Room 14
Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi?
Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa". Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä.
Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
--
Jari kirjoita nyt muutakin kuin se hotellisi osoite.
Jarille
6
109
Vastaukset
- paastoamiseen
liittyvällä tekstillä halusitkaan sanoa?
- joka tuonkin kirjoitti
ei ole enää keskuudessamme joten vaikea sanoa mitä hän sillä meinasi jos ei sitä minkä kirjoitti.
Kiitos
Oli täysin selvää että juutalaiset noudattivat 3 Moos 11.
Oli olemassa kaikenlaisia ihmisten oppeja ja käskyjä myös ruokien suhteen.
Niistä kirjoittamassasi teksteissä oli kyse.
Valtava määrä on kaikenlaisia "alkuvoimien" eli filosofioden oppeja, sekä myös erilaisia ruokavouhotuskirjoja joita myydän myyntitarkoituksessa.
Ei noissa teksteissä ollut mistään tuon kummemmasta kyse.
Olen itse joskus lukenut kaikki kirjan ravinto- resepti- ja terveyskirjat läpi, ja tiedän että kultainen tie löytyy terveystohtoreiden opeista kun niitä hiukan enemmän lukee, oppii erottamaan myyntitarkoituksessa tehdyt huuhaat.
Mitä tulee kirkon ravintoasioihin, kirkossa on tehty aina terveyskasvatusta 1800 luvulta saakka, ei annettu koskaan ruokamääräyksiä.
Raamatussa on Jumalan terveysohjeet, joka perustuu siihen ettei ihminen syö kaatopaikoilla tonkievien sairauksia tartuttavien- sekä raadonsyöjien tai eläimiä syövien lihaa, vaan ravintoketjun alkupäässä olevien lihaa. 3 Moos 11.
1800 luvun ohjeet ovat kuin suoraan terveystohtoreiden suosituksista tänään.
Perustuu myös kokonaisen kansan ravintotottumuksien muuttamiseen lopun ajan eläintautien vuoksi.
Nuo ravinnoksi kelpaamattomat ravintoaineet vaihtelevat paikkakunnittain, ei tarvitse hylätä sitä ennen.
Aamulla olin kuulevinani Saimaan kaloista jotakin.
Itse syön valkoista lihaa, maitotuotteita ja munia. Kypsennän ruoan.
Vegaani on A-kirkossa yhtä harvinainen kuin muuallakin, olen vain yhden tavannut.
Olisko vielä kysyttävää asiasta?
Kyllä noista hotellini kirjoituksista selviää kaikki asian tiimoilta, mitä tulee noihin Raamatun tulkinnaltaan "ongelmakohtiin" asiassa. Olen ne joskus tutkinut itse selvittääkseni ne itselleni, kuten kaikki muutkin kysymykset.
Siunausta
jari laurila- Paavali kirjoitti
kirjeensä vain juutalaisille Roomassa.
Miksi Paavali siinä tapauksessa kirjeensä alussa kirjoitti ..
Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa PAKANAKANSOISSA, JOIHIN TEKIN, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, KUULUTTE: kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille.
Tuon mukaan Paavali kirjoitti pakanoille, ei juutalaisille ja sen vuoksi on hyvinkin mahdollista että hän puhui pakanoiden ruuista ja vertasi niitä juutalaisiin ruokatapoihin.
On kuitenkin totta että terveellinen ruoka on ihmiselle hyväksi, vaikka se ei ruoka liity minkäälaisena pelastus asiana kristityn elämään.
Omantunnon mukaan sanoi Paavali. - Benedi-IDENEB
Paavali kirjoitti kirjoitti:
kirjeensä vain juutalaisille Roomassa.
Miksi Paavali siinä tapauksessa kirjeensä alussa kirjoitti ..
Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa PAKANAKANSOISSA, JOIHIN TEKIN, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, KUULUTTE: kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille.
Tuon mukaan Paavali kirjoitti pakanoille, ei juutalaisille ja sen vuoksi on hyvinkin mahdollista että hän puhui pakanoiden ruuista ja vertasi niitä juutalaisiin ruokatapoihin.
On kuitenkin totta että terveellinen ruoka on ihmiselle hyväksi, vaikka se ei ruoka liity minkäälaisena pelastus asiana kristityn elämään.
Omantunnon mukaan sanoi Paavali.tekee syntiä!
Miksi ei epäröisi: " Kaikki jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa ja hiiriä, heistä kaikista tulee loppu sanoo Herra Sebaot" Jess 66: 17
Jos tämä ei laita syöjää epäröimään, niin ei tämä kaveri epäröi hypätä helvettiinkään! - minä ..
Benedi-IDENEB kirjoitti:
tekee syntiä!
Miksi ei epäröisi: " Kaikki jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhottavaa ja hiiriä, heistä kaikista tulee loppu sanoo Herra Sebaot" Jess 66: 17
Jos tämä ei laita syöjää epäröimään, niin ei tämä kaveri epäröi hypätä helvettiinkään!en epäröi syödä mitä syön, syön esimerkiksi joulukinkkua, ei kinkku ole mitään inhottavaa ruokaa, koska sikä kasvatetaan tänään ihmisen valvonnan alaisuudessa eikä olevapaana luonnossa jossa se syö lähes mitä vain.
Mutta terveys syistä olen vähentänyt lihan syömistä ja syön tänään enemmän esimerkiksi meren kalaa - mitä pohjoisemmasta kala tulee sen parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925951
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764