SMP:n pitkäaikainen puolusihteeri, kansanedustaja, Veikko Vennamon luottomies ja ent, työministeri Urpo Leppänen täyttää tänään 65-vuotta.
-Eilenhän tuli kuluneeksi Perussuomalaisten edeltäjän Suomen Pientalonpoikien Puolueen/SMP perustamisesta tasan 50-vuotta.
Kun kaksikymmentä vuotta sitten juhlittiin SMP:n 30-vuotista taivalta, ei noihin juhliin kutsuttu Urpo Leppästä lainkaan, vaikka hän oli SMP:n kantavia voimia ja ratkaisevassa roolissa yhdessä Veikko Vennamon kanssa hyvin pitkään. Urpon kuvaa ei myöskään saanut olla SMP:n pää-äänenkannattajan Suomen Uutisten juhlanumerossa. -Tuttua?
SMP:ssä huseerasivat siihen aikaan mm. Pekka Vennamo, Hannu Suhonen ja Timo Soini.
Kun Uuden Suomen toimittaja ihmetteli Urpo Leppäsen poissaoloa SMP:n 30-vuotisjuhlista, tiuskaisi paikalla ollut (pari vuotta aikaisemmin SMP:hen liittynyt) Raimo Vistbacka "Ihan kivaa täällä on ilman Leppästäkin!"
Kuvassa SMP:n rautainen kaksikko: Veikko Vennamo ja Urpo Leppänen.
http://yle.fi/elavaarkisto/kuvat/artikkeli/01130_1iso.jpg
Urpo Leppänen 65 v. tänään!
7
429
Vastaukset
- paavin,
eli Soinin, selkäänpuukottamaksi.
- kylmää faktaa!
Perussuomalaisten perustavan kokouksen läsnäololista: Kari J. Bärlund, Urpo Leppänen, Raimo Vistbacka. (Ei Soini, vaikka tunnetusti muuta väittää!).
Urpo Leppänen oli ensimmäinen merkittävä Perussuomalainen, jonka Soini häikäilemättömästi puukotti "kuningastietään sotkemasta". -Tuskin kuitenkaan viimeinen, sillä esim. Halla-hoa odottaa sama kohtalo, vaikka sitä on varmaan vaikea monen tässä tilanteessa uskoa. Mutta niin on ollut tilanne monen muunkin kohdalla. -Soini vaanii vain otollista tilannetta ja sitten taas puukko heilahtaa. Mutta sehän kasvattaa vain Soinin gloriaa esim. erkkomedian silmissä, koska siellä näytetään suorastaan vihattavan Halla-ahoa?
- seles
Urpolle myös täältä Haukiputaalta. Tulihan sitä jokunen kerta tavattua Urpoakin puoluekokouksissa. Urpo kävi myös ministerivierailulla Haukiputaalla. Olin tuolloin täällä kunnanvaltuustossa(smp)
Seppo Leskinen
Haukipudas- sinussa on
vielä inhimillisiä piirteitä! :)
- Urpo Leppäselle
Olen itse äänestänyt smp:tä 60-luvulta lähtien. Olen itse asunut paljon eri puolilla maailmaa, mutta tunsin paljon äsämpeeläisiä ja huomasin Urpo Leppäsen nauttivan suurta kunnioitusta joukkojen keskuudessa.
- välin
huomannut että SMP lakkautettiin parttiarallaa 15 vuotta sitten? Menee äänet hukkaan tuolleen...
- olivat tutut
välin kirjoitti:
huomannut että SMP lakkautettiin parttiarallaa 15 vuotta sitten? Menee äänet hukkaan tuolleen...
Rampe ja Timppa, kun se pistettiin lihoiksi. Perinnesäätiön miljoonista siivuja riitti sentään vielä monelle taholle, jopa parille persuherralle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820