Milloin

otetaan

valta kansalle? Mitä järkeä on enään missään? Köyhillä menee päin vittua. Opiskelijat saa huonompaa tukea kuin työttömät. Itse olen köyhä ja aion lähteä opiskelemaan taas. Vaikka siitä on karvaita kokemuksia. Olen joutunut jättämään sairauden takia kesken muutaman kerran. Joka kerta on tullut roima annos paskaa niskaan. Velat vaan kertyy ja silti pitäis opiskella, koska päätä olisi ja tahtoa löytyisi, mutta nyt alkaa löytymään vasta oikea ala. Ei aikaisemmissakaan aloissa mitään vikaa olis ollut, mutta kun ei sovi keholleni eli allergioille, joista olen ollut tietämätön. Missä vittu vika? Kansanedustajajien pitäisi ajaa kansan asiaa, ei vain rikkaiden. Tarvitaanko toinen sisällissota? Tällä kertaa asiat olisi kyllä hiukan toisin, kuin ensimmäisellä kertaa. Alkaa niin kyrpimään. Kansanedustajat ovat näköjään turhia. Kaikki on pelkkää talouspolitiikkaa. Missä on ihmisyys? Missä on tasa-arvo? Missä oikeus? Tahdon vittu töitä heti ja opiskelemaan. Tahdon kasvaa ja oppia. Miksi se on niin vitun vaikeaa? Kuka kusipää tätä maata ajaa? Eikö suomalaisilla ole pokkaa eikä järkeä sanoa miten asiat ovat? Mitä tekee edeuskunta, jos kansa puhuu? Mitä heidän pitäisi tehdä? Kuunnella ja toimia! Miksi näin ei käy? Monet nuoret kärsivät. Monet vanhat kärsivät. Monet siltä välissä ovat kusessa. Minkä vuoksi? Turhaan! Onhan eduskunnassa hyviäkin tyyppejä. Mitä se auttaa? Ei paskan marjaa? Saahan täällä kyllä ilmaista ruokaa, mutta joku järki käteen nyt heti! Miksi odottaa mitä ne siellä puhuu? Samaa paskaa ne suoltaa viikoista(vuosista) toiseen, eikä mitään tapahdu. Joku vitun byrokratia-robotti vastaa kirjeisiin ja jos hyvä tsägä käy, niin löytää oikean ihmisen sossusta, joka yrittää edes auttaa eteenpäin, mutta kun kaikki on niin vitun mahdotonta! Kauanko tätä paskaa pitää jaksaa?

7

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämitä?

Ei kai se yhteiskunnan vika ole jos ei opiskelut maistu eikä "työ sovi vartalolle":)

Aika lakata valittamasta ja tehdä jotain elämänsä eteen...

• ja tuo kommunismin josta pu...

takaisin:=)kansanvalta on juuri kommunismin ihanne aate.

• AnneliAntero
        ja tuo kommunismin josta pu... kirjoitti:

takaisin:=)kansanvalta on juuri kommunismin ihanne aate.

Lainkaan, mitä tuo anarkismi tarkoittaa, kun tarjoatte sitä vaihtoehdoksi nykysysteemille. Ei anarkismisssa ole mitään yhteiskuntamallia, vaan jokainen on oman onnensa seppä ja tekee juuri mitä huvittaa, tai jättää tekemättä. Oikea anarkismi perustuu naivistiseen käsitykseen ihmisen hyvyydestä eli kukaan ei vahingoita ketään oman edun tavoittelun vuoksi ja kaikki toimivat kaikkien parhaaksi, vaikka siihen ei ole mitään toimintamallia tai rakenteita. Ei veroja, ei kouluja, ei MITÄÄN TUKIAISIA MIHINKÄÄN. Pärjäät jos pärjäät ja jos et pärjää, minua ei pahemmin kiinnosta. Tätäkö sitä oikeasti halutaan?

• hähhähhää.

Minähän sanoin jumalauta, että kun työ maistuisi ja opiskelut maistuisi. Mutta kun ei tässä vitun systeemissä ole mitään järkeä, että en voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos ei ole ensin töitä siellä ja en saa matkakorvauksia, ennen kuin olen käynyt siellä. Ymmärrätkö? Teen kokoajan kaikkeni, jotta pääsisin taas opiskelemaan. Eli puolitan taas toimeentuloni. Nyt kun viimeksi olin työttömänä, niin sain taas niin plajon laskuja maksuun. Että morjens. Ainakin kaksi eri ulosottotoimistoa lähettelee kokoajan kirjeitä plus sitten vielä oikeustoimet päälle, maksamattomista laskuista. Mistä vitusta maksan? Kaikki raha menee muutenkin laskuihin ja ruokaan. Eikä edes riitä. Joka kuukausi haen ilmaista ruokaa itselleni. Entä, jos lähden taas opiskelemaan, kun ei töitä näköjään saa? Miten sitten käy? Tulot puolittuu ja silti pitäisi vähentää velkoja. Onneksi en ole vielä hakenut opintotukea. Silloin vasta kusessa olisinkin. Luuletko sinä vitun mulkku, että minä turhaan valitan tässä jotain? En keksinyt oikeaa palstaa ehkä aiheelleni. Olisi tämä sopinut, myös köyhyyteen tai tukiin tai johonkin, mutta vituttaa sen verran, että ajattelin laittaa tänne, kun, jotenkin anarkismi kuulostaa korvaani muutokselta. Vai kuka tätä vitun mahdotonta systeemiä voi muuttaa? Ja vittuako siinä hymyilet? Jos pääsisit kenkiini, niin kyllä hymy hyytyisi. Itse varmaan olet töissä ja menee mukavasti, ainakin taloudellisesti. Minulla ei edes ole paljoa suhteessa velkaa ja olen silti sen kanssa täysin kusessa. Minulla on kuitenkin suunnitelma. Aion yrittää vielä kerran opiskelemaan kahteen paikkaan. Pistän siihen kaiken likoon. Olen suht varma että pääsen, mutta jos en pääse, niin sitten luovutan. Syrjäydyn ihan suosilla koko yhteiskunnasta ja annan muitten leikkiä parempia kuin minä, koska olen köyhä. Otan vaikka lisää velkaa ja laulan aamusta iltaan serenadeja parvekkeeltani. Miltäs sitten tuntuu sinusta? Tekeydyn vielä sairaammaksi ja hulluksi ja alkoholistiksi. Ei minulla ole enään muuta mielenkiintoista tehtävää. Jos en pääse opiskelemaan, niin voinhan tehdä jotain paskahommia välillä. Olen niissä jo monipuolisesti ollutkin, niin että ne ovat tuttuja. Joka vuosi voin tietysti yrittää taas opiskelemaan. Siihen asti ilmeisesti valkani vaan kertyvät, kuin tyhjästä. Virastot on niskassa ja tuollaiset vitun hyvinvointi yhteiskunnan pullaperseet vittuilee ja viisastelee, jollain vitun sanaleikeillä, jos edes kertoo miten menee. Mitä sanot, jos tulen ja panen muijasi paksuksi? Tai jos olet muija niin mitä sanot jos tulen ja panen sinut paksuksi? Sopisko? Käviskö jo huomenna?

• kurkkaahan peiliin
        hähhähhää. kirjoitti:

Minähän sanoin jumalauta, että kun työ maistuisi ja opiskelut maistuisi. Mutta kun ei tässä vitun systeemissä ole mitään järkeä, että en voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos ei ole ensin töitä siellä ja en saa matkakorvauksia, ennen kuin olen käynyt siellä. Ymmärrätkö? Teen kokoajan kaikkeni, jotta pääsisin taas opiskelemaan. Eli puolitan taas toimeentuloni. Nyt kun viimeksi olin työttömänä, niin sain taas niin plajon laskuja maksuun. Että morjens. Ainakin kaksi eri ulosottotoimistoa lähettelee kokoajan kirjeitä plus sitten vielä oikeustoimet päälle, maksamattomista laskuista. Mistä vitusta maksan? Kaikki raha menee muutenkin laskuihin ja ruokaan. Eikä edes riitä. Joka kuukausi haen ilmaista ruokaa itselleni. Entä, jos lähden taas opiskelemaan, kun ei töitä näköjään saa? Miten sitten käy? Tulot puolittuu ja silti pitäisi vähentää velkoja. Onneksi en ole vielä hakenut opintotukea. Silloin vasta kusessa olisinkin. Luuletko sinä vitun mulkku, että minä turhaan valitan tässä jotain? En keksinyt oikeaa palstaa ehkä aiheelleni. Olisi tämä sopinut, myös köyhyyteen tai tukiin tai johonkin, mutta vituttaa sen verran, että ajattelin laittaa tänne, kun, jotenkin anarkismi kuulostaa korvaani muutokselta. Vai kuka tätä vitun mahdotonta systeemiä voi muuttaa? Ja vittuako siinä hymyilet? Jos pääsisit kenkiini, niin kyllä hymy hyytyisi. Itse varmaan olet töissä ja menee mukavasti, ainakin taloudellisesti. Minulla ei edes ole paljoa suhteessa velkaa ja olen silti sen kanssa täysin kusessa. Minulla on kuitenkin suunnitelma. Aion yrittää vielä kerran opiskelemaan kahteen paikkaan. Pistän siihen kaiken likoon. Olen suht varma että pääsen, mutta jos en pääse, niin sitten luovutan. Syrjäydyn ihan suosilla koko yhteiskunnasta ja annan muitten leikkiä parempia kuin minä, koska olen köyhä. Otan vaikka lisää velkaa ja laulan aamusta iltaan serenadeja parvekkeeltani. Miltäs sitten tuntuu sinusta? Tekeydyn vielä sairaammaksi ja hulluksi ja alkoholistiksi. Ei minulla ole enään muuta mielenkiintoista tehtävää. Jos en pääse opiskelemaan, niin voinhan tehdä jotain paskahommia välillä. Olen niissä jo monipuolisesti ollutkin, niin että ne ovat tuttuja. Joka vuosi voin tietysti yrittää taas opiskelemaan. Siihen asti ilmeisesti valkani vaan kertyvät, kuin tyhjästä. Virastot on niskassa ja tuollaiset vitun hyvinvointi yhteiskunnan pullaperseet vittuilee ja viisastelee, jollain vitun sanaleikeillä, jos edes kertoo miten menee. Mitä sanot, jos tulen ja panen muijasi paksuksi? Tai jos olet muija niin mitä sanot jos tulen ja panen sinut paksuksi? Sopisko? Käviskö jo huomenna?

Ei se ole yhteiskunnan vika jos sulla ei rahat riitä vaikka käyt töissäkin.

Sinä taidat olla luuseri?:)

• Kannustusta
        hähhähhää. kirjoitti:

On ihan hyvä, että annat tulla ulos paineet ja pettymykset. Se on terveen nuoren ihmisen merkki.

Nyky-yhteiskunta ei tosiaan ole helppo nuorelle ihmiselle. Joka paikassa on mieletön kilpailu ja yritetään puristaa viimeisetkin mehut nuorista ihmisistä. Pitäisi olla kannustusta ja eteenpäin pökkijöitä.

Kun olet uhonnut kaiket pettymykset pois, niin voisit mennä juttelemaan jonkun viisaan opintoneuvojan kanssa tai työnvälitystoimistoon. Kerro ihan rauhallisesti, että sinulla on tosi turhautunut olo, kaikkesi olet yrittänyt ja että voisiko se henkilö antaa sinulle konkreettisen neuvon tai ohjata sinut jonkun toisen virkailijan luo joka tietäisi. Ei kannata yhtään kiihtyä. Ole vain ystävällinen. - Kyllä asiat yleensä järjestyvät.

Minun mielestä sinussa on paljon ainesta ja energiaa, eikä sinun kannata lannistua joittenkin ilkeistä huomautuksista, jätä ne omaan arvoonsa.
        Loppujen lopuksi hyvin monella nuorella ja vanhemmallakin on vaikeuksia saada työtä, se pointti on siinä että jaksaa yrittää, sittenkin.

Onnea matkaan!

• vai??
        kurkkaahan peiliin kirjoitti:

Ei se ole yhteiskunnan vika jos sulla ei rahat riitä vaikka käyt töissäkin.

Sinä taidat olla luuseri?:)

kuka VIISAS suomalainen mollaa ketään luuseriksi taidat olla itse täys nolla! Sinä opiskelija ymmärrän täysin sinua ja olen samaa mieltä tilanteesta, sisällissota pystyyn ja porvarit riviin saunan taakse! ja tuo "fiksu" suomenkielen laukoja samaan kasaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe