin työvaihetta tehdään vain niin kauan kuin siitä on jotakin hyötyä, "ei sitä kukaan iankaiken pui." Kun kerran on tuleva aika, että kaikki vajavaisuus katoaa, kaikki muu katoaa paitsi rakkaus, niin minkä tarkoituksen toimintafunktio päättymätön helvetti olisi?

Lopullinen käärmeen tuomio on kuitenkin, että vaimon siemen murskaa käärmeen pään (1.Ms.3:15), ja vaimo kipuilee kipean kantapäänsä kanssa, kun kaikki tulee "kantapään kautta" opetetuksi.">"Ekivaari Jumalalla monta poikaa:
        tode e jo antoikin
        Kirjoittanut: ekivaari 23.12.2004 klo 10.53

sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus, joka on Jumalan rakkaus, mutta hänen kärsimysten ja kuolleista nousemisen tähden Jumala nimittää Jeesusta "ainosyntyiseksi" Pojakseen, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi."

• tähtipöllö, kirjoitti:

Tässä lainauksessa v.2004 ekivaari puhut helluntailaisuudesta ulkopuolisesti ja heitä tuomitsee evankeliumin pelastusopin perustotuudet.

on mielestäni raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi, (1.Kor.3.11-15).

Lukekaapa esimerkiksi Jesaja 28:22-29 jakeet! Siinä herra on opettanut ihmisille, että kutakin työvaihetta tehdään vain niin kauan kuin siitä on jotakin hyötyä, "ei sitä kukaan iankaiken pui." Kun kerran on tuleva aika, että kaikki vajavaisuus katoaa, kaikki muu katoaa paitsi rakkaus, niin minkä tarkoituksen toimintafunktio päättymätön helvetti olisi?

Lopullinen käärmeen tuomio on kuitenkin, että vaimon siemen murskaa käärmeen pään (1.Ms.3:15), ja vaimo kipuilee kipean kantapäänsä kanssa, kun kaikki tulee "kantapään kautta" opetetuksi.">"Ekivaari Jumalalla monta poikaa:
        tode e jo antoikin

sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus, joka on Jumalan rakkaus, mutta hänen kärsimysten ja kuolleista nousemisen tähden Jumala nimittää Jeesusta "ainosyntyiseksi" Pojakseen, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi."

jätit osan pois vastauksistani ja sillä jekulla saa asiat näyttämään toiselta mitä ne oikeasti ovat. Tyylisi vaikuttaa samanlaiselta kuin vuonna 2004 nikillä "valkyyri" kirjoitti Netmission palstoilla oikein helvetinkatkuisia tuomioita ekivaarille.

Olen vieläkin sitä mieltä, että katolilaisten kiirastulioppi on raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi, johon eivät usko itse helluntai- saarnaajatkaan, sillä jos he siihen koko sydämestään uskoisivat, niin he myös eläisivät paljon hurskaammin mitä elävät"

Niin katolilaisilla kuin helluntailaisillakin on vain YKSI ja SAMA perustus, jolle iankaikkista elämää rakennetaan, ja se on tämä:

1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

Katolilaisten oppi on raamatullisempi, sillä siinä vain tekomme palavat, mutta itse pelastumme. Helluntailaisten opissa molemmat joutuvat palamaan ja kärsimään loputtomasti!

Miksi minä helluntailaisena en saisi ajatella niin kuin Raamattu opettaa, vaan pitäisi uskoa enemmän kolminaisuusoppia kuin Raamattua?

• Jumalallasi on?
        ekivaari kirjoitti:

jätit osan pois vastauksistani ja sillä jekulla saa asiat näyttämään toiselta mitä ne oikeasti ovat. Tyylisi vaikuttaa samanlaiselta kuin vuonna 2004 nikillä "valkyyri" kirjoitti Netmission palstoilla oikein helvetinkatkuisia tuomioita ekivaarille.

Olen vieläkin sitä mieltä, että katolilaisten kiirastulioppi on raamatullisempi kuin helluntailaisten koskaan päättymätön helvettioppi, johon eivät usko itse helluntai- saarnaajatkaan, sillä jos he siihen koko sydämestään uskoisivat, niin he myös eläisivät paljon hurskaammin mitä elävät"

Niin katolilaisilla kuin helluntailaisillakin on vain YKSI ja SAMA perustus, jolle iankaikkista elämää rakennetaan, ja se on tämä:

1. Korinttolaiskirje 3
        11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

Katolilaisten oppi on raamatullisempi, sillä siinä vain tekomme palavat, mutta itse pelastumme. Helluntailaisten opissa molemmat joutuvat palamaan ja kärsimään loputtomasti!

Miksi minä helluntailaisena en saisi ajatella niin kuin Raamattu opettaa, vaan pitäisi uskoa enemmän kolminaisuusoppia kuin Raamattua?

millainen pelastus ja mistä tarvitaan kun he sinulla ei helvettiäkään ole olemassa.

Sitten ne kuulemma tarkoittavat eri asiaa, mitä siinä lukee!!? Aika paksua, jos et itsekään usko omiin juttuihisi.

Kehtaatkin väittää ja kiusata tätä palstaa vuodesta toiseen, harhaopeillasi! Yrität huijata kaikkia, jt opeillasi yms seka opillasi.

Olet kaikkea muuta kuin helluntailainen!

• merim.raimo
        Jumalallasi on? kirjoitti:

millainen pelastus ja mistä tarvitaan kun he sinulla ei helvettiäkään ole olemassa.

Sitten ne kuulemma tarkoittavat eri asiaa, mitä siinä lukee!!? Aika paksua, jos et itsekään usko omiin juttuihisi.

Kehtaatkin väittää ja kiusata tätä palstaa vuodesta toiseen, harhaopeillasi! Yrität huijata kaikkia, jt opeillasi yms seka opillasi.

Ekivaari on pudonnut veneestä aikoja sitten. ;( ja mikä pahinta, eksyttävillä opetuksillaan on itse itselleen pukenut pelastusliivien sijasta kaulaansa myllynrenkaan. ;(

• tähtipöllö, kirjoitti:

tode e jo antoikin

jotka neuvovat:

Hepr. 3:1
        "Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen",

Siihen tarvitaan turmeltumaton ja vilpitön, neitseellinen mielenlaatu, jolla voi tarttua ja pysyä Kristuksessa pilkasta huolimatta! Epäpyhät, Marian lihallisella neitsyydellä ratsastavat, totuutta tuntemattomat naiset eivät siihen kykene.

• Jumalallasi on? kirjoitti:

kysymyksen! No, vastaan sinulle niin kuin Raamattu opettaa, että Jumalalla on yksi esikoispoika ja lukematon määrä muita kuopuksia ja lisää syntyy joka aika;

1. Moos. 15:5
        "Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: »Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea». Ja hän sanoi hänelle: »Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä».

Matt. 5:9
        "Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman."

Älä siis enää tämän pidempään viivy sotajalalla!

Luuk. 6:35
        "Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä",

2. Kor. 6:18
        "ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe