"mammanpojat!"

gallupp

Noniin, kun usein kuulee, että sivarit jää mammansyliin eikä tule itse toimeen niin ajattelinpa tehdä gallupin, että minkä ikäisenä sitten muutitte pois kotoa?

Itse muutin parin kuukauden päästä siitä kun täytin 18.

7

641

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Muutin 17,5.vuotiaana. Jeps, eikä mamma ollut himassa muutenkaan työmatkojensa takia, kuten ei faijakaan. Joten veljieni kanssa pidettiin taloa pystyssä.

• paremmaksi:

Olin vielä 15 kun muutin pois (täytin 16 samana syksynä).

Olosuhteiden pakosta (opiskelu toisella paikkakunnalla).

• johtuen

Muutin pois kotoa 16-vuotiaana.

• .............

Minäpoika konttasin jo kehdosta omille teilleni ja risusavotalla ja valaanpyynnillä tienasin elantoni päiväkodin ja myöhemmin koulunkäynnin ohessa. Voit varmaan uskoa miten vaikeaa valaanpyynti Itämerestä ja Kokemäenjoesta on.

• Hana

Itse muutin 18,5-vuotiaana eli 7,5 vuotta sitten, enkä ole vanhempieni kanssa riidoissa vaikka puolen vuoden välein heitä käynkin tervehtämässä tai he taas meillä kerran vuodessa, vaikka moni "yhtenäistämisellä suomettunut" voisi moista luulla...meillä kotikasvatus ei koskaan perustunutkaan siihen, että sukukokouksia tulisi pitää joka kesä.

Sukuhan on pahin ja sen olen oppinut elämäni varrella.

Itsenäistyminen tekee vasta mehen, eikä mikään yhtenäistäminen. Moni mies jää sen vuoksi äidin helmoihin...monesta armeijan käyneestä on tehty "aikamiespoikia"!

• uutti­

Vanhemmat hylkäsi jo ala-asteella, muutin 13-vuotiaana lapin erämaahan ja elin raakaa kalaa syömällä & lämmitystä sain tappamalla karhuja puuvaarnoilla ja nylkemällä taljat.

Hiihdin Inarin liepeiltä pk-seudulle kouluun joka päivä (matkaan oli aina varattu n. 10 tuntia eikä koulussa silti väsyttänyt) ja rauhanomainen heppu kun olen niin sivariin menin sitten täysi-ikäisenä.

• Peräkammarin poeka

26 vuotiaana. Tarvittiin kotona, eikä ollut töitä. Lisäksi luin pääsykokeisiin, joihin saikin lukea kaksi vuotta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      5
      3727
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3629
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      129
      3375
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3342
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2196
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1545
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32