Ihmettelen näitä tummaihoisia maahanmuuttajia. Suomensanaakaan ei osata, joten arvaan heidät hiljattain maahan tuleeiksi. Arvaan sen myös siitä, että he tulevat vastaanottoasuntolan paikkeilta. Ihmettelen sitä, että jokaisella on kännykkä johon suureen ääneen polotetaan.
Vastaisiko joku tietävä:
-Jakaako Suomen Valtion joku pakolaisosasto jokaiselle ulkomaalaiselle kännykän?
-Kuinka kännykänkäyttöä valvotaan?
-Miten on näiden käyttökustannusten laita? Kuka maksaa soitot?
-Onko niissä ulkomaansoittoesto?
Mistä rahat?
9
699
Vastaukset
- hemmetinmoinen
rasisti. Koin ajan kun aasialaiset ja somalialaiset tulivat tänne puhumatta kaiken turkkilaisten ja matokkolaisetn tulosta.. Nyt 2000 luvulla ehkä en niin enää. Osa, ainakin nuorempi sukupolvi asettunut tänne. Jos se väri sinua haitta niin ei se taida auttaa vaikka toimitusjohtajia olisivat. Vaan väri sinua pikemminkin haittaa¨riipummatta mitä tekisivät työkseen. Jos oma elämä ei ole kunnossa niin se muitten halveksuminien ja haukkuminen aina helpompaa. Jos itsetunto kunnossa ei tarvitse:))
- miten vaikuttaa?
oletko suvaitsevainen?
- oli väri
miten vaikuttaa? kirjoitti:
oletko suvaitsevainen?
ja nyt uskonto?. Herranjestas sentään jos tekevät työtä täällän niin mitä helvetin välillä uskonnolla on. Jos olet aloittaja niin sinua huolestutti niitten avustukset ja nyt yhtkkiä niiten uskonto..,No oli se mikä tahansa niin meillähän ei enäää uskontoa ole. Olenko suvaitsevainen. No en, olen edelleen rasisti mutta se ei kohdistu väriin tai uskontoon vaan ihmisten osaanottoon meidän yheiskunnan ylläpitämiseen (suomessa). Siis olen rasisti myös Suomalaisia kohtaan...
- hyötyä tulee hs,
oli väri kirjoitti:
ja nyt uskonto?. Herranjestas sentään jos tekevät työtä täällän niin mitä helvetin välillä uskonnolla on. Jos olet aloittaja niin sinua huolestutti niitten avustukset ja nyt yhtkkiä niiten uskonto..,No oli se mikä tahansa niin meillähän ei enäää uskontoa ole. Olenko suvaitsevainen. No en, olen edelleen rasisti mutta se ei kohdistu väriin tai uskontoon vaan ihmisten osaanottoon meidän yheiskunnan ylläpitämiseen (suomessa). Siis olen rasisti myös Suomalaisia kohtaan...
pravda.sylttytehdas, ei uskoisi, suomalaisia ihmisiä.
- narinarina
Kännyköitä saa kirpparilta kympillä, ja prepaid- liittymän viitosella. Kyllä köyhäkin(toimeentulotukiasiakas) voi ne ostaa. Suotta nariset.
- kummallista on elämä
Ei siihen todellakaan kummoisesti rahaa tarvita, jos kännykällä soittelee!
Tunsin itse yhdessä vaiheessa somaliperheen, jonka elämää pääsin vähän lähemminkin näkemään. Pääasiallinen ruoka perheessä oli makaroni, jonka joukossa oli keitettyjä perunoita ja porkkanoita. Lihasta ei ollut tietoakaan. Syöminen tulee aikamoisen edulliseksi, jos ei juurikaan osta lihaa eikä leikkeleitä, ei käytä alkoholia, tupakkaa eikä osta makeita pullia eikä leivoksia. Kalustus asunnossa oli hyvin vaatimaton. Telkkarina oli pieni matkatelkkari. Autoa ei ollut. Että semmoista... - kummallista on elämä
kummallista on elämä kirjoitti:
Ei siihen todellakaan kummoisesti rahaa tarvita, jos kännykällä soittelee!
Tunsin itse yhdessä vaiheessa somaliperheen, jonka elämää pääsin vähän lähemminkin näkemään. Pääasiallinen ruoka perheessä oli makaroni, jonka joukossa oli keitettyjä perunoita ja porkkanoita. Lihasta ei ollut tietoakaan. Syöminen tulee aikamoisen edulliseksi, jos ei juurikaan osta lihaa eikä leikkeleitä, ei käytä alkoholia, tupakkaa eikä osta makeita pullia eikä leivoksia. Kalustus asunnossa oli hyvin vaatimaton. Telkkarina oli pieni matkatelkkari. Autoa ei ollut. Että semmoista...Minä teen pienipalkkaista "paskaduunia" ja mies on tällä hetkellä työtön, joten velvetin tiukkaa on. Autolaina (käytettynä ostettu auto) ollaan pystytty ainakin toistaiseksi maksamaan, omistusasuntoa ei ole eikä kesämökkiä sun muita keskivertosuomalaisen omaisuutta. Kaikesta huolimatta en koe minkäänlaista kateutta tai katkeruutta somaleita kohtaan. En usko että heidän elämänsä mitään luksusta on ja vaikka olisikin jotakin ekstraa, niin ei varmaan ole kaksista elellä täällä sateisessa ja kylmässä maassa synkkien ja rasististen ihmisten seassa. Kuvittele itse vaikka lähteväsi siperiaan tai mongoliaan pakolaiseksi -vaikka saisit jonkun kännykän tai käytetyn auton ilmaiseksi, niin mahtaisiko elämäsi olla kovin mukavaa..?
Vaikka kaikki pakolaiset lähetettäisiin sinne mistä ovat tulleetkin, en usko että meidän toimeentulomme helpottuisi siitä yhtään. Enemmän toivon että raskaasta työstä maksettaisiin kunnon palkkaa tai ainakin pienten palkkatulojen verotusta helpotettaisiin, samoin toivon ettei työttömyyskorvauksesta joutuisi maksamaan 20 % veroa, kun se ei muutenkaan kaksinen ole. - maksettava 20%
Minä teen pienipalkkaista "paskaduunia" ja mies on tällä hetkellä työtön, joten velvetin tiukkaa on. Autolaina (käytettynä ostettu auto) ollaan pystytty ainakin toistaiseksi maksamaan, omistusasuntoa ei ole eikä kesämökkiä sun muita keskivertosuomalaisen omaisuutta. Kaikesta huolimatta en koe minkäänlaista kateutta tai katkeruutta somaleita kohtaan. En usko että heidän elämänsä mitään luksusta on ja vaikka olisikin jotakin ekstraa, niin ei varmaan ole kaksista elellä täällä sateisessa ja kylmässä maassa synkkien ja rasististen ihmisten seassa. Kuvittele itse vaikka lähteväsi siperiaan tai mongoliaan pakolaiseksi -vaikka saisit jonkun kännykän tai käytetyn auton ilmaiseksi, niin mahtaisiko elämäsi olla kovin mukavaa..?
Vaikka kaikki pakolaiset lähetettäisiin sinne mistä ovat tulleetkin, en usko että meidän toimeentulomme helpottuisi siitä yhtään. Enemmän toivon että raskaasta työstä maksettaisiin kunnon palkkaa tai ainakin pienten palkkatulojen verotusta helpotettaisiin, samoin toivon ettei työttömyyskorvauksesta joutuisi maksamaan 20 % veroa, kun se ei muutenkaan kaksinen ole.Sillä verolla/osasta työttömyyskorvausta pyöritetään taas muita tulonsiirtoja kuten asumistukea, toimeentulotukea, jopa maahanmuuttajien 3 vuoden 1326,- euron taattua tuloa sopeutua tähän työttömyyteen.
Katsotaan vuoden kuluttua mihin meidän rahat ihan aikuisen oikeesti riittää, kun niitä elvytyspakettejakin pitäisi maksaa sinne rahattomille pääomille, pankeille ja muillekin ulkomailla. Globaalit rahamenot ja globaalisti rahamiesten hukatut rahatkin taas maksetaan sosiaalisesti valtioiden verorahoista. Näin huvittava asetelma globaalisuus on. Vastiikkeettomasti vain verorahat entisten hukattujen olemattomien rahojen paikkaukseen ja työläisten palkat saadaan pieniksi, kun valtion elvytysrahoilla joku saa töitä firmasta jolle paikataan menetettyjä sen omia rahoja valtion kirstusta. Valoisaa tulevaisuutta näkyvissä ja meno jatkuu samanlaisena kuin viime lamamme jälkeenkin ja sitten onkin taas elvytyspakettien vuoro vastiikeettomasti....... - Sipa-täti
Minä teen pienipalkkaista "paskaduunia" ja mies on tällä hetkellä työtön, joten velvetin tiukkaa on. Autolaina (käytettynä ostettu auto) ollaan pystytty ainakin toistaiseksi maksamaan, omistusasuntoa ei ole eikä kesämökkiä sun muita keskivertosuomalaisen omaisuutta. Kaikesta huolimatta en koe minkäänlaista kateutta tai katkeruutta somaleita kohtaan. En usko että heidän elämänsä mitään luksusta on ja vaikka olisikin jotakin ekstraa, niin ei varmaan ole kaksista elellä täällä sateisessa ja kylmässä maassa synkkien ja rasististen ihmisten seassa. Kuvittele itse vaikka lähteväsi siperiaan tai mongoliaan pakolaiseksi -vaikka saisit jonkun kännykän tai käytetyn auton ilmaiseksi, niin mahtaisiko elämäsi olla kovin mukavaa..?
Vaikka kaikki pakolaiset lähetettäisiin sinne mistä ovat tulleetkin, en usko että meidän toimeentulomme helpottuisi siitä yhtään. Enemmän toivon että raskaasta työstä maksettaisiin kunnon palkkaa tai ainakin pienten palkkatulojen verotusta helpotettaisiin, samoin toivon ettei työttömyyskorvauksesta joutuisi maksamaan 20 % veroa, kun se ei muutenkaan kaksinen ole.Prepaidilla ei kauaa soitella. Se liittymä tulee loppujen lopuksi kalliimmaksi kuin joku tavallinen. Ulkomaille prepaidilla ei voi soittaa.
Odotahan vain. Tulevaisuus on synkkä. Esimerkkejä on naapurimaissa jo tarpeeksi.
Edullisinta tietenkin suomalaisille olisi jos näitä ei ole täällä laisinkaan. Tarkoitan työttöminä. Verorahoja heidän tarpeisiinsa kuluu melkein 100 000 000 e vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996074
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv973049Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282853Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262115Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774