ovat niitä, jota toimivat eri tavalla kuin mitä Jeesus opetti. Esimerkiksi adventtikirkon opinkohta 24 on eräs sellainen laittomuus, jonka tekijänä on tuo lahko itse.
Jeesus sanoi näin:
Matt.7:21-29
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä MINUN SANANI ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
Jeesus ei opettanut koskaan alkavansa tutkivaa tuomiota 22.10.1844 Sellaisen väitteen opettaminen on tahallinen laittomuus Jumalaa kohtaan.
Laittomuuden tekijät
23
403
Vastaukset
Minulla ei ole ylpeilemistä lailla, olen lankeemuksen teillä ollut, sanottakoon se heti.
Kellään ei koskaan ole ylpeyden aihetta siinä asiassa.
Ihmettelen että syytät laittomuuden tekijöiksi ihmisiä jotka tunnustavat ja haluavat noudattaa Jumalan lakia, joka on Jumalan valtakunnan perustuslaki, ja kiellät itse lain ja muut ovat mielestäsi laittomuuden tekijöitä?!
Muista se että taivaallisenh isän tahto on juuri Hänen lakinsa kunnioittaminen.
matt 5.17-18.
Aikaprofetia vie vuoteen 1844, keksimieleisesi selitys vaikka itse, ei se ole pelastuskyysmys sinänsä. Tuomio tulee ilman muuta.
Lähde mieluimmin Raamatun perusasioista.
Laki on yksi kysymys, EGW kielsi puhumusta mitään hänestä ennen kuin tuntee hyvin kirjoitukset eli Raamatun.
Ei ole potentiaalia ottaa vastaan EGW:n kirjoituksia jos ei tunne Raamattua.
RISTILLÄ KUMOUTUNEET KÄSKYT JA LOPUN AJAN HARHA-OPPI
"- Ja hän lakkauttaa teuras- ja ruokauhrin." (Dan 9:24-27)
Vuonna 31 jkr, 3,5 vuotta kasteensa jälkeen, Jeesus Vapahtajamme ristiinnaulittiin.
Golgatan uhriin päättyi koko uhripalvelusjärjestelmä, joka oli 4 000 vuotta viitannut ja esikuvannut ainutkertaista Jumalan Karitsaa. Koko vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmä lakkasi. (Hebr 9:1-10) Vertauskuvat poistuivat kaikki, (Hebr 8:5) kun oikea uhri annettiin.
Kun Jeesus kuoli ristillä temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia. (Matt 27:51) Esirippu oli kookas, paksu ja lattiasta kattoon ulottuva verho jolla, temppeli jaettiin "pyhään" ja "kaikkein pyhimpään." Kerran vuodessa suurena sovituspäivänä ylipapilla oli lupa mennä kaikkein pyhimpään, (3 Moos 16) jolloin suurena sovituspäivänä sovitettiin kaikki kansan vuoden synnit pois.
Esiripun repeäminen oli vertauskuva siitä että synnin erottava väliseinä Jumalan ja ihmisen välillä oli nyt poissa, ja että kaikilla on suora yhteys taivaaseen Ylipapapin välityksellä. Ylipappi taivaan temppelissä on Jeesus Kristus. (Hebr 10:19) (Hebr 8)
Ristinkuolemassa lakkasivat kaikki seremonialait. (Ef 2:15, Hebr 7:11-28, 9:10, 10:1-10, Kol 2:14)
Jumalan siveyslaki (10 käskyä) on voimassa kaikkina aikoina. Jeesus itse vahvisti tämän omilla sanoillaan (Matt 5:17-19, 21,27, 19:17-19, Luuk 16:17)
Uuden liiton kansalaisuus edellytää, että Jumalan siveyslaki laki on sydämen lihatauluissa: Hebr 8:9-10, Jer 31:31-33, Hes 36:26-27.
Monet uskonnolliset opettajat opettavat harhaoppina että käskyt ovat poistuneet, mutta se on kavala eksytys josta Raamattu varoittaa. ( Room 3:31, 2 Piet 3:3) Laki opettaa mitä synti on, ja laki toimii kasvattajana Jumalan tahdon mukaiseen elämään. (Room 3:20, Gal 3:24, 5:22-23, Room 8:4, 1 Kor 7:19, 1 Tim 1:8-10, Room 13:8:10)
Myös apostolit opettivat kymmeniä käskyjä Jumalan tahtona uuden liiton aikana. (Jaak 2:10-12, Joh 14:15, 20-21, Ilm 14:12, 12:17, 1 Joh 2:1-3, 3:4, 5:3, Ef 6:2-3, 2 Piet 2:21)
Lopun aikana tulee uskonnollista opetusta yhä enemmän, joka hylkää Raamatun uskonnon selviä tukipylväitä ja perustuksia. Raamatun sanan tilalle halutaan ottaa ihmisjärki, ja kaikki pyritään selittämään tieteen keinoin. Raamatun kirjoituksien epäilyä pidetään viisautena, ja Raamatun sanaan tukeutuvia heikkoina. Jumalan viimeiset varoitukset ihmiskunnalle tahdotaan selittää tieteen sääntöjen mukaan kokonaan, jättäen mainitsematta, että ne ovat Raamatussa ennustettu profeettojen suulla. Profeetat eivät ole erehtyneet Raamatun ennustuksien suhteen koskaan. Yksikään profetia ei ole pettänyt, vaan jokainen on toteutunut yksityiskohtiaan myöten. Osa Raamatun profetioista toteutuu parhaillaan, ja osa odottaa toteutumistaan yhtä varmoina ja luotettavina. Todennäköisyys loppujenkin Raamatun ennustuksien toteutumiselle on siis 100% !
Ihmiskunnan viimeisen petollisimman eksytyksen tunnistaa seuraavasta: - Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Petolliseksi sen tekee juuri se että se tapahtuu Kristuksen nimissä, eli sitä tunnustavat uskovaiset tai uskonnolliset ihmiset. Tämä Jumalan tahdon hylkäävä oppi vie harhaan monen ihmisen jo nyt, ja tulevaisuudessa tämä harhaoppi saa yhä vahvemman jalansijan uskonnollisessa maailmassa. Tämä harhaoppi pettää ne jotka eivät näe vaivaa tutkia Raamatun sanaa, ja jotka eivät ole ymmärrykselleen Raamatusta vilpittömiä. (Luuk 12:47-48) Jumalan Henki jättää ihmisen joka kapinoi ymmärryksessä Jumalaa vastaan.
Lopun aikana ihmisille luvataan rauhaa, ja että mitään hätää ei ole. Silloin yllättää loppu äkkiarvaamatta ne ihmiset jotka eivät ole valmistautuneet, ja ottaneet vaarin Raamatun sanasta. (1 Tess 5:3) Herran Hengessä vaeltavat tietävät mitä on tulossa, ja osaavat tarkkailla ajan merkkejä. (Matt 24:29-51, 25:1-13)
Pelastava usko ei ole tunne-elämyksien ja mystiikan hakemista, vaan luottamista siihen mitä Raamatussa on luvattu, elämistä Jumalan tahdon (käskyjen) mukaan, ja uskoa Jeesukseen Kristukseen, jonka kautta yksin uskosta ihminen voi tulla vanhurskaaksi.
Siunausta
jari laurila- hirvas
mitä Jeesus opetti, ei William Miller.
hirvas kirjoitti:
mitä Jeesus opetti, ei William Miller.
Miller oli yksi aiksna uskonpuhditsajista joka myös uskoi Jeesukseen.
Hän pääsi aikaprofetian tulkinnassa aivan oikeaan tulokseen ajan suhteen mihin Danielille annettu profetia vei 2400 vuotta määrästystä ajankohdasta.
Hän erehtyi mitä tuo 1844 tarkoittaa, se ei tarkoittamnut Jeesuksen tuloa.
Aadam ja Eeva odottivat Jeesusta omasta lapsestaan, apostolisena aikana odotettiin Jeesusta viimeisen kerran, ja Luther odotti Jeesusta elinaikanaan.
Ei tuo mikään ihme ole että Millerkin odotti.
Ellen G White antoi asiasta oman näkemyksensä ja ole sen suhteen ihan mitä mieltä tykkäät, mutta lue Raamattu ensin hyvin.
Uskonpuhdistajia oli monia jotka eivät tienneet lähelleekään kaikkea ja oli profettoja joilla ei ollut tietoa mitä saatu sanoma merkitsi.
odottivat aikaansa kaikki, niin myös Danielille annettu, että selviää lopun aikana, pidä halpana jos tahdot ja selitä mitä tahdot, kunhan teet sen omantuntosi kanssa sovussa, ei se minua liikuta.
Täällä on monenlaista leikkijää, on niitäkin ollut jopa omasta seurakunnastani jotka näkivät mieluimmin viisaammaksi häiritä ja kadehtia työtäni joskus kuin tehdä itse ev. työtä.
Onnea kaikessa uskossa ja edistyksessä, en Sinua pilkkaa, olisi kuitenkin hyvä hiukan koettaa sisäistää vaikka noita Raamatun jakeita mitä Raamattu sanoo laista.
Olen vain keskustelija, ja langennut sellainen, mutta olen hiukan parannustakin tehnyt.
En ole raamatunopettaja, vaan keskustelija täällä.
Toivon kuitenkin että kun on sanomisemme sanottu jo, voisimme lopettaa keskustelun aiheesta.
2 Tim 2:16,23-24.
Siunauksia
jari laurila- hirvas
jarlau kirjoitti:
Miller oli yksi aiksna uskonpuhditsajista joka myös uskoi Jeesukseen.
Hän pääsi aikaprofetian tulkinnassa aivan oikeaan tulokseen ajan suhteen mihin Danielille annettu profetia vei 2400 vuotta määrästystä ajankohdasta.
Hän erehtyi mitä tuo 1844 tarkoittaa, se ei tarkoittamnut Jeesuksen tuloa.
Aadam ja Eeva odottivat Jeesusta omasta lapsestaan, apostolisena aikana odotettiin Jeesusta viimeisen kerran, ja Luther odotti Jeesusta elinaikanaan.
Ei tuo mikään ihme ole että Millerkin odotti.
Ellen G White antoi asiasta oman näkemyksensä ja ole sen suhteen ihan mitä mieltä tykkäät, mutta lue Raamattu ensin hyvin.
Uskonpuhdistajia oli monia jotka eivät tienneet lähelleekään kaikkea ja oli profettoja joilla ei ollut tietoa mitä saatu sanoma merkitsi.
odottivat aikaansa kaikki, niin myös Danielille annettu, että selviää lopun aikana, pidä halpana jos tahdot ja selitä mitä tahdot, kunhan teet sen omantuntosi kanssa sovussa, ei se minua liikuta.
Täällä on monenlaista leikkijää, on niitäkin ollut jopa omasta seurakunnastani jotka näkivät mieluimmin viisaammaksi häiritä ja kadehtia työtäni joskus kuin tehdä itse ev. työtä.
Onnea kaikessa uskossa ja edistyksessä, en Sinua pilkkaa, olisi kuitenkin hyvä hiukan koettaa sisäistää vaikka noita Raamatun jakeita mitä Raamattu sanoo laista.
Olen vain keskustelija, ja langennut sellainen, mutta olen hiukan parannustakin tehnyt.
En ole raamatunopettaja, vaan keskustelija täällä.
Toivon kuitenkin että kun on sanomisemme sanottu jo, voisimme lopettaa keskustelun aiheesta.
2 Tim 2:16,23-24.
Siunauksia
jari laurilauskon vain mitä Raamattu todistaa. Ja se todistaa näin:
2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Siis ehdottomasti EI kaikille sellaisille arvailuille, jotka eivät ole Jeesuksesta. Se on pelastumisen ehto numero 1.
Minä ymmärrän kyllä senkin, etteivät kaikki usko Jeesuksen opetuksiin. hirvas kirjoitti:
uskon vain mitä Raamattu todistaa. Ja se todistaa näin:
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Siis ehdottomasti EI kaikille sellaisille arvailuille, jotka eivät ole Jeesuksesta. Se on pelastumisen ehto numero 1.
Minä ymmärrän kyllä senkin, etteivät kaikki usko Jeesuksen opetuksiin.Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi mitä tässä kirjoitat.
Jumalan siunausta
jari laurila- Benedi-IDENEB
hirvas kirjoitti:
uskon vain mitä Raamattu todistaa. Ja se todistaa näin:
Minä ymmärrän kyllä senkin, etteivät kaikki usko Jeesuksen opetuksiin." On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan.
mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä" Heb 9: 23
" Tämä on nykyistä aikaa ( Paavalin aikaa) tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassartunnossaan sitä, joka Jumalanpalvelusta toimittaa" Heb 9: 9
" tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä OIKEASSA MAJASSA jonka on rakentanut Herra eikä ihminen" Heb 8: 2
Herralla on itse rakentamansa maja taivaassa, pappispalvelusta varten
Ef 5: 2 kertoo että Jeesus on uhri, joka oli annettu koska hän rakasti meitä
" suloiseksi tuoksuksi"
Huomaa: Kristuksen työ on olla meille Ylimmäisenä Pappina
Heb 9: 24, 25, 26
Kerovat että Kristus meni Taivaan Kaikkein Pyhimpään, ..meidän hyväksemme.
" Eikä hän mennyt uhrataksensa itsensä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi meneekaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan" jae 25
Näyttää selvältä että Jeesus meni kaikkeinpyhimpään, omaa verta mukanaan, ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme
Jae 28 kertoo että " Samoin Kristuskin , kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit ( Eikö ristillä. n 2000 v sitten?)
on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat"
Minne hän on ilmestyvä? Tästä Heb. kirjeestä käy selkeästi ilmi, että hän on ilmestyvä Kaikkein pyhimpään taivaassa, siihen oikeaan majaan!!
Jos Hän ei ilmestynyt sinne tuolloin kun adventisti sen esittävät, niin miksi ihmeessä hirvaksella ei ole esittää mitään muuta ajankohtaa, jolloin Hän olisi sinne mennyt!?
Vastustamisen ilostako pitää vänkätä??
Kun Hän kerta mennyt on, niin kerro hirvas sitten se, milloin hän on sinne mennyt??
jolloin hän olisi sinne mennyt??
" Laittomuuden tekijät
Kirjoittanut: hirvas
9.2.2009 klo 14.58
ovat niitä, jota toimivat eri tavalla
kuin mitä Jeesus opetti." (hirvas)
Täsmälleen noin on ja "penseys" mukaan lukien.
Laittomuuden tekijäin yksi tuntomerkki on se,
että pilkkaavat Jeesusta ja hänen seuraajiaan.
Saulus Tarsólainen on tästä hyvä esimerkki:
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Toinen hyvä tunniste on - suljettujen ovien oppi:
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Jeesus-portti on liian ahdas lain taakalle.- hirvas
kuten Jeesus itse kehoitti.
Matteus 11:27-30
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Ei ainuttakaan ihmiskäskyä, ei vaatimusta, eikä uskontoa, eikä lahkoa. Eikä tietenkään kymmentä käskyä, vaan rakkaus. Siinä on lepo Herrassa! hirvas kirjoitti:
kuten Jeesus itse kehoitti.
Matteus 11:27-30
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Ei ainuttakaan ihmiskäskyä, ei vaatimusta, eikä uskontoa, eikä lahkoa. Eikä tietenkään kymmentä käskyä, vaan rakkaus. Siinä on lepo Herrassa!Hei, hirvas! Minäkin olen päässyt
yhteisymmärrykseen Jeesuksen kanssa:
Joh. 7:19
Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
Ja kukaan teistä ei lakia täytä.
Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Laki ei enää tavoittele minua tappaakseen minut.
Mutta lainvaatijat tavoittelevat sitäkin enemmän:
Joh. 16:2
He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
On makeeta olla vainottu Jeesuksen käskyn tähden!
Matt. 24:14
Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13:10
En tahdo olla tyhmä neitsyt, että testamenttaisin
varani pois, kun pelotellaan Austraalian mallilla
ja akikella antikristusmaisella. Vielä ei ole yö.
Luuk. 21:9
Ja kun kuulette sodista ja levottomuuksista, älkää hätääntykö. Näin täytyy ensin käydä, mutta loppu ei tule vielä silloin."
Fariseuksilla on Mooseksensa ja mooseksensa, mutta
JEESUKSEN käskyjä pitää totella; pitää tuoda
miehet ja naiset Jeesuksen luokse. Pitää käskeä
jättämään lepäilyaatteet ja kävelemään Herran työhön.
Luuk. 18:40
Jeesus pysähtyi ja käski tuoda hänet luokseen. Mies tuli, ja Jeesus kysyi häneltä:
Joh. 5:12
Silloin juutalaiset kysyivät: "Kuka se mies oli, joka käski sinun ottaa vuoteesi ja kävellä?"
Jeesus ainoa käskyttäjäni
Antti
- alex-kasi
Sinähän kirjoitit eilen että Jumalan laki on poistettu ja nyt kuitenkin puhut "laittomuuden tekijöistä".
- alex-kasi
Sirkka-Iita kirjoitti:
>>>sillä he ovat rikkoneet lait, muutaneet käskyt
näin se on, ja ne jotka ovat Jumalan lakia poistamassa ja käskyjä muuttamassa ovat eksyneitä - ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Se on surullista, mutta ei ole oikein sekään että asiasta hymistään - ja puhutaan kuin oltais melkein samaa mieltä kuin nämä lain poistajat. - pussiin
Olet oikeassa, hassua kuinka lain vastustajat ja kumoajat kuitenkin aina vetoavat lakiin sillon kun se heille sopii. Tietävätkö ylipäätään mihin uskovat?
- hirvas
Sirkka-Iita kirjoitti:
>>>sillä he ovat rikkoneet lait, muutaneet käskyt
palvovat ihmisoppeja, eivät elä tietysti Jeesuksen opetuksen mukaan. Valitettavasti se on juuri noin.
1. Kor. 6:19
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? - Seraja-m55
hirvas kirjoitti:
palvovat ihmisoppeja, eivät elä tietysti Jeesuksen opetuksen mukaan. Valitettavasti se on juuri noin.
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?Tuollaisia ihmisoppeja pahimmillaan ovat:
1. Tavallisen arkipäivän valitseminen Herran pyhän sapatin tilalle.
2. Puhumattakaan siitä, että hylätään koko Jumalan lain voimassaolo.
2. Spiritistinen oppi ihmissielun luontaisesta kuolemattomuudesta ja siitä nouseva ikuisen helvetin kidutuksen oppi, joka tekee rakkauden Jumalasta rajattoman kiduttajan ja hirviöluonteen.
3. Vauvakaste, joka johtaa ihmiset siihen väärään rauhaan, etteivät he koe tarvetta parannukseen ja kääntymykseen eli uudestisyntymiseen uskon kautta Jeesukseen. Näin suuret massat ajautuvat kadotukseen ihmisopin seurauksena.
Juuri em. oppien takia suuri osa kristikuntaa on muodostunut totuuden ja valheoppien sekoitukseksi eli hengelliseksi Babyloniksi ja siksi seuraava Herran sana kohdistuu siihen näin: "Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa." Ilm. 18:1-5
Ihmisopit ovat lähtökohtaisesti riivaajien oppeja ja siten alkuperältään Saatanan oppeja, jotka saastuttavat todellisen raamatullisen kristillisyyden Jumalan edessä. - hirvas
Seraja-m55 kirjoitti:
Tuollaisia ihmisoppeja pahimmillaan ovat:
1. Tavallisen arkipäivän valitseminen Herran pyhän sapatin tilalle.
2. Puhumattakaan siitä, että hylätään koko Jumalan lain voimassaolo.
2. Spiritistinen oppi ihmissielun luontaisesta kuolemattomuudesta ja siitä nouseva ikuisen helvetin kidutuksen oppi, joka tekee rakkauden Jumalasta rajattoman kiduttajan ja hirviöluonteen.
3. Vauvakaste, joka johtaa ihmiset siihen väärään rauhaan, etteivät he koe tarvetta parannukseen ja kääntymykseen eli uudestisyntymiseen uskon kautta Jeesukseen. Näin suuret massat ajautuvat kadotukseen ihmisopin seurauksena.
Juuri em. oppien takia suuri osa kristikuntaa on muodostunut totuuden ja valheoppien sekoitukseksi eli hengelliseksi Babyloniksi ja siksi seuraava Herran sana kohdistuu siihen näin: "Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa." Ilm. 18:1-5
Ihmisopit ovat lähtökohtaisesti riivaajien oppeja ja siten alkuperältään Saatanan oppeja, jotka saastuttavat todellisen raamatullisen kristillisyyden Jumalan edessä.ovat juuri sen harhaopin opettajia.
KYSYJÄ EI TAHTONUTKAAN VASTAUSTA HERRALTA ...
### Jesajan profetia lopunajasta:
Kirjoittanut: Sirkka-Iita 9.2.2009 klo 14.58
"TÄNÄ PÄIVÄNÄ, jos te kuulette HÄNEN äänensä, älkää paaduttako sydäntänne"
---------------------------------------------
Onko nyt parhaillaankin lopunaika jo menossa?
Jesaja 24: 5-6. ###
==========================
Laittomuuden tekijät
Kirjoittanut: hirvas 9.2.2009 klo 14.58
ovat niitä, jota toimivat eri tavalla kuin mitä Jeesus opetti.
Esimerkiksi adventtikirkon opinkohta 24 on eräs sellainen laittomuus,
jonka tekijänä on tuo lahko itse.
-
Jeesus ei opettanut koskaan alkavansa tutkivaa tuomiota 22.10.1844 Sellaisen väitteen opettaminen on tahallinen laittomuus Jumalaa kohtaan.
=======================
Hirvas kirjoittaa Herrassa, sitä ei käy kiistäminen. Sirkka-Iita kyselee omassa aloituksessaan
Jes 24:5-6 selitystä. Herra vastaa Sanan selityksellä. Usean profeetan todistuksilla.
Mutta neljä tuntia myöhemmin Sirkka-Iita päättää hylätä Herran sanan ja vääntää sanankohdan yleisluontoiseksi, adventismin tueksi esitetyksi - tietysti
10 käskyä muka esittäväksi - sanankohdaksi. Lenkiksi kauhean TT-opin puolesta.
No, vaikka Adventtikirkko ja Sirkka-Iita olisivat kuinka ponnekkaina rakastamassa käskyjä enemmän kuin armahdusta, niin tosiasiana pysyy, että "kukaan teistä ei lakia täytä",
Joh. 7:19
"Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
Miksi olet, Sirkka-Iita, valmis lahtaamaan krsitittyjä, jotta "profeetta" Ellenin oppi saisi sinusta tukea? Adventismissahan tarkoitetaan 10
käskyn korottamisella sitä, että he katsovat
täyttävänsä tuon lain, kun pitävät lauantain
sapattinaan.
Jospa muutama lukija jaksaisi TODELLA lukea alla olevat
pari todistusta, sillä nuo parikin jaetta, Jes 24:5-6, avartavat ymmärrystä huikeaksi, kun ne
asetetaan takaisin paikkaansa Raamatussa.
Idenebin todistus on käsittääkseni avartava esitys
laki/evankeliumi.
==========================
Jesaja 24: 5-6.
5 "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle."
Otitpa tyrmäävän sanankohdan keskustelun alle.
Tuo repii monta lenkkiä pois EG Whiten "katkeamattomasta todistusten ketjsuta".
Kehottaisinkin adventisteja polttamaan kaikki
egw-kirjallisuus.
VOIDAAN TODETA
että se tapahtuu varsinkin Israelissa, lakiliiton
maassa - siis Jumalan Isrel on loppuun saakka.
Tässä syy korventumiseen sinä päivänä:
Jes. 30:26
Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat.
Voi todeta, että Jerusalemiin hyökkääjiä korventuu
koskapa Herra sinä päivänä - Herran päivänä
"parantaa kansansa vammat".
"vähän jää ihmisiä jäljelle" - TÄSTÄ NÄEMME ETTÄ:
Adventtioppi että Jeesuksen ottaessa seurakunnan
- "toinen otetaan, toinen jätetään" ja
"jätetään" mukamas tarkoittaa, että Herran henkäys tuhoaa heidät tuossa hetkessä; maan
jäädessä autioksi ja tyhjäksi, saatanan tyyssijaksi -
ei sovi lainkaan Raamatun raameihin.
Jes 24:5-6 ei tietenkään puhu ylösotosta, mutta
"jää jäljelle ihmisiä". Joten adventtiteologiasta
on palattava takaisin Raamattuun.
Jesaja kertoo viimeisessä luvussaan (66) tarkoin
"jäljellejääneiden" tarinan loppuun saakka.
Mutta ottakaamme vahvistus toiselta profeetalta,
Sakarjalta. Lähetettiinhän uudessa liitossakin
kaksi profeettaa (Juudas ja Silas, Apt. 15.)
kiikuttamaan ensimmäisen kirkolliskokouksen
äärimmäisen tärkeä päätös kaikkiin seurakuntiin.
"JÄLJELLE JÄÄNEET"
Sakarja 14:16-17
16
Kaikki JÄLJELLÄ OLEVAT
niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia,
ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
ISRAELIN JÄLJELLEJÄÄVISTÄ KERROTAAN ERIKSEEN
Jes. 10:20
Sinä päivänä eivät Jaakobin jälkeläiset, jotka ovat päässeet pakoon, nuo Israelista jäljelle jääneet, enää turvaudu sortajaansa.
Herralle uskollisina he turvautuvat yksin häneen, Israelin Pyhään. [2. Kun. 16:7]
Miika 5:3
(5:2) Herra jättää Israelin vain siksi ajaksi, kun synnyttäjä synnyttää. Sitten israelilaisten luokse palaavat heidän jäljelle jääneet veljensä. [Jes. 7:14]
Miika 7:18
Jumala, onko sinun vertaistasi! Sinä annat synnit anteeksi ja jätät rankaisematta jäljelle jääneen kansasi rikkomukset. Sinä et pidä vihaa iäti, sinä olet laupias.
[Ps. 103:3; Jes. 1:18, 43:25; Jer. 31:34; Sak. 13:1]
Sak. 8:11
Mutta vastedes minä en kohtele tästä kansasta jäljelle jääneitä niin kuin ennen kohtelin tätä kansaa, sanoo Herra Sebaot.
Sak. 8:12
Minä kylvän rauhaa ja menestystä. Viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa tuottaa satonsa, ja taivas antaa sateensa. Kaiken tämän minä lahjoitan kansastani jäljelle jääneille.
1/3 LOPUNAJAN ISRAELILAISIA (1948-) JÄÄ JÄLJELLE
Sak. 13:8
Näin sanoo Herra: -- Kaksi kolmasosaa tämän maan asukkaista joutuu tuhoon ja kuolee, vain yksi kolmannes jää jäljelle.
Israelin pelastuminen - Room 11:25-27
25
Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. [Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]
26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
27
Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä. [Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]
Tässä lisäksi ihana lupaus palestiinalaisille:
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin
jäljelle jääneet
filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
MAA ei tosiaan tule autioksi ja tyhjäksi, joten
egw on täysin väärä profeetta ja on eksyttänyt
adventistit. Ihmisiä jää jäljelle ylösoton
("adventin") jälkeisiin tapahtumiin!:
Jes. 24:13
Näin käy maailman kansoille:
niistä jää jäljelle
sen verran kuin jää oliiveja puuhun, jota sadonkorjaaja ravistelee, sen verran kuin voi löytää rypäleitä, kun viininkorjuu on ohi. [Jes. 17:6]
Raamattu ei voi tyhjiin raueta
Antti
============================================
Aihe suoraan Raamatusta!
Kirjoittanut: IDENEB 8.2.2009 klo 19.59
Pakko lyhennellä, mutta katsokaa itse koko luku.
Ensimmäisen kirkollsikokouksen satoa, Ap.t. 15.
Että Mooseksen lakia ei saa laittaa pakanuudesta
kääntyneiden "kannettavaksi", kun eivät isätkään
ole kyenneet sitä kantamaan.
Ap.t. 15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.
32 Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehoittivat veljiä monin sanoin ja vahvistivat heitä.
Yksimielisesti ja Pyhässä Hengessä
Jälkikommentti
Tämä oli siis vastakohta omien ajatusten
puolustelulle. Olen eri mieltä Raamatun kanssa
ehkä, mutta se on Herran Sanaa. Jääköön omat
mielipiteet tällä kertaa sanomatta.
Rakas Raamattu!
Ideneb- hirvas
jälleen siihen totuuteen, minkä Raamattu todistaa:
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Jokainen tietää, että Jumala antoi alunperin kaikki käskynsä israelilaisille. Syy oli se, että tuo Jumalan valitsema kansa teki kaikkea, tappoi, varasti, palvoi epäjumalia, oli tottelematon, niskuroi ym ym.
Tuon tottelemattomuuden takia Jumala antoi Mooseksen kautta käskyt valitulle kansalleen. Ne olivat käskyjä lihallisille ihmisille. Tämä tapahtui 430 vuotta Jumalan Aabrahamille antaman lupauksen jälkeen, jossa hänen siemenessään tulevat kaikki kansat pelastumaan.
Ne, joissa asuu Jumalan Henki, he eivät ole minkään lain alaisia, koska he ovat osa Jumalaa. Ja kukaan Jumalan Hengessä oleva ei tarvitse mitään lakia, koska hän on vanhurskas.
Ei Jumalan vanhurskauttama elä alkeisvoimissa eikä kuolleissa käskyissä? hirvas kirjoitti:
jälleen siihen totuuteen, minkä Raamattu todistaa:
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Jokainen tietää, että Jumala antoi alunperin kaikki käskynsä israelilaisille. Syy oli se, että tuo Jumalan valitsema kansa teki kaikkea, tappoi, varasti, palvoi epäjumalia, oli tottelematon, niskuroi ym ym.
Tuon tottelemattomuuden takia Jumala antoi Mooseksen kautta käskyt valitulle kansalleen. Ne olivat käskyjä lihallisille ihmisille. Tämä tapahtui 430 vuotta Jumalan Aabrahamille antaman lupauksen jälkeen, jossa hänen siemenessään tulevat kaikki kansat pelastumaan.
Ne, joissa asuu Jumalan Henki, he eivät ole minkään lain alaisia, koska he ovat osa Jumalaa. Ja kukaan Jumalan Hengessä oleva ei tarvitse mitään lakia, koska hän on vanhurskas.
Ei Jumalan vanhurskauttama elä alkeisvoimissa eikä kuolleissa käskyissä?Aiheena Jumalan laki eli lähimmäislaki.
Kuka tiskaisi vai täytyykö määrätä vapaaehtoinen?
Tartteeko jopa mennä Moosekselta pyytämään
tiskivuorolista?
"Ei Jumalan vanhurskauttama elä alkeisvoimissa eikä kuolleissa käskyissä?"
Selkeästi pakanain apostoli luokittelee lain
maailman alkeisvoimiin. Adv.teologia sitoo ne
paikalliseen ja ajalliseen historiaan, niinkuin
mukamas vain siihen aikaan niitä olisi ollut!
Jos ajattelee esim Jarlauta, joka aloituksessaan
"Selväksi tuli" hehkuttaa sen puolesta, että nyt
hän voi tehdä syntiä niinkuin lystää, kun ei ole
seurakuntavirassa - niin väittäisin, että armon
alla kulkevat ovat aralla tunnolla enemmän kuin
laista vouhotttajat.
On tietsyti niitäkin lainvaatijoita, jotka ovat
VILPITTÖMÄSTI eksyneet vääriin opinkäsityksiin.
Pitävät vissiin lakia ikuisena ja rakkautta vain
tilapäisenä häiriönä.
Luulisi yksinkertaisimmankin immeisen käsittävän,
että sitä tarpeettomammaksi laki käy, mitä
enemmän keskinäistä rakkautta maailmassa on ja
yhteistä rakkautta Jumalaan.
Kun on "yksi sydän ja yksi sielu" (Apt. 2:42-47),
ei siihen lakia mahdu edes 10 säädöksen vertaa.
Tiskivuoroistakin kilpaillaan.
Joo - Jumalaahan lähestytään lähimmäisenrakkauden
kautta ...
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1. Joh. 4:20
Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.- Benedi-IDENEB= siunattu
Eihän tuota Kantolan ja anastaja idenebin selityksiä muutoin kestäisi!"
" Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua" Jer 4: 22
" Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä ja taivasta, eikä siinä valoa ollut" jae 23
" Sillä näin sanoo Herra, koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee"jae 27
Vai jää oliveja ja rypäleitä puuhun?...voihan niitä jäädäkin, mutta syöjiä ei jäänyt!
" Katso , minä katselin, ja katso, EI OLLUT YHTÄÄN IHMISTÄ,
JA KAIKKI TAIVAAN LINNUT OLIVAT PAENNEET POIS" JAE 25
jA " HEDELMÄ TARHA OLI ERÄMAANA...jae 26
Mitenkä ne sun oliivis ja rypälees kypyy , kun ei ole valoakaan!!??
Kantolalle ja Idenepille, joka on benedin nurja puoli, sanoisin " Joka vitsaa säästää se vihaa lastaan"
Jos minun kansani on hullu, niin mitä se auttaa hulluille vitsa selkään?? - alex-kasi
Alkoi puhumaan totta.
Ei niin ettei Sirkka-Iita olisi aikaisemminkin puhunut totta - muuta kun se tuli niin ystävällisin sanan kääntein, että sen voi joku tulkata vaikka siten, että Sirkka-Iita on yksi näistä "Jumalan lain" poistajista - tai siis niistä jotka väittävät että Jumalan laki ei ole voimnassa (sillä eihän kukaan voi Jumalan lakia poistaa).
Nyt kun tämä Jumalan lain poistamis asia tuli palstalla esiin niin kaipa Sirkka-Iita halusi tehdä teille selväksi ettei hän ole sellaiseen harhaan osallinen.
Ja nyt sitten Antti HÄMMÄSTYI.. mikä vain osoittaa että olikin jo aika tehdä asia teille selväksi.
Jumalan Lakia ei poisteta koskaan - kaikki sellainen puhe on täyttä harhaa.. JEESUS TÄYTTI LAIN OMIENSA PUOLESTA - ei hän sitä poista..
alex - Benedi-IDENEB
alex-kasi kirjoitti:
Alkoi puhumaan totta.
Ei niin ettei Sirkka-Iita olisi aikaisemminkin puhunut totta - muuta kun se tuli niin ystävällisin sanan kääntein, että sen voi joku tulkata vaikka siten, että Sirkka-Iita on yksi näistä "Jumalan lain" poistajista - tai siis niistä jotka väittävät että Jumalan laki ei ole voimnassa (sillä eihän kukaan voi Jumalan lakia poistaa).
Nyt kun tämä Jumalan lain poistamis asia tuli palstalla esiin niin kaipa Sirkka-Iita halusi tehdä teille selväksi ettei hän ole sellaiseen harhaan osallinen.
Ja nyt sitten Antti HÄMMÄSTYI.. mikä vain osoittaa että olikin jo aika tehdä asia teille selväksi.
Jumalan Lakia ei poisteta koskaan - kaikki sellainen puhe on täyttä harhaa.. JEESUS TÄYTTI LAIN OMIENSA PUOLESTA - ei hän sitä poista..
alexJosjoku haluaisi sen ihmisestä poistaa, niin silloinhan pitäisi poistaa aivotkin kokonaan!?
" Katso, näitten päivien jälkeen ...minä kirjoitan lakini heidän sisimpäänsä, ja mieleensä, (eli aivoihin), se on uusi liitto, koska vanhan se on tämä sama,...kansa rikkoi, tekemällä epäjumalan!
" Se joka kunnioittaa vieraita jumalia ,se hylkää armonantajansa " Joona 2: 9
No, eikö Israelin kansa, Jumalan kansa , hyljännyt liittonsa ja sopimuksensa?
Jos sopimus eli liitto hyljättiin, niin eihän sopimus ole voimassa,
Eihän laki , joka oli liiton ehto ja sen pitäminen, mihinkään kadonnut, ..sopimus vain mitätöityi, vastapuolen sopimusrikkomukseen!
Nyt se on ,tämä sama liitto aivoissa, ja sieltä sitä ei pois saa, mutta rikkoa sitä liittoa vastaan toki voi,...mutta sinnepä jää sydämeen ja mieleen myös rikokset, jotka seuraavat tätä henkilöä niin kauan, kunnes ne on tunnustettu ja hylätty!
- Seraja-m55
Laittomuuden tekijät ovat luonnollisesti Jumalan lain tahallisia rikkojia ja tuon lain väärin opettajia tai sen hylkääjiä.
Esiinottamasi Matt. 7. luvun kohta myös osoittaa minulle sen, että Jumalan lain hylkääjä ja/tai siten opettava ei voi saada Jumalalta mitään armolahjaa.
Mitä tulee tuomioon tai oikeammin taivaalliseen oikeuskäsittelyyn ennen Jeesuksen toista tulemusta, paljastuu sen todellisuus erittäin hyvin Jeesuksen omista sanoista Raamatun lopussa: "Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." Ilm. 22:12
On täysin selvää ja johdonmukaista, että kun Jeesus saapuu kunniassaan toisen kerran, hänellä on täysin selvänä se, kenet hän ottaa ja kenet jättää tuhoutumaan ja odottamaan toista eli tuomion ylösnousemusta.
Ellei taivaassa olisi tuota hänen tulemustansa edeltävää selvitystä pelastuvista, menisi elossaolevien osalta tilanne kovin epäselväksi. Jeesus joutuisi silloin vasta tultuaan selvittämään kenet hän valitsisi. Jumala ei toimi noin tyhmällä tavalla, vaan hän on järjestyksen Jumala, jolla on tilit selvinä absoluuttisesti kun hän saapuu toteuttamaan pelastettujen ylösnousemuksen, jossa siis myös kuolleet pelastuvat ihmissielut heräävät kuolleista tuona syntisen maailman viimeisenä päivänä Jeesuksen sanojen mukaan Joh. 6:39, 40, 44, 54 näin neljästi toistaen.
Näinollen se taivaallinen oikeustoimi, joka parast'aikaa on käynnissä taivaassa on tosiasia ja siksi riemullinen tosiasia, että siinä valitaan ikuiseen elämään pelastuvat.
Kiitos ja ylistys Jumalalle, jonka tuomiot ovat aina oikeat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481