Suuri Babylon.

Irmeli.

Jeremia 50

Ennustus Babylonialle
1 Nämä ovat Herran sanat, jotka profeetta Jeremia julisti Babyloniaa ja sen pääkaupunkia Babylonia vastaan. [Jes. 13:1, 21:1]

Babylon kukistuu -- pakkosiirtolaiset palaavat

2 -- Ilmoittakaa kansojen keskuudessa, tehkää tiettäväksi, kohottakaa merkkiviiri ja kuuluttakaa, huutakaa rohkeasti: Babylon valloitetaan, Bel ei voi mitään, Marduk syöstään maahan. Kaikki jumalat joutuvat häpeään, kaikki jumalankuvat syöstään maahan.

Herran voiman ja viisauden ylistys

15 -- Herra on voimallaan luonut maailman, asettanut viisaudellaan maan paikoilleen, levittänyt taivaan taidollaan. [51:15-19: Jer. 10:12-16]

16 Kun hän käskee, taivaan vedet alkavat kohista. Hän nostaa pilvet maan ääristä, lähettää salamat tekemään tietä sateelle, tuo tuulen kammioistaan.

17 Ei kukaan voi tätä käsittää. Jumalankuvat saattavat tekijänsä häpeään, valetut patsaat ovat pelkkää harhaa, ei niissä ole henkeä.

18 Ne ovat arvottomia, naurettavia tekeleitä! Kun tilinteon hetki tulee, ne eivät kestä.

19 Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot.

Babylon oli rakennettu Nebukatneessarille ja sen kuville ja siitä muodostui tuo portto, se rakennettiin mammonalle, se oli sen aikainen jumala.

Ilm. 14:8

Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]
Jesaja 21
9 ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa!

Jeremia 50

2 -- Ilmoittakaa kansojen keskuudessa, tehkää tiettäväksi, kohottakaa merkkiviiri ja kuuluttakaa, huutakaa rohkeasti: Babylon valloitetaan, Bel ei voi mitään, Marduk syöstään maahan. Kaikki jumalat joutuvat häpeään, kaikki jumalankuvat syöstään maahan.

Jeremia 51

8 Mutta äkkiä Babylon kaatuu ja särkyy. Virittäkää, kansat, kuolinvalitus! Noutakaa balsamia sen haavoihin, ehkä se paranee. [Jes. 21:9; Ilm. 14:8, 18:2]
9 "Me yritimme parantaa Babylonia, mutta ei se toipunut. Antaa sen olla! Palataan kotiin, kukin omaan maahansa. Babylonin tuomio ulottuu taivaisiin, sen rangaistus nousee pilviin asti."

Johanneksen ilmestys 17

5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."* [Babylon on Rooman peitenimi.] [Dan. 4:27; Ilm. 14:8]

Daniel 4

30 (4:27) hän sanoi: "Tämä on se suuri Babylon, jonka minä olen väkevällä voimalla rakentanut kuninkaalliseksi kaupungikseni ja omalle mahdilleni kunniaksi!"

Johanneksen ilmestys 14

8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."

Jesaja 21

9 ja tuolla ne nyt tulevat, miesten jonot ja parivaljakot! Ja hän huusi: -- Kaatunut, kaatunut on Babylon, kaikki sen jumalien patsaat ovat murskana maassa!
Jeremia 50

10

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irmeli.

Käsittelen mistä tuli portto,

kun täällä on tehty kirkosta ja papeista porttoja,

>8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."<

Mikä teki Babyloniasta porton?

Mammona ja jumalan kuvat.

Bel ei voi mitään, Marduk syöstään maahan.

Kaikki jumalat joutuvat häpeään, kaikki jumalankuvat syöstään maahan.

Suomessa ei kumarreta kirkkoa,
      vaan kirkossa polvistutaan Kristuksen eteen,

ja kirkko on esivallan alainen,

Room. 13:1

Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. [Sananl. 8:15,16; Dan. 4:22; Viis. 6:3; Joh. 19:11; Tit. 3:1; 1. Piet. 2:13,14]

Room. 13:2

Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. [Sananl. 24:21,22]

Room. 13:3

Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.

Room. 13:4

Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.

Tit. 3:1

Muistuta heitä kaikkia, että heidän on toteltava esivaltaa ja viranomaisia ja oltava näille kuuliaisia ja valmiita tekemään kaikkea hyvää.

Kirkolla ei ole sellaista valtaa,
      kuin oli Babyloniassa, yhdellä ihmisellä.

• Irmeli.

"Tämä on se suuri Babylon,

30 (4:27) hän sanoi: "Tämä on se suuri Babylon, jonka minä olen väkevällä voimalla rakentanut kuninkaalliseksi kaupungikseni ja omalle mahdilleni kunniaksi!"

31 (4:28) Sana oli vielä kuninkaan huulilla, kun taivaasta kuului ääni: "Tämä sana on sinulle, kuningas Nebukadnessar: Olet menettänyt valtakuntasi!

32 (4:29) Ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, sinä olet asuva eläinten parissa, saat syödä ruohoa kuin härät, ja seitsemän vuotta on vierivä ylitsesi, kunnes opit tietämään, että Korkein on hallitsija ihmisten valtakunnassa ja että hän antaa sen kuninkuuden kenelle tahtoo."

33 (4:30) Se sana kävi heti toteen: Nebukadnessar ajettiin pois ihmisten joukosta, ja hän söi ruohoa kuin härät ja hänen ruumiinsa kastui yökasteesta. Hänen partansa ja hiuksensa kasvoivat tuuheiksi ja pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä pitkiksi kuin lintujen kynnet.

• Irmeli.
        Irmeli. kirjoitti:

31 (4:28) Sana oli vielä kuninkaan huulilla, kun taivaasta kuului ääni: "Tämä sana on sinulle, kuningas Nebukadnessar: Olet menettänyt valtakuntasi!

32 (4:29) Ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, sinä olet asuva eläinten parissa, saat syödä ruohoa kuin härät, ja seitsemän vuotta on vierivä ylitsesi, kunnes opit tietämään, että Korkein on hallitsija ihmisten valtakunnassa ja että hän antaa sen kuninkuuden kenelle tahtoo."

33 (4:30) Se sana kävi heti toteen: Nebukadnessar ajettiin pois ihmisten joukosta, ja hän söi ruohoa kuin härät ja hänen ruumiinsa kastui yökasteesta. Hänen partansa ja hiuksensa kasvoivat tuuheiksi ja pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä pitkiksi kuin lintujen kynnet.

Tässä se portto on.

omalle mahdilleni kunniaksi!"

Onko se kirkko?

Onko se papit?

Hoos. 1:2

Herra alkoi puhua Hoosealle ja sanoi näin: "Mene ja ota portto vaimoksesi ja ota lapsiksesi ne lapset, jotka hän saa. Tämä maa on uskoton Herraa kohtaan, se on kuin portto, se palvelee vieraita jumalia."

se on kuin portto, se palvelee vieraita jumalia."

• Pikakirjoittaja

ja pyydä taivaan valoa,ennenkuin alat tulkata niin valtavista tapahtumista,mistä nyt yrität tolkuttaa.Sinä pidät turhaa kiirettä,malttia,malttia.
      Kirja ei aukene kaikille.Vain Jeesus on siinä apuna,mutta jätä omat mielipiteesi nurkkaan silloin.Nämä ovat suuria asioita,ja vaativat paljon,paljon viisautta,mitä ei anneta kuin harvoille,jotka nöyrtyvät Jeesuksen edessä unhoittaen maailman,ja sen viisauden.
      Unohda myös kirkon opit,muutoin ei tule kuin paljon sanoja,jotka kumajavat tyhjyyttään.

"Ja minä näin valtaistuimella- istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön,sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun,seitsemällä sinetillä suljetun.Ja minä näin väkevän enkelin,joka suurella äänellä kuulutti:>>Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sinetit?

• Irmeli.

Käsittelin porttoa ja mistä se on saanut alkunsa.
        Minulle se on ollut selviö, mutta muille se ei ole ollut muutakuin haukkumanimi.

Daniel 4

Nebukadnessarin uni suuresta puusta

1 (3:31) Kuningas Nebukadnessarin viesti kaikille maailman kansoille, kansakunnille ja kielille: "Kaikkinainen menestys teille!

2 (3:32) Olen nähnyt hyväksi kertoa ne ennusmerkit ja ihmeet, jotka korkein Jumala on minulle näyttänyt.

3 (3:33) -- Kuinka ihmeelliset ovatkaan hänen merkkinsä, kuinka suuret hänen tekonsa! Hänen valtakuntansa on ikuinen valtakunta, hänen kuninkuutensa pysyy polvesta polveen. [Dan. 2:44 ]

4 (4:1) "Minä, Nebukadnessar, elin rauhassa talossani ja onnellisena palatsissani.

5 (4:2) Sitten minä näin unen, ja se kauhistutti minua. Näyt, jotka vuoteellani sain, pelästyttivät minut,

Babylon oli rakennettu Nebukatneessarille ja sen kuville ja siitä muodostui tuo portto, se rakennettiin mammonalle, se oli sen aikainen jumala.

Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."

Lue itse tuosta portosta.

Kysynkin ?

Onko se kirkko?

Onko se papit?

• Pikakirjoittaja
        Irmeli. kirjoitti:

Käsittelin porttoa ja mistä se on saanut alkunsa.
        Minulle se on ollut selviö, mutta muille se ei ole ollut muutakuin haukkumanimi.

Daniel 4

Nebukadnessarin uni suuresta puusta

1 (3:31) Kuningas Nebukadnessarin viesti kaikille maailman kansoille, kansakunnille ja kielille: "Kaikkinainen menestys teille!

2 (3:32) Olen nähnyt hyväksi kertoa ne ennusmerkit ja ihmeet, jotka korkein Jumala on minulle näyttänyt.

3 (3:33) -- Kuinka ihmeelliset ovatkaan hänen merkkinsä, kuinka suuret hänen tekonsa! Hänen valtakuntansa on ikuinen valtakunta, hänen kuninkuutensa pysyy polvesta polveen. [Dan. 2:44 ]

4 (4:1) "Minä, Nebukadnessar, elin rauhassa talossani ja onnellisena palatsissani.

5 (4:2) Sitten minä näin unen, ja se kauhistutti minua. Näyt, jotka vuoteellani sain, pelästyttivät minut,

Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."

Lue itse tuosta portosta.

Kysynkin ?

Onko se kirkko?

Onko se papit?

Tarvitset siihenkin Jeesuksen tulkintaa,et voi "käsitellä" muuten mitään,siis Sana kutsuu!

• solia1

En saa selvää mitä Babylonia sinä tahdot tuoda esille? Otan vain lyhyesti omin sanoin keräämäni tiedon Ilmestyskirjan Babylonin portosta, koska se on ajankohtaisin ja kiinnostavin. Tietysti nuo profeettojen kuvaukset oman aikansa Babylonista selventävät myös Babylonin porton kuvaa. Mutta
      en jaksanut kopioida Raamattua ja asiaa tutkivat tuntevat kyseiset luvut hyvin.

Ilm.14. Yksi kolmesta keskitaivaalla lentävästä enkelistä kuuluttaa: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä. Häntä seuraava enkeli varoittaa ottamasta pedon merkkiä otsaansa ja käteensä ettei häntäkin kidutettaisi tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Pedon merkin ottanut saattoi ostaa ja myydä ja merkissä oli pedon nimi tai nimen luku. Luvusta kerrotaan vielä että se oli ihmisen luku. (jostain syystä käännökseen on lisätty sana "erään") Luvun arvo on 666.

Ilm. 17. Yksi vihan maljoja kantavista enkeleistä esittelee Johannekselle porton, joka asuu suurten vesien äärellä. Vedet ovat Raamatussa kansoja ja kansanjoukkoja. Enkeli vie hänet autiomaahan. Ilm 12. luvussa poikalapsen synnyttänyt vaimo pakeni autiomaahan, jossa häntä elätettiin aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa. Nyt sieltä löytyy tulipunaisen pedon selässä ratsastava upeasti pukeutunut ja pyhien ja Jeesuksen todistajien verestä juopunut portto, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka vihan viinistä kaikki maan asukkaat ovat juopuneet. Johannes ihmettelee häntä suuresti. Naista kannattaa seitsemän kuningasta ja seitsemän valtiota, joista viimeinen oli vasta tulossa Johanneksen nähdessä näkynsä. Peto kuninkaineen kuitenkin vihaa porttoa ja lopulta he tuhoavat hänet.

Ilm 18. Enkeli kuuluttaa Babylonin porton tuhoa. Siitä on tullut pahojen henkien tyyssija ja kaiken saastaisen pesäpaikka ja sen viinistä ovat kaikki maailman kuninkaan juoneet ja maailman kauppiaat rikastuneet hänen ylellisestä elämästään.
      Hän on kehunut olevansa kuningatar, joka ei ole leski eikä koe mitään suruja. Mutta yhtäkkiä kaikki ne tulevatkin hänen päälleen, rutto, murhe ja nälkä. Hän tuhoutuu tulessa ja kuninkaat ja kauppiaat sekä merenkulkijat valittavat häntä kadonneiden rikkauksiensa takia ja pysyvät hänestä loitolla nähdessään hänen palonsa savun. He luettelevat kaiken tuhoutuneen, jalokivet , kankaat, mausteet kemikaalit, elintarvikkeet, laivat ja ihmiskaupankin, siis kaiken jolla voi kauppaa tehdä. Eli koko maailman markkinatalous kaatuu yhtäkkiä yhdessä porton kanssa.
      Lopussa kerrotaan miten maailma hiljenee, enää ei kuulla musiikkia, ei lauluja, tehtaat pysähtyvät, valot pimenevät ilmeisesti sähköjenkin katketessa. Myöskään mitään juhlia ei enää pidetä.

Portto lumosi kansat harhaan noitakeinoillaan ja siitä löytyy kaikkien murhattujen veri.

Poikalapsen synnyttäneestä vaimosta tulee siis portto. Aurinkovaimon kuvaus muistuttaa Israelia, mutta sopisi häneksi myös kristillinen kirkko tai seurakunta, joka on luopunut Jumalasta ja tehnyt kompromissin maailman kanssa. Nyt se oli siis synnyttänytkin porttoja ja iljetyksiä. Ilm.17:5
      Maailmanmarkkinat ovat porttoa kantavan pedon hallussa, jonka kanssa portto rietastelee. Petokin on jo täynnä herjaavia nimiä.

Mieltäni vaivaa porton tuhon kuvaus. Olemme nähneet jo sellaisen "esikuvan", missä maailman markkinakeskus tuhoutui savuten yhdessä hetkessä sekin ja kaikki voihkivat kauhuissaan.

• IRMELI.

>>>Eli koko maailman markkinatalous kaatuu yhtäkkiä yhdessä porton kanssa.

• soliolle,Ved.2

Mikset kirjoita tänne enemmänkin. On täällä sopuisiakin ihmisiä, ilman porttoja, lukemassa Raamatun viisauksia. Ei kai se luterilainen kirkko nyt kaikkein porttoin ole? Eikö Raamatussa nyt yleensä viitata siihen maailman henkeen, porttouteen? Ei siellä mainita tiettyjä instituutioita erikseen. Kristityt nyt yleensä kuitenkkin yrittää erottautua maailman hengestä, vaikkei tätä palstaa lukiessa uskoisi.-Voisi tarkoittaa yleensä globaalisti myös maailman kirkkoja, muttei nyt mitään erikseen?

• solia1
        IRMELI. kirjoitti:

>>>Eli koko maailman markkinatalous kaatuu yhtäkkiä yhdessä porton kanssa.

En minä tarkoittanut hyökätä kirkkoa ja pappeja vastaan vaan tutkia nykyajan Babylonia koska Nebukadnessarin Babylon on jo kadonnut. En halua mainita mitään kirkkoa tai seurakuntaa tai kristillistä yhteisöä enkä maallistakaan järjestöä Babyloniksi.
        Mutta pelkkä kasvoton mammona markkinatalous se ei yksinään ole vaan sitä pyörittävä järjestelmä. Jokin erityinen valtioliitto ilmeisesti ottaa diktatuuriseen valtaansa maailman markkinatalouden ja siihen yhdistyy myös jokin valtauskonto. Maallinen hallitus on punainen sarvekas peto ja luopunut globaalinen kristikunta elää porttona sen kanssa yhteistoiminnassa. Eiköhän jokainen kristitty saa katsoa peiliin ja miettiä kuuluuko tuohon Babyloniin, vai mitä? Maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe