Täältä vaaditaan alituiseen poistettavaksi asiallisia avauksia, samalla kun vihantäytteisiä ja psykoottisia kirjoituksia postitetaan Suomi24:n serverit tukkoon. Tällä kerralla säästin ylläpidolta vaivaa. Poistin itse kirjoitukseni, jolle löytynee parempaa käyttöä.
Tämä palsta toiminee parhaiten pahoinvoivien oksennusämpärinä. Jätän vastedes tilaa homofobisille vihakirjoituksille, joista voisi sisältönsä puolesta tehdä tutkintapyynnön. Helvetilläpelottelulle, pakanain kiroamiselle. Naispappien halveksunnalle.
Kun ylläpito pian saa poistopyynnön tästä avauksesta, toivon, että ylläpidolla olisi hetki aikaa myös lukea, sekä tämä, että kourallinen palstan muista viesteistä, ja tehdä asialle jotakin.
Kirjoittajien ja ylläpidon vastuu
19
573
Vastaukset
- Kössönöm
Kirjoitat asioista, joista pitääkin kirjoittaa. En ymmärrä tätä sakkia, joka huutaa, että täällä ei saa muuta kirjoittaa kuin ylistystä luterilaisuudelle.
Aika vähän itse tänne kirjoitan, johtuen juuri tästä vihamielisestä ilmapiiristä, joka uskovaisten takia täällä on, mutta katson oikeudekseni kuitenkin kirjoittaa, koska valtionkirkko vaikuttaa tavalla tai toisella kaikkien suomalaisten elämään.
Homokammoiset tuntuvat ottaneen tämän palstan sanomansa levittämiskanavakseen. Surullista.- Terve reaktio
Iljettävyyksiä kohtaan, ja se suojelee miehiä lajille vieraalta luonnottomuudelta.
- Kössönöm
Terve reaktio kirjoitti:
Iljettävyyksiä kohtaan, ja se suojelee miehiä lajille vieraalta luonnottomuudelta.
että solvataan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa takia.
- E-.
joka edelleenkin innokkaasti polttaisi roviolla noitia ja kerettiläisiä, ellei valistuksen aika ja maallistuminen olisi hävittänyt noita kristinuskon kulta-ajan käytäntöjä.
Monet uskikset ovat kilttejä joskin yksinkertaisia mummuja, jotka tuskin nettiin kirjoittelevat, mutta muista uskovaisista saakin täällä "mielenkiintoisen" kuvan.
Nykyään on kunnollistakin tietoa jokaisen kiinnostuneen ulottuvilla ja jokseenkin kaikki käyvät ainakin peruskoulun. Näissä oloissa syy löytyy varsin usein löysällä olevista ruuveista, jos aikuinen ihminen pitää ihan tosissaan sekalaista vanhojen tarujen kokoelmaa jumalan ilmoituksena ihmisille.
Palstan useimpien uskisten eettisen ajattelun taso ja lähimmäisenrakkaus taas tulee selvästi esiin heidän helvettifantasioissaan ja suhtautumisessaan esimerkiksi juuri homoihin, naispappeihin ja pakanoihin. Ei silti, etteikö heidän oppi-isänsä Luther olisi ollut aivan samaa sorttia. Myös ne harvat tavallista fiksummat uskikset, jotka tänne kirjoittavat, saavat yleensä vihantäyteistä palautetta helvettiuhkausten kera.
Luulenpa, että kirkosta eroaminen vilkastuisi vielä lisää, jos useammat tapakristityt tutustuisivat näiden tosiluterilaisten ajatuksiin. - asiaaaa
Ylläpito ei ilmeisesti ehdi toimimaan!
Sain muutama viikko sitten tappouhkauksen täällä ja pyysin Suomi24:lta uhkaajan IP tietoja ja mitään ei oo kuulunu.- ip-tiedot
annetaan vain poliisille.
- vai niin
ip-tiedot kirjoitti:
annetaan vain poliisille.
No uhrille ei kukaan ilmoita mitään vai?
Vai tarkoittaako se että jos tapettaan niin murhaaja on jo poliisilla tiedossa? vai niin kirjoitti:
No uhrille ei kukaan ilmoita mitään vai?
Vai tarkoittaako se että jos tapettaan niin murhaaja on jo poliisilla tiedossa?Se oletettu uhkaaja sinut löytäisi?
- Arpi Saara
Kun sanan mukaan toimivia pappeja viedään leivättömän pöydän ääreen, ja jopa homomainoksia ja paitoja kustannetaan Jessen dikkaillessa kaikkia muita paitsi: Jumalan sanaan pitäytyviä?
- Ninety_Eight_Percent
En minä täältä kadota aio, sehän olisi luovotushäviö. Olen kuitenkin miettinyt, pitäisikö tehdä enemmän, kuin vain yrittää torpedoida vihaalietsovia ketjuja. Tänne kirjoitetaan toisinaan materiaalia, joka mielestäni täyttää rikoksen tunnusmerkit, ja olisi ehkä kohtuullista yrittää saada Eniro tietoiseksi tästä ongelmasta. Joko he ovat onnellisen tietämättömiä palstan sisällöstä, tai sitten ovat arvioineet, että on pienempi paha antaa ihmisten mellastaa täällä virtuaalisesti, kuin todellisessa maailmassa, missä vahingotkaan eivät jäisi vain bittivirraksi Suomi24:n servereille. Oli miten oli, en puolla ajatusta, että julkista, kaikenikäisille avointa palstaa voidaan käyttää foorumina esimerkiksi homovihalle. Viestejä kirjoittavat yksilöt eivät välttämättä itse kykene ymmärtämään kirjoitustensa vakavuutta, mutta ylläpidon pitäisi ymmärtää ja siksi toivoisin siltä vastuullisempaa suhtautumista asiaan.
Mitä omiin kirjoituksiini tulee, pitäisin mielelläni jonkinlaista blogia, ihan asiallisesti ja omalla nimelläni. Valitettavasti kuitenkin pelkään, että nimeni leviäminen tämänkaltaisen aktivismin yhteydessä saattaisi maksaa minulle työpaikkani, joten joudun tyytymään - useimpien muiden tavoin - kirjoitteluun hölmön nimimerkkini takaa. Siinä on se huono puoli, että tulee helposti möläyteltyä jotakin sellaista, mitä en omalla nimelläni allekirjoittaisi.
En ole menettänyt uskoani Luterilaisiin. Päinvastoin: Tämän palstan sisällöstä lienee eniten vahinkoa juuri maltillisille uskovaisille, jotka vain haluavat etsiä elämäänsä sisältöä valitsemastaan uskontosysteemistä.- Kössönöm
niin kauan kun mainosrahat liikkuvat. Nämä tiukkapipoiset uskovaiset täällä poistattavat viestejä. Sananvapaus on heille kauhistus.
Olen usein miettinyt sitä, että onko uskovaisuus syy muiden ihmisten (erilaisten) halveksuntaan, vai onko se vaan tekosyy ja siten perustelu omalle vastenmielisyydelle muita, erilaisia kohtaan.
Minusta tuntuu pahalta lukea uskovaisten viestejä, joissa he toivottavat homoseksuaalit helvettiin ja vertaavat kahden aikuisen samaa sukupuolta olevan parisuhdetta pedofiliaan!
Muuten, niin kauan kun "maltilliset luterilaiset" ovat hiljaa, niin näiden muiden luterilaisten ääni kuuluu. Ihan sama radikaalien muslimien tapauksessa. Jos on hiljaa, niin hyväksyy. - Verna-Liis.a
Kössönöm kirjoitti:
niin kauan kun mainosrahat liikkuvat. Nämä tiukkapipoiset uskovaiset täällä poistattavat viestejä. Sananvapaus on heille kauhistus.
Olen usein miettinyt sitä, että onko uskovaisuus syy muiden ihmisten (erilaisten) halveksuntaan, vai onko se vaan tekosyy ja siten perustelu omalle vastenmielisyydelle muita, erilaisia kohtaan.
Minusta tuntuu pahalta lukea uskovaisten viestejä, joissa he toivottavat homoseksuaalit helvettiin ja vertaavat kahden aikuisen samaa sukupuolta olevan parisuhdetta pedofiliaan!
Muuten, niin kauan kun "maltilliset luterilaiset" ovat hiljaa, niin näiden muiden luterilaisten ääni kuuluu. Ihan sama radikaalien muslimien tapauksessa. Jos on hiljaa, niin hyväksyy.luterilaisten on tällä palstalla aika vaikea olla äänessä, sillä toisaalta voi saada kimppuunsa jonkun ahdasmielisen uskovan ja toisaalta jonkun aggressiivisen ateistin eikä siinä kahden tulen välissä ole helppo olla. Olet kai huomannut? Luulisin, että kukaan, on sitten uskova tai uskomaton, tiukkapipoinen tai liberaali, ei pysty yksinään poistattamaan viestejä, vaan siihen tarvitaan useamman kirjoittajan ilmoitus epäasiallisesta viestistä asiallisine perusteluineen. Itse hyväksyn ilman muuta homoseksuaalit enkä ymmärrä niitä, jotka "toivottavat homoseksuaalit helvettiin ja vertaavat kahden aikuisen samaa sukupuolta olevan parisuhdetta pedofiliaan".
Sinä olet kuitenkin saanut rauhassa kirjoitella tänne nimimerkilläsi Kössönöm. Minä taas olen saanut jatkuvasti ateistinimimerkin Nassen kimppuuni vääristelemään nimimerkkiäni, vaikka minun puolestani hän saa aivan rauhassa olla ateisti ja kirjoitella asiallisesti palstalle. Toivottavasti hän jättää minut edes tästä lähtien rauhaan, niin että ainakin tämän maltillisen luterilaisen ääni voisi täällä kuulua. Palstalla kaivattaisiin sheriffiä. Kiinnostaisiko sinua? - Kössönöm
Verna-Liis.a kirjoitti:
luterilaisten on tällä palstalla aika vaikea olla äänessä, sillä toisaalta voi saada kimppuunsa jonkun ahdasmielisen uskovan ja toisaalta jonkun aggressiivisen ateistin eikä siinä kahden tulen välissä ole helppo olla. Olet kai huomannut? Luulisin, että kukaan, on sitten uskova tai uskomaton, tiukkapipoinen tai liberaali, ei pysty yksinään poistattamaan viestejä, vaan siihen tarvitaan useamman kirjoittajan ilmoitus epäasiallisesta viestistä asiallisine perusteluineen. Itse hyväksyn ilman muuta homoseksuaalit enkä ymmärrä niitä, jotka "toivottavat homoseksuaalit helvettiin ja vertaavat kahden aikuisen samaa sukupuolta olevan parisuhdetta pedofiliaan".
Sinä olet kuitenkin saanut rauhassa kirjoitella tänne nimimerkilläsi Kössönöm. Minä taas olen saanut jatkuvasti ateistinimimerkin Nassen kimppuuni vääristelemään nimimerkkiäni, vaikka minun puolestani hän saa aivan rauhassa olla ateisti ja kirjoitella asiallisesti palstalle. Toivottavasti hän jättää minut edes tästä lähtien rauhaan, niin että ainakin tämän maltillisen luterilaisen ääni voisi täällä kuulua. Palstalla kaivattaisiin sheriffiä. Kiinnostaisiko sinua?mutta kyllä minua täältä on pois oltu hosumassa. Syytä en tiedä. Ehkä se, että en ole uskovainen. Vaikka ei se saisi olla syy kieltää sanomasta mielipidettä luterilaisuudesta, kun tällainen keskustelupalsta kerran on olemassa.
Niin muuten. Jos jostain kirjoituksesta on poistopyyntö kerran tehty, niin ei siitä kukaan voi enää tehdä toista. Kokeile vaikka. Sinne tulee ilmoitus, että ylläpito on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä. En minä ainakaan ole nähnyt kohtaa mihin voisi kirjoittaa toisen tai kolmannen tai kymmenennen valituksen.
Ei sillä, että poistopyyntöjä olisin tehnyt, mutta olen vaan huomannut joidenkin omien kirjoitusteni kohdalla tarkistaa asian, kun joku on sanonut, että on tehnyt ilmoituksen viestistäni.
Ylimmäisen portinvartijan ja sensorin rooli ei kiinnosta minua. Kaipaisin asiallista keskustelua, mutta täällä tuntuu keskustelu tyrehtyneen kokonaan. En kyllä ihmettele sitä, koska joku nikitön on aina huutamassa, että joku aihe ei kuulu tälle palstalle.
Yhteen aikaan oli juttua kirkosta eroamisesta, niin heti huudettiin, että sille on oma palsta. Tällä palstalla on tarkoitus keskustella luterilaisuudesta, joten toki kirkosta eroaminenkin voi täällä olla esillä.
Jos puidaan raivokkaasti jonkun papin sukupuolenkorjausleikkausta, niin miksei sitten kaikkea muutakin, mitä kirkon piiriin sisältyy? - Verna-Liis.a
Kössönöm kirjoitti:
mutta kyllä minua täältä on pois oltu hosumassa. Syytä en tiedä. Ehkä se, että en ole uskovainen. Vaikka ei se saisi olla syy kieltää sanomasta mielipidettä luterilaisuudesta, kun tällainen keskustelupalsta kerran on olemassa.
Niin muuten. Jos jostain kirjoituksesta on poistopyyntö kerran tehty, niin ei siitä kukaan voi enää tehdä toista. Kokeile vaikka. Sinne tulee ilmoitus, että ylläpito on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä. En minä ainakaan ole nähnyt kohtaa mihin voisi kirjoittaa toisen tai kolmannen tai kymmenennen valituksen.
Ei sillä, että poistopyyntöjä olisin tehnyt, mutta olen vaan huomannut joidenkin omien kirjoitusteni kohdalla tarkistaa asian, kun joku on sanonut, että on tehnyt ilmoituksen viestistäni.
Ylimmäisen portinvartijan ja sensorin rooli ei kiinnosta minua. Kaipaisin asiallista keskustelua, mutta täällä tuntuu keskustelu tyrehtyneen kokonaan. En kyllä ihmettele sitä, koska joku nikitön on aina huutamassa, että joku aihe ei kuulu tälle palstalle.
Yhteen aikaan oli juttua kirkosta eroamisesta, niin heti huudettiin, että sille on oma palsta. Tällä palstalla on tarkoitus keskustella luterilaisuudesta, joten toki kirkosta eroaminenkin voi täällä olla esillä.
Jos puidaan raivokkaasti jonkun papin sukupuolenkorjausleikkausta, niin miksei sitten kaikkea muutakin, mitä kirkon piiriin sisältyy?"Kirjoitan tänne harvakseltaan mutta kyllä minua on pois oltu hosumassa. Syytä en tiedä. Ehkä se, että en ole uskovainen."
Se, että et ole uskova, ei saisi olla "poishosumisen" syy, jos muuten kirjoitat asiallisesti.
"Jos jostain kirjoituksesta on poistopyyntö kerran tehty, niin ei siitä kukaan voi enää tehdä toista."
Noin on, mutta eiköhän se kuitenkin kirjaudu ylläpidolle tiedoksi, että joku muukin kuin varsinaisen poistopyynnön tekijä on halunnut ilmoittaa epäasiallisesta viestistä. Joku väitti, että tarvitaan kolmen kirjoittajan ilmoitus epäasiallisesta viestistä, ennen kuin se poistetaan. En tiedä, pitäneekö paikkansa.
"Yhteen aikaan oli juttua kirkosta eroamisesta, niin heti huudettiin, että sille on oma palsta. Tällä palstalla on tarkoitus keskustella luterilaisuudesta, joten toki kirkosta eroaminenkin voi täällä olla esillä."
Kun on kuitenkin erikseen Kirkostaeroamispalsta, niin eiköhän olisi hyvä keskustella lähinnä siellä kirkosta eroamisesta. Minäkin käyn siellä lukemassa aiheesta käytyjä keskusteluja ja joskus myös kirjoittamassa. Sitä paitsi tuntui aika masentavalta lukea täälläkin niistä samoista suurista kirkostaeroamisluvuista tunnittaisine tilastoineen ja kirjoittajien iloitsemisineen kuin mitä näkyi olevan Kirkostaeroamispalstalla, vaikka olenkin sitä mieltä, että jokainen, joka haluaa, voi tietenkin erota kirkosta. Nythän ne eroamisluvut ovat vähentyneet, mistä joku näytti jo olevan huolissaan.
Luin Vihreän rouvan sivuilta uskonnnon ja psykologian opettajasta, joka oli menettänyt uskonsa ja samalla myös papin oikeutensa. Hän sanoi kuitenkin, että hän ei aio koskaan erota kirkosta. Olen ajatellut niin, että menettelisin samoin kuin hän: vaikka menettäisinkin uskoni, mitä en tietenkään missään nimessä toivo, en silti kuitenkaan eroaisi koskaan kirkosta.
"Jos puidaan raivokkaasti jonkun papin sukupuolenkorjausleikkausta, niin miksei sitten kaikkea muutakin, mitä kirkon piiriin sisältyy."
Meille tavallisille maallikoille voisi toisaalta olla helpointa ottaa Raamattu mahdollisimman kirjaimellisesti ja sen vuoksi vastustaa naispappeutta tai olla hyväksymättä sukupuolenkorjausleikkauksia yms., mutta itse en pysty noin ajattelemaan. Minun mielestäni tulisi ottaa yhteiskunnallisissa asioissa huomioon se, että maailma on 2000 vuodessa muuttunut. Tai jos ei oteta, niin sitten ei saisi esimerkiksi hyväksyä naisia opettajiksikaan.
Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla. Mitään esimerkkiä en kyllä tähän hätään keksi enkä ole silti minkään sensuroinnin kannalla. Harkitkoon kukin itse, miten menettelee. - Kössönöm
Verna-Liis.a kirjoitti:
"Kirjoitan tänne harvakseltaan mutta kyllä minua on pois oltu hosumassa. Syytä en tiedä. Ehkä se, että en ole uskovainen."
Se, että et ole uskova, ei saisi olla "poishosumisen" syy, jos muuten kirjoitat asiallisesti.
"Jos jostain kirjoituksesta on poistopyyntö kerran tehty, niin ei siitä kukaan voi enää tehdä toista."
Noin on, mutta eiköhän se kuitenkin kirjaudu ylläpidolle tiedoksi, että joku muukin kuin varsinaisen poistopyynnön tekijä on halunnut ilmoittaa epäasiallisesta viestistä. Joku väitti, että tarvitaan kolmen kirjoittajan ilmoitus epäasiallisesta viestistä, ennen kuin se poistetaan. En tiedä, pitäneekö paikkansa.
"Yhteen aikaan oli juttua kirkosta eroamisesta, niin heti huudettiin, että sille on oma palsta. Tällä palstalla on tarkoitus keskustella luterilaisuudesta, joten toki kirkosta eroaminenkin voi täällä olla esillä."
Kun on kuitenkin erikseen Kirkostaeroamispalsta, niin eiköhän olisi hyvä keskustella lähinnä siellä kirkosta eroamisesta. Minäkin käyn siellä lukemassa aiheesta käytyjä keskusteluja ja joskus myös kirjoittamassa. Sitä paitsi tuntui aika masentavalta lukea täälläkin niistä samoista suurista kirkostaeroamisluvuista tunnittaisine tilastoineen ja kirjoittajien iloitsemisineen kuin mitä näkyi olevan Kirkostaeroamispalstalla, vaikka olenkin sitä mieltä, että jokainen, joka haluaa, voi tietenkin erota kirkosta. Nythän ne eroamisluvut ovat vähentyneet, mistä joku näytti jo olevan huolissaan.
Luin Vihreän rouvan sivuilta uskonnnon ja psykologian opettajasta, joka oli menettänyt uskonsa ja samalla myös papin oikeutensa. Hän sanoi kuitenkin, että hän ei aio koskaan erota kirkosta. Olen ajatellut niin, että menettelisin samoin kuin hän: vaikka menettäisinkin uskoni, mitä en tietenkään missään nimessä toivo, en silti kuitenkaan eroaisi koskaan kirkosta.
"Jos puidaan raivokkaasti jonkun papin sukupuolenkorjausleikkausta, niin miksei sitten kaikkea muutakin, mitä kirkon piiriin sisältyy."
Meille tavallisille maallikoille voisi toisaalta olla helpointa ottaa Raamattu mahdollisimman kirjaimellisesti ja sen vuoksi vastustaa naispappeutta tai olla hyväksymättä sukupuolenkorjausleikkauksia yms., mutta itse en pysty noin ajattelemaan. Minun mielestäni tulisi ottaa yhteiskunnallisissa asioissa huomioon se, että maailma on 2000 vuodessa muuttunut. Tai jos ei oteta, niin sitten ei saisi esimerkiksi hyväksyä naisia opettajiksikaan.
Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla. Mitään esimerkkiä en kyllä tähän hätään keksi enkä ole silti minkään sensuroinnin kannalla. Harkitkoon kukin itse, miten menettelee.Se, että klikkaa auki "ilmoita asiattomasta viestistä" ei tarkoita sitä, että sen viestin haluaisi poistattaa. Minäkin olen vaan tarkistanut, onko jostain poistopyyntöä tehty. Eikä kirjoituksesta tosiaan voi yhtä kertaa enempää poistopyyntöä tehdä.
"Kun on kuitenkin erikseen Kirkostaeroamispalsta, niin eiköhän olisi hyvä keskustella lähinnä siellä kirkosta eroamisesta."
- No jos noin, niin jonkun papin sukupuolenkorjausleikkauksesta pohdiskelut kyllä sitten sopivat paremmin sitten tälle palstalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000000861
Eikö niin?
"Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla."
- Kirkko on julkinen laitos ja sen lainsäädäntö on suurimmaksi osaksi julkisoikeudellista, joten en käsitä miksi sen asioita ei saisi käsitellä vaikkapa täällä.
Vaikka en kirkkoon kuulukaan, niin olen mielestäni ihan oikeutettu sanomaan mielipiteeni siitä, miten kirkko edelleen syrjii naispappeja ja homoseksuaaleja. Ja kyllä kirkolla on velvollisuus noudattaa Suomen lakeja, vaikka sille on liekaa annettukin. Mikä on ihan käsittämätöntä. - Verna-Liis.a
Kössönöm kirjoitti:
Se, että klikkaa auki "ilmoita asiattomasta viestistä" ei tarkoita sitä, että sen viestin haluaisi poistattaa. Minäkin olen vaan tarkistanut, onko jostain poistopyyntöä tehty. Eikä kirjoituksesta tosiaan voi yhtä kertaa enempää poistopyyntöä tehdä.
"Kun on kuitenkin erikseen Kirkostaeroamispalsta, niin eiköhän olisi hyvä keskustella lähinnä siellä kirkosta eroamisesta."
- No jos noin, niin jonkun papin sukupuolenkorjausleikkauksesta pohdiskelut kyllä sitten sopivat paremmin sitten tälle palstalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000000861
Eikö niin?
"Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla."
- Kirkko on julkinen laitos ja sen lainsäädäntö on suurimmaksi osaksi julkisoikeudellista, joten en käsitä miksi sen asioita ei saisi käsitellä vaikkapa täällä.
Vaikka en kirkkoon kuulukaan, niin olen mielestäni ihan oikeutettu sanomaan mielipiteeni siitä, miten kirkko edelleen syrjii naispappeja ja homoseksuaaleja. Ja kyllä kirkolla on velvollisuus noudattaa Suomen lakeja, vaikka sille on liekaa annettukin. Mikä on ihan käsittämätöntä."No, jos noin, niin jonkun papin sukupuolenleikkauksesta pohdiskelut kyllä sitten sopivat paremmin tälle palstalle:"
En ole seurannut tuon mainitsemasi palstan keskusteluja, mutta otsikon perusteella luulisi, että tarkemmat pohdiskelut tuosta aiheesta sopivat juuri tuonne.
-" Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla."
"Kirkko on julkinen laitos ja sen lainsäädäntö on suurimmaksi osaksi julkisoikeudellista, joten en käsitä miksi sen asioita ei saisi käsitellä täällä."
Ajattelin tuossa lähinnä pilkallista esittämistapaa, jota jotkut uskomattomat käyttävät puhuessaan kirkkoon liittyvistä asioista, esimerkiksi vaikkapa jonkun uskomattoman uskontunnustukseen sanavalinnoillaan kohdistamaa pilkallista suhtautumista.
"Vaikka en kirkkoon kuulukaan, niin olen mielestäni ihan oikeutettu sanomaan mielipiteeni siitä, miten kirkko edelleen syrjii naispappeja ja homoseksuaaleja. Ja kyllä kirkolla on velvollisuus noudattaa Suomen lakeja, vaikka sille on liekaa annettukin. Mikä on ihan käsittämätöntä."
Kirkon tilanne on vähän vaikea sikäli, kun siihen kuuluu sekä fundamentalisteja, liberaaleja että siltä väliltä olevia. Itse en parhaalla tahdollakaan pysty ymmärtämään niitä, jotka esim. syrjivät naispappeja ja homoseksuaaleja. Luin yhdestä naispappeja syrjivästä miespapista, joka kertoi tulleensa jo muurrosikäisenä siihen johtopäätökseen, että pappeus kuuluu vain miehille. Mieleeni nousee kysymys, minkä verran hän oli murrosikäisenä tutustunut Raamattuun, noihin asioihin ja tuon ajan yhteiskuntaan ja tiesikö hän silloin edes muista kuin Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta. Kirkko ei suhtaudu kielteisesti homoseksuaaleihin. Missä asiassa kirkko ei mielestäsi noudata Suomen lakeja? Verna-Liis.a kirjoitti:
"No, jos noin, niin jonkun papin sukupuolenleikkauksesta pohdiskelut kyllä sitten sopivat paremmin tälle palstalle:"
En ole seurannut tuon mainitsemasi palstan keskusteluja, mutta otsikon perusteella luulisi, että tarkemmat pohdiskelut tuosta aiheesta sopivat juuri tuonne.
-" Tuli mieleen sellainen ajatus, että ehkä ei välttämättä ihan kaikki, mitä kirkon piiriin sisältyy, sovi oikein hyvin reposteltavaksi tällaisilla yleisillä keskustelupalstoilla."
"Kirkko on julkinen laitos ja sen lainsäädäntö on suurimmaksi osaksi julkisoikeudellista, joten en käsitä miksi sen asioita ei saisi käsitellä täällä."
Ajattelin tuossa lähinnä pilkallista esittämistapaa, jota jotkut uskomattomat käyttävät puhuessaan kirkkoon liittyvistä asioista, esimerkiksi vaikkapa jonkun uskomattoman uskontunnustukseen sanavalinnoillaan kohdistamaa pilkallista suhtautumista.
"Vaikka en kirkkoon kuulukaan, niin olen mielestäni ihan oikeutettu sanomaan mielipiteeni siitä, miten kirkko edelleen syrjii naispappeja ja homoseksuaaleja. Ja kyllä kirkolla on velvollisuus noudattaa Suomen lakeja, vaikka sille on liekaa annettukin. Mikä on ihan käsittämätöntä."
Kirkon tilanne on vähän vaikea sikäli, kun siihen kuuluu sekä fundamentalisteja, liberaaleja että siltä väliltä olevia. Itse en parhaalla tahdollakaan pysty ymmärtämään niitä, jotka esim. syrjivät naispappeja ja homoseksuaaleja. Luin yhdestä naispappeja syrjivästä miespapista, joka kertoi tulleensa jo muurrosikäisenä siihen johtopäätökseen, että pappeus kuuluu vain miehille. Mieleeni nousee kysymys, minkä verran hän oli murrosikäisenä tutustunut Raamattuun, noihin asioihin ja tuon ajan yhteiskuntaan ja tiesikö hän silloin edes muista kuin Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta. Kirkko ei suhtaudu kielteisesti homoseksuaaleihin. Missä asiassa kirkko ei mielestäsi noudata Suomen lakeja?ei valitettavasti ole kovin kypsä.
Joten jos siitä kuittailen, teen sen kyllä ihan aiheesta. Koppalakit eivät näes nappaa.- Kössönöm
Verna-Liis.a kirjoitti:
"No, jos noin, niin jonkun papin sukupuolenleikkauksesta pohdiskelut kyllä sitten sopivat paremmin tälle palstalle:"
Kirkon tilanne on vähän vaikea sikäli, kun siihen kuuluu sekä fundamentalisteja, liberaaleja että siltä väliltä olevia. Itse en parhaalla tahdollakaan pysty ymmärtämään niitä, jotka esim. syrjivät naispappeja ja homoseksuaaleja. Luin yhdestä naispappeja syrjivästä miespapista, joka kertoi tulleensa jo muurrosikäisenä siihen johtopäätökseen, että pappeus kuuluu vain miehille. Mieleeni nousee kysymys, minkä verran hän oli murrosikäisenä tutustunut Raamattuun, noihin asioihin ja tuon ajan yhteiskuntaan ja tiesikö hän silloin edes muista kuin Raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta. Kirkko ei suhtaudu kielteisesti homoseksuaaleihin. Missä asiassa kirkko ei mielestäsi noudata Suomen lakeja?"Missä asiassa kirkko ei mielestäsi noudata Suomen lakeja?"
- Se on sallinut naispappien syrjinnän ja se on syrjinyt homoseksuaaleja, jotka ovat olleet kirkon palveluksessa. Niin ja kirkko rikkoo siinä lakia, että sen töihin, vaikka ei ole kyse uskonnollisiin toimituksiin kuuluvista tehtävistä, vaaditaan kirkon jäsenyys. Se on syrjintää ja sen Suomen laki kieltää.
Kummallista, että vaikka niistä on tehty kanteluita, niin kirkko saa edelleen toimia samalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770