Pappissysteemin purkutyö alkanut

Matt. 21:45
Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

Mitkä ihmeen sanat Herralta? No ihmeen, ihmeen ...

Matt 21:43
Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Kristikansalle nuo pappien valtuuden siirrettiin!
Jeesus ilmestyi opetuslasten ollessa aterialla ja
KÄSKI:

Mark 16:14-20

14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Joillekin sopii paremmin totella tätä suppempaa
ja vähemmän lupaavaa lähetyskäskyä, jonka Jeesus
antoi vuorella, jonne oli KÄSKENYT heidän mennä:

Matt 28:16-20

16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Pitäkäämme Jeesuksen käskyt ja voitonlippu korkealla!
Antti

5

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiven ja kannon

Jesuksen käskyt kunniaaan vaiko Mooseksen kivitaulut sapattikäskyineen on kaivetava esiin?

• Koetatko pakottaa minua ottamaan kantaa Sirkka-Iitaan, koskien hänen niitä viestejään, joissa
        hän muistuttaa 10 käskystä?
        Mutta sen olen havainnut, ettei Sirkka kuulu
        niihin, jotka pitävät itseään muita parempana
        sen vuoksi, että pitävät (?) kaiken lain.
        Kyllä Sirkka näyttää lukeutuvan "armahdettuihin
        syntisiin". eivät kaikki, jotka sanovat "laki, laki", väitä itseään nuhteettomiksi.

TULEEKO LÄHI-ITÄÄN ENÄÄ MILLOINKAAN RAUHAA?

Maailman vanhimman elossa olevan kansan pään
        menoksi on maailma monta kertaa tehnyt päätöksen
        täystuhosta. Rauhattomuus lisääntyy tuon syntisen
        kansan kotimaassa. Mutta minä rakastan sitä kansaa
        ja minkäs tykkäämiselle voi.
        Löysin ihanan aarteen, helmen, eräästä kirjasta.
        Sitä sanankohtaa hypistelen kuin rukousnauhaa.
        Nooh, se on heidän omasta kirjastaan, joten ihmekös, että se heitä suosii.
        Mutta tahdon uskoa, että heillä on tulevaisuus ja
        toivo.

Hesekiel 37:24-28
        24
        "Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, heillä kaikilla on
        yksi ja sama paimen.
        He noudattavat minun käskyjäni, he seuraavat minun säädöksiäni ja elävät niiden mukaan.
        [Hes. 34:23; Joh. 10:11]
        25
        He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet.
        He asuvat siinä
        ikiaikoihin saakka,
        he ja heidän lapsensa ja heidän lastensa lapset,
        ja minun palvelijani Daavid on heidän hallitsijansa ajasta aikaan.
        26
        "Minä teen heidän kanssaan
        ikuisen liiton ja takaan heille rauhan.
        Minä teen heistä suuren kansan ja asetan
        pyhäkköni ikiajoiksi heidän keskelleen.
        [Hes. 34:25]

27
        Minun asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani. [3. Moos. 26:11,12; Hes. 11:20]
        28
        Kaikki kansat tietävät silloin, että minä olen Herra.
        Minä pyhitän Israelin, ja minun pyhäkköni on aina heidän keskellään."

"Asuinsijani on heidän luonaan",
        "Pyhäkköni on aina heidän keskellänsä".

Yhtä minä pyydän Herralta - että saisin nähdä
        tuon tapahtuvan. Iloita tuosta toivosta ja kerran
        kirkastettuna Herran kanssa saapua katsomaan tuon
        toivon täyttymistä.

Hes 48:35
        Koko kaupungin ympärysmitta on kahdeksantoistatuhatta kyynärää. "Tästä lähtien on kaupungin nimenä oleva 'Herra on täällä'."
        [Ps. 68:17; Jes. 60:14]

Sak 14:3-6
        3
        Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.

Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6
        Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

Kaipauksella
        Antti

• uteljas

"" Selväksi tuli
      Kirjoittanut: jarlau 8.2.2009 klo 18.26
      Että olen täällä keskustelijana, en raamatunopettajana.
      Olen jättänyt hengellisen vastuuni 1.6.2006
      -
      Olen ollut vapaa tulemaan ja menemään miten lystään synninvietossa vapaasti, koska en ole osallistunut seurakuntaelämään 1.6.2006 jälkeen.
      -
      Kotisivuni ovat yksityiset, sisältää muutaman raamattuopetuksen. ""

Luulin että uskova on aina vastuussa vaelluksestaan ja opetuksestaan ... riippumatta
      siitä, antaako hän yksityistä opetusta vaiko
      hmmm ... eiköhän julkiset kotisivut ole julkista
      opetusta.
      Vapaa viettämään syntielämää ... ei kai sentään.
      Yksityinen ihminen aina on ja onhan kaiketi
      syntielämä lähimmäistä vastaan rikkomista,
      kaikkialla missä lähimmäistä vastaan rikkoo,
      vaikka ei missään seurakunnasa vastuussa olisikaan.
      Että "vapaa" rikkomaan, sitä en tahdo käsittää.

Mä neuvoisin Jaria erakoitumaan, ennemmin kuin
      viettämään syntielämää lähimmäisen kustannuksella.
      Mut miksi niin kova hinku rikkomaan, kas voihan
      lähimmäistä rakastaakin ja eheyttää?

• Vaikka kymmenen käskyt onkin lihamme kurin pitämiseksi huomioimme uudestisyntyneinä kristittyinä myös tämän kohdan Raamatusta..

""Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
      Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
      ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
      joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
      Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
      kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
      Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
      Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
      Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
      Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
      emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
      Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
      Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
      mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
      sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
      Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki. "" (2 kor. 3 3-18)

Yömyötäisesti uuteen aamuun:)

• Hei, Utulila! Eikös olekin ihana sanankohta!
        Pätkän siitä toistan ...

Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin,
        ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden,
        joka kuitenkin oli katoavaista,
        kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa! (2.Kor 3:7-8)

Tuomitsevien laintaulujen hengellinen kirkkaus
        oli aivan liikaa Mooseksen kansalle.
        Kuinka paljon häikäisevämpi virka onkaan meillä
        uuden liiton papeilla!!!

Nousin hetkeksi tutkailemaan foorumia - palaan
        taas lepotilaan. Siunausta alkavaan päivään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe