minäkin joiltakin osin adventismia, niin käskyt ovat kyllä vielä tänäänkin voimissaan.
Ei niitä kumottu uuden liiton alettua.
Hirvakselle.
42
536
Vastaukset
- ML213
Ymmärrän samoin, miten esim. käskyt on edelleen voimassa tai paremminkin usko Jeesukseen kulminoituu Jumalan tahdon toteuttamiseen, joka on uudestisyntyneelle ihmiselle luontaista kasvamista, kokska häntä ohjaa ja opettaa Pyhä Henki.
Mutta, ihmettelen taas, miten jonkun Raamatun ilmoituksen ympärille ihminen on kyhännyt opin ja sivullisena näyttää siltä, että usko Jeesukseen on tämöän yhden kohdan palvomista.
Esim. koko puolueen oppi on rakentunut/korostunut yhden asian uskoksi.
- Adventisteilla sapatti eli koko foorumi ja opetus on tämöän asian ympärillä.
- Kielillä puhuminen taas on merkki "Hengellä täyttymisestä" ja uskova on vajaa,- joka toisaalta on totta, jos ei ole Hengellä täyttynyt, mutta se kielilläpuhumis oppi vie pohjan koko asialta.
- Kaste. Koko Luterilaisuus kulminoituu vauvakasteen ympärille ja siitä riittääkin ihmettelemistä hartaus ohjelmisssa.
- Niin, ja mitä muita vielä lieneekään, joita en tunne lähemmin. - hirvas
oma lahko, jolla on oma oppi. Jotka ovat adventisteja, uskovat sen ihmisoppeja ja sillä siisti. Se on aivan täysin turhanpäiväinen eksytysjärjestö muiden vastaavien joukossa.
Siitä ei tarvitse kinastella tippaakaan, se asia on niin.- e.k-i
Tässä laki-asiassa,on myös väärin-ymmärrystä. Uskon,että hirvas tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että Jeesus on täyttänyt lain meidän edestämme,kun ihminen ei siihen pysty.
- oma katekismus....
1KÄSKY.Minä olen oma jumalani,en tarvitse muita jumalia.
2käsky.minä teetän kuvia,varsinkin itsestäni
kun olen niin itserakas.
3käsky:vietän aikaa niiden ääressä,ja ihailen itseäni.
4käsky.olen vaari ja siksi olen
päättänyt valita itse lepopäiväni,
sunnuntaiksi,koska muutkin vaarit tekevät niin.
ja koska lepoa ei tarvitse muut kuin juutalaiset.
5:käsky.älä kunnioita isääsi ja äitiäsi
koska se käsky kuuluu vain juutalaisille.
6:käsky,tapa kaikki jotka ei sinua miellytä ,sekä sanoin että töin.
koska älä muoto kuuluu vain juutalisille.
7:käsky.Huoraa vapaasti,sillä parempi on naida kun olla puutteessa.
8:käsky.Varasta niinpaljon kun uskallat,älä muoto kuuluu vain juutalaisille.
9:käsky.Hauku niinkuin rakki lähimäisiäsi,
ja keksi heistä valheita,niinkuin tähänkin asti.
10:käsky.Naapurin,tai tuttavasi muijaa voit katsella,"sillä silmällä,eikä haittaa jos himo nousee.
kun pääset ensin emäntään käsiksi,niin
samalla pääset lirttailemaan myös palvelijoiden kanssa.Hyvässä lykyssä saat siinä sivussa aasit ja hevoset ja jopa huoneen taikka talon.
näitä kun noudat niin tiedät että olet oikeassa.
koska Jumalan kymmenen käskyä on vain Juutalisille,eikä niitä neuvoja kannata Suomalaisten todesta ottaa. - ML213
oma katekismus.... kirjoitti:
kun olen niin itserakas.
10:käsky.Naapurin,tai tuttavasi muijaa voit katsella,"sillä silmällä,eikä haittaa jos himo nousee.
samalla pääset lirttailemaan myös palvelijoiden kanssa.Hyvässä lykyssä saat siinä sivussa aasit ja hevoset ja jopa huoneen taikka talon.
koska Jumalan kymmenen käskyä on vain Juutalisille,eikä niitä neuvoja kannata Suomalaisten todesta ottaa.Uskon edelleen, mitentässä on väärin ymmärtämistä puolin ja toisin.
Olen vakuuttunut, ettei Hirvas allekirjoita tuomasi "Katekismustasi". - e.k-i
oma katekismus.... kirjoitti:
kun olen niin itserakas.
koska Jumalan kymmenen käskyä on vain Juutalisille,eikä niitä neuvoja kannata Suomalaisten todesta ottaa.Hakoteille hirvaksen syyttelemisessä,kun hirvas on puhunut aivan oikein,että lakia ei ole pantu vanhurskaalle. Niin onko hirvas kertaakaan sanonut,että saa tehdä syntiä? En minä ainakaan ole nähnyt.
- mielestäni on
e.k-i kirjoitti:
Hakoteille hirvaksen syyttelemisessä,kun hirvas on puhunut aivan oikein,että lakia ei ole pantu vanhurskaalle. Niin onko hirvas kertaakaan sanonut,että saa tehdä syntiä? En minä ainakaan ole nähnyt.
syntiä,esim tappaminen,varastaminen huoraaminen ym
Näitäkin Jumalan kymmenessä käskyssä kielletään tekemästä,en minä tunne ainakaan olevani mikään lain orja,vaikka näistä kieltäydynkin!Hirvas väittää koko ajan että olisimme jotain lain orjia,koska haluamme totella Jumalan kymmentä käskyä.Miksi näitä vieläkin Suomen kouluissa opetetaan kaikille jotka eivät kieltäydy uskonnon opetuksesta.Raamatussa on sanottu että Jumala antoi nämä kymmen käskyä kaikelle kansalle.Muut lait esim seremoonialaki annettin vain Moosekselle,se päättyi siihen kun Jeesus kuoli ristillä,koska se oli vertauskuvallista vain tulevasta,mikä päättyi Jeesuksen kuollessa syntiemmme sovittajana. - alex-kasi
e.k-i kirjoitti:
Tässä laki-asiassa,on myös väärin-ymmärrystä. Uskon,että hirvas tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että Jeesus on täyttänyt lain meidän edestämme,kun ihminen ei siihen pysty.
Hirvaksellekin selittää että Jeesus täytti lain meidän edestämme - ei hän sitä poistanut..
En tiedä mikä umpisolmu on hirvaksen päähän mennyt tässä asiassa - vaikka kuinka kertoo miten asian täytyy olla niin ei mene perille..
Vaikuttaa muuten että täällä palstalla on muitakin jotka eivät ymmärrä asiaa.
Ehkä se johtuu osaksi adventismin vihastakin - täällä puhutaan niin paljon täyttä "potaskaa" adventisteista ja kaipa muutamat uskovat mitä vain.. kun ei itsellä ole vahvaa uskoa - siinä tapauksesssa voi vain todeta että ne jotka päivittäin ovat adventistien kimpussa ovat saaneet paljon pahaa aikaan kirjoituksillaan, jos se johtaa esimerkiksi haluun poistaa Jumalan laki ...
alex - annu42
e.k-i kirjoitti:
Hakoteille hirvaksen syyttelemisessä,kun hirvas on puhunut aivan oikein,että lakia ei ole pantu vanhurskaalle. Niin onko hirvas kertaakaan sanonut,että saa tehdä syntiä? En minä ainakaan ole nähnyt.
Vanhurskas elää uskosta Kristukseen ja hänen lakiinsa ja saa elää. Häntä muistuttaa Pyhä Henki sydämessä joka hetki, että laki on hänen ohjenuoransa jonka varassa hän tietää kulkea Jeesuksen askelissa.
Jumalatomalle laki on herättäjä, syyttäjä, alistaja, joka kertoo, missä tämä on mennyt pois Jumalan polulta. Jos se herättää hänet, ja hän valitsee lähteä Jeesusta seuraamaan, hän pelastuu ja lähtee vanhurskasten mukaan. Nyt hänkin on pois lain alta ja elää uskossa Vapahtajaansa.
Laki voi murskata jumalattoman,koska tällä ei ole puolustajaa, mutta ei vanhurskautettua Jumalan lasta, koska tällä on puolustaja Jeesus Kristus.
Mistä tulee synnin tunto, ellei Jumalan lain kautta? Mistä jumalaton aivan yhtä hyvin kuin vanhurskaskin saa tieon, että on tehnyt väärin? Se on laki, joka syyttää aivan yhtä hyvin molempia. Sinä tiedät sen, jos olet rehellinen, tai muuten olet jo niin pyhä, että voit nostaa rintasi ja sanoa: "Minä kiitän sinua, etten ole niinkuin nuo muut."
Kumman rukouksen Jeesus hyväksyi? Kumpi meni kotiinsa vanhurskaampana? Vastaa. - benedi
kenenkä tykö me menisimme adventtiseurakunnasta, kun päättäisimme uskoa sinun juttujasi?
Kerro, mihin seurakuntaan meidän täytyisi liittyä, että me päätyisimme seuraamaan Jeesusta ,minne ikinä hän menee"?
Naurattaa tosin etukääteen ,se kun vastaat.
Mutta jos vastaat että menkää Jeesuksen tykö, niin Hän ei heitä ketään ulos?
Kerrohan siis kenellä seurakunnalla on iankaikisen elämän sanat, että me sinne menisimme--? - benedi
e.k-i kirjoitti:
ja kun ihminen rikkoo Jumalan lakia, niin hirvasajatellut aivan oikein että jos Jeesus asuu hänessä, niin Jeesus ei lakia riko, ja silloin hänkin pysyy laissa Jeesuksen avulla!!
Näin hirvas ajattelee, ja eikä väärimn ajattele!
Hän pitää sapatin niinä viikkoina, jolloin hän tietää että Jeesus on Pyhän Hengensä kautta hänessä, ...ja niinä viikkoina joina on omassa mielessään varma, ettei tänä päivänä Pyhä Henki ole " kotona" , niin hän jättää sapatin pitämättä,
ja noudattaa niinä viikkoina paavin päivää, sunnuntaita!! - Seraja-m55
Adventismi on Jumalan nostattama lopunajan protestanttinen seurakunta, jonka pääsanoma on Kristuksen Golgatan ristin evankeliumi.
Uskomme pelastukseen perustuu yksin Jeesuksen lunastustyön ansioihin.
Pääasiassa olemme siis aivan samassa rintamassa muidenkin protestanttisten kirkkojen kanssa, mutta tuon pääasian lisäksi tehtäväksemme on laskettu niiden vaarallisten harhaoppien paljastaminen, joita kristikuntaan on keskiajan valtakirkon toimesta soluttautunut.
Tällaisia harhaoppeja ovat:
1. Laittomuuden opetus tai ainakin käskyjen muuttaminen.
2. Spiritistinen oppi ihmissielun luontaisesta kuolemattomuudesta, joka alkuaan pohjautuu Saatanan sanaan 1. Moos. 3:4 "Ette suinkaan kuole." Tämän opin kannattajat ovat helppoa saalista pääpettäjälle, joka nyt ajan lopulla alkaa eksyttää entistä väkevämmillä tavoilla.
3. Loputtoman helvetinkidutuksen oppi, jonka pohjana on tuo edellinen sielunkuolemattomuusoppi.
4. Vauvakasteoppi, joka johtaa siihen väärään rauhaan, että ollaan jo vauvasta lähtien uskovia, eikä siksi etsitä Sanan ja rukouksen kautta todellista uskoa, jonka kautta vasta ihminen voi kokea uudestisyntymän. Tämä oppi on johtanut suuria ihmismassoja kadotukseen.
Adventtikirkko siis pyrkii vain osoittamaan rakkautta ihmisiä kohtaan siinä, että se julistaa sitä Jumalalta saatua totuuden valoa, joka koituisi lukemattomien ihmisten pelastukseksi, jos he sen eli Raamatun totuuden ottaisivat vastaan ilman omia inhimillisiä totuudenvastaisia ennakkoasenteita. - hirvas
Seraja-m55 kirjoitti:
Adventismi on Jumalan nostattama lopunajan protestanttinen seurakunta, jonka pääsanoma on Kristuksen Golgatan ristin evankeliumi.
Uskomme pelastukseen perustuu yksin Jeesuksen lunastustyön ansioihin.
Pääasiassa olemme siis aivan samassa rintamassa muidenkin protestanttisten kirkkojen kanssa, mutta tuon pääasian lisäksi tehtäväksemme on laskettu niiden vaarallisten harhaoppien paljastaminen, joita kristikuntaan on keskiajan valtakirkon toimesta soluttautunut.
Tällaisia harhaoppeja ovat:
1. Laittomuuden opetus tai ainakin käskyjen muuttaminen.
2. Spiritistinen oppi ihmissielun luontaisesta kuolemattomuudesta, joka alkuaan pohjautuu Saatanan sanaan 1. Moos. 3:4 "Ette suinkaan kuole." Tämän opin kannattajat ovat helppoa saalista pääpettäjälle, joka nyt ajan lopulla alkaa eksyttää entistä väkevämmillä tavoilla.
3. Loputtoman helvetinkidutuksen oppi, jonka pohjana on tuo edellinen sielunkuolemattomuusoppi.
4. Vauvakasteoppi, joka johtaa siihen väärään rauhaan, että ollaan jo vauvasta lähtien uskovia, eikä siksi etsitä Sanan ja rukouksen kautta todellista uskoa, jonka kautta vasta ihminen voi kokea uudestisyntymän. Tämä oppi on johtanut suuria ihmismassoja kadotukseen.
Adventtikirkko siis pyrkii vain osoittamaan rakkautta ihmisiä kohtaan siinä, että se julistaa sitä Jumalalta saatua totuuden valoa, joka koituisi lukemattomien ihmisten pelastukseksi, jos he sen eli Raamatun totuuden ottaisivat vastaan ilman omia inhimillisiä totuudenvastaisia ennakkoasenteita.kenenkään pidä kuulua sellaiseen uskonnollisuuteen, joka erottaa ihmisen pois Jeesuksen opettamasta totuudesta.
Muista, että ihminen voi luulla kuuluvansa Jumalan seurakuntaan. On eri asia LUULLA kuin että mitä Jumala näkee sinun sydämessäsi. Siitä riippuu pelastus, ei siitä mihin maalliseen uskontoon sinä kuulut.
Jumalan seurakunta on jokaisen ihmisen sydämessä, ei yhdessäkään uskonnossa. - Seraja-m55
hirvas kirjoitti:
kenenkään pidä kuulua sellaiseen uskonnollisuuteen, joka erottaa ihmisen pois Jeesuksen opettamasta totuudesta.
Muista, että ihminen voi luulla kuuluvansa Jumalan seurakuntaan. On eri asia LUULLA kuin että mitä Jumala näkee sinun sydämessäsi. Siitä riippuu pelastus, ei siitä mihin maalliseen uskontoon sinä kuulut.
Jumalan seurakunta on jokaisen ihmisen sydämessä, ei yhdessäkään uskonnossa.Tuossa olen tietenkin aivan samaa mieltä, että kenenkään ei pidä kuulua uskonnollisuuteen, joka erottaa ihmisen pois Jeesuksen opettamasta totuudesta.
Kiitos Herran, hän saikin johtaa minut sellaisesta uskonnollisuudesta pois johtaessaan minut luterilaisuudesta adventismiin.
Nyt tiedän todella syvällä sydämessäni ehdottomalla varmuudella, että todella kuulun Jumalan seurakuntaan, tarkoitetaan sillä sitten sitä näkymätöntä seurakuntaa yli kirkkokuntarajojen, joka kulkee sydämeltä sydämeltä kuin myös näkyvää seurakuntaa.
Samoin voin Raamatun valossa olla täysin varma siitä, että seurakuntani opettaa kaikkea sitä totuutta, joka perustuu Jeesuksen opetuksiin ja esikuvaan. Valitettavasti en tiedä maassamme toista kirkkokuntaa, josta voisin sanoa samaa. - Seraja-m55
e.k-i kirjoitti:
Minä tosin ymmärrän hyvin, että kohdassa, johon viittaat eli 1. Tim. 1:9, annetaankin ymmärtää, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle.
Mutta kun otamme huomioon kaikki UT:n Jumalan lakia koskevat kohdat, niin ymmärrämme, että tuossa Timoteuksen kirjeen kohdassa on kysymys vain siitä, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle tuomioksi vaan niille jumalattomille syntisille, jotka eivät ole valinneet Jeesuksen sovitustyötä ja Jumalan armoa siinä syntiensä sovitukseksi.
Tietty ristiriita paljastuu jo siitä, että toteat hirvaksen hyväksyvän sen ettei syntiä saa tehdä. Synti ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin lainrikkomus ja vielä laajemmin ja syvemmin Jumalan lain hengen eli rakkauden hylkääminen tavalla tai toisella eli rakkaudettomuus niin Jumalaa kuin toista ihmistä kohtaan.
Jää siis vain tasan kakai vaihtoehtoa:
1. Joko hyväksyt, että Jumalan laki on voimassa näyttäen synnin synniksi.
2. Tai ymmärrät, että teet mitä tahansa, niin et tee syntiä, koska synnin näyttäjä, Jumalan laki ei enää ole voimassa. Tällöinhän voit vapaasti tappaa, huorata, valehdella yms. ja olet edelleen synnitön. Tällainen on kuitenkin pelkkää Saatanan valheoppia.
Aina halutaan syyllistää niitä, jotka uskovat Jumalan lain voimassaoloon muuttumattomana siinä, että he ovat muka legalisteja, mutta Paavalin mukaan legalisteja ovat vain ne, jotka perustavat pelastuksensa joko osittain tai kokonaan Jumalan lain pitämiseensä.
Näin ei tietenkään ole adventistien suhteen. ME PERUSTAMME PELASTUKSEMME YKSIN SIIHEN, ETTÄ KRISTUS ON RISTILLÄ KUOLLUT SYNTIEMME ELI LAINRIKKOMUSTEMME SOVITUKSEKSI JA NÄIN TÄYTTÄNYT LAIN PUOLESTAMME, PELASTUKSEKSEMME.
Haluamme vain kiitollisuudesta ja Jumalan tahdonkin mukaan pyrkiä elämään hänen lakinsa puitteissa, KOSKA MEIDÄT ON PELASTETTU!!!
Tässä ei ole legalismin häivääkään! - ML213
Seraja-m55 kirjoitti:
Minä tosin ymmärrän hyvin, että kohdassa, johon viittaat eli 1. Tim. 1:9, annetaankin ymmärtää, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle.
Mutta kun otamme huomioon kaikki UT:n Jumalan lakia koskevat kohdat, niin ymmärrämme, että tuossa Timoteuksen kirjeen kohdassa on kysymys vain siitä, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle tuomioksi vaan niille jumalattomille syntisille, jotka eivät ole valinneet Jeesuksen sovitustyötä ja Jumalan armoa siinä syntiensä sovitukseksi.
Tietty ristiriita paljastuu jo siitä, että toteat hirvaksen hyväksyvän sen ettei syntiä saa tehdä. Synti ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin lainrikkomus ja vielä laajemmin ja syvemmin Jumalan lain hengen eli rakkauden hylkääminen tavalla tai toisella eli rakkaudettomuus niin Jumalaa kuin toista ihmistä kohtaan.
Jää siis vain tasan kakai vaihtoehtoa:
1. Joko hyväksyt, että Jumalan laki on voimassa näyttäen synnin synniksi.
2. Tai ymmärrät, että teet mitä tahansa, niin et tee syntiä, koska synnin näyttäjä, Jumalan laki ei enää ole voimassa. Tällöinhän voit vapaasti tappaa, huorata, valehdella yms. ja olet edelleen synnitön. Tällainen on kuitenkin pelkkää Saatanan valheoppia.
Aina halutaan syyllistää niitä, jotka uskovat Jumalan lain voimassaoloon muuttumattomana siinä, että he ovat muka legalisteja, mutta Paavalin mukaan legalisteja ovat vain ne, jotka perustavat pelastuksensa joko osittain tai kokonaan Jumalan lain pitämiseensä.
Näin ei tietenkään ole adventistien suhteen. ME PERUSTAMME PELASTUKSEMME YKSIN SIIHEN, ETTÄ KRISTUS ON RISTILLÄ KUOLLUT SYNTIEMME ELI LAINRIKKOMUSTEMME SOVITUKSEKSI JA NÄIN TÄYTTÄNYT LAIN PUOLESTAMME, PELASTUKSEKSEMME.
Haluamme vain kiitollisuudesta ja Jumalan tahdonkin mukaan pyrkiä elämään hänen lakinsa puitteissa, KOSKA MEIDÄT ON PELASTETTU!!!
Tässä ei ole legalismin häivääkään!Mutta kun otamme huomioon kaikki UT:n Jumalan lakia koskevat kohdat, niin ymmärrämme, että tuossa Timoteuksen kirjeen kohdassa on kysymys vain siitä, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle tuomioksi vaan niille jumalattomille syntisille, jotka eivät ole valinneet Jeesuksen sovitustyötä ja Jumalan armoa siinä syntiensä sovitukseksi.
-------
" ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille jne..."
Tämän asian ymmärtämisessä tulee ehdottomasti huomioida Hengellinen ihminen ja lihalline ihminen.
Todella Hengelliselle ihmiselle ei ole pantu lakia, koska hän on Hengellinen. On siis ajattelee samalla tavalla kuin Jumala.Eihän hän tavitse lain määritelmää synnistä, koska ei halua tehdä syntiä.Tietysti tiedostaa lain.
Saman suuntainen asia kuin me emme tarvitse varoituksia tai määritteitä, huumeiden käyttöön liittyvistä asioista, koska emme tarvitse niitä.Inhoamme koko suumetta.
No, jokainen ymmärtää mitehn tietenkään emme käytä huumeita, vaikka meitä eivät koske huumiden kiellot.
*
Tai sama ajatus kun monasti leikillisesti olen sanonut, ettei minua koske ns talvinopeudet ja niiden säännökset.Talvinopeus säännöksiä ei ole pantu/tarkoitettu minulle.
Nimittäin perheeni käyttää 9-hengen Bussia ja tiedän, miten vaikeasti se on hallittavissa suurissa nopeuksissa ja väistöliikkeissä jne.. esim. kolaritilanteissa tai väistettäessä hirveä tms.
Tästä systä ajelemme kesät talvet 80km/h ja yleensä tilanne kohtaisesti ja samalla saastutamme vähemmän luontoa.
- ML213
Ihmistä, jota kuljettaa Pyhä Henki ei tarvitse ainuttakaan käskyä, koska hänessä asuu Jumalan Henki ja jumaluus. Se opettaa ja ohjaa, eikä ihminen ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa.
Näin todistaa Jumalan sana, ja se on Jeesukseen uskovan ainoa totuus. (Kopsasin tämän Hirvaksen pohdinnan tuolta alempaa)
-----
Jos ihminen ei lue koskaan Raamattua uskoontulonsa jälkeen, niin ymmärrän, ettei Pyhä Henki mahdollistu opettamaan häntä.Juuri Pyhä Henki avaa ihmiselle ymmärrystä ymmärtämään Jumalan tahdon lukemalla/tiedostamalla sen luikemisen avulla Raamatusta.- alex-kasi
Juuri Pyhä Henki avaa ihmiselle YMMÄRRYSTÄ ymmärtämään Jumalan tahdon lukemalla / tiedostamalla sen luikemisen avulla Raamatusta.
Näin asiat menevät - ihminen saa Pyhän Hengen avun elämäänsä - avun ymmärtämään mitä Raamatun sanoma pohjimmiltaan on. Jos ihminen keskittyy vain hakemaan Raamatusta sellaisia kohtia jotka pönkittävät hänen uskoaan uskoaan siinä voi käydä niin että ymmärtää asiat aivan väärin.
Pyhä Henki ei suinkaan tee ihmisestä robottia jota sitten ohjailee sinne tänne.
alex
Kai sentään yhden jakeen voit ulkoa opetella ja
ennen kaikkea sisältä?
Room 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Sitä voit sitten pyöritellä miten vain ja liata
näyttää sille kirvestä, mutta se ei muuksi muutu.
Voit kiukuspäissäsi ruoskia itseäsi:
minä täytän ihanan lain, minä täytän ihanan lain.
Lopulta, jos Herra suo, sanot kuin Luther:
tässä seison enkä muuta voi, Herra minua auttakoon.
Ja SILLOIN Herra auttaa!- ML213
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
------
Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä. ML213 kirjoitti:
------
Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä.Room 7:6
Rm.7:6 on yhtä vakavaa sanaa kuin Joh 3:16
Kun lukee koko luvun, niin käsittää ja varsinkin,
jos lukee koko uuden testamentin ja vielä vanhankin,
niin jumalannälkäinen viisastuu.
Kylläinen ei saa mistään mitään.
Tässä asiaan liittyvä viisaus, joka kertoo paljon:
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Ellei käsitä, että tuon sanoo ennen täydellinen
ollut, niin tässäpä viisautta siihen asiaan:
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Joko ymmärsit että Paavali vaihtoi laintuntemisen
Jeesuksen tuntemiseen? Vai et. No, et siis tahdo.
Mutta lukijoille tiedoksi ...
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Aika ja tila ei riittäisi koko Raamatun esittämiseen.- ML213
AnttiVKantola kirjoitti:
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Aika ja tila ei riittäisi koko Raamatun esittämiseen.Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä.
----
Voisitko vastata ihan selkeillä sanoilla ymmärryksesi mukaan tuohon mitä kysäisin.
Nimittäin suurin ongelmien aiheuttaja tai asioiden vääristäjä onkin tämä eli miten ymmärrämme asiaan liittyvät muut ilmoitukset.
"Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä". - lain vankina?
kummallista.Tarkoittaako se että sinä olisit halunut esim tappaa,mutta kun olet ollut vankina et ole saanut vapaasti toteuttaa itseäsi?Kenenkään kristityn ei tarvitse täyttää lakia,Kristus on sen täyttänyt.Siksi kun vanha ihmisemme on haudattu ja uusi on sijaan tullut,niin kirjain on siirtynyt
sydämiimme,niin että emme tahallamme enää tee syntiä,sillä synti on laittomuus.Eli syntiä on myös se jos teemme sellaista tahallamme minkä tiedämme vääräksi.Vaikka kuinka olet uskovainen ja uudesti syntynyt,et voi elää täällä synnin maailmassa,synnittömänä.Silloin laki muistuttaa sinua,eli omatuntosi puhuu.irti laista ei tarkoita sitä, että saisit ruveta elämäään kuin pellossa.Ei maaallinen oikeuskaan salli rikolisen palata tekemään uusia rikoksia sen jälkeen kun on tuomionsa kärsinyt. - ML213
AnttiVKantola kirjoitti:
Aika ja tila ei riittäisi koko Raamatun esittämiseen.Joko ymmärsit että Paavali vaihtoi laintuntemisen
Jeesuksen tuntemiseen?
----
Ymmärrän siten, että Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on yhtä kuin oppia tuntemaan laki/Jumalna aivoituksia ,- tahtoa.
Kun tunnemme sisäisesti Jeesuksen , niin samalla tunnemme Jumalaa.
Ymmärrän todella ja uskon, miten uskomalla Jeesukseen lain täyttäjänä/kin, niin samalla me vahvistamme lain.Siis sen, jonka Jeesus täytti ja tätä "meille tulee hyvä mieli".Armossa kasvamisen ymmärrän siten, että tiedostamme ja tunemme (hyvä itsetunto) vajavaisuutemme ja lankeemuksemme Jumalan aivoituksia vastaan, mutta uskomme, miten Jeesus täytti lain ja erheemme puolestamme.
Siis uskovaa ihmistä koskee lain tuoma sisältö ja viisaus.Tietenkään se ei tunnu lailta, koska uskomme siihen.Ihminenhön mieltää lain kielteisellä tasolla ja moni pelkääkin lain valvojia. Esim. poliiseja. - ML213
lain vankina? kirjoitti:
kummallista.Tarkoittaako se että sinä olisit halunut esim tappaa,mutta kun olet ollut vankina et ole saanut vapaasti toteuttaa itseäsi?Kenenkään kristityn ei tarvitse täyttää lakia,Kristus on sen täyttänyt.Siksi kun vanha ihmisemme on haudattu ja uusi on sijaan tullut,niin kirjain on siirtynyt
sydämiimme,niin että emme tahallamme enää tee syntiä,sillä synti on laittomuus.Eli syntiä on myös se jos teemme sellaista tahallamme minkä tiedämme vääräksi.Vaikka kuinka olet uskovainen ja uudesti syntynyt,et voi elää täällä synnin maailmassa,synnittömänä.Silloin laki muistuttaa sinua,eli omatuntosi puhuu.irti laista ei tarkoita sitä, että saisit ruveta elämäään kuin pellossa.Ei maaallinen oikeuskaan salli rikolisen palata tekemään uusia rikoksia sen jälkeen kun on tuomionsa kärsinyt..Silloin laki muistuttaa sinua,eli omatuntosi puhuu.irti laista ei tarkoita sitä, että saisit ruveta elämäään kuin pellossa.
-----
Jos uskovaa ihmistä ei koskisi Jumalan laki, niin miksi lukea koko Raamattua.Ymmärränkin, miten tärkeää ihmisen on lukea ja pohtia Raamatun opetuksia ja viisautta eli lukiessamme/pohtiessamme Raamatun opetuksia, niin tämä tekijä ohjaa meidän ymmärrystämme tai paremminkin Pyhä henki antaa sen ymmöärryksen opetuksen kautta.
Muuten, ei millään pahalla , eikä halveksien, mutta juuri jokainen Raamatun ilmoituksia tänne foorumiin tuova ihminen/kirjoittaja on kaista osallinen ja vahvistaa JUmalan lakia uskollaan.
Siis emme kiellä jakeissa olevia opetuksia ja viisautta, vaan uskomme niihin. Meillä tämä ei ole laki, vaan uskomme suunta.Käykääpä kysäisemässä maailman ihmiseltä, niiin hänelle näiden jakeiden noudattaminen on jo laki. Hän ei usko ja vahvista sitä lakia.
Juuri uskominen, muuttaa kaiken. ML213 kirjoitti:
Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä.
----
Voisitko vastata ihan selkeillä sanoilla ymmärryksesi mukaan tuohon mitä kysäisin.
Nimittäin suurin ongelmien aiheuttaja tai asioiden vääristäjä onkin tämä eli miten ymmärrämme asiaan liittyvät muut ilmoitukset.
"Tarkoitatko todella , että uskovainen ihminen on irti laista siten, ettei sen opetus/viisaus koske häntä".Miksi kiusaat Jumalaa kuin fariseukset ikään?
Ap. t. 15:10
Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
Jos nyt sitten koettaisin omin sanoin selostaa
Paavalia, vaikka tuo on ytimekäs ja suora totuus.
Meidän ei tarvitse puolustautua lain syytösten
edessä, sillä meillä on puolustaja ylhäällä ja
puolustaja sisimmässämme. Ja Johannes sanoo, että
jos kuitenkin sydämme syyttää meitä, niin on
Jumala suurempi meitä (ja lakia) ja tietää kaikki.
Johanes ei pelottele TT-opilla, vaan sanoo, että
voimme RAUHOITTAA sydämemme sillä, että Jumala
tietää kaikki.
Keskustelutaitokin siinä menee, jos totuttaa
itsensä aina vain puolustusasemiin kaivautumaan
kuin kilpikonna koreensa tai siili piikkisen
keränsä kätköihin.
Palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa, emme
katso pykäläviidakkoon.- ML213
AnttiVKantola kirjoitti:
Miksi kiusaat Jumalaa kuin fariseukset ikään?
Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
tietää kaikki.
keränsä kätköihin.
katso pykäläviidakkoon.Minun täytyy myöntää, etten ymmärtänyt kumpaa sinä tarkoitat. Siis, koskeeko vai ei uskovaa ihnmistä Raamatussa olevat opetukset ja ohjeet.Esim. 10- käskyä ja muut opetukset.
*
"Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa?" [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
-------
Mutta, eihän tuo liity pohtimaamme aiheeseen.Todella uskonnollisuus on täynnä ikeitä ja oppisääntöjä jne....joita ei tule laittaa toistemme taakaksi ja murheeksi.
Esim. Raamattua on luettava 2 tuntia päivässä ja käytävä puolueensa kokouksessa väh. 3-kertaa viikossa.Samoin rukoiltava väh. 3 tuntia vrk jne....Noiden noudattaminen olisi ikeen antamista toiselle, koska ne ongelmoittavat toisen ihmisen.
*
----
Mutta, eihän tuo ilmoitus sovi Jumalan tahdon noudattamiseen tai armossa kasvamiseen, joka on lakien/Jumalan aivoituksissa kasvamista.
Esim. parisuhteeseen liittyvät ohjeet Raamatussa on todella perhettä siunaava ja kasvattava tekijä,- eikä missään nimessä ies tms.
Tai ajatelkaapa miten suuri vaikutus on kun uskomme ja pyrimme kasvamaan tässä opetuksessa;
"Älä sano VÄÄRÄÄ todistusta lähimäisestäsi". Jos ihminen uskoo tuohon, niin siihen kätkeytyy suuri viisaus ja ihnmistä kasvattava tekijä. Siis ihminen tulee ensin ITSE läpikäydä asia ja sen pohjalta antaa todistus toisesta ihmisestä.
Monet ihmiset antavat todistuksen ,- jopa netin kautta kophtaamatta ja tuntematta koko ihmistä.Siis todistuksen antaja elää valheellisuudessa/luulemisessa ja taas tällä, jos se on laaja-alaista, niin tämä epävarmentaa ihmistä sisäisesti ja taas tällä on suuri merkitys monen sairauden oireisiin/kin. ML213 kirjoitti:
Jeesuksen tuntemiseen?
----
Ymmärrän siten, että Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on yhtä kuin oppia tuntemaan laki/Jumalna aivoituksia ,- tahtoa.
Kun tunnemme sisäisesti Jeesuksen , niin samalla tunnemme Jumalaa.
Ymmärrän todella ja uskon, miten uskomalla Jeesukseen lain täyttäjänä/kin, niin samalla me vahvistamme lain.Siis sen, jonka Jeesus täytti ja tätä "meille tulee hyvä mieli".Armossa kasvamisen ymmärrän siten, että tiedostamme ja tunemme (hyvä itsetunto) vajavaisuutemme ja lankeemuksemme Jumalan aivoituksia vastaan, mutta uskomme, miten Jeesus täytti lain ja erheemme puolestamme.
Siis uskovaa ihmistä koskee lain tuoma sisältö ja viisaus.Tietenkään se ei tunnu lailta, koska uskomme siihen.Ihminenhön mieltää lain kielteisellä tasolla ja moni pelkääkin lain valvojia. Esim. poliiseja.Hei, ML213 !
Et ehdi vastauksiinkaan tutustua, kun jo ammut
uusia raketteja Jumalan lasten pään menoksi?
Toistan siis vastaukseni ja lopussa on erikseen,
uskallan sanoa: kiinnostava, vastaus jälkimmäiseen
viestiisi "Jeesus ja laki". Et kylläkään ollenkaan
todistellut, että Jeesus=Laki.
tietää kaikki.
keränsä kätköihin.
katso pykäläviidakkoon.
Tuo on asiallinen selostus. "Ymmärryksessäsi" tulee ilmi,
että olet saanut adventistikasvatuksen.
Että Jumalan luonne on laissa. Mutta ei Jumala
ole Laki, vaan Rakkaus. Ja RAKKAUS on ikuinen.
Kyllä Paavali kiistatta heitti laintuntemuksen
tunkiolle ja sai sijaan Herran Jeesuksen ja
Hänen tuntemisensa. Paavalin kirjoituksista aistii
Herran tuntemisen tuoksun.
Apt 22:1-5
1
"Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
2
Väkijoukko hiljeni entisestään kuullessaan hänen puhuvan hepreaksi, ja Paavali jatkoi:
3
"Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.
[Ap. t. 5:34, 26:5; Gal. 1:13,14; Fil. 3:5,6]
Minä olin tälle tielle lähteneiden verivihollinen ja vainosin heitä, pidätin miehiä ja naisia ja toimitin heidät vankilaan.
[1. Kor. 15:9; 1. Tim. 1:13]
5
Tämän voi ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto todistaa. Heiltä minä myös sain valtuudet, Damaskoksen veljille osoitetut kirjeet, kun lähdin sinne vangitsemaan siellä olevia kristittyjä ja tuomaan heidät Jerusalemiin rangaistaviksi.
[22:5-16: Ap. t. 9:1-18, 26:12-18]
Tietysti tämäkin voidaan selittää tyhjäksi, mutta
se on hengellistä raiskausta.
Mutta Gamaliel oli kuuluisin senaikainen lainopettaja. Oli ensimmäinen niistä seitsemästä
rabbista, rabbuunista, jotka saivat korkeimman
arvonimen: "mestari". Talmudissa sanotaan:
"Kun Gamaliel kuoli, lakkasi lain, puhtauden ja
pyhyyden kunnioitus".
Ja Paavali arvosti Gamalielilta saamaansa lakiopetusta. KUITENKIN se sai mennä kun Jeesus
tuli.
Juuri Gamaliel pelasti kerran kristityksi kääntyneen Paavalin hengen, lausuessaan suuren
neuvoston jäsenenä:
Apt 5:38
Siksi annan teille nyt tämän neuvon: jättäkää nämä miehet rauhaan, antakaa heidän olla. Jos tämä heidän ajamansa hanke on lähtöisin ihmisistä, se kukistuu itsestään. [Sananl. 21:30; Matt. 15:13]
39
Jos se taas on Jumalasta, te ette pysty heitä kukistamaan. Pitäkää varanne! Entä jos te taistelettekin itseään Jumalaa vastaan?" Gamalielin puhe saavutti vastakaikua. [Viis. 12:14]
Kansa vihasi lainopettajia ja Jeesus nuhteli
lainopettajia, mutta Gamalia silti rakastettiin,
Apt 5:34. Niin hyvän opettajan Paavali oli valmis
unohtamaan sittenkin. Kun tahtoi vain Jeesuksen
tuntea.
1. Kor. 2:2
Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
Gal. 3:1
Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Kyllä Jeesuksen tunteminen on aivan eri asia kuin
laintuntemus. Tämä on minun käsitykseni.
Mitä poliisiin viittasit, niin yhdenkään kristityn
ei pitäisi tarvita pelätä esivaltaa, vaan on kiitollinen, että rikollisille
on laki pantu. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen
mitään pahaa - ei uskovan pitäisi tarvita kirjallisia käyttäytymissääntöjä.
Lähimmäisen paras olkoon meidän lakimme!ML213 kirjoitti:
Minun täytyy myöntää, etten ymmärtänyt kumpaa sinä tarkoitat. Siis, koskeeko vai ei uskovaa ihnmistä Raamatussa olevat opetukset ja ohjeet.Esim. 10- käskyä ja muut opetukset.
*
"Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa?" [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
-------
Mutta, eihän tuo liity pohtimaamme aiheeseen.Todella uskonnollisuus on täynnä ikeitä ja oppisääntöjä jne....joita ei tule laittaa toistemme taakaksi ja murheeksi.
Esim. Raamattua on luettava 2 tuntia päivässä ja käytävä puolueensa kokouksessa väh. 3-kertaa viikossa.Samoin rukoiltava väh. 3 tuntia vrk jne....Noiden noudattaminen olisi ikeen antamista toiselle, koska ne ongelmoittavat toisen ihmisen.
*
----
Mutta, eihän tuo ilmoitus sovi Jumalan tahdon noudattamiseen tai armossa kasvamiseen, joka on lakien/Jumalan aivoituksissa kasvamista.
Esim. parisuhteeseen liittyvät ohjeet Raamatussa on todella perhettä siunaava ja kasvattava tekijä,- eikä missään nimessä ies tms.
Tai ajatelkaapa miten suuri vaikutus on kun uskomme ja pyrimme kasvamaan tässä opetuksessa;
"Älä sano VÄÄRÄÄ todistusta lähimäisestäsi". Jos ihminen uskoo tuohon, niin siihen kätkeytyy suuri viisaus ja ihnmistä kasvattava tekijä. Siis ihminen tulee ensin ITSE läpikäydä asia ja sen pohjalta antaa todistus toisesta ihmisestä.
Monet ihmiset antavat todistuksen ,- jopa netin kautta kophtaamatta ja tuntematta koko ihmistä.Siis todistuksen antaja elää valheellisuudessa/luulemisessa ja taas tällä, jos se on laaja-alaista, niin tämä epävarmentaa ihmistä sisäisesti ja taas tällä on suuri merkitys monen sairauden oireisiin/kin.Kyllä se "kuuma peruna" on sinun suussasi, ei
minun Raamattuni tunne sitä käsitettä.
Siksi et ymmärrä ja siksi ehdit tivata vastausta tottuneesti ennenkuin ehdin perehtyä viimeisimpään. Teillä jehovalaisilla ja adventisteilla on omat kysymykset ja omat vastaukset valmiina, eikä uutta ajatusta mahdu.
Jos et vieläkään tahdo ymmärtää, pyydä viisautta
ylhäältä, että käsität Sanan niinkuin se on kirjoitettu. Sitten voimme jatkaa keskustelua.
Jaak. 1:5
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Jaak. 1:6
Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
Gal 3:10 selitys on Apt 15:1-28.
Selitys 10 käskyn noudattamisen mahdottomuuteen
on Jaak 1:1.13.
### Mutta, eihän tuo ilmoitus sovi Jumalan tahdon noudattamiseen tai armossa kasvamiseen, joka on lakien/Jumalan aivoituksissa kasvamista. ###
Vastaukseni:
Teidän oma oppi tuo. Sillä Kristus on lain loppu
jokaiselle, joka uskoo. Sitten kasvetaan Kristuksessa ja Kristuksen tuntemisessa.
Kristus ristiinnaulittuna ja ylösnousseena on
Jumalan luonne. Teidän keksimä käsite tuo, että
Laki olisi Jumalan luonne.
### Esim. parisuhteeseen liittyvät ohjeet Raamatussa on todella perhettä siunaava ja kasvattava tekijä,- eikä missään nimessä ies tms.###
Vastaukseni:
Parisuhde parhaiten osoittaa, että lain tarve
loppuu siellä, missä rakkaus liekehtii. Ja missä
rakkaus lopahtaa, siellä aletaan lukemaan lakia.
### Tai ajatelkaapa miten suuri vaikutus on kun uskomme ja pyrimme kasvamaan tässä opetuksessa:
"Älä sano VÄÄRÄÄ todistusta lähimäisestäsi".
Jos ihminen uskoo tuohon, niin siihen kätkeytyy suuri viisaus ja ihmistä kasvattava tekijä.
Siis ihminen tulee ensin ITSE läpikäydä asia ja sen pohjalta antaa todistus toisesta ihmisestä.
Monet ihmiset antavat todistuksen ,- jopa netin kautta kohtaamatta ja tuntematta koko ihmistä.
Siis todistuksen antaja elää valheellisuudessa/luulemisessa ja taas tällä, jos se on laaja-alaista, niin tämä epävarmentaa ihmistä sisäisesti ja taas tällä on suuri merkitys monen sairauden oireisiin/kin. ###
Vastaukseni:
Loppukaneetti yleensä on kokoava, mutta tuosta ei
saa selvää, sen tarkoituksesta. Kohtaaminen on
tärkeää, mutta ei voi kohdata edes kadulla, jos
toinen väistelee. Täällä ehkä sittenkin paremmin.
"Täytyy ensin ITSE läpikäydä asia ..", sanot.
Kyllä - muutama tunti minullakin tässä menee,
kun koetan kohdata viestien myötä ja läpikäydä
kysymyksiäsi ja vastauksiasi.
Ihminen voi olla naimisissa ja silti olla tuntematta puolisoaan. Sillä on helppoa antaa
valheellinen kuva myös face to face.
Ei lakiteitse voi tulla tuntemaan, vaan se on
rakkaus, mikä saa ihmiset avautumaan toisilleen.
Toisaalta; uudestisyntynyttä ei kyetä lukemaan
kuin kirjaa; häntä ei sanoilla solmita, kahlita.
Ei saada verkkoon, ei sumppuun, ei katiskaan.
1. Kor. 2:15
Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
Hyvää yötä, Jeesus myötä; valoisaa huomenta!
Antti- ML213
AnttiVKantola kirjoitti:
Hei, ML213 !
Et ehdi vastauksiinkaan tutustua, kun jo ammut
uusia raketteja Jumalan lasten pään menoksi?
Toistan siis vastaukseni ja lopussa on erikseen,
uskallan sanoa: kiinnostava, vastaus jälkimmäiseen
viestiisi "Jeesus ja laki". Et kylläkään ollenkaan
todistellut, että Jeesus=Laki.
tietää kaikki.
keränsä kätköihin.
katso pykäläviidakkoon.
Kyllä Paavali kiistatta heitti laintuntemuksen
tunkiolle ja sai sijaan Herran Jeesuksen ja
Hänen tuntemisensa. Paavalin kirjoituksista aistii
Herran tuntemisen tuoksun.
Apt 22:1-5
1
"Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
2
Väkijoukko hiljeni entisestään kuullessaan hänen puhuvan hepreaksi, ja Paavali jatkoi:
3
"Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.
[Ap. t. 5:34, 26:5; Gal. 1:13,14; Fil. 3:5,6]
Minä olin tälle tielle lähteneiden verivihollinen ja vainosin heitä, pidätin miehiä ja naisia ja toimitin heidät vankilaan.
[1. Kor. 15:9; 1. Tim. 1:13]
5
Tämän voi ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto todistaa. Heiltä minä myös sain valtuudet, Damaskoksen veljille osoitetut kirjeet, kun lähdin sinne vangitsemaan siellä olevia kristittyjä ja tuomaan heidät Jerusalemiin rangaistaviksi.
[22:5-16: Ap. t. 9:1-18, 26:12-18]
Tietysti tämäkin voidaan selittää tyhjäksi, mutta
se on hengellistä raiskausta.
Mutta Gamaliel oli kuuluisin senaikainen lainopettaja. Oli ensimmäinen niistä seitsemästä
rabbista, rabbuunista, jotka saivat korkeimman
arvonimen: "mestari". Talmudissa sanotaan:
"Kun Gamaliel kuoli, lakkasi lain, puhtauden ja
pyhyyden kunnioitus".
Ja Paavali arvosti Gamalielilta saamaansa lakiopetusta. KUITENKIN se sai mennä kun Jeesus
tuli.
Juuri Gamaliel pelasti kerran kristityksi kääntyneen Paavalin hengen, lausuessaan suuren
neuvoston jäsenenä:
Apt 5:38
Siksi annan teille nyt tämän neuvon: jättäkää nämä miehet rauhaan, antakaa heidän olla. Jos tämä heidän ajamansa hanke on lähtöisin ihmisistä, se kukistuu itsestään. [Sananl. 21:30; Matt. 15:13]
39
Jos se taas on Jumalasta, te ette pysty heitä kukistamaan. Pitäkää varanne! Entä jos te taistelettekin itseään Jumalaa vastaan?" Gamalielin puhe saavutti vastakaikua. [Viis. 12:14]
Kansa vihasi lainopettajia ja Jeesus nuhteli
lainopettajia, mutta Gamalia silti rakastettiin,
Apt 5:34. Niin hyvän opettajan Paavali oli valmis
unohtamaan sittenkin. Kun tahtoi vain Jeesuksen
tuntea.
1. Kor. 2:2
Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
Gal. 3:1
Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Kyllä Jeesuksen tunteminen on aivan eri asia kuin
laintuntemus. Tämä on minun käsitykseni.
Mitä poliisiin viittasit, niin yhdenkään kristityn
ei pitäisi tarvita pelätä esivaltaa, vaan on kiitollinen, että rikollisille
on laki pantu. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen
mitään pahaa - ei uskovan pitäisi tarvita kirjallisia käyttäytymissääntöjä.
Lähimmäisen paras olkoon meidän lakimme!Niin, ei todella ole tarkoitus kiusata tai edes kinastella tms, vaan haluan pohtia asioita ihmisten kanssa vain siksi, että ymmärtäisin vastapuolta laajemmin ja miten yleensä ihmiset mieltävät uskon ja Raamatun ilmoitukset.No, rehellinen ollakseni monasti kiinostun seuraamaan vastapuolen ymmärrystä ja mitkä asiat sitä ohjaavat.Siis en ole ja halua riidellä, vaan ihan pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa ja pohtimaan tauhanhengessä.
*
### Ymmärrän siten, että Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on yhtä kuin oppia tuntemaan laki/Jumalna aivoituksia ,- tahtoa.
Kun tunnemme sisäisesti Jeesuksen , niin samalla tunnemme Jumalaa. ###
----------
Tun asian haluan oikaista eli olen puolueeton uskova ihminen ja en ole saanut Adventisteilta opetusta tms. jos en muiltakaan puolueilta.Olen itse pohtinut Raamatun opetuksia ja ymmärrän asiat siten kuin kirjoitan.
Niin, aikoinaan löysin Jumalan tai JUmala löysi minut, tutkiessani ihmisen käyttäuytymistä ja sen ongelmoitumista ja sen muuttumista yleensä.
Oma persoonallisuuden muuttuminen on todisteena siitä, miten Jumalan aivoituksiin/lakiin uskominen ja armossa kasvamisen kautta sisäistäen niitä, niin tämä muuttaa ihmisen alitajjisia tekijöitä erittäin laajasti.Näkyen juuri mielikuvissa ja reagoimistasoissa ja erikoisesti mielenlaadussa posiitiivisesti.
Kun ihminen uskoo Jumalaan ja luottaa Jumalan aivoituksiin,- jonka ymmärrän Jumalan laiksi, niin tällä on valtava merkitys ihmisen alitajuntaan.Siis ihmisen sisimästä poistuu/näivettyy epävarmuus persoonallisuuden tasolla.Tämä tekijä vaikuttaa erittäin laajasti ihmisen kehoon ja mieleen ja erikoisesti vielä näin laman aikaan.
Kun ihminen siirtyy vanhurskauden valtakuntaan, niin siellä pidot vasta alkavat.Jo tässä ajassa.Jesaja 32
No, jäin todella harmittelemaan kun et antanut selkeää vastausta;"koskeeko Jumalan lait/käskyt Jeesukseen uskovia ihmisiä".Kyllä, vai ei.
Ymmärrystasoni ei riittänyt saamaan vastausta viesteistäsi.
Hyvää yötä ja Siunausta! lain vankina? kirjoitti:
sydämiimme,niin että emme tahallamme enää tee syntiä,sillä synti on laittomuus.Eli syntiä on myös se jos teemme sellaista tahallamme minkä tiedämme vääräksi.Vaikka kuinka olet uskovainen ja uudesti syntynyt,et voi elää täällä synnin maailmassa,synnittömänä.Silloin laki muistuttaa sinua,eli omatuntosi puhuu.irti laista ei tarkoita sitä, että saisit ruveta elämäään kuin pellossa.Ei maaallinen oikeuskaan salli rikolisen palata tekemään uusia rikoksia sen jälkeen kun on tuomionsa kärsinyt.Mietin vain että ... oletko kiusanhengen vallassa.
Vai tahdotko vain sekoittaa kaikki raamatulliset
käsitteet ihan huviksesi.
Sillä kun Raamattu puhuu lain vankina olemisesta,
niin se tietysti tarkoittaa lakiin kirjoitettujen
käskyjen ikeen kantamista.
Apostolit opettavat, että nimenomaan lain alla
synti todella virkoaa, mutta Hengen vapaudessa
koetaan kiitollisuutta armosta ja se joka paljon
anteeksi saa, se paljon rakastaa ja kaihtaa syntiä.
Joko taas täytyy toistaa ... "irti laista"
tarkoittaa sitäkin, että lain syyttävä sormi ei
osoita kristittyä, sillä tämähän antaa anteeksi
ja saa anteeksi. Ja yhä musitakaamme, minkä
juuri kirjoitin, että kun ymmärrämme, että todella
olemme saaneet anteeksi, nii paljon rakastamme ja
kaihdamme syntielämää.
En kuvittele että ottaisit ei-adventistin sanat
vakavasti, joten olen häviäjä tässä. Ja tuplasti
häviäjä, koskapa sait jallitetuksi vastailemaan.
Tuuleenhan minä kirjoitan, viskaan viisautta.ML213 kirjoitti:
.Silloin laki muistuttaa sinua,eli omatuntosi puhuu.irti laista ei tarkoita sitä, että saisit ruveta elämäään kuin pellossa.
