Kuoleman jälkeen on elämää

Kerttu Keinonen on/oli lähetyssaarnaaja joka on työskennellyt lähetyssaarnaajana Keniassa. Veikko Manninen (helluntaisaarnaaja) kertoi eräässä julkisessa puheessaan Kertun äidin uskoontulosta. Tuo uskoontulokertomus on Kertun itsensä kertoma Veikon juontamassa suorassa radiolähetyksessä. Siksi tämän voi kertoa julkisesti ja sen totuudellisuuden voi tarkistaa halutessa. Tämä kertomus kosketti minua henkilökohtaisesti hyvin voimakkaasti. Uskon kertomuksen olevan tosi koska olen itsekin kokenut jotakin vastaavaa. Kerron sen nyt ulkomuistista.

Kertun äiti oli synnyttänyt terveen tyttölapsen, Kertun. Äiti oli hyvin sairas Kertun syntyessä. En muista mikä häntä vaivasi. Joka tapauksessa hän makasi kuolinvuoteella. Lääkärit eivät antaneet mitään inhimmillisiä mahdollisuuksia parantumiseen. Omaiset odottivat Kertun äidin loppumista.

Kertun äidin sisar tuli sairaalaan katsomaan kuolevaa sisartaan. Tuo sisar oli ateisti.
Äiti kysyi sisareltaan että onko kuoleman jälkeen elämää. Sisar vastasi yksitotisesti: En tiedä, olen ateisti.” Äiti ei tyytynyt vastaukseen, vaan toisti kysymyksensä. Ateistisisar vastasi kiusaantuneena ettei tiedä onko kuoleman jälkeen elämää koska on ateisti. Äiti sanoi vaativasti: ”Minä kuolen kohta, OTA SELVÄÄ.”
Sisaren silmien eteen ja muistiin jäi kuolevan sisarensa tuskainen kysymys: ”Onko kuoleman jälkeen elämää ja käsky ”Ota selvää”. Hän ei päässyt tuosta näystä irti. Hän koki olevansa suorastaan pakotettu tekemään jotakin kuolevan sisarensa hyväksi.

Niin hän sitten matkusti kuolleen mummonsa autiolle mökille. Hän nousi ullakolle. Sieltä hän löysi vanhan mummon pölyyttyneen Raamatun. Sisar pyyhkäisi pölyt pois Raamatun päältä ja sanoi Jumalalle jonka olemassaoloa hän ei uskonut:
”Jumala, jos sinä olet olemassa, ja tämä kirja on sinun sanaasi, anna jotakin tästä Kirjasta kuolevalle sisarelleni.”
Hän ei ollut koskaan aikaisemmin pitänyt Raamattua kädessään. Vielä vähemmän lukenut sitä. Nyt hän aukaisi Raamatun alusta ja luki:
”Maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.” Sisar sulki Raamatun ja aukaisi sen uudestaan alusta summamutikassa. Nyt hän luki jakeen joka sattui sormen alle: ”Ja vedet nousivat nousemistaan maan päällä niin että kaikki korkeat vuoret taivaan alla peittyivät….silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui…. Kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat.”
Sisar sulki Raamatun pettyneenä ja totesi: ”Vain vettäkö ja kuolemaa täällä on? Ei tämä voi olla Jumalan Sanaa.” Hän pani Raamatun paikalleen aikoen lähteä pois. Silloin hän taas muisti kuolevan sisarensa tuskaisen vaativan pyynnön; ”Ota selvää”.

Hän palasi takaisin, otti Raamatun uudelleen käteensä, kohotti sen yli päänsä ja sanoi Jumalalle: ”Jumala, jos sinä kuitenkin olet olemassa ja jos tämä Kirja on sinun Sanaasi, anna jotakin kuolevalle sisarelleni."
Nyt Hän aukaisi Raamatun sen loppupäästä. Hän luki jakeen joka jäi sormen alle:

”Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Joh 11:25-26).

Sisar repäisi vanhan sanomalehden sivusta palasen ja pani sen Raamatun väliin, löi kirjan kiinni ja sanoi: ”Jumala, anna lisää.” Sitten hän aukaisi Raamatun uudelleen ja katsoi mikä jae jäi sormen alle;

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat” (Room 8:1).

