Löytyykö Suomesta sellaista ihmettä kuin työtön taksinkuljettaja?Tai onko tämän lukijoista kukaan sellainen,ehkä jopa viranomaisen kirjoissa työttömänä työnhakijana ja saa ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa.
Mahdotonta varmaan.
Tunteeko kukaan työtöntä taksaria?
9
1309
Vastaukset
- sellaisia
kolmekin jotka lopettivat suosiolla ja ovat siirtyneet muihin töihin,ovat päivätöissä vkl-vapaat,kesälomat,ym,ym,ovat kertoneet etteivät enää alkaisi moiseen rumbaan. Tämä on tosi.
- Työttömäksi.
Taksiyrittäjää, esim. minulla on kotoa päivystys liikennelupaehtojen mukaisesti järjestetty (päivystän/ajan kaikki itse),,pyhää arkea,yötä päivää,kesät talvet siis 24/7/365 olen töissä.
Mutta lasketaanko minut työttömäksi kun on päivystyspakko, mutta välillä on useita päiviä että ei ole keikan keikkaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä etukäteen, elinehto on kytätä kaikki ajot ja vaatiihan liikennelupaehdotkin jo sen.
Valtion tulisikin maksaa "työttömyysrahaa" tai "päivystysrahaa",millä muulla alalla on tälläinen pakkovelvoite järjestettävä ilman korvausta ja alkaisiko moiseen kukaan, paitsi me(hullut) taksarit.
Ps. voin sanoa ennenkuin alat vertaamaan mihinkään, että viime vuonna(2008)minulle tuli /jäi taksiyrittäjän kulujen jälkeen palkkaa 842€/kk:ssa.
Tuo tekee 1.25€/tuntipalkaksi... - pölvästit
Työttömäksi. kirjoitti:
Taksiyrittäjää, esim. minulla on kotoa päivystys liikennelupaehtojen mukaisesti järjestetty (päivystän/ajan kaikki itse),,pyhää arkea,yötä päivää,kesät talvet siis 24/7/365 olen töissä.
Mutta lasketaanko minut työttömäksi kun on päivystyspakko, mutta välillä on useita päiviä että ei ole keikan keikkaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä etukäteen, elinehto on kytätä kaikki ajot ja vaatiihan liikennelupaehdotkin jo sen.
Valtion tulisikin maksaa "työttömyysrahaa" tai "päivystysrahaa",millä muulla alalla on tälläinen pakkovelvoite järjestettävä ilman korvausta ja alkaisiko moiseen kukaan, paitsi me(hullut) taksarit.
Ps. voin sanoa ennenkuin alat vertaamaan mihinkään, että viime vuonna(2008)minulle tuli /jäi taksiyrittäjän kulujen jälkeen palkkaa 842€/kk:ssa.
Tuo tekee 1.25€/tuntipalkaksi...tehdään päivystetään tolpalla tuntikausia odotetaan ei mitään,pidetään auto lämpöisenä,ja vielä usein kadehtivat,että mikäs on ajellessa uudenkarheella autolla ym,ym,mutta kun se liikennelupa velvoittaa hoitamaan ne ajovuorot,taidetaan olla aika pölvästejä,vai josko kunta tai läänihallitus alkais maksaa päivystyksestä,kun lisäsivät niitä autojakin,ettei vaan tienattais liikaa,eiköhän lyödä rukkaset naulaan,ja haetaan Sossusta,kai silläkin jotenkin pärjää,onhan emännällä vielä sahalla hommia.
- Työttömäksi.
Työttömäksi. kirjoitti:
Tuo tekee 1.25€/tuntipalkaksi...Unohtui vielä mainita, että tuosta 842 €;sta pitää vielä jättää/jäädä säästöön seuraavaan kalustonvaihtoon vaadittava väliraha, n. 50-65.000 €,kun kyseessä on invataksi, normaali henkilö-auton väliraha n, 20-30.000 €.
Kannattaisko sittenkin ilmoittautua kortistoon? - sinähän olet
Työttömäksi. kirjoitti:
Tuo tekee 1.25€/tuntipalkaksi...selvästi "väliaikaistyötön" ;))
- saddi
Työttömäksi. kirjoitti:
Unohtui vielä mainita, että tuosta 842 €;sta pitää vielä jättää/jäädä säästöön seuraavaan kalustonvaihtoon vaadittava väliraha, n. 50-65.000 €,kun kyseessä on invataksi, normaali henkilö-auton väliraha n, 20-30.000 €.
Kannattaisko sittenkin ilmoittautua kortistoon?Missä päin Suomea invataksilla saa noin pientä palkkaa?
- Maalla
saddi kirjoitti:
Missä päin Suomea invataksilla saa noin pientä palkkaa?
Muuttotappiokunnissa on kohta pakko lopettaa nää hommat, asiakkaat vaan loppuu,vielä -90 luvulla autolle tuli n.110.000 km vuodessa, nyt hädin tuskin 60.000 km, lääni on vielä jopa lisännyt liikennelupia tännekkin.
Valitettavaa mutta totta.
- virmankortti
eihän kuski joudu työttömäksi koska aton on oltava liikenteessä listan mukaan ,onko ajoa tai ei.lama aikana olisi kuskin kannalta parempi olla työn vähenimisen johdosta lomautettu saisi edes leipärahat kun ei tarvitse maksaa matkakuluja.isäntä voisi mennä tolpalle ihmettelemään minne asiakkaat ovat kadonneet.
- raikka71
Suvussa yli 80v.jonkinlainen keltanen kyltti katolla.Voin sanoa ei helppoa. ps.Suku jatkaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882