-----
Jos uskovaa ihmistä ei koskisi Jumalan laki, niin miksi lukea koko Raamattua.Ymmärränkin, miten tärkeää ihmisen on lukea ja pohtia Raamatun opetuksia ja viisautta eli lukiessamme/pohtiessamme Raamatun opetuksia, niin tämä tekijä ohjaa meidän ymmärrystämme tai paremminkin Pyhä henki antaa sen ymmöärryksen opetuksen kautta.
Muuten, ei millään pahalla , eikä halveksien, mutta juuri jokainen Raamatun ilmoituksia tänne foorumiin tuova ihminen/kirjoittaja on kaista osallinen ja vahvistaa JUmalan lakia uskollaan.
Siis emme kiellä jakeissa olevia opetuksia ja viisautta, vaan uskomme niihin. Meillä tämä ei ole laki, vaan uskomme suunta.Käykääpä kysäisemässä maailman ihmiseltä, niiin hänelle näiden jakeiden noudattaminen on jo laki. Hän ei usko ja vahvista sitä lakia.
Juuri uskominen, muuttaa kaiken."Muuten, ei millään pahalla , eikä halveksien, mutta juuri jokainen Raamatun ilmoituksia tänne foorumiin tuova ihminen/kirjoittaja on kaista osallinen ja vahvistaa JUmalan lakia uskollaan." (ML213)
Uskolla ei ole mitään tekemistä lain kanssa.
Meepä tuon jakeen, portin kautta sisälle Sanaan,
niin käsität, ettei laki rakenna yhtään mitään!
Gal. 3:12
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan,...
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
"Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Uskon laki siis on vapauden laki ja uskova osaa
armahtaa. Lainvaatija ei armoa tunne.
Varsinainen opetus tuossa kuitenkin oli se, että
lainnoudattaja on mahdottomuuden edessä.
Ei kuitenkaan voi olla varma, että on syytön.
Samaa sanoo Jaakob:
Jaak 2:10-13
10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11
Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Jos olet vilpitön, saat tästä paljon siunausta.
Jos olet vilpillinen, jäät oletettavasti yhä
enemmän lain vangiksi.
Kaikkea hyvää toivottaen!
Antti- benedi
...." avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua" Jeesus
No, Kantola...miten siis on...jos olet juuri himoitsemassa toisen miehen vaimon kauneita kasvoja ja lanteita, niin huudatko avuksesi Jeesusta että voit pysyä laissa,? ...vai huudatko avuksesi Jeesusta, että hän pehmittäisi tuon naisen mielen, että pääsisit toiveittesi kanssa perille!?
Tai jos seisot saksit kädessä, ja olet epävarma ympärileikatako, vai ei...niin mitä arvelet Jeesuksen vastaavan, jos hän luoksesi kiiruhtaa, ...kun häntä avuksi huudat?
Osaako hän ratkaista pulmasi ja nostaa aasin kuopasta johon tämä on omasta syystään pudonnut? - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
"Muuten, ei millään pahalla , eikä halveksien, mutta juuri jokainen Raamatun ilmoituksia tänne foorumiin tuova ihminen/kirjoittaja on kaista osallinen ja vahvistaa JUmalan lakia uskollaan." (ML213)
Uskolla ei ole mitään tekemistä lain kanssa.
Meepä tuon jakeen, portin kautta sisälle Sanaan,
niin käsität, ettei laki rakenna yhtään mitään!
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan,...
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
"Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Uskon laki siis on vapauden laki ja uskova osaa
armahtaa. Lainvaatija ei armoa tunne.
Varsinainen opetus tuossa kuitenkin oli se, että
lainnoudattaja on mahdottomuuden edessä.
Ei kuitenkaan voi olla varma, että on syytön.
Samaa sanoo Jaakob:
Jaak 2:10-13
10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11
Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Jos olet vilpitön, saat tästä paljon siunausta.
Jos olet vilpillinen, jäät oletettavasti yhä
enemmän lain vangiksi.
Kaikkea hyvää toivottaen!
Antti" teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta? ..." Pois se, vaan me vahvistamme lain!
Taitaa sillä uskolla olla suuri rooli lain kanssa!
Eikös Jeesus anonut : " Uskokaa minuun....ei hän Kantolasta mitään puhunut!
Etkö tiennyt että Jeesus on portti? ...ja " kenelle portinvartija avaa, se pääsee portista sisälle...Jeesus
Etkö olekin liian ylpeä kysyäksesi , benediltä kuka tai mikä tuo portinvartija on?
Ennemmin teet jotain omavanhurskautta kuin suostut kysymään, sillä oma selityksesi kun ei ole Jumalan mielenmukainen selitys!
Jos sinä tyhjennät asella uhaten pankin kassan
vaikka ko. pankin johtaja olisikin laiton ihminen,
niin haluatko sinä saada anteeksi annon ja armon synneissäsi??
Vai suositteletko itsellesi että , kun nyt tulin uskoon , rahasäkki selässä kotiin juostessani, niin etsinpä käsiini papin ,joka julistaa syntini anteeksi ja armahtaa minut synnissäni!
Tällätavoin saan pitää rahat ja saan syntini anteeksi!? Näinkö se Antti, pantti ajattelee?
Eikös siihen tarvita uskoa, että kun laki sanoo " Älä varasta"...että kun laki osoittaa sinulle synnin, joka on juuri se rahasäkki, ...että sinä synnissä ollessasi käännyt pankin ja johtokunnan puoleen, ..ja palaat rahojen kanssa takaisin pankkiin!?
Vai tuntuisiko lihan mielelle paremmaksi tämä toinen tie...tunnustaa synnit seurakunnalle, jotka ovat vaitio olo velvollisia rahoistasi?
Kunhan saat tämän ratkaistua annetaan sinun ratkaistavaksi muutama muukin kysymys...pianhan sinusta tulee kuin Moose, jolle tuotiin ratkaistavaksi kaikki vaikeat asiat!! - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
Mietin vain että ... oletko kiusanhengen vallassa.
Vai tahdotko vain sekoittaa kaikki raamatulliset
käsitteet ihan huviksesi.
Sillä kun Raamattu puhuu lain vankina olemisesta,
niin se tietysti tarkoittaa lakiin kirjoitettujen
käskyjen ikeen kantamista.
Apostolit opettavat, että nimenomaan lain alla
synti todella virkoaa, mutta Hengen vapaudessa
koetaan kiitollisuutta armosta ja se joka paljon
anteeksi saa, se paljon rakastaa ja kaihtaa syntiä.
Joko taas täytyy toistaa ... "irti laista"
tarkoittaa sitäkin, että lain syyttävä sormi ei
osoita kristittyä, sillä tämähän antaa anteeksi
ja saa anteeksi. Ja yhä musitakaamme, minkä
juuri kirjoitin, että kun ymmärrämme, että todella
olemme saaneet anteeksi, nii paljon rakastamme ja
kaihdamme syntielämää.
En kuvittele että ottaisit ei-adventistin sanat
vakavasti, joten olen häviäjä tässä. Ja tuplasti
häviäjä, koskapa sait jallitetuksi vastailemaan.
Tuuleenhan minä kirjoitan, viskaan viisautta.Kun pysyt laissa, et omassa voimassasi
" Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Niin oletko niin " onttopäinen" että huudat Jeesusta avuksesi lain rikkomiseen, että onnistut jonkun 10- käskyn rikkomisessa, ...vai huudatko häntä avuksesi että pystyt lain täyttämään?
Jos Jeesus on kanssasi synnissä, niin eikö hän ole osasyyllinen lain rikkomiiseesi?
Eihän laki voi sinua muutoin syyttää, kuin siten että ensin kuollut lain kirjain pitää saada eläväksi!!
Ja eläväksi sitä ei saada, ellei sitä aseteta elävään ihmiseen,...mutta nyt kun se on sinne mieleen kirjoitettu, niin et saa " mielesi lakia" itsestäsi irti, se riipuu sinussa kiinni!
Kun rikot käskyjä, mitä tahansa niistä 10 stä, olet lain rikkoja,
ja omatuntosi lukee mielessäsi olevaa Pyhää lakia ja osoittaa että olet lain rikkoja!!
Ei kait laki voi sinua armahtaa, sinun on kyseltävä adventisteilta esim. että kuka voi pestä minut puhtaaksi ja antaa anteeksi rikokseni!!
Minä ensin kerron että mene ensin sopimaan riitapuolesi kanssa, ja tule sitten takaisin .niin minä kerron sinulle että
" Se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Mutta jos seinällesi jää vielä jeesus kuvia, niin et saa armoa
" Se, joka kunnioittaa vääriä jumalia ,se hylkää armonantajansa" joona 2: 9 - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
Aika ja tila ei riittäisi koko Raamatun esittämiseen." Se, joka kääntää korvansa pois kuulemasta lakia sen rukouskin on kauhistus" (Jumalan sana)
Jos nyt Antti alottaisi " Isä meidän joka olet taivaissa, anna minun velkani anteeksi...
Eli jos Antti on ryöstänyt jonkun, ja jäänyt velkaa lähimmäisilleen ja Jumalalle,...ja hän pyytelee velkaansa anteeksi, kun ei kehtaa nostaa persauksiaan irti tuolistam että menisi sopimaan ja maksamaan velkansa,...niin on kauhistus rukoilla niitä anteeksikaan!
Jos minä tietäisin että sinulla on toisen miehen vaimo puolisonasi, ja varastettua rahaa ja tavaraa kaapissasi, ja pyyhit hikeä sapattina kun raadat savottaa sapattina, ja rukoilet velkojasi anteeksi kuulteni, niin potkaisisin sinut polvirukouksestasi nenällesi, ja heittäisin Jumalan hunessta sinut ulos!!
Jumala sanoisi minulle " Hyvin teit, sinä hyvä ja uskollinen palvelijani" - IDENEB
benedi kirjoitti:
" teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta? ..." Pois se, vaan me vahvistamme lain!
Taitaa sillä uskolla olla suuri rooli lain kanssa!
Eikös Jeesus anonut : " Uskokaa minuun....ei hän Kantolasta mitään puhunut!
Etkö tiennyt että Jeesus on portti? ...ja " kenelle portinvartija avaa, se pääsee portista sisälle...Jeesus
Etkö olekin liian ylpeä kysyäksesi , benediltä kuka tai mikä tuo portinvartija on?
Ennemmin teet jotain omavanhurskautta kuin suostut kysymään, sillä oma selityksesi kun ei ole Jumalan mielenmukainen selitys!
Jos sinä tyhjennät asella uhaten pankin kassan
vaikka ko. pankin johtaja olisikin laiton ihminen,
niin haluatko sinä saada anteeksi annon ja armon synneissäsi??
Vai suositteletko itsellesi että , kun nyt tulin uskoon , rahasäkki selässä kotiin juostessani, niin etsinpä käsiini papin ,joka julistaa syntini anteeksi ja armahtaa minut synnissäni!
Tällätavoin saan pitää rahat ja saan syntini anteeksi!? Näinkö se Antti, pantti ajattelee?
Eikös siihen tarvita uskoa, että kun laki sanoo " Älä varasta"...että kun laki osoittaa sinulle synnin, joka on juuri se rahasäkki, ...että sinä synnissä ollessasi käännyt pankin ja johtokunnan puoleen, ..ja palaat rahojen kanssa takaisin pankkiin!?
Vai tuntuisiko lihan mielelle paremmaksi tämä toinen tie...tunnustaa synnit seurakunnalle, jotka ovat vaitio olo velvollisia rahoistasi?
Kunhan saat tämän ratkaistua annetaan sinun ratkaistavaksi muutama muukin kysymys...pianhan sinusta tulee kuin Moose, jolle tuotiin ratkaistavaksi kaikki vaikeat asiat!!/// Miten siis on?
Kirjoittanut: benedi
12.2.2009 klo 05.13
" teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta? ..." Pois se, vaan me vahvistamme lain!
Taitaa sillä uskolla olla suuri rooli lain kanssa! \\\
Minun Raamattuni toteaa, ettei laki rakenna mitään
ylöspäin. Vaan on harrastettava uskoa sanoin, töin
ja sydåmen ajatuksin.
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
1. Kor. 10:23
"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
Ideneb - IDENEB
benedi kirjoitti:
" Se, joka kääntää korvansa pois kuulemasta lakia sen rukouskin on kauhistus" (Jumalan sana)
Jos nyt Antti alottaisi " Isä meidän joka olet taivaissa, anna minun velkani anteeksi...
Eli jos Antti on ryöstänyt jonkun, ja jäänyt velkaa lähimmäisilleen ja Jumalalle,...ja hän pyytelee velkaansa anteeksi, kun ei kehtaa nostaa persauksiaan irti tuolistam että menisi sopimaan ja maksamaan velkansa,...niin on kauhistus rukoilla niitä anteeksikaan!
Jos minä tietäisin että sinulla on toisen miehen vaimo puolisonasi, ja varastettua rahaa ja tavaraa kaapissasi, ja pyyhit hikeä sapattina kun raadat savottaa sapattina, ja rukoilet velkojasi anteeksi kuulteni, niin potkaisisin sinut polvirukouksestasi nenällesi, ja heittäisin Jumalan hunessta sinut ulos!!
Jumala sanoisi minulle " Hyvin teit, sinä hyvä ja uskollinen palvelijani"Miksi sinä rienaat uskovaisia? Ja miksi häpäiset
Isä meidän -rukousta, jonka Jeesus antoi parhaaksi
esimerkiksi rukoilemisesta. Rukoiletko sinä vain
itsekseen kenties? Näin ...
Luuk. 18:11
Fariseus seisoi ja rukoili
itsekseen
näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Ideneb - IDENEB
benedi kirjoitti:
Kun pysyt laissa, et omassa voimassasi
" Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Niin oletko niin " onttopäinen" että huudat Jeesusta avuksesi lain rikkomiseen, että onnistut jonkun 10- käskyn rikkomisessa, ...vai huudatko häntä avuksesi että pystyt lain täyttämään?
Jos Jeesus on kanssasi synnissä, niin eikö hän ole osasyyllinen lain rikkomiiseesi?
Eihän laki voi sinua muutoin syyttää, kuin siten että ensin kuollut lain kirjain pitää saada eläväksi!!
Ja eläväksi sitä ei saada, ellei sitä aseteta elävään ihmiseen,...mutta nyt kun se on sinne mieleen kirjoitettu, niin et saa " mielesi lakia" itsestäsi irti, se riipuu sinussa kiinni!
Kun rikot käskyjä, mitä tahansa niistä 10 stä, olet lain rikkoja,
ja omatuntosi lukee mielessäsi olevaa Pyhää lakia ja osoittaa että olet lain rikkoja!!
Ei kait laki voi sinua armahtaa, sinun on kyseltävä adventisteilta esim. että kuka voi pestä minut puhtaaksi ja antaa anteeksi rikokseni!!
Minä ensin kerron että mene ensin sopimaan riitapuolesi kanssa, ja tule sitten takaisin .niin minä kerron sinulle että
" Se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Mutta jos seinällesi jää vielä jeesus kuvia, niin et saa armoa
" Se, joka kunnioittaa vääriä jumalia ,se hylkää armonantajansa" joona 2: 9/// Tyhmä sinä oletkin
Kirjoittanut: benedi 12.2.2009 klo 05.26
Kun pysyt laissa, et omassa voimassasi
" Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus \\\
Ei Jeesus ole laki vaan Jeesus on rakkaus ja väkevä
Jumala. Joka pysyy Kristuksessa, hän voi kaiken!!
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4
Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
Ideneb - IDENEB
benedi kirjoitti:
...." avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua" Jeesus
No, Kantola...miten siis on...jos olet juuri himoitsemassa toisen miehen vaimon kauneita kasvoja ja lanteita, niin huudatko avuksesi Jeesusta että voit pysyä laissa,? ...vai huudatko avuksesi Jeesusta, että hän pehmittäisi tuon naisen mielen, että pääsisit toiveittesi kanssa perille!?
Tai jos seisot saksit kädessä, ja olet epävarma ympärileikatako, vai ei...niin mitä arvelet Jeesuksen vastaavan, jos hän luoksesi kiiruhtaa, ...kun häntä avuksi huudat?
Osaako hän ratkaista pulmasi ja nostaa aasin kuopasta johon tämä on omasta syystään pudonnut?///Osaako hän ratkaista pulmasi ja nostaa aasin kuopasta johon tämä on omasta syystään pudonnut? \\\
Tuo olisi ollut hyvä kysymys, jos sen vilpittömästi
olisit esittänyt ja omalle kohdallesi tarkoittaen.
Kyllä Rakkauden Jumala auttaa ihmistä ja eläintä,
jos ja kun nämä kompastelevat.
Ps. 36:6
(36:7) Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
Room. 14:4
Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Jumala on vanhurskas ja uskollinen Isä
Ideneb - Veli Herrassa
benedi kirjoitti:
Osaako hän ratkaista pulmasi ja nostaa aasin kuopasta johon tämä on omasta syystään pudonnut?Vai onko se epäsuora avunpyyntö ehkä?
Ap. t. 22:7
Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
Ap. t. 22:8
Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' [1. Kor. 9:1, 15:8]
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
Vaikea saada selkoa, mitä benedi ajaa takaa,
mutta annettakoon hänelle toivontäyteinen vastaus
kyselevään epävarmuuteensa.
Nimittäin Herra auttaa jokaista vilpittömästi
apua häneltä anovaa. Olkoot uskvoainen tai ei.
Evankeliumit ovat täynnä esimerkkejä siitä
ansaitsemattomasta armosta.
Matt. 5.
43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.' [3. Moos. 19:8; 5. Moos. 23:6; Matt. 19:19]
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, [2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9]
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]
46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]
47 Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
Herrassa
- Ankkuroimme uskomme
Hyvä keskustelu tässä virikkeitä antamaan ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041625094
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1047324
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163496Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333422Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411465Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?501298