http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Viisi tuberkuloositartuntatapausta löytynyt Pirkkalassa/1135243414376
Kaikkiaan viisi tuberkuloositapausta on löytynyt Pirkkalasta, Tampereen naapurikunnasta. Tammikuussa alkaneen tuberkuloosiepidemian tutkimuksissa tuli ilmi viides tapaus. Pirkkalan terveyskeskus on epidemian vuoksi tutkinut 120 pirkkalalaista, joiden on epäilty altistuneen tuberkuloosille.
tuberkuloosi
15
5209
Vastaukset
- HYSHYS.
Ei siitä sovi puhua kun liittyy aiheeseen josta ei Suomessa saa puhua kielteisessä mielessä.
- rikkaat
Pereen rikkaat. Perkele.
- mamaliini
... ja onneksi suomessa ei enää rokoteta vauvoja tuberkuloosia vastaan. Että vai muka turhaa.
- kuuluvat...
vauvat kyllä rokotetaan edelleen.
- rokottaja
kuuluvat... kirjoitti:
vauvat kyllä rokotetaan edelleen.
..ja jos tubin alkuperää selvitetään leimautuu rasistiksi, näistä ei puhuta, hyvä suomen musta liberalismi!!!
- d-wa
Olin raskaana vuonna 2007 ja likka syntyi tammikuussa 2008.
Kyllä minä sain itse päättää jo äitiys neuvolassa että annetaanko syntyvälle lapselleni bcg-rokote! - vaatii tasa-avoa
d-wa kirjoitti:
Olin raskaana vuonna 2007 ja likka syntyi tammikuussa 2008.
Kyllä minä sain itse päättää jo äitiys neuvolassa että annetaanko syntyvälle lapselleni bcg-rokote!Just ja mä sain lapsen 2006. sain muka kans "valita" haluanko rokotuksen vai en. Lapsen papereihin laitettiin tarra kyseisestä aiheesta, jossa kysyttiin rasti ruutuun menetelmällä haluanko sen vai en. sanoin neuvolatätille että tottakai haluan rokotteen lapselleni, kun vielä työskentelen mahdollisten riskiryhmään kuuluvien ihmisten kanssa. Neuvolatäti sanoi vain,etten saa rokotusta lapselleni, vaikka sain "valita"!!!! Perustelunikaan ei ollut neuvolatätin mielestä hyvä!! (mitäs edes kysyivät, jos eivät anna kyseistä rokotetta)
Joten nyt minua kiinnostaa, missä sait rokotteen vielä tuolloinkin?! vaatii tasa-avoa kirjoitti:
Just ja mä sain lapsen 2006. sain muka kans "valita" haluanko rokotuksen vai en. Lapsen papereihin laitettiin tarra kyseisestä aiheesta, jossa kysyttiin rasti ruutuun menetelmällä haluanko sen vai en. sanoin neuvolatätille että tottakai haluan rokotteen lapselleni, kun vielä työskentelen mahdollisten riskiryhmään kuuluvien ihmisten kanssa. Neuvolatäti sanoi vain,etten saa rokotusta lapselleni, vaikka sain "valita"!!!! Perustelunikaan ei ollut neuvolatätin mielestä hyvä!! (mitäs edes kysyivät, jos eivät anna kyseistä rokotetta)
Joten nyt minua kiinnostaa, missä sait rokotteen vielä tuolloinkin?!Itse sain tytön Kanta-Hämeessä, 02/2008, sain tytölle rokotteen, perusteena että olimme kesällä lähdössä lomalle, enkä ollut varma kohdemaan tubi tilanteesta.
- d-wa
vaatii tasa-avoa kirjoitti:
Just ja mä sain lapsen 2006. sain muka kans "valita" haluanko rokotuksen vai en. Lapsen papereihin laitettiin tarra kyseisestä aiheesta, jossa kysyttiin rasti ruutuun menetelmällä haluanko sen vai en. sanoin neuvolatätille että tottakai haluan rokotteen lapselleni, kun vielä työskentelen mahdollisten riskiryhmään kuuluvien ihmisten kanssa. Neuvolatäti sanoi vain,etten saa rokotusta lapselleni, vaikka sain "valita"!!!! Perustelunikaan ei ollut neuvolatätin mielestä hyvä!! (mitäs edes kysyivät, jos eivät anna kyseistä rokotetta)
Joten nyt minua kiinnostaa, missä sait rokotteen vielä tuolloinkin?!Kotkassa
- Mies suomesta
Pääsääntöisesti tubin kantajat on ulkomaalaisia, sekä ulkomailla taudin saanneita suomalaisia. En kyllä ymmärrä miksi rokotusohjema tubia vastaan lopetettiin? Varsinkin nyt kun tänne suunnitellaan satojentuhansien mamujen ottamista. Vitustako sitä tietää millaisia tautipesäkkeitä tulijoiden joukossa on?
- Hygieniavaje
sitä suomeen tuo...ainakin turun seudulla ovat tuoneet
- kun vanhuksella
yleiskunnon laskiessa pääsee ikivanha tuberkuloositartunta uudelleen aktivoitumaan, niin kuinka iso tartuntariski se mahtaa olla vanhuksen läheisille?
Ihminen, joka on aikoinaan (ihan täällä koto-Suomessamme siis) selvinnyt hengissä tuberkuloosista kantaa pöpöä lopun ikäänsä, ja riittävän vanhana se saattaa alkaa uudestaan oirehtia. Alkaako se silloin myös uudelleen tartuttaa? Tietääkö joku?- y.k.s.i
Tubirokote suojaa VAIn yleistyneltä eli miliaarituberkulosilta, jota onneksi ei enää ole vuosikymmeniin suomessa todettu. Keuhkotuberkuloosia rokote ei juuri estä.
Ylläoleva on totta. Usein vanha tubi aktivoituu yleiskunnon laskettua. Jotkut näistä ovat tartuttavia (eli tuberkuloosivärjäys on positiivinen), osa ei. Tartuttavuus tosiaan selviää värjäyksellä. Eli kaikki vanhusten tubit ei tartuta, osa tartuttaa. Muutenkin tuberkuloosi usein iskee "heikkoihin", eli narkomaaneihin ja alkoholisteihin, eli ihmisiin joilla on huono vastustuskyky.
- Hoitaja30
Kyllä sitä keuhkotubia on kokoajan ollut ja on.
Nyt kun suomeen tulee "työvoimaa" vapaasti ahkeriksi tietämistämme maista niin sieltä tulee vaikka mitä porukkaa ja rahan toivossa kelpaa töihin vaikka katuojasta. Suomessa on eristyksessä kymmeniä puolalaisia, venäläisiä ym. itä kansaa
Toki sitä voi olla suomalaisillakin mutta..... - röhijä
kylhän sen tietää ketkä sen tännetuo matkusteleva tyyppi tietenkin jolla ei oo rokotukset kunnoss suomessahan tää on täysin mahoton koska täällähän on kaikki rokotettu tubii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724847
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724644Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv812895Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222266Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska181732- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851308