aloittaa?
Kannattiko jatkosota
9
494
Vastaukset
- lahtisalorrrr
mutta ei lopettaa.
aloittaa mutta puolustautuminen on syytä suorittaa niin tehokkaasti kuin pystyy. Sodassa häviävät kaikki niin "voittajat" kuin häviäjätkin. Myös jatkosota oli puolustussota.
- ei ollut
vaan hyökkäyssota, jota oltiin valmisteltu natsien kanssa ennen hyökkäystä jo vuosi. Lue eläkeläinen historiaa.
Ryti, Mannerheim ja kumppanit laskivat kylmästi, Suomen kansan etujen vastaisesti, että sotilas- ja valtioliitto sekä hyökkäys- ja valloitussota Saksan kanssa NL:oon kannataa. Suomen pikkuimperialistit suunnittelivat suursuomen rajoja Nevalta Kuolaan! Mutta jokainen tietää miten niiden suunnitelmien ja Suomen koko valloitussodassa kävi!
- tiedoksi:
Suomi ei olisi edes aloittanut jatkosotaa ellei se olisi saanut arjalaisia natseja kaverikseen.
- mutta karjalan mäntyyn
herrat löivät päänsä. On se kumma, että pienenkin maan täyty uhota kuin Suomi silloin.sotahulluja olivat marskit ja rytit ja muut.
- Vapaa demokraatti
Neuvostoliitto sai vietyä loppuun fasismin hävittämisen Suomesta. Vuonna 1940 se jäi vähän kesken.
- Hanu*
Suomen radiotiedustelu tiesi venäläisten hyökkäyksestä, viikkoja aikaisemmin.
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/index.htm - Eltrotski
Tuskinpa vaan kannatti, mutta kysy silloista Neuvostoliittoa tutkineilta, sillä Neuvostoliittohan aloitti jatkosodan.
Olipa tilanne jännittynyt, kuten jatkosodan alkuhetkillä, tai näennäisen rauhallinen, kuten talvisodan alkuhetkillä, sodan aloittaa se, joka ensimmäiseksi vastapuolta vastaan hyökkää.
22. kesäkuuta 1941 Neuvostoliitto teki ilmahyökkäyksen suomalaisia sota-aluksia ja rannikkolinnakkeita vastaan ja ampui tykillä suomalaiskohteita Hangosta. 25. kesäkuuta 1941 Neuvostoliitto hyökkäsi 500 lentokoneen voimin suojattomiin suomalaisiin siviilikohteisiin, mm. Helsinkiä, Turkua ja Porvoota. Suomen armeija pysyi paikallaan eikä hyökännyt neuvostojoukkoja vastaan.
Vasta 25. päivän massiivisten, Suomen alueelle kohdistuneiden ilmapommitusten jälkeen pääministeri totesi Suomen olevan sodassa Neuvostoliittoa vastaan.
Kuka aloitti jatkosodan? Yksiselitteisesti Neuvostoliitto.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828