Adventistihuumoria

Osaa ne adventistitkin nauraa Ellen Whitelle!

Ellen White kielsi ellensapattina uimisen ja sarjakuvassa Maria huutaa rannalta "Et kai vaan ui sapattina" ja Jeesus vastaa "Ei äiti, kahlaan vain".

http://www.atoday.com/cartoons

10

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja seuraava ei ole adventistien itsensä tekemä, vaan Suomessakin julkaistu Adamsin sarjakuva.

      Siinä Dilbert kysyy koiralta, että: ”Dogbert en ymmärrä, miksi sinä, tai kukaan, alkaisi kasvissyöjäksi”

      Koira vastaa: ”Tarkoitatko, miksi minä en ota kuolleita eläimiä, keitä niitä kunnes niistä tulee karsinogeenisia (= syöpää aiheuttavia), sitten syö niitä jonkin ravitsevan sijaan? Onko se kysymyksesi?”

      Dilbert: ”Juuri niin. Onko siihen mitään hyvää syytä? Oletko liittynyt johonkin kulttiin?”

      Koira: ”Minä asun Loma Lindassa!”

      http://www.atoday.com/content/loma-linda-makes-dilbert-comic-strip

      Loma Lindahan on adventistien tiivistymä Kaliforniassa. Siellä on myös adventtikirkon yliopisto, sairaala jne.

      • mahd. tuoreena

        Kuten kasviksetkin?

        Molempiin joutuu laittamaan nykyään säilöntäaineita, pakastamaan, keittämään, maistamaan jne...ja silti niissä myrkkyjä riittää?

        Terv. Tosikko


      • oikea profeetta

      • Vaiko tuoretta kalaa
        mahd. tuoreena kirjoitti:

        Kuten kasviksetkin?

        Molempiin joutuu laittamaan nykyään säilöntäaineita, pakastamaan, keittämään, maistamaan jne...ja silti niissä myrkkyjä riittää?

        Terv. Tosikko

        Jeesus ilmestyi ensimmäisille adventisteille
        Galilean rannalla. Jeesus pyysi ruokaa.
        Istit kokeilivat, erehtyisikö Jeesus nälissään
        syömään heidän juuri saamaansa kalansaalista.
        Antoivat palasen nuotiolla kärventynyttä kalaa.
        Katsoivat erehtyykö Herra tosiaankin syömään
        rasvaista lihaa.

        Kyllä näytti kelpaavan.
        Kysyivät että miksi sinä lihaa syöt; onhan se
        kiellettyä.
        Johon Jeesus vastasi, että eihän tuosta pienestä
        lihanmurusesta ollut kuin maistiasiksi. Että ei
        hän oikeastaan syönyt kuin vain näön vuoksi.

        Mutta, Jeesus lisäsi, älkää kertoko tästä
        Ellen-Maarialle. Sillä tämä saattaisi käsittää
        väärin ja luulla, että Herra söi liharuokaa.

        Ellen-Maaria ei tiedä tänä päivänääkään, että
        ylösnoussut Jeesus on lihansyöjä.


      • Riitu.....

        SEKOILE SYÖ MITÄ SAAT ON ELÄMISEN EHTO...
        SINÄHÄN SEN HYVIN TIEDÄT KOKENEENA.EIHÄN SE
        SAASTUTA IHMISTÄ MIKÄ SUUSTA SISÄÄN MENEE,
        VAAN SE MIKÄ SIELTÄ ULOS TULEE.EN TOSIN TIEDÄ KÄYTITKÖ SUUN KAUTTA VAI NEULALLA?


    • Antamia Käskyjä: Ajattelepa mitä Jumala itse ajattelee sinun pilailustasi. Et tunnu paljoakaan välittävän oikean Jumalan mielipiteistä. Tunnut pitävän omana Jumalanasi tuota Vaticaanin Jumalaa. Olet lukutaitoinen henkilö, jolla pitäisi olla sen verran älyä että eroittaa pilkan todellisuudesta.

      Ota huomioon ketä sinä pistät halvalla. Et ainakaan Adventisteja. Sinä aivan julkeasti pilkkaat luojaasi. Muista se. Sinä et ole mikään yliihminen. Sinäkin Jouudut vastaamaan itsensä Jumalan edessä kaikesta mitä olet lihassa ollessasi tehnyt. Minä en kylläkään uskaltaisi koskaan mennä pilkkaamaan edes sinun Jumalaasi, Joka osoittaa pilkan kuuluvan uskovan käytökseen.

      Olen huomannut moraalisi kärsineen tappion. Muista Riitta Jumalan pilkalla tehdään vain vahinkoa Kristillisyydelle, Jos olet älykäs voit vielä tehdä parannuksen. Näet meistä jokainen saa palkan tekojensa mukaan.

    • noin 50 vuotta

      sitten kuolleella Luterilaisella mummollani oli määrätynlaisia tiukkoja ohjeita joissakin asioissa, ei Elleni mitenkään poikkeus ole sen ajan ihmisista. Hyväähän he vain tarkoittivat.

    • Hyvä heittää tuollaista huumoria:) Valitettavana faktana on, että EGW:n kirjoituksia pidetään adventtikirkossa arvovaltaisena jatkuvana totuuden lähteenä. Jos kerran EGW:n mukaan uiminen on ehdottomasti kielletty sapattina, on siten häntä toteltava, tai muuten kohtaa helvetin lieskat. Kuka pilkkaa ketä tämmöisillä asetteluilla? Eiköhän olisi syytä heittää EGW täysin omaan onnettomaan arvoonsa. En voi ymmärtää sellaisia, jotka kehtaa pitää EGW jonkinlaisena valontuojana tai profeettana. On vaikea uskoa tällaista kaiken nykyisen tiedon valossa ja jo Raamattuakin vasten.. Mutta näitä lahkoprofeetan hörhöjä näyttää olevan liikkeellä tälläkin palstalla.

      • Lue kirja "Suuri Taistelu", niin tulet huomaamaan, että sehän se nauraa joka viimeksi nauraa, ja toivonkin, että elät tarpeeksi kauan huomataksesi kenelle pitäisi nauraa.

        Nykyinen tietohan onkin sitä viisautta, josta sinä ammennat tietosi, mutta vanha viini senkun paranee vain vanhetessaan.

        Heitetään omaan arvoonsa ne vanhentuneet kirjoitukset, jotka kuuluivat Pietistisen ajan hartaaseen uskonnollisuuteen. Miten on käynyt Lutherin opetuksille? Olemmeko menossa katoliseen kirkkoon, kumpi valitaan vanha vai uusi käsitys?


    • Olen adventistilta kuullut tämän ...
      Kun häät ol ivietetty ja Jeesuksen tekemä
      pyhä viini juotu ... seuraavana aamuna joku
      käski jonkun lähtemään noutamaan vettä
      kaivolta. Jano kun oli kaikilla kova.

      Joosef huuteli, että älkää ainakaan Jeesusta
      lähettäkö vettä ammentamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe