Ei uudestisyntyminen poista Jumalan lakia, vaan

Sirkka-Iita

10

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

luin myös jonkun vastauksen tuohon linkkiisi jossa sanottiin että Jumalan laki olisi muodollisuus - MUODOLLISUUS?
      Miten väärin ihminen onkaan käsittänyt asian jos hän kutsuu Jumalan lakia muodollisuudeksi.. Hm..

Siunausta sinne
      alex

• IDENEB

Ap. t. 15:10
      Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]

Juu -teidän lakiliittoutuneiden on tarpeen lukea
      ensimmäisen pääkonferenssin päätös (yksi kokonaisuus) ihan pilkun tarkkuudella, että
      silmänne avautuisivat. Ihan 7x70 kertaa lukea.
      (Enhän minä uskalla sanoa, että ihan 500 kertaa,
      sillä ettehän te anna viestiäni anteeksi kuin
      vain tuon pakollisen verran, 7x70 kertaa?)

Ideneb

• alex-kasi

ei tässä ole kysymys mistään salaliitosta, vaan Raamatun Sanasta. Tiedätkö että Jeesus sanoi Jumalan laista näin:

Luuk. 16:17
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

Jokaiselle joka on saanut armon ymmärtää mitä Raamattu sanoo asioista - on asia päivän selvä. Laista ei katoa piirtoakaan, ENNEMMIN KATOAVAT TAIVAS JA MAA, näin on koska Jumalan laki on Jumalasta - ja Jumalan on iankaikkinen elämä vaikka taivas ja maa katoavat Jumalan oikeudenmukaisuus joka aina sisältää Jumalan rakkauden ei koskaan voi kadota.

KUINKA IHMEESSÄ OIKEUDENMUKAISUUS JA RAKKAUS VOISIVAT KADOTA??? Tulisiko täydellisestä oikeudenmukaisuudesta vääryys ja täydellisestä rakkaudsta rakkaudettomuus???

Ajattelehan asiaa - jos osaat.

Jeesus täytti Jumalan oikeudenmukaisuuden ja rakkauden lain meidän edestämme, ei Jeesus poistanut siitä piirtoakaan - se on sula mahdottomuus. On aivan uskomatonta että joku väittää että Jumalan laki olisi poistettu ?? tai että se olisi muodollisuus .. VAIKKA HEILLE ON ASIA SELITETTY sata kertaa. Voi sokeutta .. se on täydellinen..

• "Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi."

Tähän Jeesuksen antamaan rakkauden käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat.

Mainitseppa yksikin Jumalan kymmenestä käskystä, joka olisi oikeamielisen ihmisen hyvinvointia vastaan?

Vai vääryyttäkö puolustat?

• sinä olet
        Sirkka-Iita kirjoitti:

"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi."

Mainitseppa yksikin Jumalan kymmenestä käskystä, joka olisi oikeamielisen ihmisen hyvinvointia vastaan?

Näytäpä UT:sta se kohta, missä joku mainitsee sanat "kymmenen käskyä" ja kertoo vielä niiden jaottelusta kahteen osaan.

Jeesuskin tiesi juutalaisten käskyjä :)
        10:21   Niin Jeesus katsoi häneen ja RAKASTI häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

• Kun ei haluttu oikeesti levätä
        sinä olet kirjoitti:

Näytäpä UT:sta se kohta, missä joku mainitsee sanat "kymmenen käskyä" ja kertoo vielä niiden jaottelusta kahteen osaan.

10:21   Niin Jeesus katsoi häneen ja RAKASTI häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

Tämän ymmärtää vain jos rukoillen lukee ja tutkii.
        Jos näet tästä että läksytys on rangaistusta ja kirousta,
        ovat silmäsi auki.

Jes. 28:10    
        Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
        28:12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.   
        Jes. 28:13    
        Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.    

28.14 Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.
        28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -

Lepoa Herrassa!

• sinä olet kirjoitti:

koetukselle. Mutta Jumala kyllä tietää senkin, että mitä me TODELLA tarvitsemme. Sentähden onkin hyvä luopua omastaan lähimäisensä hyväksi, koska näinollen aarre taivaassa vain lisääntyy.

Itse olen saanut huomata, että mikään TÄYDELLINEN ja hyvä anti, ei jää palkkaansa vaille, /siis sellainen, joka tulee rakkaudesta ja täydestä sydämestä, ilman mitään voiton tai vastapalvelun pyyntiäkään,/Jumala on uskollinen palkan maksaja.

Eikä se ole aina rahasta kiini, maailmassaon niin paljon rakkaudettomuutta.

Kuka ottaisi kiini vanhuksen kädestä ja kuunteleisi, tai kuka auttaisi nuorta äitiä tressin ja kiireen keskellä tarjoutumalla lastenkaitsijaksi, että tuo poloinen saisi edes muutaman tunnin käydä vaikka alennusmyynissä ostamassa sen välttämättömimmän.

Välttämättömiin tarpeisiin sensijaan kuuluu koti ja monessa paikassa myöskin oma auto. Tulisi yhteiskunnalle liian kalliiksi alkaa kuskata jokaista hyväkuntoista eläkeläistä.

Ei Jumala tarkoita, että meidän pitäisi kulkea säkissä ja tuhassa siitä syystä että uskomme Hänen Sanaansa.

Jumala on RAKKAUS ja Hänen Sanansa ON TOTUUS!

Minä olen Jeesuksessa VAPAA tekemään omaisuudellani mitä HALUAN.

Jeesus on täyttänyt kaikki käskyt puolestani, mutta ei se sitä merkitse että minun tulisi vaeltaa kurittomasti ja tehdä tietoisesti vääryyttä: Pois se meistä! Uudestisyntynyt ihminen ei edes sellaista halua, vaan kaikki synti ja vääryys on tullut vastenmieliseksi.

Mutta sen minkä teen tai jätän tekemttä, teen sen uskon mukaan, mikä minussa Kristuksen kautta vaikuttaa. Sillä olen sitoutunut Kristukseen niin hvinä kuin pahoina päivinäkin. Sitähän se merkitsee ola uudestisyntynyt.

Ps.Miksi et voinut nuhdella minua kirjoittaen omalla nimimerkilläsi?

Tuoko kuuluu vanhurkautetun/=synnittömän/ihmisen oikeudenmukaiseen elämään, jota Pyhä-Henki valitsee?

Luulempa tunnistaneeni sinut!

• vapaita
        Sirkka-Iita kirjoitti:

koetukselle. Mutta Jumala kyllä tietää senkin, että mitä me TODELLA tarvitsemme. Sentähden onkin hyvä luopua omastaan lähimäisensä hyväksi, koska näinollen aarre taivaassa vain lisääntyy.

Itse olen saanut huomata, että mikään TÄYDELLINEN ja hyvä anti, ei jää palkkaansa vaille, /siis sellainen, joka tulee rakkaudesta ja täydestä sydämestä, ilman mitään voiton tai vastapalvelun pyyntiäkään,/Jumala on uskollinen palkan maksaja.

Kuka ottaisi kiini vanhuksen kädestä ja kuunteleisi, tai kuka auttaisi nuorta äitiä tressin ja kiireen keskellä tarjoutumalla lastenkaitsijaksi, että tuo poloinen saisi edes muutaman tunnin käydä vaikka alennusmyynissä ostamassa sen välttämättömimmän.

Välttämättömiin tarpeisiin sensijaan kuuluu koti ja monessa paikassa myöskin oma auto. Tulisi yhteiskunnalle liian kalliiksi alkaa kuskata jokaista hyväkuntoista eläkeläistä.

Ei Jumala tarkoita, että meidän pitäisi kulkea säkissä ja tuhassa siitä syystä että uskomme Hänen Sanaansa.

Jeesus on täyttänyt kaikki käskyt puolestani, mutta ei se sitä merkitse että minun tulisi vaeltaa kurittomasti ja tehdä tietoisesti vääryyttä: Pois se meistä! Uudestisyntynyt ihminen ei edes sellaista halua, vaan kaikki synti ja vääryys on tullut vastenmieliseksi.

Mutta sen minkä teen tai jätän tekemttä, teen sen uskon mukaan, mikä minussa Kristuksen kautta vaikuttaa. Sillä olen sitoutunut Kristukseen niin hvinä kuin pahoina päivinäkin. Sitähän se merkitsee ola uudestisyntynyt.

Tuoko kuuluu vanhurkautetun/=synnittömän/ihmisen oikeudenmukaiseen elämään, jota Pyhä-Henki valitsee?

"Minä olen Jeesuksessa VAPAA tekemään omaisuudellani mitä HALUAN."

Minä taas olen vapaa nimimerkistä, ei minulla ole koskaan sellaista ollut.

Jos kerran sinulla tuollainen vapaus, että saat tehdä mitä haluat, niin kai minä sentään olen vapaa sinun käskyistäsi ja sapateistasi.

• ihminen...
        Sirkka-Iita kirjoitti:

"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi."

Mitä käskyjä sinulla oli ennen sitä, kun jeesus tuli ja täytti ne sinun puolestasi?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Voideltua opetusta!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      119
      5563
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      277
      2237
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      92
      1803
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1230
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1207
    6. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      154
      1133
    7. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1130
    8. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1129
    9. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1117
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      114
      1108
    Aihe