Se ei ole vastoin yleistä luuloa johtava saarnaaja, vaan vanhemmisto. Niin ainakin pitäisi Raamatun mukaan olla. Paavali asetti vanhimmat seurakuntaan. Myös Pietari antoi vanhimmille ohjeita.
Kuka on seurakunnan johtaja?
15
495
Vastaukset
- hirvas
johon itse kuulun, sen seurakunnan pää ja johtaja on Jeesus Kristus.
1. Kol.14-18
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja HÄN ON RUUMIIN, SE ON: SEURAKUNNAN, PÄÄ; HÄN, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Huomaatte samalla, että ihmisen ruumis on seurakunta, eikä joku rakennus taikka lahko. Paavi on myös julistanut itse itsensä seurakuntien pääksi, ja hän on nimittänyt itsensä Jeesuksen sijaiseksi maan päällä. Sieltä juontaa alkunsa myös kolminaisuusoppi.- Eroe
Hän on luonnollisesti itse Hirvas.
- syvästi
Eroe kirjoitti:
Hän on luonnollisesti itse Hirvas.
Eroen käytös ei enää muistuta Amos7, vaan jopa pahempaa. Mistä moinen muutos nyt aivan muutamassa viikossa tapahtunut?
- Eroe
syvästi kirjoitti:
Eroen käytös ei enää muistuta Amos7, vaan jopa pahempaa. Mistä moinen muutos nyt aivan muutamassa viikossa tapahtunut?
Vai oletko tomumaja? Sinua en tahdo eikä ole tarkoitus ollut missään tapauksessa loukata. Jos vihjaat suoraan mitä arvelin Pe.kunn olevan, ole ystävällinen ja rekisteröi niccisi, ehkä saat lisäselvitystä.
Siunausta sinulle! - korkein auktoriteetti
syvästi kirjoitti:
Tiedämme, että seurakunnan korkein auktoriteetti on Jeesus. Mutta Hän on alunperin opettanut systeemin, että jokaiseen kaupunkiin tulee valita vanhimmat.
Tiitus 1:5. Efes. 4:11.
Raamatun mukaan vanhimmiston yläpuolella ei ole johtajia. korkein auktoriteetti kirjoitti:
Tiedämme, että seurakunnan korkein auktoriteetti on Jeesus. Mutta Hän on alunperin opettanut systeemin, että jokaiseen kaupunkiin tulee valita vanhimmat.
Tiitus 1:5. Efes. 4:11.
Raamatun mukaan vanhimmiston yläpuolella ei ole johtajia.olla kaikkien palvelijoita, tämä kun otettaisiin todesta, niin ei olisi tungosta johtajien paikalle!
- Eroe
Lahdessa kysyi ehtoolliskokouksessa joku vasta uskoontullut aikoinaan. Valitettavasti vanhin alkaa olla vain tekninen nimi ja titteli jollekin, ei kutsumus.
Raamattuopistolla opetettiin minun aikana, että vanhemmistoveljen vastaanotto on 24 t vuorokaudessa.
Onko se sitä?Joh. 3:2
"Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: »Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa.»"
Joh. 19:39
»Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa».- Eroe
ekivaari kirjoitti:
Joh. 3:2
"Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: »Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa.»"
Joh. 19:39
»Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa».Et puhu itse asiaa vaan asian vierestä. Minä en ymmärrä sinua. Jos sinulle vastaa niin otat kaikki pilkkana ja ivana jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä. Miksi sinun oppisi ei kestä koetusta?
Raamattu kyllä kestää. Eroe kirjoitti:
Et puhu itse asiaa vaan asian vierestä. Minä en ymmärrä sinua. Jos sinulle vastaa niin otat kaikki pilkkana ja ivana jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä. Miksi sinun oppisi ei kestä koetusta?
Raamattu kyllä kestää.kysymykseen vastasin mielestäni ihan asiallisesti Raamatusta löytyvällä esimerkillä, kun kysyit:
>>>"Raamattuopistolla opetettiin minun aikana, että vanhemmistoveljen vastaanotto on 24 t vuorokaudessa. Onko se sitä?"- Eroe
ekivaari kirjoitti:
kysymykseen vastasin mielestäni ihan asiallisesti Raamatusta löytyvällä esimerkillä, kun kysyit:
>>>"Raamattuopistolla opetettiin minun aikana, että vanhemmistoveljen vastaanotto on 24 t vuorokaudessa. Onko se sitä?"Mutta sinä olet usein ottanut ivana sinulle esitetyt kysymykset. Tuo Raamatun kohta oli hyvä, hoksasin vasta jälkijunassa, kerkesin kuitenkin laittaa viestin jo.
Eroe kirjoitti:
Mutta sinä olet usein ottanut ivana sinulle esitetyt kysymykset. Tuo Raamatun kohta oli hyvä, hoksasin vasta jälkijunassa, kerkesin kuitenkin laittaa viestin jo.
aiheita pitää keksiä, jos niitä ei muuten löydy?!
Tämä on sarkasmia, ei ivaa!- Eroe
ekivaari kirjoitti:
aiheita pitää keksiä, jos niitä ei muuten löydy?!
Tämä on sarkasmia, ei ivaa!Sekä usko evankeliumi sellaisena kuin se on kirjoitettu.
Eroe kirjoitti:
Sekä usko evankeliumi sellaisena kuin se on kirjoitettu.
vaan Jumalan sanan ja Pyhän Hengen yhdessä eläväksi tekevällä tavalla:
2. Kor. 3:6
"joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
1. Kor. 2:14
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
on Kristus, ei pastorit eikä vanhemmisto!
Kol. 1:18
"Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen."
Kol. 1:24
"Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta",
Efesolaiskirje 5
30 "sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa."
Seurakunta on neitsyt, morsian, ja ylkä on Kristus.
Matt. 23:10
"Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673