Jotkut ovat taipuvaisia ajattelemaan, ettei Jumala ole niin tarkka vaatimuksissaan.
Totuus on kuitenkin päin vastainen. Kun Jumala käskee jotakin, Hän sanoo: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkö ottako mitään pois, vaan noudattakaa Herran teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.5Moos.4:2
Raamatusta löydämme lukuisia esimerkkejä Jumalan tarkkuudesta. Jo Adam ja Eva menettivät tottelemattomuutensa takia paratiisin, tuottaen onnettomuutta koko ihmiskunnalle.
Tunnemme myös kertomuksen Lootin vaimosta, joka menetti henkensä tottelemattomuutensa tähden.
Saulilta, Israelin ensimmäiseltä kuninkaalta, Jumala otti pois kuninkuuden tottelemattomuuden tähden, vielläpä ihmimillisesti katsoen suhteellisen viattomalta näyttävästä syystä.
Saulin piti eräässä taistelussa tuhota koko vihollisen karjakin, mutta hän säästi karjan parhaat yksilöt, selittäen aikoneensa uhrata ne Herralle.
Mutta tämä ei kelvannut Jumalalle, vaan Saulille ilmotettiin: Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran sanalle?
Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva...
Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös Hän hyljännyt sinut, etkä sinä saa olla kuninkaana1.Sam.15:22,23.
Jumala vaatii ehdotonta ja tinkimätöntä kuuliaisuutta.
Ihminen joutuu vastaamaan jokaisesta tottelemattomuudestaan. Ottakaame varoitukset varteen.
Sillä kaikki,mikä on ennen kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi,Room.15:4.
Joskus kuuliaisuus Jumalaa kohtaan voi merkitä suuriakin vaikeuksia, mutta nekään eivät kelpaa puolustamaan tottelemattomuutta, sillä Jeesus sanoo: Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.Luuk14:33.
Mutta Herra myös rohkaisee niitä, jotka joutuvat ahtaalle kuuliaisuutensa tähden: Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi, älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä. Jes.41:10.
Tämän lupauksen turvin voimme rohkeasti noudattaa sitä, minkä Jumalan Sana ilmaisee totuudeksi. Sillä joka ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Jaak.4:17.
Jumala ilmaisee totuutensa Sanastaan kaikille, jotka ovat valmiit noudattamaan Hänen tahtoaan.
Jeesus sanoi: Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa. tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.Joh.7:17.
Niile, jotka eivät tahdo seurata esimerkiksi Jumalan säätämää lepopäivää vaan mieluummin vaeltavat tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa. Ef.2:2. voi tämä totuus jäädä hämäräksi.
Se ei kuitenkaan vapauta vastuusta, jos Jumala on valonsa antanut loistaa heidän polulleen.
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Hepr.10:26,27.
Herra soisi, että meistä kaikista voitaisiin sanoa: Jo korvan kuulemalta he minua tottelevat.Ps.18:45.
Olkaamme me puolestamme valmiit, niin pian kuin Jumala ilmaisee meille tahtonsa tien, koko sydämmestämme sanomaan: Minä riennän viivyttelemättä noudattamaan Sinun käskyjäsi.
PS. 119:60.
Onko samantekevää, kuinka me Jumalaa tottelemme
29
457
Vastaukset
- johti hänet myös
valheeseen, hän ei katunut vaan valehteli että syyn miksi hän oli tottelematon ja vieläpä sekoitti siten Jumalankin asiaan.
Se mitä Jumala haluaa on rehellisyyttä, oikeudenmukaisuutta ja rakkaudellisuutta. - hirvas
ihmisellä ei ole Jumalan Henkeä, hänelle on sama mitä hän touhuaa.
Gal. 5:16
Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.- Sinä oletkin aika
hauska mies :) vai on se sama mitä touhuaa.
Saako vaikka puhua palturia muista ihmisistä? - ne pahat ajatukset
joita jokaisen ihmisen mielessä liikkuu aina silloin tällöin.
- että parhaassa
tapauksessa me teemme Jumaan tahdon elämässämme, mutta valhe olisi jos joku väittäisi olevansa ilman syntiä.
- hercules11
Kun niin kieriskelet Mooseksen lailla. Tiesitkö että Jumala käskyn mukaan jokainen pitää kuohita (ympärileikata). Vasta sitten pääset liittoon.
Mikset itse pidä niitä määräyksiä, jota Jumala käskee Sanassaan?- niinkö ajattelet
miksi ajattelet niin? Eikö se ole aika sairasta ajattelua?
- laupeudessasi.
Täytynee todeta marlineen kirjoituksesta, että kukaan Aadamin luonnollinen jälkeläinen ei tuon riman yli ole hypännyt, mutta toinen Adam kyllä.
Hänen sijaisuuteensa uskon ja luotan, sekä elän armonkansalaisena muistellen sitä viimeisen tuomion näköalapaikkoja.
Sen minkä te teitte yhdelle minun vähimmistäni, sen te olette tehneet Minulle.
En hylkää tietoisesti Jumalan tahtoa, mutta lepään täytetyssä työssä ja siitäkäsin jaan leipää nälkäiselle ja vaatetan lähimmäistäni, en ansiomielessä, sekin tekoni on vajaamittaista,., mutta Jumalan valtakunta on sitä tässä ajassa. Kun aika päättyy ja iankaikkisuus alkaa, ns. täydellisyytenä, saamme olla muutetuja emmekä enää vajaamittaisia. Nojakepin valmistaja on Kristus, on se niin kova meikäpojan ontuminen tässä matkanteossa, pakkaa tuo lonkkavika vaivaamaan. Taisi eräässä painissa tulla, mutta luvataanhan sitä siunata matkantekoa.
Ehkä tämän ontuvan Eeriksonin menee kuitenkin perille "armosta". Eivät kaikki määräykset ja käskyt koske meitä, eikä niihin pidä omatuntoansa mennä sitomaan.
>>>""Näin on
Herra käskenyt teidän tehdä:
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.""- hirvas
sellainen tilanne, että lahkolaiset elävät lahkonsa opissa, mutta Jeesuksen opetuslapset Hänen opetuksessaan.
Gal. 3:8
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
Juutalaisuskontoja ja tapoja kannattavilla on tietysti aivan eri käsitykset kuin mitä Jeesus opetti. - Veli M.
hirvas kirjoitti:
sellainen tilanne, että lahkolaiset elävät lahkonsa opissa, mutta Jeesuksen opetuslapset Hänen opetuksessaan.
Gal. 3:8
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
Juutalaisuskontoja ja tapoja kannattavilla on tietysti aivan eri käsitykset kuin mitä Jeesus opetti.hmmmm...... putosin kärryltä.
Juutalaisuskontoja ja tapoja kannattavilla on tietysti aivan eri käsitykset kuin mitä Jeesus opetti.
Mitä tarkoitit? Eivätkö juutalaiset palvelleetkaan elävää Jumalaa? Mitä he kumarsivat, kuka puhui heille?
Vai onko meillä omat jumalat, ei Aabrahamin Iisakin ja Jaakobin Jumala? - hirvas
Veli M. kirjoitti:
hmmmm...... putosin kärryltä.
Juutalaisuskontoja ja tapoja kannattavilla on tietysti aivan eri käsitykset kuin mitä Jeesus opetti.
Mitä tarkoitit? Eivätkö juutalaiset palvelleetkaan elävää Jumalaa? Mitä he kumarsivat, kuka puhui heille?
Vai onko meillä omat jumalat, ei Aabrahamin Iisakin ja Jaakobin Jumala?israelilaisille, ja he sotivat uutta liittoa ja Jeesusta vastaan, koska luulivat pelastuvansa vielä uudessa liitossakin noudattamalla vanhaa kumottua lakia.
- Benedi-IDENEB
hirvas kirjoitti:
israelilaisille, ja he sotivat uutta liittoa ja Jeesusta vastaan, koska luulivat pelastuvansa vielä uudessa liitossakin noudattamalla vanhaa kumottua lakia.
se, laki sekä Mooseksen seremonia ja järjestyslaki, uhritoimituksineen, ruokineen ja pesoineen, sekä testamentti, liiton taulut, Jumalan laki, voitiin muille antaa, kun ei ollut muita kelle antaa!!
Vai oliko? Jos oli kerro missä?
Annettiinko molemmat lait egybtiläisille , ja sitten hukutettiin punaiseen mereen?
Olisko järkevää toimintaa, hankkia Jumalan kansaa, antaa lait, ja sitten hukuttaa? - hirvas
Benedi-IDENEB kirjoitti:
se, laki sekä Mooseksen seremonia ja järjestyslaki, uhritoimituksineen, ruokineen ja pesoineen, sekä testamentti, liiton taulut, Jumalan laki, voitiin muille antaa, kun ei ollut muita kelle antaa!!
Vai oliko? Jos oli kerro missä?
Annettiinko molemmat lait egybtiläisille , ja sitten hukutettiin punaiseen mereen?
Olisko järkevää toimintaa, hankkia Jumalan kansaa, antaa lait, ja sitten hukuttaa?tulikin esille, kuten olen aina Raamatun sanan mukaan ilmoittanut. Käskyt annettiin vain israelilaisille, ei muille. Eikä ne muita ole koskaan koskeneetkaan.
- Veli M.
hirvas kirjoitti:
israelilaisille, ja he sotivat uutta liittoa ja Jeesusta vastaan, koska luulivat pelastuvansa vielä uudessa liitossakin noudattamalla vanhaa kumottua lakia.
Eli tarkennatko lähemmin, kun en nyt ymmärtänyt, tarkoititko että he uudessa liitossa pyrkivät noudattamaan vanhaa kumottua lakia, eli seremonialakia / ko?
Eiväthän he ole voineet enää uhritoimituksia tehdä?
ts. Jumalan laki = opetus = osoittaa synnin, tarvitsee sovituksen = uhri, eli seremonialaki, eli tämä on päättynyt Golgatan täydelliseen uhriin.
Uhrihan on olemassa siksi, kun on laki, eli Jumalan tahto, jota vastaan rikotaan ja osoittaa synnin. syntinen tarvitsee sovitusta.
Kun on syntiä, on joku joka osoittaa synnin.
Kun on syntinen, tarvitaan sovitusta.
Synti on Jumalan lain rikkominen.
Lain päämärä on rakkaus.
rakkautta rikotaan.
suhde Jumalaan ja lähimmäiseen, ja niin kauan kuin taivas ja maa on, laista ei katoa yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto (Jeesuksen sanat).
Eli ne ovat olemassa, niillä on tehtävä.
Laki ei pelasta, Kristus on pelastaja, mutta ei se laki siihen häviä.
Kun elät maailmassa, ja jos onnistumisesi Jumalan voimasta saa toteuttaa sen, että säilytät puhtautesi, se on Hengen hedelmä, ei sinun henkesi hedemä.
Mutta jos tahriinnut, se ei ole Hengen hedelmä, vaan sinun henkesi eli lihasi hedelmä.
Lain tehtävä on osoittaa synti ja uskoisin, että kun minun heikkouteni on se, että vaikka tiedän Jumalan tahdon, voin silti lihassani sen rikkoa.
Mutta juuri siksi on laki, että teen parannuksen.
Laki on asetettu sydämeen, se tehtävä on ei niin, että se lunastaisi minut, sen tehtävä on hengellinen, johtaa minut parannukseen.
Golgatan ristin juurelle. Mutta juuri Jumalan tahto laki opetus, on työkaluna viitoittamassa tietä.
Vai Hirvas, riittääkö sinulla oma tieto? vai Jumalan tieto, vai mikä pitämään tietä puhtaana, että Jeesus on se seurustelukumppani?
Senkun kerrot, ollaan taas viisaampia. - hirvas
Veli M. kirjoitti:
Eli tarkennatko lähemmin, kun en nyt ymmärtänyt, tarkoititko että he uudessa liitossa pyrkivät noudattamaan vanhaa kumottua lakia, eli seremonialakia / ko?
Eiväthän he ole voineet enää uhritoimituksia tehdä?
ts. Jumalan laki = opetus = osoittaa synnin, tarvitsee sovituksen = uhri, eli seremonialaki, eli tämä on päättynyt Golgatan täydelliseen uhriin.
Uhrihan on olemassa siksi, kun on laki, eli Jumalan tahto, jota vastaan rikotaan ja osoittaa synnin. syntinen tarvitsee sovitusta.
Kun on syntiä, on joku joka osoittaa synnin.
Kun on syntinen, tarvitaan sovitusta.
Synti on Jumalan lain rikkominen.
Lain päämärä on rakkaus.
rakkautta rikotaan.
suhde Jumalaan ja lähimmäiseen, ja niin kauan kuin taivas ja maa on, laista ei katoa yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto (Jeesuksen sanat).
Eli ne ovat olemassa, niillä on tehtävä.
Laki ei pelasta, Kristus on pelastaja, mutta ei se laki siihen häviä.
Kun elät maailmassa, ja jos onnistumisesi Jumalan voimasta saa toteuttaa sen, että säilytät puhtautesi, se on Hengen hedelmä, ei sinun henkesi hedemä.
Mutta jos tahriinnut, se ei ole Hengen hedelmä, vaan sinun henkesi eli lihasi hedelmä.
Lain tehtävä on osoittaa synti ja uskoisin, että kun minun heikkouteni on se, että vaikka tiedän Jumalan tahdon, voin silti lihassani sen rikkoa.
Mutta juuri siksi on laki, että teen parannuksen.
Laki on asetettu sydämeen, se tehtävä on ei niin, että se lunastaisi minut, sen tehtävä on hengellinen, johtaa minut parannukseen.
Golgatan ristin juurelle. Mutta juuri Jumalan tahto laki opetus, on työkaluna viitoittamassa tietä.
Vai Hirvas, riittääkö sinulla oma tieto? vai Jumalan tieto, vai mikä pitämään tietä puhtaana, että Jeesus on se seurustelukumppani?
Senkun kerrot, ollaan taas viisaampia.1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. - Benedi-IDENEB
Voi aivan hyvin olla sapatinpäivänä tulta sytyttämättä,...ei ole pahitteeksi pitää yx
tupakoimaton päivä viikossa!! - Benedi-IDENEB
hirvas kirjoitti:
tulikin esille, kuten olen aina Raamatun sanan mukaan ilmoittanut. Käskyt annettiin vain israelilaisille, ei muille. Eikä ne muita ole koskaan koskeneetkaan.
" Se joka kääntää pois korvansa kuulemasta lakia sen rukouskin on kauhistus"
" Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" Jeesus
! Isä meidän joka olet taivaissa, tapahtukoon sinun tahtosi, maan päällä niinkuin taivaassa...
Hirvas on maan päällä, ja jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt!
Siis jos käskyt on annettu israelilaisille, ja ilman käskyjen pitämistä ei pelastu, niin kuka pelastuu?
Israelilaiset tappaa, ja hirvaksilaiset myös tapaa, kun eivät pidä käskyjä, ja saatana tapaa , kun on murhaaja jo alusta asti, Jeesuksen mielestä...ja yhdelläkään murhaajalla ei ole iankaikkista elämää...niin israelilaisilla ja sulla hirvas ei ainakaan voi olla iankaikkista elämää, se on johtopäätös, koska saatanallakaan ei sitä ole!! - veli M.
hirvas kirjoitti:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.Höpsistä hirvas, vaihda jo levyä, luepa ja puhutaan asiaa.
Luuletko sinä, ettei minulle Kristus ole se ainut onnistumisen tie Jumalan valtakuntaan.
Puhutaan välillä asiaa, ei rahnuteta tuota samaa virsikohtaa levyssä, siihen on jäänyt levyn neula hyppimään paikoilleen. Kyllä minäkin tuon kohdan osaan vaikka etu ja takaperin liimata teksteihin.
Jotain sinun uskossasi mättää, kun et sydämestäsi tunne Jumalan tahdon olemmassaoloa, vaan astutaan ritualimaiseen asioiden toistoon nimimerkkinä pakanallinen uskomuskäsite.
Mietipä.
Mutta hyvää siunattua yöunta, minä ainakin lähden nukkumaan. - Benedi-IDENEB
hirvas kirjoitti:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.mIKSI OLET NIIN ONTTOPÄINEN ettet käsitä että LAIN KIRJA on Mooseksen laki eikä Jumalan laki!!??
Se on sinulle opetettu, mutta et usko pahuuttasi, jos sut piestäisiin, et uskoisi sittenkään, koksa olisit vihainen selkäsaunasta, ja sen takia et uhallasikaan uskoisi muuta!
Laitetaan taas tarjottimelle:
Laki järjestyksenpidosta ja seremoniasta:
- Mooses puhui 3 Moos. 1: 1, 2
- Kutsuttiin järjestyslaiksi Ef 2: 15
- Mooses sen kirjoitti 5 Moos. 31:9
- Kirjoitettiin kirjaan 5 Moos31: 24 kts. 2 Aikak. 35: 12
- Käsin kirjoitettu järjestyksestä Kol 2: 14
- Sitä kuljetettiin Arkin sivulla 5 Moos. 31: 26
Jumalan lakia, lain tauluja kuljetettiin Arkissa( sisäpuolella) 5 Moos. 10: 1-4
Hirvas sinä olet tyypillinen suomalainen nyrkkeilijä, olet saanut turpiisi ja saat jatkuvasti, silti sinä nouset ja sohit vastustajaasi, vaikka kuulo on mennyt, näkö on mennyt ( silmät muurautuneet umpeen)...horjut ja hoipertelet kuin juopunut, kaadut lopulta, etkä nouse!
Tällaista toivotonta taistelua sinä käyt, ja aina sinut joku täällä lyö kanveesiin...sinä nouset ja todistat taas vääryyden ja valheen puolesta!
Sinussa ja saatanassa on paljon yhtäläisyyttä!
"Niile, jotka eivät tahdo seurata esimerkiksi Jumalan säätämää lepopäivää vaan mieluummin vaeltavat tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa. Ef.2:2. voi tämä totuus jäädä hämäräksi.
Se ei kuitenkaan vapauta vastuusta, jos Jumala on valonsa antanut loistaa heidän polulleen."
Sapatinvietossa ei ole kysymyksessä pelkkä päivä. On kysymyksessä samalla, ketä me palvelemme ja kumarramme. Annammeko Jumalan sanan vai ihmisen käskyn määrätä elämäämme. Jeesus ei anna oikeutta Jumalan sanan muuttamiseen.
Muistan itse, kun 14 vuotta sitten kävin adventtikirkon kirjekursseja ja siellä kerrottiin sapatista ja siitä, miten sen pyhyys on yritetty muuttaa sunnuntaille. Jätin viimein asian Herralle, ja sanoin, että jos asia on todella niin, että haluat minun viettävän sapattia, en rupea vastustamaan. Kun Herra oli kerran valaissut minua tästä asiasta, vastuu tosiaan siirtyi minulle, tottelenko Hänen sanaansa, vai jatkanko edelleen sunnuntain pyhittämistä. Valitsin sapatin, enkä ole valintaani katunut.
(Miksi muuten olet vaihtanut nimimerkkiä? :))Ei sunnuntaisin lepäävä ihminen ole yhtään sen huonompi kuin lauantainkaan.
>>>"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.""- adventisti.
Utulila kirjoitti:
Ei sunnuntaisin lepäävä ihminen ole yhtään sen huonompi kuin lauantainkaan.
>>>"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.""Raamatun mukaan sunnuntai on epäjumalanpalvelusta.
Jumala on antanut ihmistä varten sapatin. Raamattu sanoo että jokaisen ihmisen tulee noudattaa Jumalan lakia.
Eli sinä puhut valhetta ja herjaat Jumalaa (kuten aina) - hirvas
adventisti. kirjoitti:
Raamatun mukaan sunnuntai on epäjumalanpalvelusta.
Jumala on antanut ihmistä varten sapatin. Raamattu sanoo että jokaisen ihmisen tulee noudattaa Jumalan lakia.
Eli sinä puhut valhetta ja herjaat Jumalaa (kuten aina)sapatille on sama, sielläpä harjoittakoot muotojumalisuuttaan.
Utulila kirjoitti:
Ei sunnuntaisin lepäävä ihminen ole yhtään sen huonompi kuin lauantainkaan.
sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.""Sinua nuo paastopäivät tuntuu kiinnostavan ;)
Ei lepopäiväasiassa ole kysymys siitä onko ihmiset parempia tai huonompia. Kirjoitin vaan, että, kun ihmiselle on selvinnyt, että sunnuntain pyhyys on ihmiskäsky, on tehtävä valinta, jatkaako entistä menoaan vai valitseeko Jumalan tahdon. Mutta ehkä et ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mitä tarkoitin.
Sinulla on aika synkkä kuva adventtikirkosta. Tiedän kyllä, mitä vapaat suunnat opettavat. Miksi ihmeessä minun pitäisi heihin liittyä, kun en usko mitä he opettavat?
Liittymisestäni adventtikirkkoon on kulunut kohta 12,5 vuotta. Eiköhän "alkuinnostus" ole jo laantunut siinä ajassa.
Saat kaikin mokomin rukoilla puolestani, kyllähän minäkin olen rukoillut puolestasi jo yli vuoden. Mutta muista Herrasi edessä "tapahtukoon sinun tahtosi". Ei minulla ole mitään aikomusta erota adventtikirkosta.
(Huomasin äsken, että tänään on Ellenin nimipäivä :D)Stork kirjoitti:
Sinua nuo paastopäivät tuntuu kiinnostavan ;)
Ei lepopäiväasiassa ole kysymys siitä onko ihmiset parempia tai huonompia. Kirjoitin vaan, että, kun ihmiselle on selvinnyt, että sunnuntain pyhyys on ihmiskäsky, on tehtävä valinta, jatkaako entistä menoaan vai valitseeko Jumalan tahdon. Mutta ehkä et ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mitä tarkoitin.
Sinulla on aika synkkä kuva adventtikirkosta. Tiedän kyllä, mitä vapaat suunnat opettavat. Miksi ihmeessä minun pitäisi heihin liittyä, kun en usko mitä he opettavat?
Liittymisestäni adventtikirkkoon on kulunut kohta 12,5 vuotta. Eiköhän "alkuinnostus" ole jo laantunut siinä ajassa.
Saat kaikin mokomin rukoilla puolestani, kyllähän minäkin olen rukoillut puolestasi jo yli vuoden. Mutta muista Herrasi edessä "tapahtukoon sinun tahtosi". Ei minulla ole mitään aikomusta erota adventtikirkosta.
(Huomasin äsken, että tänään on Ellenin nimipäivä :D)Toivon mukaan sitten joku päivä voidaan yhdessä kaikkien uskovien kanssa iloita yhteisestä totuudesta, emmekä sitten tunnusta mitään väärää profeettaa E Whitea koskaan. Mutta minähän olen jo vapaa tässä asiassa. Mutta sinua vielä odotetaan pois "lätäköstä".
http://www.formeradventist.com/stories.html
:))
- IDENEB
### Tämän lupauksen turvin voimme rohkeasti noudattaa sitä, minkä Jumalan Sana ilmaisee totuudeksi. Sillä joka ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Jaak.4:17. ### (marline)
Juu - hyvä sanankohta. Mutta Jaakob ei tarkoita
totuudella sapattilakeja, vaan vapauden lakia!!
Jaakon 2.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Vapaana vapaaksi syntynyt
Ideneb- Benedi-IDENEB
Vapauden laki on juuri se, että kun me Kristuksessa noudatamme lakia ja sapattia, me olemme ja elämme vapauden laissa, ..sillä se, joka lakia rikkoo on synnin orja, eikä orja saa periä Isän omaisuutta!
Se, joka tekee syntiä, on synnin orja!!
" Synnistä en olisi tiennyt, ellei laki olisi kertonut mikä on syntiä"!!
Jos käyt kaatumakokouksissa, ota tyyny mukaasi, sillä eikö tyhjä munankuori rikkoudu helpommin kuin täysi? - marline
Tuossa, IDENEB kirjoittaa etten ymmärrä lukemaani, niin laitampa tähän paremman selityksen jos Ideneb ymmärtäisi paremmin itse lukemansa.Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan,Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te teette hyvin.
Mutta jos te henkilöön katsotte, niin te teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lain rikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan se on syypää kaikissa kohdin.
Sillä hän, joka on sanonut:Älä tee huorin,on myös sanonut: Älä tapa; jos et teekkään huorin, mutta tapat, olet lain rikkoja.
Puhukaa niin ja tehkää niinkuin ne,jotka vapauden laki on tuomitseva.Jaak.2: 8-12. Eikös tässä tule esille kymmenen käskyn laki johon sapattikin kuuluu, jos ei sapatti käskyä revitä niistä ulos, tai korvata ihmiskäskyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195493
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2772217- 921783
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401220Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411207Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051130Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531126- 501119
- 1141108
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.871084