Sisar repäisi innostuneena taas sanomalehden palasen ja pani sen saamansa sivun väliin, sulki Kirjan ja sanoi haltioituneena: ”Jumala, anna lisää.” Sana joka nyt jäi sormen alle kuului:

”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room 10:9-10).

Hän repäisi taas sanomalehdestä palasen ja pani sen merkiksi Raamatun sivujen väliin. Sitten Raamattu kiinni ja sama haltioitunut pyyntö Jumalalle: ”Jumala, anna lisää.”
Sormenpääpaikka joka nyt aukesi Raamatusta oli:

”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1 Joh 1:7-9).

Nyt Kertun kuolemaa tekevän äidin sisar katsoo Raamattua ja huomaa että kaikki sanomalehden palaset ovat Kirjan loppupäässä. Hän sanoo Jumalalle: ”Jumala, anna vielä jotakin keskeltä Kirjaa.” Sitten hän avaa Kirjan keskeltä ja saa seuraavan sanan:

”Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut” (Jes 53:4-5).

Innostuneena ja iloissaan saamistaan Raamatun jakeista hän matkustaa sairaalaan tapaamaan kuolevaa sisartaan. Hän alkaa lukemaan sisarelleen Raamatusta saamiaan jakeita saamassaan järjestyksessä. Kun hän tulee viimeiseen Raamatun jakeeseen, kuoleva sisar alkaa sopertelemaan: ”Kiitos Jeesus, Kiitos Jeesus, Kiitos Jeesus.” Ateisti ei ymmärrä miksi sisar toistaa sanoja ”Kiitos Jeesus”. Hän sanoo sisarelleen: ”Ei täällä niin sanota”. Kuoleva sisar ei kuuntele vastaväitteitä vaan toistaa: ”Kiitos Jeesus, Kiitos Jeesus, Kiitos Jeesus.” Ateistisisar ei ymmärtänyt että hän oli juuri tuonut kuolevalle sisarelleen pelastavan Sanan Jumalalta. Kertun äiti uskoi Jumalan Sanan ja hän koki pelastuksen.

Kerttu oli pieni vauva eikä häntä voitu tuoda äidin luokse tartuntavaaran tähden. Äiti pyysi lapsen isää tuomaan pienokaisen hänen nähtäväkseen viimeisen kerran ennen kuin äiti kuolee. Isä tuli sairaalaan Kerttu sylissään. Isä näytti lasta äidille lasioven läpi.
Äiti kohotti väsyneen kätensä kohti lasta ja alkoi siunaamaan häntä: ”Herra sinuatkoon sinua lapseni, Herra olkoon sinulle armollinen lapseni, Herra antakoon sinulle rauhan lapseni.”
Näiden sanojen jälkeen äidin väsynyt käsi putosi sängylle. Hän meni Herransa luokse joka juuri oli lähettänyt Sanansa ja pelastanut hänet.

Neljätoista vuotta myöhemmin sama Jumala lähetti Sanansa Kertulle ja Kerttu tuli uskoon.

15

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottoalli

kun vaivauduit kertomaan, koskettava tosikertomus, kiitos elävälle Jumalalle.

• Pähkinän särkijä

Maailma on pullollaan tarinoita ja tuo on yksi niistä. Tulihan siinä ainakin yksi hyvä sanomalehti revittyä... ;D

Eipä tarina oikeastaan puoleen tai toiseen hetkauta, koska Jumalaa ei ole olemassakaan. Tarinasta siitä ukosta ovat ihan puuta heinää!

Yleensä nämä urbaanit legendat syntyvät tarpeesta uskoa edes johonkin, kun kuolema on tulossa... ja niin kävi nytkin poloiselle naiselle kuolinvuoteelle. Ja kun hän kuoli, hän vain kuoli eikä "siirtynyt minnekään taivaaseen", sillä taivasta ei ole, kuten ei helvettiäkään.

Koko raamattu on ihan puuta heinää. Filosofista höpön höpöä. Ettekö lukijat tiedä, että se on kokoelma filosofisia tekstejä, joita on aikaa myöten valittu ja muokattu tarpeisiin sopiviksi.

Jossain filosofisessa suuntauksessa ei edes tunnettu sanaa "saatana", joten se keksittiin, jotta tuon aikainen filosofinen oppi saisi rakennusainetta. Kun sana oli otettu käyttöön, huomattiin, että sehän palvelee hyvin... ihmisten pelotteluun. Pelottelun tarkoituksena oli saattaa ihmisiä etsimään kirkon miehiltä apua.

Ja pelottelu näkyy jatkuvan...

• annuliinunen

Raamatun tekstit on huolella ja mitään muuttamatta siirretty jälkipolville. Ne ovat aikalaiskuvauksia ja Raamattu on muuten totta.

• Pähkinän särkijä
        annuliinunen kirjoitti:

Raamatun tekstit on huolella ja mitään muuttamatta siirretty jälkipolville. Ne ovat aikalaiskuvauksia ja Raamattu on muuten totta.

Minä en usko raamattuun. Eikä kannattaisi sinunkaan uskoa. Ajattele omilla aivoillasi äläkä ole kuin narusta vedettävä pässi.

Sinä hoet samoja asioita kuin tuhannet muutkin. Olet niellyt koukun kohoineen :( Sinä varmaan nielet kaiken raamatusta pohtimatta lainkaan onko se totta vai ei. Nielet sen kaiken totena, eikö vaan? Suosittelen, että lopettaisit raamatun lukemisen, sillä olet jo tahdoton idiootti, joka toistaa hokemia, jotka ovat valheita.

Miksi hoet valheita? Mikä saa sinut uskomaan valheisiin? Luuletko, että sinua rakastetaan enemmän sen vuoksi, kun olet "uskovainen"?

Höpön höpön! Sinua rakastetaan, vaikka olisit buddhalainen tai muslimi. Vain "uskovaiset" vihaavat toisia ihmisiä heidän uskontonsa vuoksi. "Uskovaiset" ovat rasisteja, eivät kykene rakastamaan ihmisiä uskontoon katsomatta, vaikka väittävät, että "Jumala on rakkaus" ja että "ovat Jeesuksen opetuslapsia".

Eihän kukaan usko, että uskovaiset ovat Jumalan lapsia, koska he käyttäytyvät kuin idiootit toisia ihmisiä kohtaan. Vain uskovaiset väittävät olevansa "ainoita Jumalan lapsia" ja "oikeassa uskossa", mutta he unohtavat tärkeimmän: rakkauden ja "rakastakaa toisianne" -kehotuksen.

En halua kuulua sellaiseen ihmisjoukkoon, joka julkisesti toimii saatanallisesti ilman rakkauden hiventäkään. Ja raamattua tulkitsevat uskovat ovat juuri noita saatanallisesti toimivia hourupäitä.

• Niin erilainen
        Pähkinän särkijä kirjoitti:

Minä en usko raamattuun. Eikä kannattaisi sinunkaan uskoa. Ajattele omilla aivoillasi äläkä ole kuin narusta vedettävä pässi.

Sinä hoet samoja asioita kuin tuhannet muutkin. Olet niellyt koukun kohoineen :( Sinä varmaan nielet kaiken raamatusta pohtimatta lainkaan onko se totta vai ei. Nielet sen kaiken totena, eikö vaan? Suosittelen, että lopettaisit raamatun lukemisen, sillä olet jo tahdoton idiootti, joka toistaa hokemia, jotka ovat valheita.

Miksi hoet valheita? Mikä saa sinut uskomaan valheisiin? Luuletko, että sinua rakastetaan enemmän sen vuoksi, kun olet "uskovainen"?

Höpön höpön! Sinua rakastetaan, vaikka olisit buddhalainen tai muslimi. Vain "uskovaiset" vihaavat toisia ihmisiä heidän uskontonsa vuoksi. "Uskovaiset" ovat rasisteja, eivät kykene rakastamaan ihmisiä uskontoon katsomatta, vaikka väittävät, että "Jumala on rakkaus" ja että "ovat Jeesuksen opetuslapsia".

Eihän kukaan usko, että uskovaiset ovat Jumalan lapsia, koska he käyttäytyvät kuin idiootit toisia ihmisiä kohtaan. Vain uskovaiset väittävät olevansa "ainoita Jumalan lapsia" ja "oikeassa uskossa", mutta he unohtavat tärkeimmän: rakkauden ja "rakastakaa toisianne" -kehotuksen.

En halua kuulua sellaiseen ihmisjoukkoon, joka julkisesti toimii saatanallisesti ilman rakkauden hiventäkään. Ja raamattua tulkitsevat uskovat ovat juuri noita saatanallisesti toimivia hourupäitä.

Voltaire oli aattensa mies ja lopussa hän kärsi kahden kuukauden ajan sellaista piinaa.Kiristeli raivoissaan hampaitaan Jumalaa ja ihmisiä kohtaan ja huusi: "Minun täytyy kuolla- Jumalam ja ihmisten hylkäämänä" Jopa hänen hoitajansa sanoi: "Vaikka saisin maailman kaikki rikkaudet, en ikinä haluaisi olla näkemässä kenenkään toisen jumalattoman kuolevan.

• Niin erilainen
        Niin erilainen kirjoitti:

Voltaire oli aattensa mies ja lopussa hän kärsi kahden kuukauden ajan sellaista piinaa.Kiristeli raivoissaan hampaitaan Jumalaa ja ihmisiä kohtaan ja huusi: "Minun täytyy kuolla- Jumalam ja ihmisten hylkäämänä" Jopa hänen hoitajansa sanoi: "Vaikka saisin maailman kaikki rikkaudet, en ikinä haluaisi olla näkemässä kenenkään toisen jumalattoman kuolevan.

Kun lääkäri meni kierroksellaan hänen huoneeseensa, oli pappi lukemassa rouva Williamsille raamattua. Hän kuunteli suljetuin silmin, sitten hän pyysi sammuttamaan valot, kun on liian kirkasta,: mutta täällä ei ole valoja, eikä aurikokaan paista hänelle sanottiin, silloin hän aukaisi silmänsä ja sanoi: "Minä näen Hänet! Hän on täällä! Katsokaa Hänen käsiään!
        Katsokaa tuota taivaallista joukkoa! He ovat täällä- sanoin kuvaamaton Majesteetti!
        Tämä on minun elämäni ihanin aamu" hän sanoi ja toivotti heidät (hakijat) tervetulleiksi. Hitaasti hän vajosi takaisin, sydämen lyönnit vaimenivat ja hengitys loppui. Kaikki loppui mutta hymy jäi. Ei harkittu elvytystä.

• Pähkinän särkijä
        Niin erilainen kirjoitti:

Sinä viisas ihminen, vastaa minulle tähän dilemmaan: miten minä voin olla erossa "Jumalasta", kun HÄN on kaikkialla ja kaikissa???????????????????????????????????????????

EN MITENKÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• siitä

miten Jumala voi käyttää jopa ateistia sanomansa eteenpäin viemiseen!

Nämä ovat niitä elävästä elämästä kertovia aitoja todistuksia, ei mitään tarinoita eikä turhanpäiväisiä turinoita.

• Jumalan Raamatusta antamien jakeiden kautta.

Sain Jumalalta eri tilanteissa ilman ihmisten vaikutusta seuraavat Raamatun jakeet.

Joh 11:25
        Matt 6:33
        Matt 7:7-8, 13-14
        Joh 3:3-8

Löysin Isäni Raamatun olohuoneen pöydältä. Kerran se oli avattuna siinä pöydällä. Toisen kerran löytäessäni Raamatun pöydältä aukaisin sen umpimähkäisesti. Näin sain nämä em. jakeet. Ne vain nousivat sieltä silmilleni ja Sana alkoi elää. Kuka ne antoi? Nämä jakeet veivät minut parannukseen ja Jeesuksen kokosydämiseen seuraamispäätökseen.

Sain kokea Matt 6:33 ja 7:7-8 jakeet todeksi omassa elämässäni. Minä todellakin löysin Jumalan valtakunnan ja Jumalan vanhurskauden. Nämä asiat ovat Herrasssa Jeesuksessa Kristuksessa. Sitä en silloin tiennyt kun sain nämä jakeet. Päätin kuitenkin etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan koko sydämestäni. Jumala alkoi näin vaikuttamaan elämässäni ja Hän antoi rukousvastauksena minun löytää Jumalan vanhrskauden ja Hänen valtakuntansa Jeesuksessa Kristuksessa. Kun kohtasin Herran Jeesuksen Kristuksen, huomasin löytäneeni nuo asiat. Hallelujaa! Kiitos Jeesukselle!

• siitä
        jaikal kirjoitti:

Jumalan Raamatusta antamien jakeiden kautta.

Sain Jumalalta eri tilanteissa ilman ihmisten vaikutusta seuraavat Raamatun jakeet.

Joh 11:25
        Matt 6:33
        Matt 7:7-8, 13-14
        Joh 3:3-8

Löysin Isäni Raamatun olohuoneen pöydältä. Kerran se oli avattuna siinä pöydällä. Toisen kerran löytäessäni Raamatun pöydältä aukaisin sen umpimähkäisesti. Näin sain nämä em. jakeet. Ne vain nousivat sieltä silmilleni ja Sana alkoi elää. Kuka ne antoi? Nämä jakeet veivät minut parannukseen ja Jeesuksen kokosydämiseen seuraamispäätökseen.

Sain kokea Matt 6:33 ja 7:7-8 jakeet todeksi omassa elämässäni. Minä todellakin löysin Jumalan valtakunnan ja Jumalan vanhurskauden. Nämä asiat ovat Herrasssa Jeesuksessa Kristuksessa. Sitä en silloin tiennyt kun sain nämä jakeet. Päätin kuitenkin etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan koko sydämestäni. Jumala alkoi näin vaikuttamaan elämässäni ja Hän antoi rukousvastauksena minun löytää Jumalan vanhrskauden ja Hänen valtakuntansa Jeesuksessa Kristuksessa. Kun kohtasin Herran Jeesuksen Kristuksen, huomasin löytäneeni nuo asiat. Hallelujaa! Kiitos Jeesukselle!

Minäkin sain sananpaikan, joka alkoi elää päivittäin mielessäni ja se oli Matt.6:33 "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."

Elämässä oli tullut vaihe, jolloin kaikki tuntui tyhjältä ja tuo sananpaikka alkoi soida mielessäni. Se ei tullut Raamatun kautta vaan tosiaan alkoi soida päässäni. Olihan se lapsuudesta tuttu, mutta uskon että Pyhä Henki sen mieleen nosti. Niin minä sitten päätin mielessäni että lähden etsimään Jumalaa. Aloin käydä kokouksissa, ja aika pian vakuutuin että nämä asiat on totta. Tein mielessäni päätöksen että haluan seurata Jeesusta, mutta sitten eräässä kokouksessa tuli sanoma että tee selvä ratkaisu ja ymmärsin että on mentävä eteen. En tehnyt sitä siinä kokouksessa vaan myöhemmin. Ja sitten tuossa ratkaisukokouksessa puhuja puhui suoraan minulle: Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        Ihmeellinen Sana!

• siitä kirjoitti:

Minäkin sain sananpaikan, joka alkoi elää päivittäin mielessäni ja se oli Matt.6:33 "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."

Elämässä oli tullut vaihe, jolloin kaikki tuntui tyhjältä ja tuo sananpaikka alkoi soida mielessäni. Se ei tullut Raamatun kautta vaan tosiaan alkoi soida päässäni. Olihan se lapsuudesta tuttu, mutta uskon että Pyhä Henki sen mieleen nosti. Niin minä sitten päätin mielessäni että lähden etsimään Jumalaa. Aloin käydä kokouksissa, ja aika pian vakuutuin että nämä asiat on totta. Tein mielessäni päätöksen että haluan seurata Jeesusta, mutta sitten eräässä kokouksessa tuli sanoma että tee selvä ratkaisu ja ymmärsin että on mentävä eteen. En tehnyt sitä siinä kokouksessa vaan myöhemmin. Ja sitten tuossa ratkaisukokouksessa puhuja puhui suoraan minulle: Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        Ihmeellinen Sana!

18 vuotta. Sain niin valtavan ilon löytäessäni Jeesuksen. Sain kokea että minun syntini poistettiin. Jumala painoi "delete" syntilistaani lukiessaan. Hallelujaa!!!
        Kun sitten katsoin pieniä viattomia lapsia, koin että olin yhtä viaton kuin he. Valtava sisäinen vapaus ja ilo. Olin saanut syntini anteeksi. Se merkitsi minulle sitä, että olin saanut takaisin lapsen viattomuuden. Tätä eivät kääntymättömät uudestisyntymättömät ymmärrä. Eivät edes kaikki uskovatkaan ymmärrä anteksiantamusta.

Todistan anteeksiantamuksen syvyydestä joka tilanteessa missä tulee selvä mahdollisuus ja kehotus. Ihmisten tulee saada tietää että heillä on mahdollisuus saada takaisin puhtaus ja viattomuus. Tämä vaikka he olisivat eläneet metsän petona. Ihmiset voivat todellakin aloittaa uuden elämän uutena luomuksena Jeesuksen kanssa täysin puhtain paperein.

Jumalan anteeksianto on ihmeellinen kun sen saa kokea omakohtaisesti. Varsinkin kun ensin saa kokea että on suuri syntinen ja itse epäilee ettei Jumalan armo ehkä koske minua, suurta syntistä. Sitten kun saa kokea että Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri on puhdistanut minutkin kaikesta synnistä, se on valtava ilo ja vapaus. Syntitaakka putoaa harteilta kuin raskas reppu ja omatunto on puhdistettu Jeesuksen verellä. Jumala muuttuu vihaisesta rankaisemisen haluisesta pelottavasta Jumalasta armolliseksi rakastavaksi taivaan Isäksi. Hänen armonsa kohtasi minuakin.

Tiedät varmasti ettei kukaan ole koskaan tullut uskoon oman viisautensa kautta. Jokainen uskoontulo johtuu vain siitä että Jumalan Henki kutsuu ja vetää ihmistä Jeesuksen luokse. Eikä kukaan ole koskaan tullut uskoon ilman Jumalan Sanaa. Pyhä Henki puhuu syntiselle ja muistuttaa Jumalan kirjoitetusta Sanasta. Jumalan Sana on sitten Hän joka pelastaa. Jeesus on lihaan tullut Jumalan Sana joka pelastaa syntisen. Pyhä Henki näyttää myös synnin ja vanhurskauden, ts. Pyhä Henki antaa synnintunnon ja kaipuun syntien anteeksisaamiseen. Synnintunnon kautta Jumala vetää ihmisiä Jeesuksen luokse saamaan puhdistuksen synneistä ja saamaan pelastuksen.

Se ihminen, joka tule Herran Jeesuksen Kristuksen luokse, saa myös jäädä Jeesuksen luokse. Hänet otetaan vastaan ilolla. Jeesus ei heitä ulos ketään. Hän ottaa vastaan suurenkin syntisen. Tämän olen minä saanut kokea. Tämä ei nyt ollut mitään uutta mutta, tulipahan sanoattua.

Siunausta
        jaikal

Liitän tähän vielä opetustekstini "Sinä Herran rakastama pyhä!" anteeksiantamuksesta.
        Tämä Jumalan anteeksiantamus on voimassa tänäkin päivänä ja se koskee jokaista lukijaa. Sinuakin huolimatta siitä kuka olet ja mitä olet tehnyt. Anteeksiantamus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja se koskee kaikkia syntejä. Ei vain seksuaalisia syntejä joista tässä kirjoituksessani on kysymys.
        Olen osoittanut tämän tekstin jokaiselle lukijalle.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000117&posting=22000000039277322

• Kevään lapsi
        jaikal kirjoitti:

18 vuotta. Sain niin valtavan ilon löytäessäni Jeesuksen. Sain kokea että minun syntini poistettiin. Jumala painoi "delete" syntilistaani lukiessaan. Hallelujaa!!!
        Kun sitten katsoin pieniä viattomia lapsia, koin että olin yhtä viaton kuin he. Valtava sisäinen vapaus ja ilo. Olin saanut syntini anteeksi. Se merkitsi minulle sitä, että olin saanut takaisin lapsen viattomuuden. Tätä eivät kääntymättömät uudestisyntymättömät ymmärrä. Eivät edes kaikki uskovatkaan ymmärrä anteksiantamusta.

Todistan anteeksiantamuksen syvyydestä joka tilanteessa missä tulee selvä mahdollisuus ja kehotus. Ihmisten tulee saada tietää että heillä on mahdollisuus saada takaisin puhtaus ja viattomuus. Tämä vaikka he olisivat eläneet metsän petona. Ihmiset voivat todellakin aloittaa uuden elämän uutena luomuksena Jeesuksen kanssa täysin puhtain paperein.

Jumalan anteeksianto on ihmeellinen kun sen saa kokea omakohtaisesti. Varsinkin kun ensin saa kokea että on suuri syntinen ja itse epäilee ettei Jumalan armo ehkä koske minua, suurta syntistä. Sitten kun saa kokea että Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri on puhdistanut minutkin kaikesta synnistä, se on valtava ilo ja vapaus. Syntitaakka putoaa harteilta kuin raskas reppu ja omatunto on puhdistettu Jeesuksen verellä. Jumala muuttuu vihaisesta rankaisemisen haluisesta pelottavasta Jumalasta armolliseksi rakastavaksi taivaan Isäksi. Hänen armonsa kohtasi minuakin.

Tiedät varmasti ettei kukaan ole koskaan tullut uskoon oman viisautensa kautta. Jokainen uskoontulo johtuu vain siitä että Jumalan Henki kutsuu ja vetää ihmistä Jeesuksen luokse. Eikä kukaan ole koskaan tullut uskoon ilman Jumalan Sanaa. Pyhä Henki puhuu syntiselle ja muistuttaa Jumalan kirjoitetusta Sanasta. Jumalan Sana on sitten Hän joka pelastaa. Jeesus on lihaan tullut Jumalan Sana joka pelastaa syntisen. Pyhä Henki näyttää myös synnin ja vanhurskauden, ts. Pyhä Henki antaa synnintunnon ja kaipuun syntien anteeksisaamiseen. Synnintunnon kautta Jumala vetää ihmisiä Jeesuksen luokse saamaan puhdistuksen synneistä ja saamaan pelastuksen.

Se ihminen, joka tule Herran Jeesuksen Kristuksen luokse, saa myös jäädä Jeesuksen luokse. Hänet otetaan vastaan ilolla. Jeesus ei heitä ulos ketään. Hän ottaa vastaan suurenkin syntisen. Tämän olen minä saanut kokea. Tämä ei nyt ollut mitään uutta mutta, tulipahan sanoattua.

Siunausta
        jaikal

Liitän tähän vielä opetustekstini "Sinä Herran rakastama pyhä!" anteeksiantamuksesta.
        Tämä Jumalan anteeksiantamus on voimassa tänäkin päivänä ja se koskee jokaista lukijaa. Sinuakin huolimatta siitä kuka olet ja mitä olet tehnyt. Anteeksiantamus otetaan vastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja se koskee kaikkia syntejä. Ei vain seksuaalisia syntejä joista tässä kirjoituksessani on kysymys.
        Olen osoittanut tämän tekstin jokaiselle lukijalle.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000117&posting=22000000039277322

Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle. Ts. hulluja on monenlaisia, enkä toivo itselleni järjen menetystä. Luoja siitä minua varjelkoon!

• Kuolema on ovi jonka avaamme toisen elämään. Sinne kesämaahan jossa meidän kaikki rakkat odottavat. Siellä on hyvä ja levollinen olo.

• Kesälle allerginen

Entäs jos ei tykkää kesästä? Ja mitä ne 'rakkat' ovat? Onko pakko olla kuumassa...

• aika

Aika on elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3693
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3599
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3340
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3312
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1768
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32