Kyllä taa näytti poliisi osaamisensa taidon. Neljän ruuhkassa mennään laittamaan sähköisesti toimiva liikennemerkki 80 stä. 70 neen. Kyllä siinä kamera välähteli useammallekin.
Näin siis Tampereella. Kyllä vittu nyt loppu kaikenlainen yhteistyö ja mahdollinen avunanto näille paskoilla. Lapsillekin alan opettamaan, että poliisit on enemmän kuin perseestä.
Poliisi vittuilee
28
1690
Vastaukset
- lettas sentään!
Että lapsille pitää ruveta haukkumaan joitain ihmisiä paskoiksi - varsinainen mallikasvattaja!
Kerro vielä niille syykin: kun kehtasivat pudottaa nopeusrajoituksen 80 -> 70, eivätkä sulle siitä etukäteen mitään ilmoittaneet!!! - The Rat
Ilmeisesti kuukauden sakotuskiintiö laahaa jo nyt sen verran perässä, että on pakko ottaa noita vähän rumempia temppuja käyttöön. Ja turvallisuus sen kun paranee.
- silmiäsi,
niin ei ois tarvinnut tänne tulla itkemään. Minkähän takia sähköisesti toimivia nopeusrajoitusmerkkejä on olemassa??? No: niissähän saattaa näyttö VAIHDELLA!
- The Rat
Olen todellakin miettinyt itsekin, miksi noita sähköisiä tolppia tuonne sijoitellaan. Yhtäkään hyvää syytä en vielä ole keksinyt.
Kai se idea on, että nopeusrajoitusta voidaan tiputtaa silloin, kun ei voisi muutenkaan ajaa sitä suurinta sallittua (esimerkiksi kelistä johtuen)... Mutta eihän siinä ole mitään järkeä.
Mietitäänpä nyt, mitä oikeasti tapahtuu rajoitusta laskettaessa. Ihmiset, jotka päivittäin vetävät tuota väliä, eivät edes huomaa (siis kaikki), vetävät vanhan muistin mukaan siis, nopeuseroa rajoitusta noudattaviin heti 20 km/h lisää. Sehän sitä turvallisuutta sitten parantaakin...
Entäpä, jos vaikka nostettaisiin, onhan sekin mahdollista? Jeps. Kun oli viime viikolla 60 km/h, on nytkin. Jossain taulussa saattoi lukea 100 km/h, mutta oli se viime viikolla ihan oikeasti 60, eli parasta ajaa sitä. Ja turvallisuus lisääntyy taas ihan hirveästi...
Okei, yksi hyöty noista on. Keväisin ja syksyisin ei tarvitse enää käydä käsin laittamassa uusia rajoitusmerkkejä. Valitettavasti vähintään yhtä usein pitää käydä huoltamassa risaa laitetta, joten sekin hyöty taitaa olla menetettyä.
Veikkaisin, että laitteiden toimittajat ovat saunoittaneet päättäjät varsin perusteellisesti muutama vuosi sitten... - mielestä
The Rat kirjoitti:
Olen todellakin miettinyt itsekin, miksi noita sähköisiä tolppia tuonne sijoitellaan. Yhtäkään hyvää syytä en vielä ole keksinyt.
Kai se idea on, että nopeusrajoitusta voidaan tiputtaa silloin, kun ei voisi muutenkaan ajaa sitä suurinta sallittua (esimerkiksi kelistä johtuen)... Mutta eihän siinä ole mitään järkeä.
Mietitäänpä nyt, mitä oikeasti tapahtuu rajoitusta laskettaessa. Ihmiset, jotka päivittäin vetävät tuota väliä, eivät edes huomaa (siis kaikki), vetävät vanhan muistin mukaan siis, nopeuseroa rajoitusta noudattaviin heti 20 km/h lisää. Sehän sitä turvallisuutta sitten parantaakin...
Entäpä, jos vaikka nostettaisiin, onhan sekin mahdollista? Jeps. Kun oli viime viikolla 60 km/h, on nytkin. Jossain taulussa saattoi lukea 100 km/h, mutta oli se viime viikolla ihan oikeasti 60, eli parasta ajaa sitä. Ja turvallisuus lisääntyy taas ihan hirveästi...
Okei, yksi hyöty noista on. Keväisin ja syksyisin ei tarvitse enää käydä käsin laittamassa uusia rajoitusmerkkejä. Valitettavasti vähintään yhtä usein pitää käydä huoltamassa risaa laitetta, joten sekin hyöty taitaa olla menetettyä.
Veikkaisin, että laitteiden toimittajat ovat saunoittaneet päättäjät varsin perusteellisesti muutama vuosi sitten...liikenteessä voi ajella mustatuntuu-tyylillä ja/tai vanhasta muistista. Ei siis ole tarvetta katsella liikennemerkkejä?? Ajatko risteyksestäkin katsomatta ympärillesi jos olet tulossa tielle missä EI YLEENSÄ ole autoja tulossa?? Siis vanhasta muistista ajelet!!?? Ikävää että kaltaisiasi ympärilleen katsomattomia,vanhasta muistista ajavia on liikenteessä niin paljon. No,kolaritilastoista ja lehtien sivuilta saa kaltaistesi aiheuttamia kolareita lueskella.
- The Rat
mielestä kirjoitti:
liikenteessä voi ajella mustatuntuu-tyylillä ja/tai vanhasta muistista. Ei siis ole tarvetta katsella liikennemerkkejä?? Ajatko risteyksestäkin katsomatta ympärillesi jos olet tulossa tielle missä EI YLEENSÄ ole autoja tulossa?? Siis vanhasta muistista ajelet!!?? Ikävää että kaltaisiasi ympärilleen katsomattomia,vanhasta muistista ajavia on liikenteessä niin paljon. No,kolaritilastoista ja lehtien sivuilta saa kaltaistesi aiheuttamia kolareita lueskella.
Jos minä sanon, että monet näin tekevät, niin sinä vedät heti johtopäätöksen, että minä näin toimisin? Outoa...
Mutta:
> liikenteessä voi ajella mustatuntuu-tyylillä
Kyllä. Juuri näin. Esimerkiksi tilannenopeus määriytyy täsmälleen "mustatuntuu" -menetelmää käyttäen, eikä sitä tietenkään mitenkään muutenkaan voi määritellä.
Mitä varsinaiseen viestiisi tulee, jos siitä karsii pois ad hominem -hyökkäyksen, jäänee jäljelle seuraavaa: "olet oikeassa". Kiitos siitä. The Rat kirjoitti:
Jos minä sanon, että monet näin tekevät, niin sinä vedät heti johtopäätöksen, että minä näin toimisin? Outoa...
Mutta:
> liikenteessä voi ajella mustatuntuu-tyylillä
Kyllä. Juuri näin. Esimerkiksi tilannenopeus määriytyy täsmälleen "mustatuntuu" -menetelmää käyttäen, eikä sitä tietenkään mitenkään muutenkaan voi määritellä.
Mitä varsinaiseen viestiisi tulee, jos siitä karsii pois ad hominem -hyökkäyksen, jäänee jäljelle seuraavaa: "olet oikeassa". Kiitos siitä....ketju oli huonointa "rottaa", mitä olen lukenut...... (pääasiassa huonoa ei ole ollutkaan)
Muuttuva rajoitus PITÄISI OLLA vastaus meille hyville kuskeille, jotka osaavat ajaa kelissä kuin kelissä. -yleensähän peurusrajoitus määritetään keskivertokuskin ajotaitoon ja suhteellisen huonon kelinkin mukaan riittäväksi.....
Tosiasiassa käytännön toteutus on huono. En ole koskaan tavannut nopeuden nostoa, vain laskua ja tuo laskukin perustuu yleensä vain kellonaikaan, eikä olosuhteisiin.
Kannatan kuitenkin muuttuvaa rajoitusta kuin jatkuvaa alempaa (lue perseestä) olevaa rajoitusta.
Ja silmälääkarille hus hus tai kortti pois, jos noita jopa häikäiseviäkin valomerkkejä ei muka huomaa........- polyus
The Rat kirjoitti:
Veikkaisin, että laitteiden toimittajat ovat saunoittaneet päättäjät varsin perusteellisesti muutama vuosi sitten...ja se vaihtuva merkki maksaa hunajaa, kyltin vaihtaminen manuaalisesti maksaisi paljon vähemmän.
- polyus
The Rat kirjoitti:
Veikkaisin, että laitteiden toimittajat ovat saunoittaneet päättäjät varsin perusteellisesti muutama vuosi sitten...unohtui sanoa, että kun niitä nopeuksia turhaan pudotellaan, saa valtio taas varastettua lisää verorahaa kansalaisilta sakkojen muodossa. (niihin vaihtuviin merkkeihin merkkeihin esimerkiksi).
- Gerbiilos
The Rat kirjoitti:
Veikkaisin, että laitteiden toimittajat ovat saunoittaneet päättäjät varsin perusteellisesti muutama vuosi sitten...Minäkin olen samaa mieltä.
- saattavat
polyus kirjoitti:
ja se vaihtuva merkki maksaa hunajaa, kyltin vaihtaminen manuaalisesti maksaisi paljon vähemmän.
vaihdella hyvinkin äkisti monestakin syystä, joten on jo turvallisuuskysymys, jos rajoitusmerkillä voidaan tilanne ennakoida tai varoittaa mahdollisimman nopeasti! Vai kuinka nopeasti luulet tielaitoksen miesten tulevan sitä manuaalisesti vaihtamaan???
- ne poliiseja ole...
niillä oli tarkoitus mennä rajavartiostoon, mutta erehtyivät Hervannan metsissä.
- sitten?
No mutta hei, eikös se rajoituksen lasku silloin jos koskaan ole tarpeen kun ihmiset puolitokkurassa työpäivän jälkeen kiiruhtavat kohti kotia/kauppaa/lastentarhaa olemattomalla turvavälillä ja ajatukset jossakin aivan muualla kuin liikenteessä? Huomaahan sen siitäkin, ettei porukalla oikein ajokunto ole kohdallaan, jos itsekin näit kameran välähdelleen useammallekin (ja silti ajoit itsekin ylinopeutta kameraan).
Mitä niitä rajoituksia yöaikaan tyhjällä tiellä laskemaan...
Itse kuljen työmatkaa polkupyörällä, ja olen huomannut, että neljän ja puoliviiden välillä joutuu kolmion takaa eteen/päälle puskevia autoilijoita varomaan paljon enemmän kuin myöhemmin illalla.- aurinkolasit päässä
kumihousut jalassa, näkemättä ja kuulematta mitään...
- sääntöjen mukaan
Älä urpoile liikenteessä.
- finnbulli
kovasti ansaittua.
- Koulussa
Ehkä topikin aloittaja ei oppinut koulussa numeroita ja nyt vitutta kun ei vieläkään aina muista mitä ne tarkoittaa.
- Koulussa
Koulussa kirjoitti:
Ehkä topikin aloittaja ei oppinut koulussa numeroita ja nyt vitutta kun ei vieläkään aina muista mitä ne tarkoittaa.
mita sina sanoa vitutta Itse et osaa kirjaimia, kielioppia yms...
- Koulussa
Koulussa kirjoitti:
mita sina sanoa vitutta Itse et osaa kirjaimia, kielioppia yms...
mitä sitä kiusaat?? Sehän vastailee itse itselleen.
- positiivisesti,
pudotus oli vain kymppi. Eihän tässä käynyt kuinkaan.
- tiehallinto...
Ettei vaan olisi tiehallinto asialla eikä poliisi. Ihmettelin taannoin Kuopion pohjoispuolella moottoritiellä, kun oli useampana iltana myöhään illalla toiseen suuntaan 80 km/h ja toiseen suuntaan 100 km/h nopeusrajoitus samaan aikaan. Laitoin kysymyksen tiehallintoon, kun olosuhteet oli samanlaiset koko matkalla, liikennettä n. klo 21 illalla suht vähän, ei tietöitä, ei mitään, että miksi näin? No, tiehallinto vastasi, että ompi tiessä olevat anturit jossain kohti ilmoittaneet jäätymisriskistä toisella ajoradalla. Pistin kommentin takaisin, että hyvät on kaiteet ajoratojen välissä. Kun joku anturi jossain kohti ilmoittaa jäätymisestä, niin pistetään 10 km matkalle alennettu rajoitus toiseen suuntaan. Siinä keskikaiteen toisella puolella, 3 metrin päässä kulkeva ajorata toiseen suuntaan ei sen sijaan ole jäätymässä, niin on erilaiset olosuhteet siinä. Ja kun tiessä on mäkeä ja mutkaa suuntaan ja toiseen, niin ihmeen hyvin se keskikaide pitää koko matkalla sen säätilan erilaisena siinä eri suuntaan menevillä ajoradoilla koko kymmenen kilometrin matkalla, harva se ilta. Ja aina on se sama suunta jäätymässä.
- Sakotettu
Tiehallinto niitä nopeusrajoituksia muutteleekin, mutta sieltä toki ilmoitetaan poliisille, että nyt voisitten rakentaa rysän sinne ja sinne.
Mutta ei siinä mitään. Virkamiehet tekee niin kuin niiden pitää, ja minä maksan sakot. Mutta minullakin on oikeuteni.
Sakkojen vuoksi peruin neljänhengen lasketteluloman maaliskuussa Leviltä, ja muutin sen Ruotsin Ooreen. Meneepä nekin eurot Suomelta sivuun.
Lisäksi siirsin keittiöremontin hamaan tulevaisuuteen. Niin ja vielä, lapsille piti järjestää kylpyläreissu hiihtolomilla, mutta saa jäädä, taidetaan vain käydä pilkillä, tulee halvemmaksi.
Eli varmasti minä jäin tässä hommassa voitonpuolelle. Nii että silleesti........
- se kirvelee
kun on sakot saanut. Joillakin urpoilla vain ei riitä sisu tunnustamaan että oma moka. Pitäisit vain silmät auki ja ajeleisit sääntöjen mukaan niin ei tulis näitä pikavoittoja. Pelle.
- sinäkin..
sensuuri söi näköjään edellisen haistavitun..
- Nimetön
odottaa näiltä pelleiltä, joille muutaman kuukauden koulutuksen jälkeen annetaan valtuudet lähes kaikkeen. Vastuuta tosin ei ole mistään asiasta. Poliisikoulun jälkeen ajetaan pää siiliksi, sen jälkeen luulevat olevansa Jumalasta seuraavia. Poliisista on tehty verottajan kädenjatke, rahaa on saatava valtiolle mahdollisimman paljon. Keinoista ja tavoista ei niin ole väliä..
- ettet SÄ
ole poliisi!
- lääke poliisiin
Itse vaihdoin autoni nopeaan ja nelivetoiseen.
Enää ei tarvitse pysähtyä, jos poliisin punainen valo alkaa vilkkua taustapeilissä. Nyt voi jarrun sijaan painaa kaasun pohjaan.
Ei suositeltava, mutta toimiva resepti pelimieheille!- Joku
Ihan varmaan juu onkin. Rekisterikilpeshän ei varmasti näykään eikä siitä pysty varmaankaan päättelemään kuka velliperse siellä taas yrittää pyristellä karkuun...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711123Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8010241- 494304
- 244007
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni103988Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv353786Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573679No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413523- 533213
- 422935