meitä on petetty 2000 vuotta

sepeteus*

kristinusko on kuoleva uskonto,
kylmä totuus joka sai minut eroamaan kirkosta.

28

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sallamaaria

sanotaan Raamatussa. Tosiasiaas tulet vielä katumaan tätä virhettäsi. Katuvana tulet palaamaan Äitikirkon ja Taivaan Isän Huomaan.
      Jos et kadu et Pelastu vaan palat ikuisessa tulessa.

Jeesus Rakastaa sinuakin.

• isä hyvä

Miten sairas pitää isän olla, että hän sanoo lapselleen "Rakasta minua, jos et rakasta niin vedän turpaan ja lujaa!"

• ikuista tulta

saisi käydä vilkaisemassa, jotta varmistuisin sen olemassaolosta?
        Samalla näkisin mielelläni myös, miten kirkosta eronneita viskataan palamaan. Muutenhan voin luulla, että tuli on viritetty jotain muuta porukkaa varten, tai vaikka vain makkaroiden paistoon.

• enkä kadu yhtään!

"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" kuvaa ainoastaan karman lakia eli sen mitä ei ole oppinut tähän mennessä rakkaudesta kaikkia ja kaikkea kohtaan (Jeesus antoi meille esimerkin ja 'uuden käskyn'), eikä siis ole ymmärtänyt mm. vuorisaarnan sanomaa, niin uusiksi menee!

Ikuinen tuli ja helvetillä pelottelu on vain Paavalin (joka ei ollut Jeesuksen seuraaja!) uskon ja varsinkin Lutherin mielikuvituksen tuotetta.

Jos uskoo Jumalan ehdottomaan rakkauteen, niin silloin siinä EI OLE EHTOJA ( eli "jos et sitä tai tätä...!").

Jeesus rakastaa sinuakin, mutta seuraatko todella Jeesusta? Rakastatko kaikkia niin kuin Jeesus? Et tuomitse? Et vastusta pahaa? Kohtelet lähimmäisiäsi (siis kaikkia kanssaihmisiä) niin kuin itseäsi? Rakastat niin kuin Jeesus?

• olen
        enkä kadu yhtään! kirjoitti:

"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" kuvaa ainoastaan karman lakia eli sen mitä ei ole oppinut tähän mennessä rakkaudesta kaikkia ja kaikkea kohtaan (Jeesus antoi meille esimerkin ja 'uuden käskyn'), eikä siis ole ymmärtänyt mm. vuorisaarnan sanomaa, niin uusiksi menee!

Ikuinen tuli ja helvetillä pelottelu on vain Paavalin (joka ei ollut Jeesuksen seuraaja!) uskon ja varsinkin Lutherin mielikuvituksen tuotetta.

Jos uskoo Jumalan ehdottomaan rakkauteen, niin silloin siinä EI OLE EHTOJA ( eli "jos et sitä tai tätä...!").

Jeesus rakastaa sinuakin, mutta seuraatko todella Jeesusta? Rakastatko kaikkia niin kuin Jeesus? Et tuomitse? Et vastusta pahaa? Kohtelet lähimmäisiäsi (siis kaikkia kanssaihmisiä) niin kuin itseäsi? Rakastat niin kuin Jeesus?

eronnut 20 vuotta sitten enkä ole katunut päivääkään. Jumala/omatuntoni vain kiittelee ratkaisusta.

• tai sitten ei

Jos Jeesus rakastaa, niin miksi uskovaisten pitää uhkailla helvetin tulella? Miksi pitää vaatia toisia rakastamaan lähimmäisiä kuin itseään, mutta ei sitä tee itse? Uhkailu helvetin tulella on minun näkökulmasta kaikkea muuta kuin lähimmäisen rakkautta.

Mikä "laki" on mielestäsi se jota pitää noudattaa, Raamattu vai Suomen laki ja YK:n ihmisoikeuksien julistus?

• enkä kadu yhtään! kirjoitti:

RE:eronnut kirkosta 40 v sitten
        enkä kadu yhtään! 11.2.2009 klo 13.00

-sama täällä, mutta jos luullaan, että Jeesus ei lausunut tuomioita, niin olisi syytä tarkistuttaa silmänsä.

Johannes 12:
        47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä (usko) noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

-Jeesuksen lausumat tuomiot ovat jo odotamassa tottelemattomia.

Rakkautta on se, jos näet sisaresi, tai veljesi tekevän syntiä, kun nuhteletja kehoitat parannukseen.

Jumalan Sanakin meitä kaikenaikaa nuhtelee, varoittaa, kehottaa, lohduttaa, parantaa....

Kaikkea ei pidä hyväksyä rakkauden varjolla. Ihmistä itseään tulee tietenkin rakastaa, mutta ei heidän mahdollisia erehdyksiään, syntejään.

Niin Jeesuskin teki.

• 35 vuotta sitten

Minkä takia te hihhulit paheksutte anekauppaa. Kirkkohan harrastaa samanlaista syntien anteeksi ostamista tänäkin päivänä. Ellet maksa kirkollisveroa, niin helvettiin meet, että nuppi tutisee

• sepeteus*

No et sinä ole ainut kiihko joka on minua pelotellut helvetillä.
        Kyllä minä uskon kuolemanjälkeiseen elämään, mutta se sun helvettisi on keskiaikaisten pappien mielisairaita oppeja.
        Jonkinlainen jeesus on ehkä joskus ollut olemassa, mutta persoonallinen luojajumala on mielikuvituksen tuotetta.

• sepeteus*
        ikuista tulta kirjoitti:

saisi käydä vilkaisemassa, jotta varmistuisin sen olemassaolosta?
        Samalla näkisin mielelläni myös, miten kirkosta eronneita viskataan palamaan. Muutenhan voin luulla, että tuli on viritetty jotain muuta porukkaa varten, tai vaikka vain makkaroiden paistoon.

se onkin taivaanvaltakunnan pannuhuone tai kaukolämpökeskus.. heh..

• Huhahhhei

Et varmaankaan itse tätä edes ymmärrä, mutta kaltaisesi ihmiset ja kirjoittelunsa ovat yksi suurimpia syitä siihen, miksi uskonnot eivät enää oikein vetoa. Seuraavan kerran markkinoidessasi uskoasi, kuten sinun kai on lähetyskäskysi vuoksi tehtävä, halusit tai et, kokeile jättää uhkaileminen vähemmälle.

• uskonnon rampauttama

Just tätä näin on kristinusko pohjimmiltaan, tämä paljon ylistetty "rakkauden uskonto". Jos et usko mihin me uskotaan, niin sinä ansaitset tulla ikuisesti kidutetuksi. Mitä ihmeen rakkautta ja suvaitsevaisuutta se muka on?

Sinun kaltaistesi ihmisten takia sävähdän edelleen pelosta, kun joku alkaa puhua Jumalasta.

• WeijoLindroos
        uskonnon rampauttama kirjoitti:

Just tätä näin on kristinusko pohjimmiltaan, tämä paljon ylistetty "rakkauden uskonto". Jos et usko mihin me uskotaan, niin sinä ansaitset tulla ikuisesti kidutetuksi. Mitä ihmeen rakkautta ja suvaitsevaisuutta se muka on?

Sinun kaltaistesi ihmisten takia sävähdän edelleen pelosta, kun joku alkaa puhua Jumalasta.

Erosin kirkosta, koska tulin uskoon!!!

Raamatun opettama kristinusko on kokonaan toinen juttu kuin sotaisten kirkkojen uskonnot.

Luepa Raamatusta Paavalin kirje Korinttolaisille, luku 13, ja kerro, mikä siinä on pahaa.
        Se teksti on tässä:
        "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

Ota kantaa.

• voi....
        WeijoLindroos kirjoitti:

Erosin kirkosta, koska tulin uskoon!!!

Raamatun opettama kristinusko on kokonaan toinen juttu kuin sotaisten kirkkojen uskonnot.

Luepa Raamatusta Paavalin kirje Korinttolaisille, luku 13, ja kerro, mikä siinä on pahaa.
        Se teksti on tässä:
        "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

Ota kantaa.

Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

Varmaan haluaisit olla SUURIN :)
        18:3   ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4   Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

• Tutkija ja tuntija
        voi.... kirjoitti:

Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

Varmaan haluaisit olla SUURIN :)
        18:3   ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4   Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

Turkulainen saarnaaja Weijo Lindroos on saanut suuren joukon uskovia ihmisiä eroamaan kirkosta.

• Tomppak
        isä hyvä kirjoitti:

Miten sairas pitää isän olla, että hän sanoo lapselleen "Rakasta minua, jos et rakasta niin vedän turpaan ja lujaa!"

Jeesus Kristus on ainoa joka sinut voi pelastaa, hän sanoi noin koska jos hylkäät ainoan tien pelastukseen, eli Jeesuksen, niin et voi pelastua...eli saat sitten turpaasi jos haluat asian niin sanoa!
        Ihmiset tekevät päätöksensä seuraako Jeesusta vaiko hylkää hänet, kyse ei siis todellakaan ole Jumalan julmuudesta vaan ihmisen!

• ...
        Tomppak kirjoitti:

Jeesus Kristus on ainoa joka sinut voi pelastaa, hän sanoi noin koska jos hylkäät ainoan tien pelastukseen, eli Jeesuksen, niin et voi pelastua...eli saat sitten turpaasi jos haluat asian niin sanoa!
        Ihmiset tekevät päätöksensä seuraako Jeesusta vaiko hylkää hänet, kyse ei siis todellakaan ole Jumalan julmuudesta vaan ihmisen!

Muistakaa pussata Henkan persettä!

Älkääkä sitten valittako ettei varotettu.

• Apostacia
        Tomppak kirjoitti:

"Jeesus Kristus on ainoa joka sinut voi pelastaa, hän sanoi noin koska jos hylkäät ainoan tien pelastukseen, eli Jeesuksen, niin et voi pelastua..."

Jeesus on ainut, joka sinut voi pelastaa, koska hän on ainut tie pelastukseen, koska hän sanoi olevansa. Nerokasta.

Paitsi, että tietenkään Jeesus ei ole oikeasti se, joka sinut voi pelastaa, koska Muhammed sanoi ihan eri tavalla. Ja toisaalta Muhammed ja Jeesus ovat selvästi molemmat väärässä, koska Buddha sanoi jotain ihan muuta. Ja Konfutse. Ja Zarathustra! Ei sovi unohtaa Zarathustraa, joka puhui myös.

"Ihmiset tekevät päätöksensä seuraako Jeesusta vaiko hylkää hänet, kyse ei siis todellakaan ole Jumalan julmuudesta vaan ihmisen!"

Logiikkasi on täysin vinksahtanutta. On edelleen Jumalan valinta, haluaako hän kiduttaa ikuisesti ihmisiä, jotka eivät seuraa Jeesusta. Hän voi olla kiduttamattakin, jos haluaa.

Jos vielä kaipaat rautalankaa päästäksesi ulos ajatusloopistasi, et kai väittäisi, ettei lainsäätäjä ole julma, jos määrää julkisella paikalla suutelusta viisikymmentä raipaniskua, vaan julmia ovat ihmiset, jotka suutelevat julkisella paikalla, näin pakottaen lainvalvojat hakkaamaan heitä raipoilla. Jos väität, että tämä olisi muka täysin eri asia, perustele se.

• kuolematon*
        Tomppak kirjoitti:

kristitty niin ei koske pelastus-sanoma minua.
        Pelastuin kun aikoinaan erosin kirkosta.

• Tomppak
        Apostacia kirjoitti:

"Jeesus Kristus on ainoa joka sinut voi pelastaa, hän sanoi noin koska jos hylkäät ainoan tien pelastukseen, eli Jeesuksen, niin et voi pelastua..."

Jeesus on ainut, joka sinut voi pelastaa, koska hän on ainut tie pelastukseen, koska hän sanoi olevansa. Nerokasta.

Paitsi, että tietenkään Jeesus ei ole oikeasti se, joka sinut voi pelastaa, koska Muhammed sanoi ihan eri tavalla. Ja toisaalta Muhammed ja Jeesus ovat selvästi molemmat väärässä, koska Buddha sanoi jotain ihan muuta. Ja Konfutse. Ja Zarathustra! Ei sovi unohtaa Zarathustraa, joka puhui myös.

"Ihmiset tekevät päätöksensä seuraako Jeesusta vaiko hylkää hänet, kyse ei siis todellakaan ole Jumalan julmuudesta vaan ihmisen!"

Logiikkasi on täysin vinksahtanutta. On edelleen Jumalan valinta, haluaako hän kiduttaa ikuisesti ihmisiä, jotka eivät seuraa Jeesusta. Hän voi olla kiduttamattakin, jos haluaa.

Jos vielä kaipaat rautalankaa päästäksesi ulos ajatusloopistasi, et kai väittäisi, ettei lainsäätäjä ole julma, jos määrää julkisella paikalla suutelusta viisikymmentä raipaniskua, vaan julmia ovat ihmiset, jotka suutelevat julkisella paikalla, näin pakottaen lainvalvojat hakkaamaan heitä raipoilla. Jos väität, että tämä olisi muka täysin eri asia, perustele se.

Sekoitat asiat pois konstekstista(vai mitenkä se nyt kirjotettiinkaan:))
        Jumala on hyvä, ihminen voi olla joko hyvä turvatessaan Jeesukseen Kristukseen Vapahtajaan taikka paha hylätessään hänet.
        Vai mitenkä se nyt oli, no kuitenkin hylkääminen on pahasta.
        Nyt, jos ihminen tekee pahan teon, tai teon josta rankaistaan, niin eihän se ole Jumalan syytä, vaan ihmisen.
        Ihminen itse teoillansa ja sanoillansa valitsee tiensä.
        Helvettiin joutuu jos hylkää Jeesuksen Kristuksen ainoan Vapahtajan, Jeesus on ainoa tie pelastukseen.
        Mikään ihmisen teko ei ole Jumalan teko, tämä on se pointti!!!
        Kun elämä sitten joskus päättyy, niin Jumala ei tuomitse sinua kadotukseen tai taivaaseen, vaan sinä itse teit sen niillä teoilla ja päätöksillä jotka sinä valitsit.
        Jeesus voi armahtaa sinut synneistäsi, jos pyydät Jeesukselta anteeksi syntisi ja kadut, mutta jos et tee niin, olet itse itsellesi aiheuttanut ikuisen kadotuksen, Jeesushan yritti saada esimerkiksi nyt minun kauttani sinut oikealle tielle.
        Siinä on se asian ydin, pitää ymmärtää että ihminen voi tehdä tekojansa vaikka Jumalansa nimessä, mutta se ei tarkoita että Jumala sen olisi tehnyt, vaan ihminen, joka on siis paholaisen vallassa!
        Ei tämä niin vaikea asia ole, loppujen lopuksi!

"Jos vielä kaipaat rautalankaa päästäksesi ulos ajatusloopistasi, et kai väittäisi, ettei lainsäätäjä ole julma, jos määrää julkisella paikalla suutelusta viisikymmentä raipaniskua, vaan julmia ovat ihmiset, jotka suutelevat julkisella paikalla, näin pakottaen lainvalvojat hakkaamaan heitä raipoilla. Jos väität, että tämä olisi muka täysin eri asia, perustele se. "

Ok, no, jos suuteleminen julkisella paikalla on kiellettyä, niin eikö kannata jättää se kotiin?, joka tapauksessa, tämähän ei ole Jumalan Sanaa, vaan ihmisen, en tiedä oletko tämän kaivanut Islamista, jos näin, niin Katolinen kirkkohan joskus aikoinaan keksi uskonnon nimeltä Islam, jotta se syrjäyttäisi Juutalaisuuden ja Kristinuskon ja Katolinen kirkko saisi Jerusalemin itselleen.
        He pakottivat Juutalaisen kirjoittamaan kaivossa heidän "pyhää" kirjaansa ja uhkasivat tappaa hänet jos ei kirjoittaisi sitä.
        Tämä siksi että he itse eivät osanneet lukea, eikä kirjoittaa.
        Nämä sotilaat kuitenkin tappoivat tämän kirjoittajan, kaikesta huolimatta.
        Koraani on ihmisen kirjoittama kirjanen, jota on muutettu useita kertoja sen historian aikana.
        Koraanissa on paljon erilaisia "käskyjä", tappaa kaikki juutalaiset jne...se ei ole Jumalasta, vaan saatanasta, koska Jumala ei halua kenellekkään pahaa, vaan käskee rakastamaan kaikkia lähimmäisiään!
        Jos koraanissa lukee ettei suuteleminen ole sallittua julkisella paikalla, niin se ei silti tarkoita, että se on Jumalan Sanaa.
        Jos taas Islamistit ovat kehittäneet tämän säännön, on sitä tietysti noudatettava tai kärsittävä rangaistus, kuten aina kun tekee väärin, eikö?
        Oli se sitten sinun mielestä miten oikein tai väärin tahansa, se ei vieläkään tarkoita, että se olisi Jumalan Sanaa!
        Toivottavasti tämä hieman tyhjensi väärinkäsityksiäsi, siunausta ja valoa ajatuksiisi:)!

• Apostacia
        Tomppak kirjoitti:

Jumala on hyvä, ihminen voi olla joko hyvä turvatessaan Jeesukseen Kristukseen Vapahtajaan taikka paha hylätessään hänet.
        Nyt, jos ihminen tekee pahan teon, tai teon josta rankaistaan, niin eihän se ole Jumalan syytä, vaan ihmisen.
        Helvettiin joutuu jos hylkää Jeesuksen Kristuksen ainoan Vapahtajan, Jeesus on ainoa tie pelastukseen.
        Kun elämä sitten joskus päättyy, niin Jumala ei tuomitse sinua kadotukseen tai taivaaseen, vaan sinä itse teit sen niillä teoilla ja päätöksillä jotka sinä valitsit.
        Jeesus voi armahtaa sinut synneistäsi, jos pyydät Jeesukselta anteeksi syntisi ja kadut, mutta jos et tee niin, olet itse itsellesi aiheuttanut ikuisen kadotuksen, Jeesushan yritti saada esimerkiksi nyt minun kauttani sinut oikealle tielle.
        Siinä on se asian ydin, pitää ymmärtää että ihminen voi tehdä tekojansa vaikka Jumalansa nimessä, mutta se ei tarkoita että Jumala sen olisi tehnyt, vaan ihminen, joka on siis paholaisen vallassa!

"Jos vielä kaipaat rautalankaa päästäksesi ulos ajatusloopistasi, et kai väittäisi, ettei lainsäätäjä ole julma, jos määrää julkisella paikalla suutelusta viisikymmentä raipaniskua, vaan julmia ovat ihmiset, jotka suutelevat julkisella paikalla, näin pakottaen lainvalvojat hakkaamaan heitä raipoilla. Jos väität, että tämä olisi muka täysin eri asia, perustele se. "

Ok, no, jos suuteleminen julkisella paikalla on kiellettyä, niin eikö kannata jättää se kotiin?, joka tapauksessa, tämähän ei ole Jumalan Sanaa, vaan ihmisen, en tiedä oletko tämän kaivanut Islamista, jos näin, niin Katolinen kirkkohan joskus aikoinaan keksi uskonnon nimeltä Islam, jotta se syrjäyttäisi Juutalaisuuden ja Kristinuskon ja Katolinen kirkko saisi Jerusalemin itselleen.
        He pakottivat Juutalaisen kirjoittamaan kaivossa heidän "pyhää" kirjaansa ja uhkasivat tappaa hänet jos ei kirjoittaisi sitä.
        Koraani on ihmisen kirjoittama kirjanen, jota on muutettu useita kertoja sen historian aikana.
        Koraanissa on paljon erilaisia "käskyjä", tappaa kaikki juutalaiset jne...se ei ole Jumalasta, vaan saatanasta, koska Jumala ei halua kenellekkään pahaa, vaan käskee rakastamaan kaikkia lähimmäisiään!
        Jos koraanissa lukee ettei suuteleminen ole sallittua julkisella paikalla, niin se ei silti tarkoita, että se on Jumalan Sanaa.
        Jos taas Islamistit ovat kehittäneet tämän säännön, on sitä tietysti noudatettava tai kärsittävä rangaistus, kuten aina kun tekee väärin, eikö?
        Oli se sitten sinun mielestä miten oikein tai väärin tahansa, se ei vieläkään tarkoita, että se olisi Jumalan Sanaa!
        Toivottavasti tämä hieman tyhjensi väärinkäsityksiäsi, siunausta ja valoa ajatuksiisi:)!

Paasasit ihan hirmuisesti asian vierestä, mutta et puuttunut itse ytimeen. Joten otetaanpa uusinta.

Miksi mielestäsi Jumalan on pakko lähettää ihmisiä ikuiseen kadotukseen/helvetin tuleen? Eikö Jumala olekaan kaikkivaltias, joka voi päättää tehdä ihmisille aivan mitä tahansa häntä huvittaa?

Jos vastaat tähän, sitten voidaan jaktaa eteenpäin.

• on?
        Jumalanhullu kirjoitti:

RE:eronnut kirkosta 40 v sitten
        enkä kadu yhtään! 11.2.2009 klo 13.00

-sama täällä, mutta jos luullaan, että Jeesus ei lausunut tuomioita, niin olisi syytä tarkistuttaa silmänsä.

Johannes 12:
        47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä (usko) noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

-Jeesuksen lausumat tuomiot ovat jo odotamassa tottelemattomia.

Rakkautta on se, jos näet sisaresi, tai veljesi tekevän syntiä, kun nuhteletja kehoitat parannukseen.

Jumalan Sanakin meitä kaikenaikaa nuhtelee, varoittaa, kehottaa, lohduttaa, parantaa....

Kaikkea ei pidä hyväksyä rakkauden varjolla. Ihmistä itseään tulee tietenkin rakastaa, mutta ei heidän mahdollisia erehdyksiään, syntejään.

Niin Jeesuskin teki.

#Jeesuksen lausumat tuomiot ovat jo odotamassa tottelemattomia#

Jumala on varmaan mieleltään sairas, kun se nauttii ihmisten tappamisesta ... raamatusta löytyy monta esimerkkiä tappajajumalasta, joka antoi käskyn tappaa naiset ja lapset ... imeväisetkin, sekä lisäksi vielä eläimiäkin .... järjetön hullu tappaja ja sitä jotkut kehuvat rakastavansa.

• sepeteus*
        on? kirjoitti:

Jumala on varmaan mieleltään sairas, kun se nauttii ihmisten tappamisesta ... raamatusta löytyy monta esimerkkiä tappajajumalasta, joka antoi käskyn tappaa naiset ja lapset ... imeväisetkin, sekä lisäksi vielä eläimiäkin .... järjetön hullu tappaja ja sitä jotkut kehuvat rakastavansa.

ja tuota pöyhkeää otusta pitäisi vielä palvellakkin.

• on? kirjoitti:

RE:Millainen jumala sinulla
        on? 14.2.2009 klo 04.20

-kristinusko =Uuden Testamentin rakkauden sanoma. VT:N jutut ei ole kristinuskoa, ne oli Isra-elinkansalle annettuja liiton lakeja Isra-elin kansan ja Jumalan välille.

Pitäisi ymmärtää asiat, enenkuin alkaa tekemään mitään päätelmiä.

Isra-elin kansalle ja kaikille, jotka palvelivat epäjumalia, tuli tuomiot.

Meille ei tule tuomioita, koska Jeesus sovitti virheemme ja turvautumalla Hänen sovitustyöhönsä, kukaan uskova kristitty, jolla on Jeesuksen henki, ei joudu tuomiolle. Jeesuksen hengen omistava on JUmalan lapsi ja rakastaa kaikkia.

Jeesus tuli ilmoittamaan Isän meille omalla käytöksellään, armollaan, rakkaudellaan, elämällään. Me ihmiset emme olisi ymmärtäneet Jumalan olemusta ilman Jeesusta, Hän oli ja on Isä Jumalan kaltainen, samaa olemusta.

• niksu818181
        Tomppak kirjoitti:

jumalako käskee rakastaa lähimmäisiään?? ehkä mutta ennen kaikkea itseään!!!!jumala on itsekeskeinen fiktiivinen hahmo, jonka avulla ihmiset vedättävät toisiaan!!! sitäpaitsi suurin osa maailman sodista johtuu uskonnoista!!!!taitaa se sun jumalas katsella muitten jumalien kanssa tuolla ylhäällä että kenen kannattajat voittaa minkäkin sodan!

• Now youre maouwnn
        Tomppak kirjoitti:

Ei.Hihhulit tosiaan ovat kadottaneet itsensä,
        tarkoitan kuka uskoo Aramealaisen puusepän "ohjeita" tosissaan? Kysymyksessä on lahko ,jolla sattui olemaan onnea matkassaan.

Itse asiassa Hitlerkin sepitti menneisyytensä erittäin taitavasti Mein Kampf:issa,oli vielä jopa vegaanikin.
        Niin kauan kun ihmiset uskovat ,että yksi mielipide on ainoa oikea, ei maailmasta lopu sodat ja riisto. Tämäkään mielipide ei ole oikea, mutta silti joku voi löytää tästä omia tuntemuksia. *röyh*

• Satanisti-

koska ne ovat soopaa,joka sana. Ei mitkään jumalat ole maata luoneet.

• niksu818181

yksi tärkeä asia vielä tähän keskusteluun!Uskonnon opetus pitäisi kieltää kouluissa!eihän aineen nimi voi edes olla uskonto jos siellä vähän sivutaan muita uskontoja ja loppu aika aivopestään lapsia uskomaan kristinuskon oppeja!se on lähes samanlaista propakandaa kuin mitä lähi-idässä harjoitetaan, sillä erotuksella, ettei täällä kehoteta itsemurhaiskuihin sun muihin!!!miksi koulussa pitäsi opettaa uskonto nimistä satua??? samallahan voitais ottaa oppiaineeksi halinallet tai smurffien elämä, yhtä todellisia kaikki!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      196
      4973
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      118
      4083
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3545
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2957
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2326
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      31
      2084
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe