USA:n elvytyspaketti

No niin, USA:n senaatti on nyt siis hyväksynyt yli 800 miljardin dollarin elvytyspaketin.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200902109064058_ul.shtml

"Velka on veli ottaissa vuan veljenpoika maksaessa"

Muistellaanpa mitä Sauli Niinistö sanoi puheessaan hiljattain: "Velaksi on vielä helppo elää, toinen aihe on takaisin maksu. Keinoina
ovat vain kovat menoleikkaukset tai raju inflaatio."

Eipä hyvältä vaikuta amerikkalaisten lähitulevaisuus. Käyköhän USA:n dollarille samoin kuin Zimbabwen?

Öit!

16

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupasi

      suomeen 30 miljardin lisävelkaa. Joka siis on n. 2-kertainen usan paketiin verrattuna, kun katsotaan kansantalouksien kokoa.

      • Apollo

        Meidän pitää maksaa velka yhtähyvin kun Amerikkalaistenkin. Velka on velkaa, eli etukätee kulutettua rahaa ja vieläpä korkojen kera. Ei hyvältä näytä, varsinkaan kun ei muusta kerrotakkaan kuin irtisanomisista ja tehtaiden lakkauttamisista


      • taloudesta
        Apollo kirjoitti:

        Meidän pitää maksaa velka yhtähyvin kun Amerikkalaistenkin. Velka on velkaa, eli etukätee kulutettua rahaa ja vieläpä korkojen kera. Ei hyvältä näytä, varsinkaan kun ei muusta kerrotakkaan kuin irtisanomisista ja tehtaiden lakkauttamisista

        niin tuloksena maa ajautuu lamaan ja rikkaat rikastuvat.


      • me todella
        Apollo kirjoitti:

        Meidän pitää maksaa velka yhtähyvin kun Amerikkalaistenkin. Velka on velkaa, eli etukätee kulutettua rahaa ja vieläpä korkojen kera. Ei hyvältä näytä, varsinkaan kun ei muusta kerrotakkaan kuin irtisanomisista ja tehtaiden lakkauttamisista

        joudumme maksamaan velkamme, mutta USA ei joudu maksamaan omaansa "täysmääräisenä", koska USA voi painaa lisää dollareita ja kuitata osan veloista inflaatiolla - tätä mahdollisuutta meillä ei ole.


      • Apollo
        taloudesta kirjoitti:

        niin tuloksena maa ajautuu lamaan ja rikkaat rikastuvat.

        Kokkareet ovat aina olleet yhden hallituskauden populaari ilmiö ja senjälkeen onkin ollut paikattavaa. Kokareet myineet Suomen parhaat ja tuottavimmat yritykset ulkomaille tai heidän omistukseen!


      • Apollo
        me todella kirjoitti:

        joudumme maksamaan velkamme, mutta USA ei joudu maksamaan omaansa "täysmääräisenä", koska USA voi painaa lisää dollareita ja kuitata osan veloista inflaatiolla - tätä mahdollisuutta meillä ei ole.

        On omat suuret vaaransa ja siitä on Amerikkaa analyytikot varoittaneet. Mitå tekee siis arvottomalla setelinipulla, jolla ei ole vastinetta? Suomi ei voi siihen ryhtyä, kun olemme EU:ssa ja yhteinen euro käytössä.


      • nippua
        Apollo kirjoitti:

        On omat suuret vaaransa ja siitä on Amerikkaa analyytikot varoittaneet. Mitå tekee siis arvottomalla setelinipulla, jolla ei ole vastinetta? Suomi ei voi siihen ryhtyä, kun olemme EU:ssa ja yhteinen euro käytössä.

        kädessä pitäessää muumaailma on ihmeissään (ja suomalaiset eläkesäästäjät). Tilannetta helpottaa huomattavasti suurvalta-armeija, joka ikään kuin palauttaa rahan arvon ostohetkellä;)


      • sen jälkeen
        Apollo kirjoitti:

        Kokkareet ovat aina olleet yhden hallituskauden populaari ilmiö ja senjälkeen onkin ollut paikattavaa. Kokareet myineet Suomen parhaat ja tuottavimmat yritykset ulkomaille tai heidän omistukseen!

        asunnottomaksi jonka jälkeen muutin maasta ja 10 vuotta muuttoni jälkeen länsi-uudenmaan verottaja muisti minua 25000:n euron arvioverolla jonka sain pois vasta kun otin yhteyttä lakimieheen, se maksoi 1500 euroa eli aika vähän tuohon veroon verrattuna mutta kumminkin ihan ylimääräistä kulua.


      • Apollo
        nippua kirjoitti:

        kädessä pitäessää muumaailma on ihmeissään (ja suomalaiset eläkesäästäjät). Tilannetta helpottaa huomattavasti suurvalta-armeija, joka ikään kuin palauttaa rahan arvon ostohetkellä;)

        On aina ollut hypesinflaatio ja maksaa se suuren super-armeijankin pitäminen Amerikalle, kun se pidetään vielä voimissaan suurella velkarahalla. Amerikka ajautuu vielä todella suuriin vaikeuksiin velkoineen ja leikkiessään maailman poliisia, missä pahasti epäonnistunut


      • Apollo
        sen jälkeen kirjoitti:

        asunnottomaksi jonka jälkeen muutin maasta ja 10 vuotta muuttoni jälkeen länsi-uudenmaan verottaja muisti minua 25000:n euron arvioverolla jonka sain pois vasta kun otin yhteyttä lakimieheen, se maksoi 1500 euroa eli aika vähän tuohon veroon verrattuna mutta kumminkin ihan ylimääräistä kulua.

        Kokoomus ja Valtio rahanahne paska. Köyhiltä kaikki pois ja sitten jakaa nekin rahat rikkaille/rikkaille kokkarevetoisille firmoille. Hyvä-Veli systeemi pyörii.....


      • vuonna 2004
        Apollo kirjoitti:

        Kokoomus ja Valtio rahanahne paska. Köyhiltä kaikki pois ja sitten jakaa nekin rahat rikkaille/rikkaille kokkarevetoisille firmoille. Hyvä-Veli systeemi pyörii.....

        tuli länsi-uudenmaan verottajalta vaatimus jälkiveroista jonka ne laittoivat arviolta. Soitin verottajalle ja kysyin asiasta niin se akka oli ku leijona siellä toisessa päässä karjuessaan. Kysyin siltä että eikö tätä saa mitenkään pois kun en ole edes asunut maassa niin vastaus oli että ei, sanoin että entä jos otan yhteyttä lakimieheen niin se rupes karjumaan että miten heillä on kyllä kanssa lakimiehiä ja maksat joko hyvällä tai pahalla mutta maksat kumminkin.


      • Apollo
        vuonna 2004 kirjoitti:

        tuli länsi-uudenmaan verottajalta vaatimus jälkiveroista jonka ne laittoivat arviolta. Soitin verottajalle ja kysyin asiasta niin se akka oli ku leijona siellä toisessa päässä karjuessaan. Kysyin siltä että eikö tätä saa mitenkään pois kun en ole edes asunut maassa niin vastaus oli että ei, sanoin että entä jos otan yhteyttä lakimieheen niin se rupes karjumaan että miten heillä on kyllä kanssa lakimiehiä ja maksat joko hyvällä tai pahalla mutta maksat kumminkin.

        Knkoomus on aina ollut Kommunisti Stalinisteja vastaan, mutta tänä sinun tapaus sitä vasta onkin. Oikein ninensä mukaisesti kyykyttämistä ja alistamista.


      • mätkyjä määrätään.
        Apollo kirjoitti:

        Knkoomus on aina ollut Kommunisti Stalinisteja vastaan, mutta tänä sinun tapaus sitä vasta onkin. Oikein ninensä mukaisesti kyykyttämistä ja alistamista.

        Huvittavaa on että nyt muka on liian paljon työtä jos kansanedustajille maksettaisiin kulukorvaukset vain kuittien mukaan. Verottajalla ei ole minkäänlaista kapasiteettipulaa jos tavis jättää lantinkin maksamatta. Mulla on kaikki paperit tallella siltä varalta että jos vaikka yrittäisivät uudelleen ja onhan ne paperit tietysti myös lakimiehellä.


      • Apollo
        mätkyjä määrätään. kirjoitti:

        Huvittavaa on että nyt muka on liian paljon työtä jos kansanedustajille maksettaisiin kulukorvaukset vain kuittien mukaan. Verottajalla ei ole minkäänlaista kapasiteettipulaa jos tavis jättää lantinkin maksamatta. Mulla on kaikki paperit tallella siltä varalta että jos vaikka yrittäisivät uudelleen ja onhan ne paperit tietysti myös lakimiehellä.

        Varalta paperit tallessa. Niin yksi huonekaluliikekin lähetti vaimolle laskun melkein 10 vuoden takaisen, vaikka oli sen maksanut silloin ajallaan. Onneksi oli vaimolla lasku tallella vielä. Pahoittelivat vain tietokone/laskutus virhettä.


      • maahantuonnissa
        Apollo kirjoitti:

        Varalta paperit tallessa. Niin yksi huonekaluliikekin lähetti vaimolle laskun melkein 10 vuoden takaisen, vaikka oli sen maksanut silloin ajallaan. Onneksi oli vaimolla lasku tallella vielä. Pahoittelivat vain tietokone/laskutus virhettä.

        ni aina kun oli palkoissa vikaa niin palkanlaskija syytti että kone laskee väärin. No sitä ei tapahdu pelkästään suomessa vaan täällä kun soitin kerran palkanlaskijalle ja hikeennyin ni se akka sano mulle et "kuule haluatko todellakin että meistä tulee vihamiehiä". Vitutti sikana kun aina puuttu jotain jos ei ylityökorvaukset niin päivärahat tai matkakorvaukset. Myöhemmässä vaiheessa se firma antoi laittomasti potkut luottamusmiehelle ja joutui maksamaan sille vuoden palkan oikeudenkäynnin jälkeen niin lehdessä oli että "kesällä 2004 im sai uuden luottamusmiehen joka osottautui liian aktiiviseksi ja kun luottamusmies jäi kiinni tupakan myynnistä "oli myynnyt kartongin tupakkaa duunikavereilleen" purki im välittömästi työsuhteen koska im ei halua olla tekemisissä minkäänlaisten laittomuuksien kanssa. Im tuomittiin maksamaan vuoden palkka laittomasta irtisanomisesta. Im on erittäin tyytyväinen oikeuden päätökseen eikä aio valittaa asiasta"


    • velkaa että

      voimme maksaa Islannin velat.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe