Krapihoviin suoralla muuttunut rajoitus?

Janne_mese

Onko Järvenpää- Tuusula Krapihovilla joku oma rajoitus siinä 80km/h alueella, kun taas näin aamusella köröteltiin 70km/h suoralla tiellä. Ja erityis maininta sinulle tojota kuski, joka kiilasit erittäin vaarallisesti rantatieltä eteeni sitä seitsemää kymppiä ajamaaan. Hyvää päivän jatkoa!.

22

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkki ole

suurin sallittu ajonopeus?
      Näin tieliikennelaissa muistelen sanottavan!

• The Rat

Turha sitä lakikirjaa ja nopeusmittaria on tuijottaa, jos se sotkee ja vaarantaa liikenteen. Nopeusrajoituksilla ei liikennettä tehdä turvallisemmaksi, vaan rahastetaan. Muuttuva nopeusrajoitus vain tehostaa tätä prosessia.

• nostamalla nopeutta
        The Rat kirjoitti:

Turha sitä lakikirjaa ja nopeusmittaria on tuijottaa, jos se sotkee ja vaarantaa liikenteen. Nopeusrajoituksilla ei liikennettä tehdä turvallisemmaksi, vaan rahastetaan. Muuttuva nopeusrajoitus vain tehostaa tätä prosessia.

parannetaan likenneturvallisuutta?? Joo älä ala taas saarnaamaan mistään oikeasta tilannenopeudesta koska päivittäiset kolarit ja vahingot osoittavat että me emme osaa nopeuksiamme sovittaa oikeiksi. Tarvitaan siis joku ulkopuolinen taho mikä edes jossainmäärin hillitsisi kohellusta ja kaahailua liikenteessä. Tämä "taho" on liikennesäännöt ja nopeusrajoitukset. Vaikka kirjoitustesi mukaan oletkin suuri virtuoosi auton ohjaimissa ja luot omia liikennesääntöjä ja käyttäytymismalleja(aikaisemmat kirjoituksesi tällä foorumilla!) ota huomioon että meitä on siellä liikenteessä muitakin kuin sinä! Jos sinä et sääntöjä noudatakaan niin suuri osa näin kuitenkin tekee nii jo sillä asetat muut ja itsesi suurempaan vaaraan. Liikennesäännöt kun on myös laadittu siten että eri osapuolet voivat olettaa muidenkin toimivan säädettyjen lakien mukaan. Muista poikkeava nopeus jo itsessään on lisäriski ja jo pelkästään suurempi nopeus lisää vahinkoriskiä ja vahinkojen vakavuutta. Pikkasen vähemmän kuvittelua siihen omaan ylivertaiseen osaamiseen ja noudatat sääntöjä kuten kuuluu niin siten teet liikenteestä edes hiukan turvallisemman. Muista että 90-prosenttia miesautoilijoista kuvittelee olevansa keskivertoa parempia kuljettajia!

• ........
        The Rat kirjoitti:

Ja taas kirjoitetaan fysiikan lakeja uusiksi? Väitä nyt vielä, että hypätessäsi tornista putoamisen sijaan lennät. Jotkut ne vaan jaksavat inttää.

Tämä turvallisuusväite voidaan testata helposti. Istut autoon, jonka kylkeen ajetaan toisella autolla 5km/h, miten käy? Seuraavaksi ajetaan siihen kylkeen 120km/h, miten käy?

• se on
        nostamalla nopeutta kirjoitti:

parannetaan likenneturvallisuutta?? Joo älä ala taas saarnaamaan mistään oikeasta tilannenopeudesta koska päivittäiset kolarit ja vahingot osoittavat että me emme osaa nopeuksiamme sovittaa oikeiksi. Tarvitaan siis joku ulkopuolinen taho mikä edes jossainmäärin hillitsisi kohellusta ja kaahailua liikenteessä. Tämä "taho" on liikennesäännöt ja nopeusrajoitukset. Vaikka kirjoitustesi mukaan oletkin suuri virtuoosi auton ohjaimissa ja luot omia liikennesääntöjä ja käyttäytymismalleja(aikaisemmat kirjoituksesi tällä foorumilla!) ota huomioon että meitä on siellä liikenteessä muitakin kuin sinä! Jos sinä et sääntöjä noudatakaan niin suuri osa näin kuitenkin tekee nii jo sillä asetat muut ja itsesi suurempaan vaaraan. Liikennesäännöt kun on myös laadittu siten että eri osapuolet voivat olettaa muidenkin toimivan säädettyjen lakien mukaan. Muista poikkeava nopeus jo itsessään on lisäriski ja jo pelkästään suurempi nopeus lisää vahinkoriskiä ja vahinkojen vakavuutta. Pikkasen vähemmän kuvittelua siihen omaan ylivertaiseen osaamiseen ja noudatat sääntöjä kuten kuuluu niin siten teet liikenteestä edes hiukan turvallisemman. Muista että 90-prosenttia miesautoilijoista kuvittelee olevansa keskivertoa parempia kuljettajia!

Koska idiootit eivät osaa omin päin ajella turvallisesti tarvitaan oikea sääntö- ja pykäläviidakko että edes jonkinlainen turvallisuus säilyisi. Eihän siinä sen kummemmasta ole kyse.

• mie vuan

faktaa pöytään. Missä tutkittu, milloin tutkittu ja mitä tutkittu? Ajotaito kun voidaan käsittää monella tavalla. Tekninen osaaminen, pilkuntarkka sääntöjen noudattaminen vai muiden huomioiminen vai kokonaisuus. Jokainen voi käsittää kysymyksen ainakin noilla nopeasti keksimilläni tavoilla.
        Lisäksi väittämäsi kolarit ja onnettomuudet johtuvat todella harvoin ylinopeudesta ainakin kuolonkolarien suhteen ja tästä on tutkimustietoakin. Ja kerroppa miten nopeus on se ainoa asia, mikä liittyy mielestäsi liikenteessä "koheltamiseen"? Itse tapaan koheltajia päivittäin ja ne harvoin liittyvät ylinopeuteen. Ja mikä on se ainoa asia mikä kiinnostaa poliisia? Ylinopeus. Olen katsonut vierestä kun poliisiatuo seisoo valoissa ja vierestä ajelee useita autoja päin kirkkaita punaisia. Jalankulkijoita kävelee tuhansittain päin punaisia, kuinka usein olet edes nähnyt siitä sakotettavan? Autoja kääntyy hiljalleen ilman vilkkua, vaihdetaan kaistaa päälle ilman vilkkua, jos huomautat tulee keskaria.
        Kun käännytään niin unohdetaan ryhmittyä ja jätetään auto poikittain siten että taakse muodostuu turhaan hirveä jono. Vaihdetaan motarille tultaessa kaistaa toisten eteen ja ajetaan reilusti alle rajoituksen eikä välitetä yhtään kenestäkään mitään. Käännytään 2 kaitaiselle tielle keskelle molempia kaistoja ja ihmetellään kun joku haluaisi mennä toista kaistaa sivuitse. Ja kaikkiin näihin liittyy yleensä selkeästi alle rajoituksen ajaminen. Paitsi punaisia päin kävelyyn ja ajamiseen.
        Ja alkuperäinen juttuhan kiitteli tuota tyyppiä, joka kääntyi eteen (eli oli kiire?) ja sitten kun saatiin muut hiljentämään taakse, niin oli niin upea olo? Kerrassaan tehtiin liikenneturvallisuus työtä???

• poistetaan
        The Rat kirjoitti:

kaikki nopeusrajoitukset maanteiltä ja moottoriteiltä. Katsotaan tilanne sitten vuoden päästä, jos onnettomuudet eivät lisääntyneet, niin ei palata entiseen.

• nostamalla
        mie vuan kirjoitti:

faktaa pöytään. Missä tutkittu, milloin tutkittu ja mitä tutkittu? Ajotaito kun voidaan käsittää monella tavalla. Tekninen osaaminen, pilkuntarkka sääntöjen noudattaminen vai muiden huomioiminen vai kokonaisuus. Jokainen voi käsittää kysymyksen ainakin noilla nopeasti keksimilläni tavoilla.
        Lisäksi väittämäsi kolarit ja onnettomuudet johtuvat todella harvoin ylinopeudesta ainakin kuolonkolarien suhteen ja tästä on tutkimustietoakin. Ja kerroppa miten nopeus on se ainoa asia, mikä liittyy mielestäsi liikenteessä "koheltamiseen"? Itse tapaan koheltajia päivittäin ja ne harvoin liittyvät ylinopeuteen. Ja mikä on se ainoa asia mikä kiinnostaa poliisia? Ylinopeus. Olen katsonut vierestä kun poliisiatuo seisoo valoissa ja vierestä ajelee useita autoja päin kirkkaita punaisia. Jalankulkijoita kävelee tuhansittain päin punaisia, kuinka usein olet edes nähnyt siitä sakotettavan? Autoja kääntyy hiljalleen ilman vilkkua, vaihdetaan kaistaa päälle ilman vilkkua, jos huomautat tulee keskaria.
        Kun käännytään niin unohdetaan ryhmittyä ja jätetään auto poikittain siten että taakse muodostuu turhaan hirveä jono. Vaihdetaan motarille tultaessa kaistaa toisten eteen ja ajetaan reilusti alle rajoituksen eikä välitetä yhtään kenestäkään mitään. Käännytään 2 kaitaiselle tielle keskelle molempia kaistoja ja ihmetellään kun joku haluaisi mennä toista kaistaa sivuitse. Ja kaikkiin näihin liittyy yleensä selkeästi alle rajoituksen ajaminen. Paitsi punaisia päin kävelyyn ja ajamiseen.
        Ja alkuperäinen juttuhan kiitteli tuota tyyppiä, joka kääntyi eteen (eli oli kiire?) ja sitten kun saatiin muut hiljentämään taakse, niin oli niin upea olo? Kerrassaan tehtiin liikenneturvallisuus työtä???

kirjoituksessani väitin että nopeus olisi ainoa asia joka liittyy liikenteessä koheltamiseen???

Perusfakta on että nopeuden noustessa riskit kasvavat samoin vahinkojen vakavuus. Törmäysenergia lisääntyy,jarrutusmatkat kasvaa ja samoin uhrien määrä ja loukkaantumiset. On aivan selvä asia että usein on nopeus rajoitettu olosuhteisiin nähden turhan alhaiseksi mutta kun osa autolijoista rajoituksia noudattaa niin aina ne jotka mielestään tietävät olevansa oikeutettuja ajamaan suuremmalla nopeudella aiheuttavat lisäriskejä ohituksillaan ym. Muusta liikennevirrasta selvästi poikkeava nopeus on aina riskitekijä. Oli kyse sitten yli,-tai alinopudesta.

Olen aikanaan ollut autopuolen kolutuksessa ja silloin teimme kyselyjä muistaakseni liikenneministeriön,poliisin ja Autoliiton kanssa autolijoilta joissa pydettiin kuvaamaan omaa ajotapaa ja ajotaitoa. 90 prosenttia miesautoilijoista uskoi olevansa keskivertoa parempia kuljettajia. Vastaajien mielestä muut töpeksivät eivät he itse juurikaan. Ja onjan Karpon ohjelmissakin ja muissa liikennettä käsittelevissä ohjelmissa ja eri lehdissä julkaistu samansuuntaisia tuloksia. Etkö muuten itsekin ole kuitenkin aikas hyvä auton ratissa ja päivitäin sadattelet kun ne muut töppäåilevät?? ; )

• The Rat

En ollut edellinen The Rat (olen tainnut saada jostain teinistä taas ystävän. Kyllästyvät yleensä nopeasti). Mutta vastaanpa nyt, kun minulle tuon kuitenkin osoitit.

Olen useaan kertaan maininnut, että pyrin rikkomaan sääntöjä siten, että mikäli muut:
        a) noudattavat sääntöjä tai
        b) ovat tarkkaavaisia
        ei vaaratilanteita synny.

Esimerkiksi ajonopeuksissa tämä tarkoittaa, etten ylitä nopeusrajoituksia merkittävissä määrin, silloin kun on vaara, että joku tulkitsisi ajonopeuteni väärin ja esimerkiksi tulisi eteeni sivutieltä. Toisaalta, tyhjällä moottoritiellä saatan päästellä juuri niin lujaa, kuin auto kulkee (en tosin viitsi enää nykyään - joku 160 km/h mittarissa on ihan riittävä minulle, ja kulutuskin pysyy kohtuullisena).

• mie vuan
        nostamalla kirjoitti:

kirjoituksessani väitin että nopeus olisi ainoa asia joka liittyy liikenteessä koheltamiseen???

Perusfakta on että nopeuden noustessa riskit kasvavat samoin vahinkojen vakavuus. Törmäysenergia lisääntyy,jarrutusmatkat kasvaa ja samoin uhrien määrä ja loukkaantumiset. On aivan selvä asia että usein on nopeus rajoitettu olosuhteisiin nähden turhan alhaiseksi mutta kun osa autolijoista rajoituksia noudattaa niin aina ne jotka mielestään tietävät olevansa oikeutettuja ajamaan suuremmalla nopeudella aiheuttavat lisäriskejä ohituksillaan ym. Muusta liikennevirrasta selvästi poikkeava nopeus on aina riskitekijä. Oli kyse sitten yli,-tai alinopudesta.

Olen aikanaan ollut autopuolen kolutuksessa ja silloin teimme kyselyjä muistaakseni liikenneministeriön,poliisin ja Autoliiton kanssa autolijoilta joissa pydettiin kuvaamaan omaa ajotapaa ja ajotaitoa. 90 prosenttia miesautoilijoista uskoi olevansa keskivertoa parempia kuljettajia. Vastaajien mielestä muut töpeksivät eivät he itse juurikaan. Ja onjan Karpon ohjelmissakin ja muissa liikennettä käsittelevissä ohjelmissa ja eri lehdissä julkaistu samansuuntaisia tuloksia. Etkö muuten itsekin ole kuitenkin aikas hyvä auton ratissa ja päivitäin sadattelet kun ne muut töppäåilevät?? ; )

oikeassa kun sanot, että poikkeuksellinen nopeus on aina vähintäinkin haitallista muulle liikenteelle.
        Sadattelen kyllä muiden töppäyksiä, mutta en pidä itseäni sen kummempana kuskina, paitsi että mielestäni otan huomioon muutkin liikenteessä. Jälleen tullaan siihen mitä tarkoitetaan "keskitasoa paremmalla kuljettajalla". Itse olen ajanut kilpaa jonkin verran ja harrastanut pari kymmentä vuotta rata-ajoa. Lisäksi olen ajanut motukkaa 9v asti ja ajan autollakin työajona 40-45tkm vuodessa. Silti ilman jotakin mittaria en lähde väittämään yhtään mitään ajotaidostani, jos sellaiseksi ei lueta että en ole ajanut mälliä kuin radalla kilpailussa (okei, teininä lippasin kevarin).
        Ihmisillä on eri arvoja päätellä kykynsä.
        Summasummarum, olisi todella kiva nähdä jotain faktaa tuosta tutkimuksesta. Aikas skeptinen olen yleensäkin noihin tutkimuksiin, kun tuntuu että niihin saadaan aina sopiva tulos...

• kiireinen?

Siellä on aika lähellä moottoritie, jos hermot ei kestä mennä pienempää tietä.

Oliko se sun tie? Muistaakseni viimeksi sitä kulkiessani se oli yleinen tie. Se tarkoittaa nimenomaan sitä, että kuka tahansa saa kulkea sitä pitkin. Rajoitus kertoo suurimman sallitun nopeuden, ei niinkään mitä olisi jotenkin pakko ajaa.

Rantatien kummassakin päässä on muuten alempi rajoitus. Että jos sieltä joku tulee eteesi eikä aja kahdeksaakymppiä, se on ihan oikein. Kokeilisit sinäkin vähän hellittää, se tekee hyvää hermoille.

• Janne_mese

Motaria, mutta ajattelin että kokeillaans josko "krapintie" vetäisi tällä kertaa. Mutta ei, luulin liikoja. Pysyn motarilla...

• juhannus kastaja

40km/h, mutta ei siinä ainakaan viimeksi mitään alempia rajoituksia ollut. Eli kannattaisiko ensin selvittää mistä puhuu ennen kuin puhuu?
        Keskustelun avaajahan EI puhunut ajaneensa Rantatietä, vaan Järvenpääntietä....

• kanssa.
        Janne_mese kirjoitti:

Motaria, mutta ajattelin että kokeillaans josko "krapintie" vetäisi tällä kertaa. Mutta ei, luulin liikoja. Pysyn motarilla...

motarilla. Muistathan ajaa siellä kesät talvet vähintään 140km/h.

• kiireinen?
        juhannus kastaja kirjoitti:

40km/h, mutta ei siinä ainakaan viimeksi mitään alempia rajoituksia ollut. Eli kannattaisiko ensin selvittää mistä puhuu ennen kuin puhuu?
        Keskustelun avaajahan EI puhunut ajaneensa Rantatietä, vaan Järvenpääntietä....

Itse todistat tuolla alempana, että rantatien toisessa päässä Järvenpään tiellä on 60 ja toisessa 50 rajoitus. Juuri sitä minä yritin sanoa, että kummassakaan päässä Rantatietä ei pitäisi mitenkään voida laillisesti ajaa kahdeksaakymppiä.

Jos Rantatieltä joku kääntyy Järvenpääntielle ja sitä pitkin ajava joutuu sen vuoksi joustamaan kahdeksastakympistään, se on vain hyvä juttu.

• juhannus kastaja
        kiireinen? kirjoitti:

Itse todistat tuolla alempana, että rantatien toisessa päässä Järvenpään tiellä on 60 ja toisessa 50 rajoitus. Juuri sitä minä yritin sanoa, että kummassakaan päässä Rantatietä ei pitäisi mitenkään voida laillisesti ajaa kahdeksaakymppiä.

Jos Rantatieltä joku kääntyy Järvenpääntielle ja sitä pitkin ajava joutuu sen vuoksi joustamaan kahdeksastakympistään, se on vain hyvä juttu.

Mutta se mitä luulisin alussa olevan kirjoittajan tarkoittavan, että Jägen päässä käännyttiin eteen ja sitten kuitenkaan ei kiihdytetty 80 kyltin jälkeen kuin 70:iin ja ainakin omassa tuo mittari 70 on n.67. Mitä tämä aiheuttaa? Se aiheuttaa sen, että takaa tulee koko ajan autoja nopeammalla vauhdilla ja sitten ajellaan jonossa. Miksi? Onko ihan oikeasti niin vaikeaa nostaa kyltin kohdalla vauhtia ja vastaavasti hiljentää kun se sitä vaatii. Se että sävelletään omia tapoja joita muiden on pakko noudattaa sopii kyllä suomalaiseen kulttuuriin, jossa "MINÄ" olen se ainoa joka on kiireetön ja rauhallinen ja varmasti oikeassa.... Miksi muuten kaikista maista ainoa maa on suomi, jossa tälläistä itsekkyyttä tapaa? Ei sen puoleen että muualla ruoho olisi muuten vihreämpää... Nykytyylin mukaista on näköjään myös ajaa aina samaa vauhtia. Oli rajoitus mikä hyvänsä. Paitsi jos joku meinaa ohittaa, silloin kiihdytetään (jälleen se itsekäs "minä")

• kiireinen?
        juhannus kastaja kirjoitti:

Mutta se mitä luulisin alussa olevan kirjoittajan tarkoittavan, että Jägen päässä käännyttiin eteen ja sitten kuitenkaan ei kiihdytetty 80 kyltin jälkeen kuin 70:iin ja ainakin omassa tuo mittari 70 on n.67. Mitä tämä aiheuttaa? Se aiheuttaa sen, että takaa tulee koko ajan autoja nopeammalla vauhdilla ja sitten ajellaan jonossa. Miksi? Onko ihan oikeasti niin vaikeaa nostaa kyltin kohdalla vauhtia ja vastaavasti hiljentää kun se sitä vaatii. Se että sävelletään omia tapoja joita muiden on pakko noudattaa sopii kyllä suomalaiseen kulttuuriin, jossa "MINÄ" olen se ainoa joka on kiireetön ja rauhallinen ja varmasti oikeassa.... Miksi muuten kaikista maista ainoa maa on suomi, jossa tälläistä itsekkyyttä tapaa? Ei sen puoleen että muualla ruoho olisi muuten vihreämpää... Nykytyylin mukaista on näköjään myös ajaa aina samaa vauhtia. Oli rajoitus mikä hyvänsä. Paitsi jos joku meinaa ohittaa, silloin kiihdytetään (jälleen se itsekäs "minä")

Ok. Ajatellaanpa, että kirjoittaja olisi ajanut koko tuon kaksi kilometriä pitkän 80-pätkän kahdeksaakymppiä sen sijaan, että hänet pakotettiin ajamaan "vain" seitsemääkymppiä. Hän olisi säästänyt siinä huikean 13 sekuntia.

Jättämällä stressaamatta moisen ajankulun vuoksi minä elän kuukauden pitemmästi loppupeleissä. Juuri tätä se on, että malttaa luopua siitä minä-minä-minä-minä-ajattelusta. Annetaan muidenkin elää ja eletään sen ajatuksen avulla pidempään kaikki.

Minäkin ihmettelen, miksi Suomi on se ainoa maa, jossa tällaista itsekkyyttä tapaa. Missään muualla kenellekään ei tulisi mieleen kirjoittaa yleisesti näkyviin sitä, että joku vei MINULTA mahdollisesti 13 sekuntia. Meillä vaan ei ole vielä tarpeeksi liikennettä, että olisi totuttu antamaan kaikille tilaa. Missään muualla ei myöskään katsota näin lammasmaisen tyynesti sitä, että risteykset ajetaan täyteen ja kevyelle liikenteelle ei anneta tilaa, kun MINUN pitää päästä autoineni ensin.

• The Rat
        kiireinen? kirjoitti:

Ok. Ajatellaanpa, että kirjoittaja olisi ajanut koko tuon kaksi kilometriä pitkän 80-pätkän kahdeksaakymppiä sen sijaan, että hänet pakotettiin ajamaan "vain" seitsemääkymppiä. Hän olisi säästänyt siinä huikean 13 sekuntia.

Jättämällä stressaamatta moisen ajankulun vuoksi minä elän kuukauden pitemmästi loppupeleissä. Juuri tätä se on, että malttaa luopua siitä minä-minä-minä-minä-ajattelusta. Annetaan muidenkin elää ja eletään sen ajatuksen avulla pidempään kaikki.

Minäkin ihmettelen, miksi Suomi on se ainoa maa, jossa tällaista itsekkyyttä tapaa. Missään muualla kenellekään ei tulisi mieleen kirjoittaa yleisesti näkyviin sitä, että joku vei MINULTA mahdollisesti 13 sekuntia. Meillä vaan ei ole vielä tarpeeksi liikennettä, että olisi totuttu antamaan kaikille tilaa. Missään muualla ei myöskään katsota näin lammasmaisen tyynesti sitä, että risteykset ajetaan täyteen ja kevyelle liikenteelle ei anneta tilaa, kun MINUN pitää päästä autoineni ensin.

Ei pidä ajatella hyötyä vain yksittäisinä sekunteina yksittäisellä kerralla. Hyöty kumuloituu siten, että vuositasolla puhutaan jo merkittävästä ajansäästöstä.

• juhannus kastaja
        kiireinen? kirjoitti:

lukea kirjoitustani kunnolla. Lueppas uudelleen, niin sieltä varmaan selviää, että ajasta tai sen säästämisestä ei sinänsä ollut kyse... Vaan mistä? Se selviää kun luet uudelleen ja jos et vielä sittenkään tajua, niin kysy joltain joka osaa lukea. Näin se keskustelu junnaa kun ei viitsitä vaivautua lukemaan ja ymmärtämään, mutta ollaan niiiin viisaita ja laitetaan toisen suuhun sanoja jota sitten moralisoidaan oikein monella rivillä... Mahtavaa. Nyt ymmärrän taas enemmän mikä tekee suomalaisesta ihan omanlaisensa...

• Audi A6, ei Toyota kuski

Vieläkö elättelet toiveita että löytäisit helsinkiin päin menevän tien jossa ei ole aamuruuhkaa? Turha toivo. Jos ahistaa ajaa kanssa-autoilijoiden keskuudessa, lähde aikaisemmin liikenteeseen. Silloin ei ole ruuhkaa.

Jos sinulla on matkaa 30km ja ajat koko ajan 80km/h, menee matkaan 22,5 min. 70km/h nopeudella aikaa kuluu 25,7 min. Siis, jos pystyt ajamaan koko matkan ilman pysähdyksiä. Aamuruuhkassa mahdotonta. Parit liikennevalot ja 3,2 minuutin etu on mennyttä.

Itse ajan työmatkani Lahdentietä Helsinkiin. Tapana oli painaa hienoista ylinopeutta ja vittuuntua jokaiselle edessä olevalle nysvärille. Nykyään ajan sitä nopeutta, mitä tie vetää, välillä toki ohittelen niitä kaikkein hitaimpia. Kiireiset painavat ohi niin että suhina käy.

Ja kuinka paljon nämä kiireiset sitten voittavat? - Ei yhtään mitään, Lahdentien lopun valoissa ollaan joko rinnakkain tai parin autonmitan päässä toisistamme. Kannattaako siis ajaa puskurissa kiinni ja tehdä niitä ääliömäisiä ohituksia? Joidenkin mielestä kannattaa, mutta yhtään järkevää perustelua ajotyylille ei ole.

• Anzu1980

Jos en ihan väärin muista, niin rantatien risteysten välillä on 60km/h rajoitus.

• juhannus kastaja

Jägestä tultaessa on 60 ekan risteyksen kohdalla. Mäen päällä muuttuu 80, sitten kurvista tulee myös tie Rantatien suunnalta ja edelleen 80, Sitten vähän ennen Tussulan puolella olevaa Rantatien risteystä muuttuu 50. Ja Rantatiellä oli ainakin viimeksi koko matkalla 40.
        Tästä tiestä on sellaisista sanottavaa, että yleensä ajetaan kaikki nuo rajoituspätkät tasaista 70km/h vauhtia. Ei siinä vaikuta edes Jägen päässä oleva 40km/h rajoitus.... Mutta kait se sitten on niin että jos ajaa keskimäärin rajoitusten mukaan se riittää...?
        Se mitä tasakaasupirjojapave ei älyä, että tuollainen on tietysti laitonta, mutta myös erittäin ärsyttävää ja kerää turhaan jonoja. Mutta mitäs sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe