Noniin, kun usein kuulee, että sivarit jää mammansyliin eikä tule itse toimeen niin ajattelinpa tehdä gallupin, että minkä ikäisenä sitten muutitte pois kotoa?
Itse muutin parin kuukauden päästä siitä kun täytin 18.
"mammanpojat!"
7
641
Vastaukset
- ...
Muutin 17,5.vuotiaana. Jeps, eikä mamma ollut himassa muutenkaan työmatkojensa takia, kuten ei faijakaan. Joten veljieni kanssa pidettiin taloa pystyssä.
- paremmaksi:
Olin vielä 15 kun muutin pois (täytin 16 samana syksynä).
Olosuhteiden pakosta (opiskelu toisella paikkakunnalla).
- johtuen
Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.
- .............
Minäpoika konttasin jo kehdosta omille teilleni ja risusavotalla ja valaanpyynnillä tienasin elantoni päiväkodin ja myöhemmin koulunkäynnin ohessa. Voit varmaan uskoa miten vaikeaa valaanpyynti Itämerestä ja Kokemäenjoesta on.
- Hana
Itse muutin 18,5-vuotiaana eli 7,5 vuotta sitten, enkä ole vanhempieni kanssa riidoissa vaikka puolen vuoden välein heitä käynkin tervehtämässä tai he taas meillä kerran vuodessa, vaikka moni "yhtenäistämisellä suomettunut" voisi moista luulla...meillä kotikasvatus ei koskaan perustunutkaan siihen, että sukukokouksia tulisi pitää joka kesä.
Sukuhan on pahin ja sen olen oppinut elämäni varrella.
Itsenäistyminen tekee vasta mehen, eikä mikään yhtenäistäminen. Moni mies jää sen vuoksi äidin helmoihin...monesta armeijan käyneestä on tehty "aikamiespoikia"!- uutti
Vanhemmat hylkäsi jo ala-asteella, muutin 13-vuotiaana lapin erämaahan ja elin raakaa kalaa syömällä & lämmitystä sain tappamalla karhuja puuvaarnoilla ja nylkemällä taljat.
Hiihdin Inarin liepeiltä pk-seudulle kouluun joka päivä (matkaan oli aina varattu n. 10 tuntia eikä koulussa silti väsyttänyt) ja rauhanomainen heppu kun olen niin sivariin menin sitten täysi-ikäisenä.
- Peräkammarin poeka
26 vuotiaana. Tarvittiin kotona, eikä ollut töitä. Lisäksi luin pääsykokeisiin, joihin saikin lukea kaksi vuotta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse53727SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933629Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1293375Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713342Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202196Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251778- 341545
- 321471
- 921413
- 151333