tämä lain poistamis-intoilu on tullut?
Aikaisemmin oli laki kunnia-asia "med lagen ska landet byggas" taisi olla jonkun Ruotsin kuninkaankin tunnuslause. Laillisuus on oikeudenmukaisuutta ja Jumalan laki on oikeudenmukaisuutta rakkaudessa.
Mikä on perusta sille että Jumalan lakia ei enää hyväksytä "oikeana ja hyvänä" - kuten Paavalikin siitä todisti.
Pelko? että Jumala katsoisi ihmisen "lakihenkiseksi" joka on hylännyt armon - oma vanhurskaaksi.
Sellainen on väärää pelkoa ja pelkkää erehdystä - sillä Jumalan käsky on oikea ja hyvä ja sen noudattaminen Jumalan tahto. Se että me epäonnistumme aika ajoin ei tarkoita, että lakia ei olisi - Laki sanoo esmrerkiksi: Älä varasta, Jumalan tahto on siis että emme varasta, jos me kuitenkin varastamme muuttuisiko Jumalan tahto siitä? Ei tietenkään. Jumalan tahto ei tee minkäänlaisia kompromisseja lain rikkojan kanssa, laki on laki ja muuttumaton ja sen rangaistus myös on vääjäämätön.
Jokainen joka sanoo toiselle sinä hullu - on ansainnut Gehennan tulen - toisin sanoen jo sellainen teko erottaa meidät Jumalan täydellisyydestä niin täydellisesti että se tekee meistä Gehennan lapsia.
Se on Jumalan laki, että teko joka erottaa ihmisen Jumalan täydellisyydestä on kuolemaksi, koska muualla ei ole iankaikkista elämää kuin Jumalan yhteydessä. Synti on Jumalan lain rikkomista, sanoo Raamattu ja synnin palkka on kuolema.
Totuus on, että vain Jeesus on pitänyt koko lain ... mutta siitä huolimatta tuomittu Jumalan lainrikkojana.
Siksi me jotka tunnustamme omat rikkomuksemme Jumalan lakia vastaan saamme Jumalan lupauksen mukaan ANTEEKSI lain rikkomuksemme Jeesuksen kuolemassa. Jumala sanoo jos me tunnustamme, että Jeesus on VIATON Jumalan lain rikkomuksiin, että hän ei ole syntiä tehnyt eikä rangaistusta ansainnut, saamme laskea hänen kuolemanrangaístuksensa itsellemme, se jää ikäänkuin yli, rangaistus on annettu mutta rangaistu olikin viaton rikokseen mistä häntä rangaistiin.
Siksi on niin, että jos me tunnustamme että Poika oli viaton, saamme laskea hänen kärsimänsä rangaistuksen itsellemme - saamme käyttää sen omien syntiemme lunnaiksi.
Mutta jos me EMME TUNNUSTA, että Poika on viaton siihen rangaistukseen minkä hän sai kärsiä - tai jos poistamme tuomion vääryyden OSOITTAVAN Jumalan lain - silloin ei meille ole mitään "yli jäänyttä rangaistusta" jota voisimme käyttää hyväksemme.
Jos ihminen nyt "poistaa Jumalan lain" mielessään (mikä sinänsä on mahdottomuus todellisuudessa sillä ei Jumalan lakia voi poistaa) - silloin hän siis myöskin "poistaa" koko sen perustan millä Jeesuksen uhrin oikeutus pelastukselle lepää, siis älkää hyvät ihmiset poistako Jumalan lakia edes leikillänne.
Ei ole niin että me voimme tuomita Jumalan Pojan ja samaan aikaan pelastua, joko hän on viaton ja tuomio on väärä tai sitten jos tuomio on mielestämme oikeudenmukainen on myöskin rangaistus oikeudenmukainen.
Jokainen Jeesuksen oma TIETÄÄ että hänet tuomittiin epäoikeudellisella Jumalan lain vastaisella tuomilla ja että hän on viaton siihen rangastukseen minkä hän sai kärsiä - sen todistaa meille Jumalan laki jonka Jumala on kirjoittanut ei vain kiveen vaan myöskin omiensa sydämmeen.
alex
Voi vain ihmetellä että mistä
52
594
Vastaukset
- hirvas
tarvitse poistaa, mitä ei tarvita. Syy?
Pyhä Henki ei tee syntiä.- alex-kasi
ja ota sitten kantaa. Olen varma että et ole lukenut mitä kirjoitusessa tulee esille. Kehoittaisin lukemaan... ja sitten vastaamaan.
- adventisti.
mutta sinä et ole Pyhä henki, vai joko olet itsesi korottanut?
Raamattu sanoo:Saarn. 7:20
Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, että hän tekisi aina vain hyvää eikä koskaan syntiä.
Matt. 24:12
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Ja noissa kohdissa puhutaan uskovista ihmisistä! Heidän keskuudessaan pääsee laittomuus valtaan ja seurauksena on synti!! - hirvas
adventisti. kirjoitti:
Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, että hän tekisi aina vain hyvää eikä koskaan syntiä.
Ja noissa kohdissa puhutaan uskovista ihmisistä! Heidän keskuudessaan pääsee laittomuus valtaan ja seurauksena on synti!!mutta minussa asuu Jumalan antan Pyhä Henki.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
En minä tarvitse lakia. hirvas kirjoitti:
mutta minussa asuu Jumalan antan Pyhä Henki.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
En minä tarvitse lakia.Tietysti koska se om Sanassakin.
Uudestisyntyneen ytimessä asuu Pyhä Henki ja
synti joutuu väistymään lihaan. Sieltä sitä
voi nousta pinnalle, ulkokuoreen, mutta tekijä
ei enää ole uudestisyntynyt ihminen.
Kun synti ei asu ihmisen sisimmässä enää, niin
ihmisen sanotaan olevan "vapauden lain alla".
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä,
vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Jos sydämemme syyttää meitä, niin tiedämme, että
Jumala on suurempi kuin sydämemme.
1. Joh. 3:19
Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
1. Joh. 3:21
Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
Kun uudestisyntyneen tulee pitää itsensä synnille
kuolleena, niin siksi Raamattu kehottaa uskovaa
pitämään itsensä myös "irti laista", (Room 7.)
Room. 6:11
Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Room. 6:13
Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Minäkään en tarvitse lakia, mutta rakkautta kyllä.- IDENEB
alex-kasi kirjoitti:
ja ota sitten kantaa. Olen varma että et ole lukenut mitä kirjoitusessa tulee esille. Kehoittaisin lukemaan... ja sitten vastaamaan.
Enhän muuten osaisi sinua oikaistakaan!
" Siksi me jotka tunnustamme omat rikkomuksemme Jumalan lakia vastaan saamme Jumalan lupauksen mukaan ANTEEKSI lain rikkomuksemme Jeesuksen kuolemassa. " (alex-kasi)
Varsinkin uudessa liitossa on keskitys siinä,
teemmekö syntiä LÄHIMMÄISTÄ vastaan vai teemmekö
hyvää kansasihmisillemme. Lakiin katsominen pettää.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Tahtoo rakastaa
Ideneb - Veli Herrassa
adventisti. kirjoitti:
Ja noissa kohdissa puhutaan uskovista ihmisistä! Heidän keskuudessaan pääsee laittomuus valtaan ja seurauksena on synti!!Rakakudenvastaiset teot ovat syntiä.
Itsensä kanssa ei paljon syntiä voikaan tehdö,
mutta sitäkin enemmän muita vastaan.
Lain alla (!) ollaan sokeita näkemään synti.
Galatalaisk. 5.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset,
joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
että ne, jotka semmoista harjoittavat,
eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Herrassa - hirvas
AnttiVKantola kirjoitti:
Tietysti koska se om Sanassakin.
Uudestisyntyneen ytimessä asuu Pyhä Henki ja
synti joutuu väistymään lihaan. Sieltä sitä
voi nousta pinnalle, ulkokuoreen, mutta tekijä
ei enää ole uudestisyntynyt ihminen.
Kun synti ei asu ihmisen sisimmässä enää, niin
ihmisen sanotaan olevan "vapauden lain alla".
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä,
vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Jos sydämemme syyttää meitä, niin tiedämme, että
Jumala on suurempi kuin sydämemme.
1. Joh. 3:19
Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
1. Joh. 3:21
Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
Kun uudestisyntyneen tulee pitää itsensä synnille
kuolleena, niin siksi Raamattu kehottaa uskovaa
pitämään itsensä myös "irti laista", (Room 7.)
Room. 6:11
Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Room. 6:13
Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
Minäkään en tarvitse lakia, mutta rakkautta kyllä.raju esimerkki olisi sellainen väite, että Pyhä Henki tekee syntiä ja tarvitsee sitä varten Jumalan lakia.!!! Mitä te sellaisesta sanotte?
Mikäli te ymmärrätte tuon väitteen mahdottomuuden, niin ymmärrätte myös miksi Raamattu todistaa näin:
Pyhän Hengen saanut ihminen on uudestisyntynyt ylhäältä Jumalasta, ja hänen sisimmässään asuu Pyhä Henki. Ihminen on muuttunut lihallisesta ihmisestä hengelliseksi ihmiseksi, eikä kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. Siksipä laki on käynyt tarpeettomaksi. - synnitön?
hirvas kirjoitti:
raju esimerkki olisi sellainen väite, että Pyhä Henki tekee syntiä ja tarvitsee sitä varten Jumalan lakia.!!! Mitä te sellaisesta sanotte?
Mikäli te ymmärrätte tuon väitteen mahdottomuuden, niin ymmärrätte myös miksi Raamattu todistaa näin:
Pyhän Hengen saanut ihminen on uudestisyntynyt ylhäältä Jumalasta, ja hänen sisimmässään asuu Pyhä Henki. Ihminen on muuttunut lihallisesta ihmisestä hengelliseksi ihmiseksi, eikä kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. Siksipä laki on käynyt tarpeettomaksi.Etkö tarvitse Jeesusta enää?
- hirvas
synnitön? kirjoitti:
Etkö tarvitse Jeesusta enää?
sama Henki, joten Hän asuu myös Hengen mukana ihmisessä.
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:13
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Uudestisyntynyt on Jeesuksessa ja Jeesus hänessä. - alex-kasi
IDENEB kirjoitti:
Enhän muuten osaisi sinua oikaistakaan!
" Siksi me jotka tunnustamme omat rikkomuksemme Jumalan lakia vastaan saamme Jumalan lupauksen mukaan ANTEEKSI lain rikkomuksemme Jeesuksen kuolemassa. " (alex-kasi)
teemmekö syntiä LÄHIMMÄISTÄ vastaan vai teemmekö
hyvää kansasihmisillemme. Lakiin katsominen pettää.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Tahtoo rakastaa
IdenebKirjoitit että:
TEEMMEKÖ syntiä LÄHIMMÄISTÄ vastaan vai TEEMMEKÖ HYVÄÄ kansasihmisillemme. Lakiin katsominen pettää.
------------------
Tarkoitat siis että sinun pelastuksesi riippuu sinun TEKEMISISTÄSI :)..
Kyllä näitä versioita on monia :)..
Et taida oikein tietää mitä Jumalan lailla tarkoitetaan? Se tarkoittaa että joka kerta kun rikot Jumalan tahtoa vastaan teet teon joka vie sinut kauemmaksi Jumalasta ja iankaikkisen elämän mahdollisuudesta. Ei siinä kysytä mitä mieltä me olemme - et taida oikein tajuta.
Ajattelehan jos me alkaisimme uslkomaan toisiimme - mitä mieltä sinä olet ja mitä miltä minä olen - naurettavaa - Jumalan laki on JUMALAN LAKI. Suunnilleen kuin me alkaisimme keskustella putoaako omena alaspäin vai ei.
Voiko joku sanoa "Mitäs tykkäät - minä en oikein voi hyväksyä että se putoaa alaspäin" ???
Totuus on että se putoaan alaspäin.. yhtä varmasti toimii Jumalan laki myös ianaikkisessa elämässä. Aadam rikkoi Jumalan lain ja kuoli.. ei siksi että Jumala olisi tappanut hänet vaan tekonsa seurauksena ..
En suoraan sanoen välitä sinun ymmärtämättömistä "oikaisuistasi" :) Ne ovat minulle vain selittämistä - ei edes totuuden HAKEMISTA..
Jos joskus opit ymmärtämään mitä Jumalan lailla tarkoitetaan niin ehkä alat ymmärtämään asioita hieman syvällisemmin - ehkä? - höpö-höpö
alex-kasi kirjoitti:
Kirjoitit että:
TEEMMEKÖ syntiä LÄHIMMÄISTÄ vastaan vai TEEMMEKÖ HYVÄÄ kansasihmisillemme. Lakiin katsominen pettää.
------------------
Tarkoitat siis että sinun pelastuksesi riippuu sinun TEKEMISISTÄSI :)..
Kyllä näitä versioita on monia :)..
Et taida oikein tietää mitä Jumalan lailla tarkoitetaan? Se tarkoittaa että joka kerta kun rikot Jumalan tahtoa vastaan teet teon joka vie sinut kauemmaksi Jumalasta ja iankaikkisen elämän mahdollisuudesta. Ei siinä kysytä mitä mieltä me olemme - et taida oikein tajuta.
Ajattelehan jos me alkaisimme uslkomaan toisiimme - mitä mieltä sinä olet ja mitä miltä minä olen - naurettavaa - Jumalan laki on JUMALAN LAKI. Suunnilleen kuin me alkaisimme keskustella putoaako omena alaspäin vai ei.
Voiko joku sanoa "Mitäs tykkäät - minä en oikein voi hyväksyä että se putoaa alaspäin" ???
Totuus on että se putoaan alaspäin.. yhtä varmasti toimii Jumalan laki myös ianaikkisessa elämässä. Aadam rikkoi Jumalan lain ja kuoli.. ei siksi että Jumala olisi tappanut hänet vaan tekonsa seurauksena ..
En suoraan sanoen välitä sinun ymmärtämättömistä "oikaisuistasi" :) Ne ovat minulle vain selittämistä - ei edes totuuden HAKEMISTA..
Jos joskus opit ymmärtämään mitä Jumalan lailla tarkoitetaan niin ehkä alat ymmärtämään asioita hieman syvällisemmin - ehkä?Ei minun ainakaan tarvitse noudattaa mitään jumalan lakia, kun Suomessa on oma Suomen laki.
Eikös ole jo vanhanaikaista höpistä jostain olemattomasta jumalasta, johon ei enää kukaan tosissaan edes usko. - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
raju esimerkki olisi sellainen väite, että Pyhä Henki tekee syntiä ja tarvitsee sitä varten Jumalan lakia.!!! Mitä te sellaisesta sanotte?
Pyhän Hengen saanut ihminen on uudestisyntynyt ylhäältä Jumalasta, ja hänen sisimmässään asuu Pyhä Henki. Ihminen on muuttunut lihallisesta ihmisestä hengelliseksi ihmiseksi, eikä kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. Siksipä laki on käynyt tarpeettomaksi.vaan sinä. Sinä teet syntiä joka päivä - Sinun puolustuksesi on se vanha väärämielisen itsepuolustus "en minä tee syntiä vaan pahuus minussa" - minä olen syytön.
Hah hah - tämä keskustelumme tuo esiin uusia piirteitä kaiken aikaa.
Mitäs te sitten syntejänne kadutte jos ette niitä ole edes tehneetkään? :) Vai kadutko ? koko elämääsi? niinkuin Jeesus sanoi.. että meidän tulee tehdä jos haluamme iankaikkisen elämän.
Kyllä tuo teidän uskonne alkaa saada lähes koomisia piirteitä. Joka päivä uusia yllätyksiä, Jumalan lain poistaminen oli aika yllätys, muutamille teistä se kuitenkin nytkin oli aika tavalla omista teoista kiinni (vaikka ei lakia olekaan), ja nyt sitten se olikin "se liha-minä" joka tekee pahuutta eikä sitä tarvitse ottaa edes vakavasti..
Raamatun sanaa käännellään ja väännellään sinne tänne - kuka sinne - toinen tänne.. aika soppa siitä on tulossa.. kuitenkin pidetään kovaa meteliä palstan adventisteja vastaan :))
Toden sanoakseni - heillä (adventisteilla) on paljon enemmän sellaista johon ainakin minun on helppo yhtyä - Raamatullinen uskon perusta on heillä ihan oikea mielestäni, vaikka sitten olenkin muutamissa asioissa eri mieltä..
Omastapuolesta pidän kiinni Raamatusta - koko Raamatusta - Olen iloinen ja kiitollinen että Raamattu on avautunut minulle, ymmärrän sen sanoman alusta loppuun ja siitä olen kiitollinen Jumalalle. Ei tarvitse hössötellä ikuisesta piinasta, Jumalan lain olemattomuudesta tai siitä että mikä uskossa pelastaa, tai että mikä on tärkeintä Jumalan Tahdon toteutuminen maailmassa vai me ihmiset (se on Jumalan tahdon toteutuminen jos et satu tietäämään)..
Jumala pelastaa kuolemasta > elämään - ja Raamattu kertoo kuinka, ei se ole mikään taikatemppu vaan aivan asiaa ja jos asiaa hetken ajattelee niin se on myös ainoa mahdollinen tapa pelastua.. kuten Raamattu sanoo.
Teidän selityksenne ovat minulle vain ihmisten selityksiä ei muuta.
alex - kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
mutta minussa asuu Jumalan antan Pyhä Henki.
En minä tarvitse lakia.rikot lakia tahallaan. Syntisi on SUUREMPI sen johdosta. Esimerkiksi et pidä sapattia pyhänä. Silloin rikot kaikkia käskyjä. Raamatun mukaan se joka rikkoo yhtäkin käskyä ävanhurskaasta Jumalan laista on kadotustuomion alla. Sinä olet.
- hirvas
alex-kasi kirjoitti:
vaan sinä. Sinä teet syntiä joka päivä - Sinun puolustuksesi on se vanha väärämielisen itsepuolustus "en minä tee syntiä vaan pahuus minussa" - minä olen syytön.
Hah hah - tämä keskustelumme tuo esiin uusia piirteitä kaiken aikaa.
Mitäs te sitten syntejänne kadutte jos ette niitä ole edes tehneetkään? :) Vai kadutko ? koko elämääsi? niinkuin Jeesus sanoi.. että meidän tulee tehdä jos haluamme iankaikkisen elämän.
Kyllä tuo teidän uskonne alkaa saada lähes koomisia piirteitä. Joka päivä uusia yllätyksiä, Jumalan lain poistaminen oli aika yllätys, muutamille teistä se kuitenkin nytkin oli aika tavalla omista teoista kiinni (vaikka ei lakia olekaan), ja nyt sitten se olikin "se liha-minä" joka tekee pahuutta eikä sitä tarvitse ottaa edes vakavasti..
Raamatun sanaa käännellään ja väännellään sinne tänne - kuka sinne - toinen tänne.. aika soppa siitä on tulossa.. kuitenkin pidetään kovaa meteliä palstan adventisteja vastaan :))
Toden sanoakseni - heillä (adventisteilla) on paljon enemmän sellaista johon ainakin minun on helppo yhtyä - Raamatullinen uskon perusta on heillä ihan oikea mielestäni, vaikka sitten olenkin muutamissa asioissa eri mieltä..
Omastapuolesta pidän kiinni Raamatusta - koko Raamatusta - Olen iloinen ja kiitollinen että Raamattu on avautunut minulle, ymmärrän sen sanoman alusta loppuun ja siitä olen kiitollinen Jumalalle. Ei tarvitse hössötellä ikuisesta piinasta, Jumalan lain olemattomuudesta tai siitä että mikä uskossa pelastaa, tai että mikä on tärkeintä Jumalan Tahdon toteutuminen maailmassa vai me ihmiset (se on Jumalan tahdon toteutuminen jos et satu tietäämään)..
Jumala pelastaa kuolemasta > elämään - ja Raamattu kertoo kuinka, ei se ole mikään taikatemppu vaan aivan asiaa ja jos asiaa hetken ajattelee niin se on myös ainoa mahdollinen tapa pelastua.. kuten Raamattu sanoo.
Teidän selityksenne ovat minulle vain ihmisten selityksiä ei muuta.
alexlihallinen tekopyhä fariseus, joka on yksi niistä kyykäärmeiten sikiöistä. Jeesus kutsui tuollaisia sillä nimellä..
- hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
rikot lakia tahallaan. Syntisi on SUUREMPI sen johdosta. Esimerkiksi et pidä sapattia pyhänä. Silloin rikot kaikkia käskyjä. Raamatun mukaan se joka rikkoo yhtäkin käskyä ävanhurskaasta Jumalan laista on kadotustuomion alla. Sinä olet.
Ja Isän välinen asia, mutta se on mainiossa kunnossa. Se ei kuulu kolmelle eikä neljälle enkelillekään millään tavalla..
- kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
lihallinen tekopyhä fariseus, joka on yksi niistä kyykäärmeiten sikiöistä. Jeesus kutsui tuollaisia sillä nimellä..
ja olet saatanan opetuslapsi. Mene pois täältä sinä saatana!! Tee parannus ja kadu SUURTA syntiäsi, olet saastunut!!!
- kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
Ja Isän välinen asia, mutta se on mainiossa kunnossa. Se ei kuulu kolmelle eikä neljälle enkelillekään millään tavalla..
Palvelet saatanaa, se on facta!!
- alex-kasi
Veli Herrassa kirjoitti:
Rakakudenvastaiset teot ovat syntiä.
Itsensä kanssa ei paljon syntiä voikaan tehdö,
mutta sitäkin enemmän muita vastaan.
Lain alla (!) ollaan sokeita näkemään synti.
Galatalaisk. 5.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset,
joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
että ne, jotka semmoista harjoittavat,
eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Herrassaettä mistä olet sinäkin saanut tuon päähänpinttymän että laki ja usko olivat kaksi eri asiaa?
Sanot "Lain alla ollaan sokeita näkemään synti".
Kuka on "lain alla" - se on aika heikko puolustus sille että Jumalan lakia ollaan poistamassa - todella heikko - koska se on valhetta. On valhetta väittää että ne joille Jumalan laki on todellisuutta olivat lain alla. Mistä sellainen luulo tulee?
Mutta että aletaan poistamaan Jumalan ikuista lakia vain koska ei sitä pysty kukaan pitämään?? Voiko olla sokeampaa uskoa? Minä en pysty jumalan lakia pitämään elämässnbi - siipä sitä ei enää ole?
Joku sanoi jopa että pitäisikö Jumala oman lakinsa - ja sanoi päälle että sellainen olisi naurettavaa ??? Jumalan laki on Jumalan täydellisten ominaisuuksien kuva Jumalan Laki kertoo Jumalan ominaisuuksista ja samalla iankaikkisesta elämästä.
Ei se että Jumala armahtaa katuvan lakinsa rikkojan tarkoita että Hän POISTAISI LAKINSA joka kertoo Hänen ominaisuuksistansa.
Kaikki synti on Jumalan lain rikkomista - ei vain haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset vaan kaikki mikä on elämää vastaan tuhoaa sitä .. - hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
ja olet saatanan opetuslapsi. Mene pois täältä sinä saatana!! Tee parannus ja kadu SUURTA syntiäsi, olet saastunut!!!
kirjanoppineita ja lakihenkisiä fariseuksia näin:
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. - hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
Palvelet saatanaa, se on facta!!
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - alex-kasi
höpö-höpö kirjoitti:
Ei minun ainakaan tarvitse noudattaa mitään jumalan lakia, kun Suomessa on oma Suomen laki.
Eikös ole jo vanhanaikaista höpistä jostain olemattomasta jumalasta, johon ei enää kukaan tosissaan edes usko.Rakkaus ja oikeudenmukaisuus ovat mahdollisia ja vapaaehtoisuudessa .. ja eihän ketään voi pakottaa vapaaehtoisuuteen .. niinhän se on, siksi se juuri onkin vapaaehtoista..
- hirvas
alex-kasi kirjoitti:
että mistä olet sinäkin saanut tuon päähänpinttymän että laki ja usko olivat kaksi eri asiaa?
Sanot "Lain alla ollaan sokeita näkemään synti".
Kuka on "lain alla" - se on aika heikko puolustus sille että Jumalan lakia ollaan poistamassa - todella heikko - koska se on valhetta. On valhetta väittää että ne joille Jumalan laki on todellisuutta olivat lain alla. Mistä sellainen luulo tulee?
Mutta että aletaan poistamaan Jumalan ikuista lakia vain koska ei sitä pysty kukaan pitämään?? Voiko olla sokeampaa uskoa? Minä en pysty jumalan lakia pitämään elämässnbi - siipä sitä ei enää ole?
Joku sanoi jopa että pitäisikö Jumala oman lakinsa - ja sanoi päälle että sellainen olisi naurettavaa ??? Jumalan laki on Jumalan täydellisten ominaisuuksien kuva Jumalan Laki kertoo Jumalan ominaisuuksista ja samalla iankaikkisesta elämästä.
Ei se että Jumala armahtaa katuvan lakinsa rikkojan tarkoita että Hän POISTAISI LAKINSA joka kertoo Hänen ominaisuuksistansa.
Kaikki synti on Jumalan lain rikkomista - ei vain haureus, saastaisuus, irstaus,
epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset vaan kaikki mikä on elämää vastaan tuhoaa sitä ..puhuessaan lakihenkisille kirjanoppineill ja fariseuksille näin:
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
kirjanoppineita ja lakihenkisiä fariseuksia näin:
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.Jeesuksen Henkeä. Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.
Hirvaksen opetusta sopii vaikka kouluun:
SAA TAPPAA, SAA VARASTAA jne. Hirvas vastaa kaikesta seurauksista!!! - kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät.
Joka opettaa että laki on kumottu tai muutettu joutuu vastuuseen. Muista tämä! Tulijärvi polttelee sinua jo!!! - hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
Jeesuksen Henkeä. Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.
Hirvaksen opetusta sopii vaikka kouluun:
SAA TAPPAA, SAA VARASTAA jne. Hirvas vastaa kaikesta seurauksista!!!juuri tuollaisista näin:
Jaak. 4:12
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? - kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
puhuessaan lakihenkisille kirjanoppineill ja fariseuksille näin:
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?helvettiin menevät VAIN lain rikkojat, lain poistajat, lain muuttajat.
Lain noudattajat vanhurskautetaan. Keljuttaako kun jäät ikuisen elämän ulkopuolelle - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
lihallinen tekopyhä fariseus, joka on yksi niistä kyykäärmeiten sikiöistä. Jeesus kutsui tuollaisia sillä nimellä..
Noinko henkesi sinua ohjaa? Vai menikö syntisen minäsi päreet? kun et saanut rauhassa puhua Jumalan lakia vastaan adventismi palstalla..
- kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
juuri tuollaisista näin:
Jaak. 4:12
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?ilman lakia. Sinä olet poistamassa Jumalan lakia. Olet tosin siihen kovin hepponen.
- hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
helvettiin menevät VAIN lain rikkojat, lain poistajat, lain muuttajat.
Lain noudattajat vanhurskautetaan. Keljuttaako kun jäät ikuisen elämän ulkopuolelleitse Jumala kyselemättä keneltäkään fariseukselta yhtään mitään.
- kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
itse Jumala kyselemättä keneltäkään fariseukselta yhtään mitään.
sinä jäät ulos. Laittomuuden opettaja! Olet Jeesuksen vihollinen uhmakkaasti vieläpä!!
- hirvas
alex-kasi kirjoitti:
Noinko henkesi sinua ohjaa? Vai menikö syntisen minäsi päreet? kun et saanut rauhassa puhua Jumalan lakia vastaan adventismi palstalla..
käskee tukkia suut tuollaisilta vääristelijöiltä!
Tiit.1:10-16
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia. - hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
ilman lakia. Sinä olet poistamassa Jumalan lakia. Olet tosin siihen kovin hepponen.
sinut kyselemättä laista yhtään sanaa.
- hirvas
kolme-enkeliä kirjoitti:
sinä jäät ulos. Laittomuuden opettaja! Olet Jeesuksen vihollinen uhmakkaasti vieläpä!!
siitä ei päätä joku sekopää vaan minun rakas Jumalani.
- alex-kasi
hirvas kirjoitti:
puhuessaan lakihenkisille kirjanoppineill ja fariseuksille näin:
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?Ne kyykäärmeiden sikiöt olivat niitä jotka kielsivät Jeesuksen ja luottivat omiin tekoihinsa - ei täällä ole sellaisia uskovia vaan jokainen hakee iankaikkista elämää Pojan kautta. Olet lukenut minukin kirjoituksia niin mom´net kerrat että voi vain ihmetellä että kehtaat oksentaa sappeasi minun niskaani koska väität täysin päinvastoin mitä olen kertonut. Mutta omahan on asiasi - itsehän vastaat tekosi - vaikka et sitä uskokaan nyt.
Jospa tajuaisit SEN, niin ehkä se umpisolmu päässäsi aukeaisi. Ei se että ei POISTA Jumalan lakia tee kenestäkään lakihenkistä.
Lakihenkisyys tarkoittaa, että luottaa omiin tekoihinsa (laillisuuteensa) EIKÄ JUMALAN ARMOON. En ole tavannut yhtään uskovaista a-palstalla joka ei hakisi iankaikkista elämää Jeesuksen uhriin nojaten..
Ei täällä ole sellaisia uskovaisia ihmisiä jotka eivät niin tekisi.. joten voit lopettaa tuon toistamisen että joku olisi lakihenkinen - sillä se on vain valhetta.
Ei kukaan sano että pääsisi Jumalan valtakuntaan pitämällä käskyt, mutta ihminen voi sulkea sen oven jonka Jeesus on avannut - se sinunkin tulisi tajuta.
Olet aika eksynyt - mies parka.. ja nyt sitten haet jotain puolustusta - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Jumalan Pojalla on valta avata ja sulkea - mutta ei sekään poista Jumalan lakia, joka myös on Jeesuksen laki - koska Poika tekee kaikessa Isän tahdon.
Jumalan laki kuvaa Jumalan omaa olemusta - se mikä tulee suusta ulos lähtee sydämmen kyllyydestä.
Myös Jumalan suusta lähtevä Sana lähtee Jumalan sydämen kyllyydestä. "Ei ihminen elä vain leivästä ... vaan jokaisesta SANASTA joka Jumalan suusta lähtee" .. sanoi Jeesus..
Emmehän me VOISI MITENKÄÄN väittää esimerkiksi että Jumalan Poika EI TÄYTTÄNYT Jumalan lakia !!! - VAI MITÄ?
Että Jeesus olisi poistanut sen Jumalan lain joka on Jumalan olemuksen ja siksi myös iankaikkisen elämän todellisuus - ja joka on aina ollut olemassa ja joka tulee ilmi esimerkiksi Jumalan antamissa käskyissä.
Täysin mahdoton ajatus.. - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
vai uskot että Jumala tuomitsee ihan ilman Jumalan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta (ilman sitä oikeudenmukaisuutta mikä Hänessä On (siis ilman Jumalan lakia) :) .. Näinköhän -
Tekisitkö sinä siten tuomitsisit ilman lakia ja oikeudenmukaisuutta? -- nyt et voi mutta jos voisit? - annu42
hirvas kirjoitti:
sen olen todennut. Alex sentään ymmärtää oikein ja opettaa Sanan mukaan,. Sana on jalkaimme lamppu ja valkeus meidän tiellämme. Jos näin on, emme pimeydessä vaella.
Joka opettaa väärin, on pimeyden teillä.
Lisäksi, mikä olet syyttämään ketään täällä tekopyhäksi yms. Sinä et sentään ole Jeesus, jolle tuomiovalta annetaan. - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
käskee tukkia suut tuollaisilta vääristelijöiltä!
Tiit.1:10-16
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa .. tukkimassa suut niiltä jotka eivät suostu poistamaan Jumalan lakia...
Etkä edes tajua kuinka itsekeskeiseltä tuokin puheesi jo vaikuttaa..
Olet Jumalan lain poistaja - minä en ole - en ole enkä koskaan tule olemaankaan. Jumalan lakia ei nimittäin voi millään tavalla poistaa, ilman että poistaa sen Antajan, joten kaikki sellainen puhe on ymmärtämätöntä höpötystä.
Paavali sanoi että "laki on hyvä" - Hirvas sanoi "laki on poistettu" ----- hmmm .. Paavali on oikeassa ja Hirvas on väärässä.
Paavali on pakanain apostoli ja kirjoittanut suuren osan Uutta testamenttia - Hirvas tukkii suita internetissä.. :)
Sorry Hirvas, olet väärässä.
alex - kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
olet todellakin seko!
- kolme-enkeliä
hirvas kirjoitti:
oman tahtosi mukaan
- siksi laki
Pyhä Henki ei tee syntiä, oikein sanoit, mutta kun hirvas tekee ja minä teen, niin siksi me tarvitsemme lakia.
Sen tähden Jeesus sanoi, että laista ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan piirto, eikä niin sen kumoamista ole lupa opettaakaan.
Myös, laki on niin kauan kuin taivas ja maa on.
Eli laki tarvitaan osoittamaan synti ja hirvas ei ole elänyt ilman syntiä, ja jos niin sanoo, että elää, niin silloin sanon, että nyt teit, eli valehtelit.
Ja jos hirvas vielä väittää, että on niin täytetty Pyhällä Hengellä, ettei enää tee syntiä, niin taas sanon, että valehtelet.
Eli näin tulen osoittamaan, että parannukseen on lain vaatimukset kirjoitettu sydämeen, että pelastus tulisi tärkeäksi sekä Jeesuksen sovitustyö.
- on tullut
Emmekö enää rakastakaan profeettaamme?
Danielia.
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]- hirvas
että on vain pelastus ja kadotus, muuta ei Jeesus opettanut.
- alex-kasi
ikuisen piinan oppi on vain harhaoppia. Tosiasissa ei Raamatussa missään ole edes sanaa helvetti (jos katsotaan alkutekstejä) helvetti on muualta tullut uskomus.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040761519#22000000040761519 - annu42
Siinä puhutaan ikuisesta KAUHUSTA... Kauhu onkin ikuinen, kun huomaa, että on jäänyt Jumalan valtakunnasta pois. Tosin asianomainen kauhistuja ei siitä tulijärven jälkeen enää tiedä mitään. Hänen muistonsakin on unohdettu. Hän on tullut maan lannaksi, ikuisesti poissa synnin ja saatanan kanssa.
Meidän helvettimme ei ole ikuinen kestoltaan vaan vaikutukseltaan. Siinä on vissi ero, joka on itse Jumalan määrittelemä. Hän haluaa luoda uutta meille Jumalan lapsille. Synti ei enää pääse toista kertaa tuhoamaan, tappamaan ja varastamaan uuden maan onnea, jossa Jumalan maja on ihmisten keskellä.
Puhutaan täällä mieluimmin taivaan kansalaisista ja uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu.
- Bushmanni
Se johtuu siitä, että laki ymmärretään väärin.
Suositan sinullekin Lutherin lukemista.
Lailla on yksi tehtävä: herättää synnintunto ihmisessä. Ei muuta.
Luther opetti näin:
1. olemme syntisiä
2. Jumala on tehnyt jotain: koko maailma on sovitettu. Se oli Jumalan ratkaisu.
3. Ihminen ei vastaanota Kristusta millään tavalla, ellei Jumala anna sitä ihmiselle. Ilman uskoa ei voida ottaa vastaan Kristusta. Kukaan ei kaipaa Kristusta, ellei Pyhä Henki vaikuta ensin ihmisessä synnintuntoa lain saarnan kautta. Jumala vaikuttaa uskon ihmisessä evankeliumin sanan kautta lupaamalla synnit anteeksi sanassa, kasteessa ja ehtoollisessa sekä vakuuttamalla ihmisen olevan jo sovitettu.
Ihminen ei usko käskemällä (tai lailla pakottamalla), usko on Jumalan lahja.
4. Syntien tunnustus ei missään tapauksessa eikä millään tavalla saa aikaan uudestisyntymistä eli syntien anteeksisaamista.
Samoin lain noudattaminen tai noudattamatta jättäminen ei saa aikaan pelastusta tai kadotusta.
Sen jälkeen, kun usko on syntynyt ja ihminen on uskon kautta vanhurskautettu, ihminen antaa tunnustuksen. Tunnustus on uskon hedelmää. Mykätkin voivat uskoa, vaikkeivät kykene lausumaan sitä suullansa. Usko ei synny käskemällä, uskottelemalla eikä tunnustamalla, usko on Jumalan teko.
Lain kiteytys: Tee temppu, niin saat euron. Evankeliumin kiteytys: Saat euron ilman temppua.
Adventistit opettavat pelastuksen pohjalla olevan lain teot ja ihmisen ansio: ihminen tekee ensin temppuja, jonka jälkeen saa "armon".
Todellisessa elämässä adventisti ei saa armoa koskaan vaan jää kiinni jatkuvaan suorittamiseen, sillä adventismissa uudestisyntyminen käsitetään uskon (ihmisen teon) palkinnoksi ja seuraukseksi eli uudestisyntyminen Pyhän Hengen lahjoineen erotetaan uskosta.
Näin usko itsessään ei riitä osoittamaan ihmisen pelastuneen, vaan pelastusvarmuutta haetaan uskon seurauksena saadun Pyhän Hengen aiheuttamista erilaisista kokemuksista. Näin usko jää häilyvien tunteiden varaan, ja ihmisille tulee tarve saada Jumalalta merkki siitä, että he ovat pelastuneet. Se merkki on vaikkapa jonkin käskyn noudattaminen.
Väistämättä usko kohdistuu omaan uskoon Kristuksen sijasta, josta seuraa epätoivoa. Epäillään sitä, ollaanko tehty tarpeeksi hyvä ja riittävä uskonratkaisu.
Raamatullisesti se on uudestisyntynyt, joka uskoo Kristukseen. Muuta ei tarvita.
Tätä Luther opetti. Ja sen suurin osa on unohtanut.
Kristitty uskoo: Jumala on lunastanut minut, antanut uskon, vanhurskauttanut, pyhittää minut, vie taivaaseen ja tekee kaiken tämän yksin armosta Kristuksen tähden.
Harhaoppiset uskovat: minä uskon, ratkaisen ja teen asioita, jolloin Jumala uudestisynnyttää ja siunaa minut.
Harhaoppiset ovat sokeita eivätkä huomaa, mitä Raamattu opettaa tai mitä edes itse uskovat.
Ja kun eivät Raamatusta ymmärrä mitään, he selittävät tarpeen vaatiessa asiat omasta päästään ja ainoastaan katsovat asioiden ulkoista muotoa, kasteen ulkoista suoritustapaa, sapatin viettoa jne. Koko ajan vain ulkonaista teatteria. He vasta ovat fariseuksia. Täysin ulkokultaista ja sielullista pelleilyä.
Oikein Raamattu sanoo lopun ajoista, että väkevä eksytys tulee ja eksyttää jopa valitut, jos mahdollista. Reformoitu oppi rajat ylittävän karismaattisen liikkeen kantamana on tämä kaikkein pahin eksytys, ja se käsittää helluntaiherätyksen, baptistit, metodistit, adventistit yms. kaiken maailman hurulat.- alex-kasi
Niin - sanohan miksi Jumalan laki herättää synnin tunnon ihmisessä? Eikö siksi että laki on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen.
(mutta se että laki ymmärretään väärin monta kertaa on varmaan totta).
Mitä Jumalan laki sitten oikeastaan on? jos se ymmärretään oikein.
Minulle laki kertoo Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta, siis Jumalan ominaisuuksista, (kuinka muuten voisi ollakaan - koska laki on lähtöisin Jumalasta).
Siksi laki kertoo myös iankaikkisesta elämästä - siitä millainen se on (Jumala on Raamatun mukaan ainoa elämä jolla on kuolemattomuus) siis Jumalan laki kertoo oikeastaan siitä ainoasta iankaikkisesta elämästä mikä on olemassa.
Sellainen kuin Jumala On - sellainen on iankaikkinen elämä.
Mitenkään muuten ei voi asiaa ymmärtää. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Niin - sanohan miksi Jumalan laki herättää synnin tunnon ihmisessä? Eikö siksi että laki on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen.
(mutta se että laki ymmärretään väärin monta kertaa on varmaan totta).
Mitä Jumalan laki sitten oikeastaan on? jos se ymmärretään oikein.
Minulle laki kertoo Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta, siis Jumalan ominaisuuksista, (kuinka muuten voisi ollakaan - koska laki on lähtöisin Jumalasta).
Siksi laki kertoo myös iankaikkisesta elämästä - siitä millainen se on (Jumala on Raamatun mukaan ainoa elämä jolla on kuolemattomuus) siis Jumalan laki kertoo oikeastaan siitä ainoasta iankaikkisesta elämästä mikä on olemassa.
Sellainen kuin Jumala On - sellainen on iankaikkinen elämä.
Mitenkään muuten ei voi asiaa ymmärtää.>Eikö siksi että laki on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen. >>
Laki on vai ohje. Se itsessään ei pelasta tai kadota. Jos joku haluaa tappaa toisen, niin laki ei estä sitä.
Jos ihminen noudattaa Jumalan lakia, niin silloin hän yrittää omilla ansioillaan Jumalan luokse ja unohtaa Jumalan lahjan: Jeesus Golgatalla.
Ketään ei voi pakottaa rakastamaan. Menitkö sinä vaimosi kanssa naimisiin rakkaudesta, vai jonkin lain käskyn takia?
Miksi menit rakkaudesta? Se tulee sydämestä.
Samoin on Jumalan kanssa. Jumala antaa armon ja sinä saat sen ilmaiseksi.
Laki ei tuo sinulle armoa. Se saa sinut vain vihaamaan Jumalaa, koska et koskaan pysty lain avulla pääsemään lähemmäs Jumalaa, vaan aina vain kauemmas. Mitä enemmän yrität, sitä syntisemmäksi huomaat itsesi. Siksi sinun täytyy lopettaa taistelu Jumalaa vastaan.
-Luet lakia,
-huomaat syntisyytesi,
-saat Jumalalta ilmaiseksi armon,
-synnyt uudelleen Jeesuksessa Kristuksessa.
Siinä on koko paketti. Mene kirjastoon, lainaa Lutheria ja huomaat että en valehtele.
Emme kadu käskemällä omin voimin vaan Pyhä Henki vaikuttaa synnintunnon lain saarnan kautta. Pyhän Hengen tehtävänä on kirkastaa Kristus, koska me emme muuten ymmärrä evankeliumista mitään. Mihin tähän mahtuu enää ihmisen teot ja kyvyt, oma ratkaisu ynnä muu sonta?
Laki ja evankeliumi ilmaistaan Uudessa testamentissa suorin sanoin (Ef. 2:8–9, Gal. 3:10). Laki ja evankeliumi tulevat esille myös muulla tavoin. Jeesus sanoi fariseuksille, että jos he olisivat sokeita, heillä ei olisi syntiä, mutta kun he sanovat, että he näkevät, heidän syntinsä pysyy. Jeesus siis sanoi, että niin kauan kuin ihminen kuvittelee voivansa tehdä itse jotain pelastuksensa eteen, hänen syntinsä pysyvät, mutta kun ihminen suostuu syntiseksi, kadotetuksi ja kurjaksi, saadaan armo uskon kautta Jeesukseen. Ne, jotka pitivät Jeesusta Kristuksena ja pyysivät syntejään anteeksi, saivat kuulla synninpäästön sanat. Rikas nuorukainen taas piti Jeesusta ainoastaan rabbina eli opettajana eikä kaivannut synninpäästöä eli ei ollut synnintunnossa. Niinpä nuorukainen kysyikin Jeesukselta neuvoja sen suhteen, mitä hän voisi tehdä pelastuksena eteen eli siis ansaitaksensa pelastuksen. Jumalan lain moukari ei siis ollut vielä murskannut tuon nuorukaisen suuria luuloja itsestään. Niinpä Jeesus ei antanut synninpäästöä vaan murskasi nuorukaisen suuret kuvitelmat Jumalan lailla vaatien häneltä sellaista tekoa, joka sai nuorukaisen lähtemään pois murheellisena. Tällainen lain aiheuttama murhe voi koitua pelastukseksi, jos se saa ihmisen synnintuntoon ja sitä kautta kaipaamaan armoa Kristuksessa. Sellainen ihminen, joka ei koe olevansa syntinen, ei tunne tarvetta armolle, eikä Kristus kelpaa hänelle.
Totuus laista ja evankeliumista tulee ilmi monin tavoin Vanhassa testamentissakin. Lain symboliksi tullut Mooses sai vain katsoa luvattua maata, mutta ei päässyt sinne, mikä kertoo, ettei lain teoilla päästä luvattuun maahan eli Taivaaseen. Israelilaiset saivat Siinailla lain, mutta rikkoivat jatkuvasti sitä vastaan vihastuttaen Jumalan. Israelilaiset eivät päässeet selvästi luvattuun maahan lain täyttämisen takia vaan Jumalan armolupausten tähden. Tästäkin siis näemme, ettei Taivaaseen mennä ihmisten teoilla eli Jumalan käskyjen täyttämisellä vaan ainoastaan armosta. Kun Jumala sanoi Moosekselle vapauttavansa israelilaiset Egyptistä, Mooses ajatteli auttaa Jumalaa ja sitä yrittäessään syyllistyi murhaan. Näin näemme, että kun ihminen yrittää pelastaa itsensä Egyptistä eli maailmasta, hän syyllistyy kuolemansyntiin. Tämäkin on siis jälleen kuva siitä, kuinka ihmisen teot eivät voi pelastaa.
- nimierkki.
Luetaan Raamatusta...
joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Luemme edelleen Raamattua...
Silloin Jesus puhui kansalle ja hänen opetuslapsillensa,...
Te hullut ja sokiat! sillä kumpi on suurempi: kulta, eli templi, joka kullan pyhittää?...- alex-kasi
Jeesus sanoi heille, vain kuinka typerää on heittää pois iankaikkinen elämä, vaikka se on siinä nenän edessä.
Jos sinä (tai minä) sanomme että joku on hullu - se puhuu enemmänkin meidän omasta suppeasta näkemyksestäsi kuin Jumalan oikeudenmukaisuudesta.
Synnin seuraus on kuolema - siitä kai olemme yhtä mieltä? Ei siksi että Jumala tappaisi jokaisen syntisen vaan koska se on synnin luonnollinen seuraus sillä synti on teko joka tuhoaa elämää - siitä on kysymys, MEIDÄN teoistamme jotka tuhoavat MEIDÄN elämäme.
Hyvää yötä
alex
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse574408Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky953675Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1023292Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801108- 81783
- 44781
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.103780Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754