Mikäli olen oikein käsittänyt, niin vanhoillislestadiolaiset pitävät homoseksuaalien olemassaoloa syntinä.
Onko vanhoillislestadiolaisten kanta edelleenkin asiaan sama?
Homoseksuaaleja (Jumalankuvia Raamatun mukaan hekin) kuitenkin on samassa suhteessa teidän kuin muidenkin joukossa.
Lääketiede ei käsittääkseni tunne vielä tapauksia jossa homoseksuaali olisi muuttunut heteroksi eli ns. eheytyminen on harhaluulo.
Homoseksuaalisuus lestadiolaisuudessa
9
781
Vastaukset
- olen väärässä
mutta jotenkin muistelen nähneeni tai lukeneeni jonkun SRK:n herran sanoneen jotta homotkin on Jumalan luomia ja homous on synnynnäistä mutta heidän tulee pidättäytyä haluistaan sillä ne ovat syntiä.
Voin kyllä sekoittaa johonkin muuhunkin mutta tämmöinen muistikuva minulla asiasta on. - kuin varkauskin
toiset varastelee jo lapsesta asti, tosilla on jo lapsena kieroja seksuaalisia ajatuksia. Jumala ei ole luonnut yhtään synninharjoittajaa, ihminen on lähtenyt synninorjuuteen.
1.Kor. 6:9-11
"9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Jeesus on tullut pelastamaan syntisiä, sadat tuhannet homot ovat entisiä homoja kun he ovat tehneet parannuksen ja uskoneet Jeesukseen.- missä...
Tulkitsetko hieman. Missä ne homot mainitaan?
- selkeästi
missä... kirjoitti:
Tulkitsetko hieman. Missä ne homot mainitaan?
1.Kor.6:9-11
"9 You know that wicked people will not inherit the kingdom of God, don't you? Stop deceiving yourselves! Sexually immoral people, idolaters, adulterers, male prostitutes, homosexuals, [1Cor 15:50; Gal 5:21; Eph 5:5; 1Tim 1:9; Heb 12:14; 13:4; Rev 22:15]
10 thieves, greedy people, drunks, slanderers, and robbers will not inherit the kingdom of God.
11 That is what some of you were! But you were washed, you were sanctified, you were justified in the name of our Lord Jesus Christ and in [Or by] the Spirit of our God. [1Cor 1:30"
- homoja.
Maailmassa ovat noidat, velhot, homot ja varkaat sekä muut ihmisen mielen mukaan sukupuoltaan vaihtavat. Uskovainen on vapaa sellaisesta.
- joukon perimättömiä pois?
Eivät HUORINTEKIJÄT, ei EPÄJUMALANPALVELIJAT, ei AVIONRIKKOJAT, ei HEKUMOITSIJAT eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei AHNEET, ei JUOMARIT, ei PILKKAAJAT eivätkä ANASTAJAT saa periä Jumalan valtakuntaa. - Kelvata kun
Vl.jasenmäärä valuu alle 5000 henk.
- lapsesta saakka
Taidat olla aika naiivi? Minä olin kolmekymppiseksi asti lestadiolainen, lapsesta asti olin lesbo. Piirtelin alastomia naisia ja tyttöjä, rakastuin tyttöihin... Se on ihmisessä synnynnäistä, ja siksi meitä on joka piireissä. Mutta lestadiolaisuudessa aihe on tabu, eikä siitä edes puhuta, homous tuomitaan synniksi, siksi minäkin vaikenin. Viimein uskalsin lähteä sen uskonnon ikeen alta, ja olen ratkaisuuni hyvin tyytyväinen. Tunnen muuten muitakin lesboja, jotka ovat edelleenkin lestadiolaisia. Niin että väärässä olet.
Jokaisessa ihmisryhmässä on jotakuinkin sama määrä homoseksuaaleja (5-10%) ja mikään uskonnollisuus ei rajaa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780