Kaikki jotka pelkää kuolemaa tai miettii sitä että pääsenkö nyt sitten taivaaseen vai helvettiin näine syntineni, voi lopettaa sen joko-tai pohtimisen/pelon. Vastaus on todellakin rakkaus, en koskaan väsy julistamaan sen merkitystä ihmisen elämässä. Sillä se kuka pystyy rakastamaan itseään ja muita ihmisiä, luontoa, eläimiä, erilaisuuksista huolimatta, saa aina kiitoksen moninkertaisesti takaisin, muiden ihmisten rakkautena ja välittämisenä. Myös omana hyvinvointina. Miten hyvä onkaan sellaisen ihmisen elää. Siihen ei tarvita raamatun lukua tai evankeliumin julistusta, se löytyy jokaisen ihmisen itsensä sisältä. Oman tuntosi ääni, on oman Jumalasi ääni ja sitä kannattaa kuunnella. Milloinkaan se ei johda harhaan, kunhan oppii sitä ensin kuuntelemaan ja ennenkaikkea malttaa kuunnella.
Lisäksi ihmisen sisäinen tasapainon tila ja siellä asustava rakkaus tuo mukanaan myös fyysistä terveyttä. Katkeruus, viha, kateus, suvaitsemattomuus ja muu sellainen ruokkii negatiivista energiaa ja näkyy mm. terveyden reistailemisena. Sanomattakin on selvää, mitä se vaikuttaa meidän lähimmäisiimme ja muihin kanssamme tekemisissä oleviin ihmisiin.
Ja jokainen saa uskoa tavallaan, mutta oikealle tielle ei tarvita mitään ulkopuolisen tahon, uskovien, raamatunkaan ohjeistusta. Saahan niitä lueskella ja miettiä, mutta vastaus on sinussa itsessäsi!
VAIN RAKKAUS
4
290
Vastaukset
- Aritta
Rakkaus on ainoa mikä tosiaan merkitsee jotain. Jos pystyy muistamaan sen joka hetki elämässään ei ole pelkoja, ei sairauksia, ei vastoinkäymisiä vaan kaikki on täydellistä.
Ja kaiken huipuksi löydämme rakkauden sisimmästämme. Se on siis meillä koko ajan! Aina. - Pähkinän särkijä
Mitä sitten tarkoittaa "itsensä rakastaminen"? Tai "muiden rakastaminen"? Entä "hyväksyminen": mitä se tarkoittaa?
Mulla on käsitykseni, mutta annanpa sulle mahdollisuuden.... ;)- rakastamisen näin
Ja tämä sanomani tulee puhtaasti oman itseni sisältä, siltä miltä minusta oikeasti tuntuu ja miten rakastamisen koen elämässäni. Eli se ei suoranaisesti välttämättä vastaa sinun tai kenenkään muun ajatusta tästä, mutta se onkin minun oma tunteeni.
Itselle rakastamisen merkitys selvisi siis jo lapsuudessa, jossa en koskaan kokenut oikein olevani rakastettu, kun olin paras koulussa ja urheilussakin piti voittaa kaikki mahdollinen, ennenkuin sai tai koki edes jonkinlaista vanhempiensa hyväksyntää, siihen kun lisättiin henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, pelkoa ja kaikkea, kyllä rakkauden nälkä tuli niin mahdottomaksi.
Luulin itsekin lähes koko pienen ikäni olleeni jollain lailla huono, paha jne. Huomasin alkaneeni ajattelemaan toisistakin jo samoin. Varsinkin vanhemmistani. Kunnes 19 vuotiaana tajusin, se tuli vaan jostain sisältäni se ääni, ja nyt tiedän, se oli oman Jumalani ääni, että olenkin oikeasti ihan hyvä ihminen, minähän olen selvinnyt lapsuudestani tosi hyvin, olen vain jäänyt todellista rakkautta paljon vaille. Sellaista ehdoitta rakastamista.
Aloin nähdä maailman ihan toisessa valossa. Huomasin kuinka paljon kärsimystä rakkaudettomuus yleensäkin aiheuttaa. Samalla pääsin omiin vanhempiin kohdistuneesta vihastani eroon, sehän ei auta yhtään elämääni, elää sellaisessa katkeruudessa ja syytellä lopun elämäänsä heitä. Vaan näinkin nyt heidän toimintansa taakse, sinne heidän omaan lapsuuteen, sen kurjuuteen, ja jopa sukupolvien taakse. He olivat kokeneet todellisuudessa sen saman rakkaudettomuuden, joka näkyi heissä hirvittävänä määränä sairauksia, suvaitsemattomuutena, kapeanäköisyytenä, katkeruutena jne. He eivät ole vieläkään ihan tajunneet sitä mitä itse tajusin jo parikymppisenä. Ja kyllä, minulle vanhempani ovat merkinneet hirvittävän paljon, rakastan heitä todella sydämestäni, minulla ei muita vanhempia ole kuin nämä yhdet, soittelemme päivittäin ja tiedämme toistemme käänteet, vierailemme heillä tosi usein, vaikka välimatkaa on paljon. Tiedän sen myös kuinka tärkeää se heille on.
Ja niin sit tosiaan parikymppisenä, niin kuin se olisi ennalta määrätty minulle, löysin, joku voi sanoa sattumalta, nykyisen aviomiehenikin luokse, aivan ihana ihminen ja niin rakkautta täynnä! Hänellä oli rakkaudeton lapsuus takana myös, vanhempiensa menettämisen myötä ja kukaan muu sitä ei hänelle sen jälkeen oikein ollut antanut. Siis voit varmaan kuvitella, mitä syntyy kun kaksi rakkaudennälkäistä ihmistä kohtaavat, meillä on ollut mieletön rakkaustarina, joka on jatkunut jo pian parikymmentä vuotta.
Tälläisen elämän saaneena, en voi kuin rakastaa toisia ihmisiä. Rakkaus on myös huolenpitoa, antamista sille kenellä ei ole, menemällä yksinäisen luo, suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan, rakkautta luontoon ja kaikkeen eläväiseen, koko tähän maailmaan. Itse hakeuduin myös työhön, jossa saan oikein tuhlata rakkauttani, se veti minua magneetin lailla puoleensa, siis todellakin kutsumusammatista voi puhua. Rakkautta on monenlaista, niinkuin on meitäkin! - Pähkinän särkijä
rakastamisen näin kirjoitti:
Ja tämä sanomani tulee puhtaasti oman itseni sisältä, siltä miltä minusta oikeasti tuntuu ja miten rakastamisen koen elämässäni. Eli se ei suoranaisesti välttämättä vastaa sinun tai kenenkään muun ajatusta tästä, mutta se onkin minun oma tunteeni.
Itselle rakastamisen merkitys selvisi siis jo lapsuudessa, jossa en koskaan kokenut oikein olevani rakastettu, kun olin paras koulussa ja urheilussakin piti voittaa kaikki mahdollinen, ennenkuin sai tai koki edes jonkinlaista vanhempiensa hyväksyntää, siihen kun lisättiin henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, pelkoa ja kaikkea, kyllä rakkauden nälkä tuli niin mahdottomaksi.
Luulin itsekin lähes koko pienen ikäni olleeni jollain lailla huono, paha jne. Huomasin alkaneeni ajattelemaan toisistakin jo samoin. Varsinkin vanhemmistani. Kunnes 19 vuotiaana tajusin, se tuli vaan jostain sisältäni se ääni, ja nyt tiedän, se oli oman Jumalani ääni, että olenkin oikeasti ihan hyvä ihminen, minähän olen selvinnyt lapsuudestani tosi hyvin, olen vain jäänyt todellista rakkautta paljon vaille. Sellaista ehdoitta rakastamista.
Aloin nähdä maailman ihan toisessa valossa. Huomasin kuinka paljon kärsimystä rakkaudettomuus yleensäkin aiheuttaa. Samalla pääsin omiin vanhempiin kohdistuneesta vihastani eroon, sehän ei auta yhtään elämääni, elää sellaisessa katkeruudessa ja syytellä lopun elämäänsä heitä. Vaan näinkin nyt heidän toimintansa taakse, sinne heidän omaan lapsuuteen, sen kurjuuteen, ja jopa sukupolvien taakse. He olivat kokeneet todellisuudessa sen saman rakkaudettomuuden, joka näkyi heissä hirvittävänä määränä sairauksia, suvaitsemattomuutena, kapeanäköisyytenä, katkeruutena jne. He eivät ole vieläkään ihan tajunneet sitä mitä itse tajusin jo parikymppisenä. Ja kyllä, minulle vanhempani ovat merkinneet hirvittävän paljon, rakastan heitä todella sydämestäni, minulla ei muita vanhempia ole kuin nämä yhdet, soittelemme päivittäin ja tiedämme toistemme käänteet, vierailemme heillä tosi usein, vaikka välimatkaa on paljon. Tiedän sen myös kuinka tärkeää se heille on.
Ja niin sit tosiaan parikymppisenä, niin kuin se olisi ennalta määrätty minulle, löysin, joku voi sanoa sattumalta, nykyisen aviomiehenikin luokse, aivan ihana ihminen ja niin rakkautta täynnä! Hänellä oli rakkaudeton lapsuus takana myös, vanhempiensa menettämisen myötä ja kukaan muu sitä ei hänelle sen jälkeen oikein ollut antanut. Siis voit varmaan kuvitella, mitä syntyy kun kaksi rakkaudennälkäistä ihmistä kohtaavat, meillä on ollut mieletön rakkaustarina, joka on jatkunut jo pian parikymmentä vuotta.
Tälläisen elämän saaneena, en voi kuin rakastaa toisia ihmisiä. Rakkaus on myös huolenpitoa, antamista sille kenellä ei ole, menemällä yksinäisen luo, suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan, rakkautta luontoon ja kaikkeen eläväiseen, koko tähän maailmaan. Itse hakeuduin myös työhön, jossa saan oikein tuhlata rakkauttani, se veti minua magneetin lailla puoleensa, siis todellakin kutsumusammatista voi puhua. Rakkautta on monenlaista, niinkuin on meitäkin!Rakkautta, sitä OIKEAA, on vain yhdenlaista ja vaikuttaa siltä, että olet löytänyt sen saman kuin minäkin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996064
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774