olet valinnut helluntaiseurakunnan? Kysymys kuuluu tietysti niille, jotka ovat Helluntaiseurakunnan jäseniä!
Olis mielenkiintoista kuulla, että mikä teidät veti Helluntaiseurakuntaan. Itse päädyin Helluntaiseurakuntaan siksi, kun siellä on niin kauniita lauluja ja muutenkin meno on "reippaanpaa" kuin esim: kirkossa.
Minkä takia juuri sinä
8
224
Vastaukset
- Pittsburgh
Helluntaiseurakunta on lähimpänä Raamattua.
- Ihmisen viisaus
Oikea vastaus on eittämättä, "koska kyseinen lahko oli lähimpänä".
Yksikään helluntalaisista ei uskoisi kolminaisuusoppiin, mikäli olisi sattunut syntymään esimerkiksi Kabuliin. Jokainen heistä huutaisi siellä Allahin suuruutta, ja uskoisi myös olevansa ainoassa oikeassa uskossa.
Kun ihmisen "aivokemia" on altis uskovaisuuteen, hän tukeutuu lähimpään uskontosuuntaan, kykenemättä ajattelemaan "miksihän minä synnyin juuri sen ainoan oikean uskonnon alueelle, ja ne toiset uskovaiset joutuvat kaikki helvettiin, koska sattuivat syntymään sen toisen uskon alueelle?"- vaikka...
syntymäpaikasta riippumatta.
>> Yksikään helluntalaisista ei uskoisi kolminaisuusoppiin, mikäli olisi sattunut syntymään esimerkiksi Kabuliin. Jokainen heistä huutaisi siellä Allahin suuruutta, ja uskoisi myös olevansa ainoassa oikeassa uskossa. - Ihmisen viisaus
vaikka... kirjoitti:
syntymäpaikasta riippumatta.
>> Yksikään helluntalaisista ei uskoisi kolminaisuusoppiin, mikäli olisi sattunut syntymään esimerkiksi Kabuliin. Jokainen heistä huutaisi siellä Allahin suuruutta, ja uskoisi myös olevansa ainoassa oikeassa uskossa.Voisiko tuon parempaa esimerkkiä antaakaan, tuohon kirjoittamaani outouteen? Yksikään fundamentalisti ei kykene miettimään miksi juuri hän sattui syntymään ainoan, ja oikean lahkon vaikutuspiiriin?
Niinpä niin, jopa pohjanmaallakin on keihäänheittäjiä, eikä kaikki ole painijoita.
Ihme juttu? Varmaan molemat hyviä esimerkkejä Jumalan äärettömästä viisaudesta. - vaikka...
Ihmisen viisaus kirjoitti:
Voisiko tuon parempaa esimerkkiä antaakaan, tuohon kirjoittamaani outouteen? Yksikään fundamentalisti ei kykene miettimään miksi juuri hän sattui syntymään ainoan, ja oikean lahkon vaikutuspiiriin?
Niinpä niin, jopa pohjanmaallakin on keihäänheittäjiä, eikä kaikki ole painijoita.
Ihme juttu? Varmaan molemat hyviä esimerkkejä Jumalan äärettömästä viisaudesta.Lainaat väärin kirjoittamaani. Kirjoitin "Muslimiperheeseen Kabulissa tai missä tahansa muualla syntynyt..."
Sinun lainauksestasi saa käsityksen, että muualla kuin Kabulissa syntynyt muslimi on uskontonsa uhri. Niin en ole sanonut.
Ymmärrän kyllä, että ihminen syntyessään tiettyyn kulttuuriin ja tietyn uskonnon sisälle saa jo ns äidinmaidossa alkeet juuri sen uskonnon harjoittamiseen.
Miksi juuri sinä satuit syntymään täkäläisen kulttuurin ja kristinuskon vaikutuspiiriin?
Pystytkö itse miettimään sitä?
Itse en pidä helluntailaisuutta kristillisyyden ainoana oikeana muotona. Kristinuskoa, uskoa Jeesukseen, pidän ainoana oikeana itselleni, ja voin suositella muillekin. - sivusta seurannut
vaikka... kirjoitti:
Lainaat väärin kirjoittamaani. Kirjoitin "Muslimiperheeseen Kabulissa tai missä tahansa muualla syntynyt..."
Sinun lainauksestasi saa käsityksen, että muualla kuin Kabulissa syntynyt muslimi on uskontonsa uhri. Niin en ole sanonut.
Ymmärrän kyllä, että ihminen syntyessään tiettyyn kulttuuriin ja tietyn uskonnon sisälle saa jo ns äidinmaidossa alkeet juuri sen uskonnon harjoittamiseen.
Miksi juuri sinä satuit syntymään täkäläisen kulttuurin ja kristinuskon vaikutuspiiriin?
Itse en pidä helluntailaisuutta kristillisyyden ainoana oikeana muotona. Kristinuskoa, uskoa Jeesukseen, pidän ainoana oikeana itselleni, ja voin suositella muillekin.usko Herraan Jeesukseen on ainoa oikea usko!
- Ihmisen viisaus
vaikka... kirjoitti:
Lainaat väärin kirjoittamaani. Kirjoitin "Muslimiperheeseen Kabulissa tai missä tahansa muualla syntynyt..."
Itse en pidä helluntailaisuutta kristillisyyden ainoana oikeana muotona. Kristinuskoa, uskoa Jeesukseen, pidän ainoana oikeana itselleni, ja voin suositella muillekin.Olet vienyt oman erinomaisuutesi jopa astetta pidemmälle, kuin normaali fundamentalisti.
Et ole mielestäsi vain eliömaailman huipulla oleva Jumalan upean luomistyön tulos, vaan olet jopa ihmisten joukossa, Jumalan juuri oikeaan paikkaan istuttama erityistapaus.
Tuon kirjoittamani väärin ymmärtämiseen tuskin muut edes ylsivätkään. Toisaalta on aivan merkityksetöntä onko mielestäsi vain Kabulissa syntynyt, vai yleensä muslimaassa syntynyt uskontonsa uhri.
Mutta jos haluaisimme saivarrella "väärästä" synnyinmaasta, niin raamatusta voimme lukea, että tie taivaisiin aukeaa vain 144 000 valitulle juutalaissukujen lapselle.
Siinähän sitä onkin miettimistä, miksi sinä raukka synnyit tänne karuun pohjolaan? (-;
Ja lopuksi kannattaa muistaa, että omaa uskontoaan suosittelee yhtä suurella lämmöllä jokainen uskovainen, riippumatta siitä onko heille lehmä pyhä eläin, vai sika saastainen, tai vaatiiko taivaan portit esinahan poistoa, vaiko peräti veren, ja rasvan syönnin välttämistä?
(Viimeisin kaiken hauskinpana, sillä jokainen vähänkin lääketiedettä tunteva tietää, ettei ihminen elä ilman rasvoja kovinkaan kauan) - vaikka...
Ihmisen viisaus kirjoitti:
Olet vienyt oman erinomaisuutesi jopa astetta pidemmälle, kuin normaali fundamentalisti.
Et ole mielestäsi vain eliömaailman huipulla oleva Jumalan upean luomistyön tulos, vaan olet jopa ihmisten joukossa, Jumalan juuri oikeaan paikkaan istuttama erityistapaus.
Tuon kirjoittamani väärin ymmärtämiseen tuskin muut edes ylsivätkään. Toisaalta on aivan merkityksetöntä onko mielestäsi vain Kabulissa syntynyt, vai yleensä muslimaassa syntynyt uskontonsa uhri.
Mutta jos haluaisimme saivarrella "väärästä" synnyinmaasta, niin raamatusta voimme lukea, että tie taivaisiin aukeaa vain 144 000 valitulle juutalaissukujen lapselle.
Siinähän sitä onkin miettimistä, miksi sinä raukka synnyit tänne karuun pohjolaan? (-;
Ja lopuksi kannattaa muistaa, että omaa uskontoaan suosittelee yhtä suurella lämmöllä jokainen uskovainen, riippumatta siitä onko heille lehmä pyhä eläin, vai sika saastainen, tai vaatiiko taivaan portit esinahan poistoa, vaiko peräti veren, ja rasvan syönnin välttämistä?
(Viimeisin kaiken hauskinpana, sillä jokainen vähänkin lääketiedettä tunteva tietää, ettei ihminen elä ilman rasvoja kovinkaan kauan)Ei minulla ole noin suuria luuloja itsestäni.
Jos haluat niin ajatella ja sinulla on tarve sanoa se, mikä minä olen estämään ajatteluasi ja sanomisiasi.
Toisaalta, minua lähemmin tuntematta sinulla ei liene oikeutta arvailla, mikä minä ajattelen olevani Jumalan edessä ja ihmisten joukossa.
Elän ihmisenä ihmisten joukossa. Olen saviastia saviastoiden seassa. Olen tehty samasta saven seoksesta kuin kaikki muutkin. Lihassani, s.o. minun itsekkäässä mielessäni, ei asu mitään hyvää.
Minulla on kuitenkin aarre saviastiassa.
2.Kor.4:
6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on
se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen,
sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi
valoansa.
7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman
suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Kiinnostaisi tietää, mikä kirjoittamassani aiheuttaa sinussa noin voimakkaan reaktion, mutta olkoon.
Voi hyvin, vaikka...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2765401- 704986
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484086- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688