Kuntaliitto julkaisi tänään keskiviikkona ennakkotietojaan kuntien tulevista talousnäkymistä.
Finanssikriisi iskee kuntiin viiveellä, mutta samaan aikaan jo sovitut sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistukset lisäävät rahanmenoa.
Kuntaliitto varoittaa, että seuraavan kahden vuoden aikana kuntien talouteen ilmestyy noin miljardin euron kokoinen aukko.
Liiton mukaan vaje on katettava valtion rahoilla. Liitto ottaisi kunnille isomman siivun joko yritysten maksamista yhteisöveroista tai lisäisi valtionosuuksia reippaasti.
Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen haluaa kurjistaa myös kunnat. KEPU ja Vanhanen jakavat kurjuutta kaikille muille paitsi maajusseille.
KEPU kurjistaa taas kunnat
3
88
Vastaukset
- dementiaa
Sinä sanoit sen jo eilen, toissa päivänä jne.
Oliko muuta mielessä? - samantekevää
Mulle on samantekevää miten sinun holhoaminen onnistuu, en tarvitse rapunlakaisijaa, en kolhoositerveyspalveluja, en oopperataloa, en sosiaalitukea, en asumistukea, en ilmaisia taxikuponkeja jne. Tulen toimeen omillani!
- PETÄÄ
MYÖS MAANVILJELIJÖITÄ JOKA OVAT JYVÄSKYLÄN POHJOISPUOLELLA....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604813
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2213413- 1143101
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552114- 381923
- 1081892