Hengen hullutusta

hirvas

jota eivät lihalliset ihmiset tunne, Raamattu kuvaa näin:

Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

1.Kor.12:11-15

11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Ne joita kuljettaa Jumalan Henki, he eivät ole minkään lain vankeja, eikä mikään laki koske enää heitä, koska Jumala itse on heidät vanhurskauttanut. Näin todistaa Jumalan sana.
Luonnollisille (lihallisille) ihmisille se on hullutus, eivätkä he ymmärrä sitä, koska heissä ei ole Jumalan Henkeä. Esimerkiksi adventistit ovat sellaisia, jotka palvovat kuollutta lakia, ja sellainen palvonta todistaa heidän olevan vailla Jumalan Henkeä.

21

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti.

hirvaksen ajatus tavallaan on oikea, kun sen oikealta perustukselta luetaan ja katsotaan.
      Eli kun Henki kuljettaa, on Hengen lahjat ja Hengen vaikutuksesta tehdään Hengen hedelmiä.
      Ts. se on kaikki Hengen eli Jumalan vaikuttamia.

Mutta kun se hirvaksessa ja minussa toten vaikuttaa se muu henki aika monesti ja nyt pitää erottaa Hengen lahjat sekä lihan lahjat toisistaan, tämäkin kirjoitus astuu oikeille perustuksille.

Kun Henki ei kuljeta aina ja se on 100% totta kristitynkin kohdalla on liha silloin matkassa ja sen tähden laki hallitsee ihmistä myös niin kauan kuin hän elää ja myös taivas ja maa on.
      Tätähän Sana opettaa ja tässä raadollisuudessa hirvaskin on käytävä kontusilleen ainakin iltaisin ja tunnustaa heikkoutensa ja lain alaisuutensa, kun Henki ei ole saanut kuljettaa.

Tässä kontusellaan kun ollaan astuu Isä meidän, rukous, sehän on uskovaisten rukous.
      Eihän sitä jumalaton rukoile.

Tässä uskovaisen rukouksessa rukoillaan, että "päästä meidät pahasta".

Pysähtykääpä rakkaat ystävät tämän äärelle.

Kuinka paljon minun kristittynä uskovana, armonalla vaeltavana täytyy rukoilla, että päästä minut pahasta.
      Minun lihassani ei asu mitään hyvää ja armonalttarille on mentävä ja Jumalan tahto, eli laki=opetus, muistuttaa sydämessä, että Matti, taas on pyydettävä anteeksi, on pyydettävä lähimmäiseltä, on pyydettävä Kristukselta, että olen niin monessa kieltänyt hänet.

Niin se on, se Hengen kuljettavuus on monesta kiinni, ei se aina toimi tuon lihan takia.

Ja näin ollen, minä tunnustan Hengen Pyhyyden, sen syvän tarkoituksen, sen ohjaavuuden, johon yhtyy Pyhä Henki, kun se oikein käytetään.

silloin se tuuli puhaltaa, ja toteutuu hengestä syntyneen elämää. Mutta se on sydämen asenne.

Perustaa en pysty asettamaan, että MINÄ, Minun henkeni, on Pyhä Henki, ei Vaan Jumalan Henki on se joka yhtyy, kun henkeni nöyrtyy sen alle.

Henki on Jumalan valtakunnan rajojen sisällä ja rajat maailmaan on Jumalan tahdossa, eli myös lain sanoman sisällä. Ei laittomuuden hengessä ja siinä, että minä asettaisin Hengen rajat.

Kaikki tapahtuu päinvastoin eli Jumalasta käsin ja se tuo Hengen vapauden ja voiman toteuttaa Jumalan tahtoa ja Henkisyyttä.

eli adventisteja tuntien, älä hirvas lue tuomiota itsellesi. Sen sanon, että paljon rajallisuutta on, mutta toisaalta parempi sekin, kuin monen tuulen mukaan lähteminen.

• uskovalle

että Jumalan laki on poistettu? Ei suinkaan.

"Päästä meidät pahasta" - mikä sanoo että paha on pahaa - Jumalan totuus - Se Sana joka lähtee Jumalan olemuksesta ja kertoo siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Se Sana on Jumalan ikuinen LAKI - miksi? se on Jumalan ikuinen laki? Koska se on vääjämättömästi totuus - se on lähtöisin Jumalasta ja sitä ei kukaan koskaan voi muuttaaa tai poistaa. Jos uskova ei tajua ja TUNNUSTA tätä voi siinä käydä niin kuin Hirvalselle on käynyt - hän poitaa lain muodollisuutena ja tarpeettomana???

Hirvas ei ymmärrä asiaa, se on fakta.

• Matti.
        uskovalle kirjoitti:

että Jumalan laki on poistettu? Ei suinkaan.

"Päästä meidät pahasta" - mikä sanoo että paha on pahaa - Jumalan totuus - Se Sana joka lähtee Jumalan olemuksesta ja kertoo siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Se Sana on Jumalan ikuinen LAKI - miksi? se on Jumalan ikuinen laki? Koska se on vääjämättömästi totuus - se on lähtöisin Jumalasta ja sitä ei kukaan koskaan voi muuttaaa tai poistaa. Jos uskova ei tajua ja TUNNUSTA tätä voi siinä käydä niin kuin Hirvalselle on käynyt - hän poitaa lain muodollisuutena ja tarpeettomana???

Hirvas ei ymmärrä asiaa, se on fakta.

Aivan, meidän on nähtävä Pyhyys, että on Pyhä.
        Itselleni Kristus, lunastus, se on täytetty, jne. jne. todistaa, että Jumalan laki on Pyhä ja minä viheliäinen ihminen, tämän Pyhyyden edessä tarvitsen Kristuksen kaikenkattavaa armoa.
        Ja siksi, Jumalan laki on Pyhä ja vaikenen sen Pyhyyden arvostelemisesta ja muuttamisesta mihinkään suuntaan, poistamisesta jne.

Kun Henki saa armonalttarilla vallata sydämen, niin juuri siinä Hengessä voin kaiken tahtomisen ja tekemisen täyttää, senkin vajaamittaisesti, kun olen liha.
        Siksi se "oikea tekeminen" on Hengen hedemä minussa ja kunnia Hänen, ja Henki toteuttaa Jumalan valtakuntaa ajassa.
        Jumalan Henki ei ole ristiriitainen, se tunnustaa Jumalan tahdon Pyhäksi ja juuri siinä Hengessä todistaa, että Jeesus Kristus on Herra.

• hirvas

ja oikeaa ajatusta sisällään pitävä kirjoitus.

Kun puhutaan Hengen opetuksesta, niin se opettaa myös huomaamaan sellaisen, joka ei ole Jeesuksesta. Siksipä Hengen kuljettaman ei tarvitse kuulua mihinkään ihmisjärjestöön, vielä vähemmän uskoa sen opettamia oppeja, koska ne ovat vastoin Jumalan sanaa.
        Ei kai kukaan väitä, että Pyhä Henki opettaisi valhetta tai että sen pitää noudattaa lihallisille ihmisille annettuja kieltoja ja käskyjä. Ei, koska hän om totuus.

Paavali toteaa tässä tärkeän asian:

Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Harhaopit ovat sitä pimeyttä, jota maailmanvaltias opettaa, ja siihen valtiuteen kuuluvat myös kirkot ja lahkot. Ne ovat valtiaita siinä mielessä, että ne hallitsevat ihmistä käskyillään ja opeillaan, ja sellaista Raamattu kutsuu eksytykseksi.

Olet oikeassa, että jokaisen pitää rukoilla ja pyytää voimaa jotta pystyisimme sammuttamaan kaikki pahan nuolet. Mutta hengellisen ihmisen voitto on siinä lihalliseen verrattuna, että Jumala on aina läsnä. Sitä ei usko sellainen, jolla ei ole Jumalan Henkeä.

• hirvas
        Matti. kirjoitti:

Aivan, meidän on nähtävä Pyhyys, että on Pyhä.
        Itselleni Kristus, lunastus, se on täytetty, jne. jne. todistaa, että Jumalan laki on Pyhä ja minä viheliäinen ihminen, tämän Pyhyyden edessä tarvitsen Kristuksen kaikenkattavaa armoa.
        Ja siksi, Jumalan laki on Pyhä ja vaikenen sen Pyhyyden arvostelemisesta ja muuttamisesta mihinkään suuntaan, poistamisesta jne.

Kun Henki saa armonalttarilla vallata sydämen, niin juuri siinä Hengessä voin kaiken tahtomisen ja tekemisen täyttää, senkin vajaamittaisesti, kun olen liha.
        Siksi se "oikea tekeminen" on Hengen hedemä minussa ja kunnia Hänen, ja Henki toteuttaa Jumalan valtakuntaa ajassa.
        Jumalan Henki ei ole ristiriitainen, se tunnustaa Jumalan tahdon Pyhäksi ja juuri siinä Hengessä todistaa, että Jeesus Kristus on Herra.

Jumalan laki? Voitko kertoa mistä kohden Raamattua sen voi lukea? Mitä se laki sanoo?

• Matti.
        hirvas kirjoitti:

Jumalan laki? Voitko kertoa mistä kohden Raamattua sen voi lukea? Mitä se laki sanoo?

Herra, sinun armahtavaisuutesi on suuri, virvoita minua oikeutesi mukaan.
        Monta on minulla vainoojaa ja vihamiestä, mutta sinun todistuksistasi minä en poikkea.
        Minä näen uskottomat, ja minua iljettää, sillä he eivät noudata sinun sanaasi.
        Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
        Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

Psalmista tuo tuollaiset ajatukset esille Ps. 119.

Ts. henkilö käy sydämeltään armoalttarin ääreen, toteaa siinä, että Herran sana on kokonansa totuus, se virvoittaa ja huomatkaapa ajatus, että puhutaan Hänen vanhurskaudesta, sekä oikeudesta jotka pysyvät iankaikkisesti.

Tämä näköala on monelle vaikea ja nousee esille se, että hetkinen, missä Sanassa on ajatus sekä käsite ”Jumalan laki”, kuten toit sen itsekin esille.

Aivan hyvä kysymys ja pysähdytään ”rahtusen hetki” ajatukseen laki. ”Raapaisten käsitystä”, se on mm. opetusta, käskyä, ym. ym. ym. sisältämä määre, jonka joku tuo esille.
        Meille tällainen maallinen laki laittaa määrätyt rajat, missä mennään ja ollaan ja ehkäpä vielä siksi, että jollain tavalla olisi yhteisöissä siedettävää olla itse kunkin ”elämän henkäys sieraimissa”..

On jopa tehtävä jotain, kun ikään kuin ”käsketään”, muutoin ei ”luonnostaan” tehdä, silloin se tuntuu käskyltä.

Ja jonkin näköisiä myönnytyksiä on meidänkin maallisessa lainsäädännössä heikoille, kun tämä kristillisyyden pohja isien sydämissä on ollut oikeudenmukaisuuden höystöllä höystettynä.
        (Tulikohan liikaa korostettua kristillisyyttä?)

Voisiko ”hengellisille” ihmiselle olla täällä hengelliset rajat olemassa? Voiko joku tulla sanomaan minulle, että on näin ja noin, sekä tuolla tavalla, varsinkin Raamatun Sanaan vetoavana? //.

Tuo seuraava kannanottoni on varmasti kaikkien hyväksyttävää ajatusta, että Jumalan valtakunnan lapset halajavat sitä kotia ja valtakuntaa, jonka Isä on turvallinen, rakastava, ohjaava, jne. että ”(kaikkien)” olisi hyvä täällä ”(siinä)” Jumalan valtakunnasta jo ajassa maistella ensimakuna hyvää.
        ”kaikkien, on Jumalalle toteutuksen tarkoitusperä”.

Sen alkusointuiset hetket voivat soida; ”Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestä, mielestä ja ajatuksesta”. Okei, valtaisa sisältö, johon sydän varmasti tarvitsee Hengen avun, niin raadollisia me olemme. Mutta Hän on luvannut nykiä tähän armoon ja avuun.

Sekä rakastaa lähimmäistä, niin kuin itseä!
        Tuossa jälkimmäisessä toleranssissa on enemmän ”sijaa elää”, varsinkin jos hirveän vähän rakastaa itseä, ellei jopa vihaa, niin voi sitä vihaa jakaa niin ympärille, kuin se sydän jaksaa nyt sitä hedelmää ”lihassa” kylvää. ; )..

Mutta voisiko Jumalan valtakunta olla lähimmäisrakkaudessa niin läheinen siihen, mitä oman ”minän” rakkaussuhde kumpuaa? Ei ehkä, mutta se voi parantua kun Jumalasuhde hoituu ensin kuntoon ja hiljainen toipuminen alkaa tämän maan tuomien ikävienkin kokemusten hoidossa.

Tässä tarvitaan tervettä hengellistä kotia, jossa kasvetaan ja aletaan syödä hengen ravintoa, maito ruoalla, edeten vahvempaan ruokaan. Siinä toivutaan rakastamaan myös itseä josta se kumpuaa lähimmäisen rakkauteenkin, vaikka hissukseen, pala palalta. ”kakunjakoa”.

Tämä tavallaan pitäisi olla jo luonnostaan selvää luodulle ja varsinkin kristitylle luodulle. //.
        .//.

Mutta Raamattu on kokonansa totuus, ei vain pilkottuna peukalopaikkoja Vanhasta testamentista ja sitten ikään kuin Uusi testamentti olisi tämä pakanuskovan ainut ohkainen Sana ja sitäkin suurennuslasilla vahdaten, että tehtäisiin armonkansalaisena tavallaan -omanlaki_”vapaus”_henkisyytemme suhteen prikulleen oikein. Vapauteenhan Kristus meidät vapautti ja se ”Vapaus”. Ah’, niin soiva ajatus, sitä palttoota on niin hyvä nyplätä ja koetella, että kuinka se ”väljyys” istuu kenenkä kroppaan milloinkin. Numerokoko on kuitenkin iso, siinä sopii pyörähdellä ympäri ja ämpäri.

Mutta tämä ”vapaus”_henkisyytemme_omalaki käsitteemme tekee monta kertaa Jumalan valtakunnan pilkan kohteeksi, sen olen monessa huomannut matkani varrella. Siihen oikein haetaan ”laillista” tulkinta vapautta, ettei lihamme tarvitsisi taipua, koska se lakihenkisyys on ”peikkona” kylvetty sydämiin niin, että kaikkiin hyviinkin suuntimiin tulee lakihenkisyys leima.
        -Ehkä siinä on paremmin sellainen lauman maku ja (tuoksu).

Se ”ajallinen” Jumalan valtakunta saastuu jalkojemme alla, kun astumme omin jalkoinemme Pyhille paikoille. //.

Voisiko Jumalan ”tahtovaltakunta” sisältää tämän ajatuksen, että se
        -”jos suinkin meissä voi”, se suosii niin suhdettamme Häneen, lähimmäiseemme ja turvaamme lähimmäisen suhdetta myös Jumalaan, ts. ”mahdollista suhdetta”.
        Olkoon tässä todistamassa se Henki minkä Jumala on istuttanut Kristityn sydämeen, sen mahdollistamisen.

Mutta voisiko olla tämä Rakkaus Jumalaan ja lähimmäiseen Jumalan valtakuntaa täällä ajassa?

Vai-

Voidaanko lukea, että Rakasta Herraa sinun ja minun Jumalaani niin, ettei Häntä tarvitse kunnioittaa? Voidaan rakentaa omia jumalankuva tulkintoja sydänten aivoitusten mukaisesti, sekä palvella niitä? Onko se Sanan hengen mukaista?

Jos ei voi, vaan rakkaudesta sydän sykkii kohti Jumalaa, se on Jumalan Hengen mukaista,
        1.silloin se on Sanassa olemassa, kansien sisällä myös pakanalle.
        Väärä valinta kylvää siemenen jälkipolvien sielunmaisemaan. Mutta oikea valinta, tuo siunauksen ja Hänen osoittaman armon, kuten se luetaan sanasta: ”polvesta polveen, jotka r.a.k.a.s.t.a.v.a.t… minua ja noudattavat käskyjäni”.
        Eli kyse on rakkaudesta, siitä rakkaudesta joka toteuttaa Jumalan valtakuntaa täällä ajassa.

Ehkä aika iso piirto, ei niin pieni, että voitaisiin ottaa pois. Jeesuksen opetusnäköalasta.

Entäpä, mitä rakas Isämme sanoisi, jos väärin Hänen nimeään käytetään.
        Voisiko tämä jollaintavalla kosketella pakanauskovaa? Hmm…. uskoisin, että: ”kyllä”.
        Ei siinä ainakaan siunausta ole mukana ja turhaa ehkä Herra, Herra on hokeakaan.
        Sydän on oltava mukana.

Mitäpä tuosta tuumaisitte lepopäivästä?
        Minä niin mielelläni sitoisin siihen matkaan rakkaussuhteeni sanan kuuloon ja sitä että saisi palvella lähimmäistä vaikka siinä yhteisessä kokoontumisessa.

Voisipa siinä olla jollain veljellä jotain annettavaa Sanasta, mitä Herra on viikolla sanottavaksi antanut. Näin se lepopäivä Jumalanpalveluspäivänä katkaisee viikon arkirytmin ja ehkä ”se maa, joka orjantappuroita ja ohdaketta kantaa, josta otsa hiessä leipää ansaitsee”, niin siihen tulee siunaus. Ah’, niin pakanankin lihalle.

Ihmiseksihän me olemme luotu ja sapatti on annettu ihmiselle, vieläpä Vapahtaja on luvannut olla sapatin Herra. hm…. taitaapa kiiltää taivaallista siunausta, pistetäänpä poveen, tämä siunaus, jonka nautintaoikeus on viikoittainen tapahtuma.

Mielestäni tällainen työn ja paineen syy on maan kiroamisessa synnin tähden. Ei tämä niin paratiisilta tunnu, vaikka on Nokialaista taskussa vm. 2006 Lada alla ; ) , on puita liiterissä, että voi lämmittää pakkasilla, jopa tulen saa raapasta sapattinakin, että lämpö riittää.
        Tässä kun eivät niin nuo palmut humise.

Mutta kuitenkin se sapatti katkaisee orjatyön, sellaisen jonka nyt voi katkaista.

Mutta mitenkäs tämä lähimmäisen kohta olisi sapatissa?
        Ehkä se, että ”mahdollistettaisiin” hänenkin pääsynsä tavalla tahi toisella siihen yhteiseen Jumalanpalveluspäivään. Kaipa hänelläkin on lähimmäisrakkauden suhteen oikeutus.
        Voi jopa joku sitä kaivatakin, mikä ajassamme on katoavaa sydämensykettä.

Entäpä, jos se ”sapatti-osuus” riistettäisiin minulta / sinulta pois?.
        Ahneet lähimmäiset syvään kumartavat markkinatalouden, ehkä ahneuden, välinpitämättömyyden, tietämättömyyden ja muun syyn takia sen jumalan edessä, enkä pääsisi tähän siunauksen jakoon?
        Tulisiko tämän kautta ymmärrys sapatti-lepopäivä siunauksen merkitys paremmin esille,.. Suhteen hoitaminen Jumalaan ja sitä kautta rakkautta itselle, sekä lähimmäiselle. ”minäkin saan olla jakajana”. Näitä riisto-osuuksia on paljon ajassamme, vaikka netti mahdollistaa kuulemisen muulloinkin. Mutta se sisar/veli yhteys, se puuttuu ja jää nettirakkaudeksi. Ainakin minä haluaisin nähdä ihka elävänä kanssamatkaajat. .//.

Näin me voisimme kahlata siunausvirtoja läpi ja miettiä, olisiko tässä kuitenkin Jumalalla jotain annettavaa ja jos Hän antaa, niin miksi luovuttaisin? Miksi antaisin niin kallisarvoista pois?`
        Lakihenkistäkö?

Miellän näin, että kun Jumala loi maailman, kaiken tämän ihmiselle työkentäksi.
        Tiesi lankeemuksemme etukäteen, koska suunnitteli pelastaa maailman Kristuksessa.
        Tiesi kaiken humun ja halusi tarjota ihmiselle elämänleipäpalan, Hän sanoo: ”ettei ihminen elä pelkästään leivästä, vaan myös jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee”, niin nyt astutaan sille paikalle, mikä on jo paratiisin suunnitelmista eli lepopäivän merkitys.
        Näin sen ymmärrän.

Pakanakin Kristuksessa tarvitsee keidas paikkoja, pysähdys paikkoja, leivänsyönti paikkoja, ettei kuolisi nälkään. Seurakunta on Kristuksen ruumiin jäsenten srk-ruumis. Sen tehtävä on morsiamena kasvaa Sulhasensa tahdossa, eikä ulkopuolella siitä.
        Kuvastaa kuin heijastusta aikaan Jumalan kuvaa, ja kutsua ihmisiä tämän ajan oravanpyörästä niistä tiilitehtaista palvelemaan elävää Jumalaa.

Eli voidaan hyvällä omallatunnolla puolustaa Jumalan erottamaa ja Pyhittämää siunausrikasta päivää aikaan. Rytmittämään viikkomme ja julistaa Sanaa Kristuksesta ja todistaa, että lopullinen sapatinlepo on edessä. Tämä on välivaihe, mutta tämä on Jumalan valtakuntaa ajassa.

jne.

hirvas.

Voitko yhtyä Jumalan sanalla ja aivoituksella luotuun valtakuntaan jo ajassa?
        Jumalan tahdon valtakuntaan. Eikö juuri ole lain henki rakkaudessa ja jakamisessa oikeassa kohteessa. Se päämäärä tietoisuus on Kristuksen kautta toteutuva Hengen hedelmää.

Voiko rakkautesi Jumalaan myös suhteuttaa myös rakkaus lähimmäiseen, joka voisi tulla kokonaisvaltaisemmaksi, että huolehdittaisiin myös hänestä, vaikkapa ajatukseen ”levosta”..

Vai onko niin, ettei se aivan niin tarkkaa ole ja Jumalan valtakunnan ”siunaavat rajat”, sen sisäpuolelle mahtuu kaikenlaista. Sitähän aikamme pyrkii mahduttamaan, koska rajat puutuvat.
        Kun rajat puuttuvat, voisiko nyt ymmärtää, että mitä Jumalan laki sanoisi ja koskisiko se ihmistä?
        Rajojen lipsuminen, ei ainakaan tuo siunausta matkaan.

Me vaikutamme Jumalan tahdon valtakunnan rajojen olemassaoloon, sen hengen rakkaudellisuuteen ja uskollisuuteen. Se kohtaa monella sektorilla ihmistä.

Tässä näin arkikielellä asia tuotuna ja kun Henki on sydämessä, ei ole epäselvää, mistä sen voi lukea ja se kun on sydämessä, tietää, mitä lukemassa tarkoitetaan, eli mitä se sanoo.

• on lähtöisin Jumalasta

vie Raamatun luo ja antaa viisautta oppia ja nöyryyttä tunnustaa erehdyksensä.
      On vain ymmärtämättömyyttä vastata jokaiseen asiaan alkamalla parjata adventisteja.

Kaikki tuollainen väittäminen että olisi kysymys adventismista kun puhutaan Jumalan ikuisesta elämän laista on vain höpötystä - maailmassa ei ole ollut ainuttakaan kirkkoa missä tuollaiset ajatuksesi olisivat olleet tai olivat nyt voimassa.

En ole adventisti minäkään mutta se ei muuta sitä että olet värässä.

• Yks-tämmönen

jokin aika sitten seurakunnan kokouksessa oli puhetta tälläisestä ilmiöstä näinä aikoina, että Raamattua ei enää tarvita, vaan henki vaan ohjailee ihmistä. Mutta minä uskon, että se ei ole Jumalan Pyhä Henki, joka tälläistä ihmistä ohjaa.
        Kyllä Jumala ohjaa meitä Sanansa kautta.

• hirvas
        Yks-tämmönen kirjoitti:

jokin aika sitten seurakunnan kokouksessa oli puhetta tälläisestä ilmiöstä näinä aikoina, että Raamattua ei enää tarvita, vaan henki vaan ohjailee ihmistä. Mutta minä uskon, että se ei ole Jumalan Pyhä Henki, joka tälläistä ihmistä ohjaa.
        Kyllä Jumala ohjaa meitä Sanansa kautta.

et usko Jumalan sanan todistusta?

1. Joh.2:24-29

24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Ymmärrätkö kuinka painavia Jumalan sanoja tuo todistus on?

• Yks-tämmönen
        hirvas kirjoitti:

et usko Jumalan sanan todistusta?

1. Joh.2:24-29

24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Ymmärrätkö kuinka painavia Jumalan sanoja tuo todistus on?

minullakin on Raamattu, että voisin Sanasta todentaa, että minua ohjaa Jumalan Henki.

• hirvas
        Yks-tämmönen kirjoitti:

minullakin on Raamattu, että voisin Sanasta todentaa, että minua ohjaa Jumalan Henki.

miten todennat Raamatusta adventistien opinkohdan 24? Jeesus julisti puhtaan evankeliumin, mutta opettiko Hän alkavansa tutkivan tuomion 22.10.1844?

Mitä sinun Raamattusi tuosta aikamäärästä ja Jeesuksen sanasta todentaa?

• Yks-tämmönen
        hirvas kirjoitti:

miten todennat Raamatusta adventistien opinkohdan 24? Jeesus julisti puhtaan evankeliumin, mutta opettiko Hän alkavansa tutkivan tuomion 22.10.1844?

Mitä sinun Raamattusi tuosta aikamäärästä ja Jeesuksen sanasta todentaa?

mistään opeista. Sori.

• hirvas
        Yks-tämmönen kirjoitti:

mistään opeista. Sori.

siksi, että molemmat kysymäni asiat voit lukea kirjallisena. Opinkohta 24 on Adventtikirkon sivuilla, ja sittenhän sinullaon Raamattu.

Jollet halua vastata, niin voit todentaa itse kaikessa hiljaisuudessa, mikä on totuus asiassa.
        Se on kuuliaisuutta Jumalan sanalle.

• Yks-tämmönen
        hirvas kirjoitti:

siksi, että molemmat kysymäni asiat voit lukea kirjallisena. Opinkohta 24 on Adventtikirkon sivuilla, ja sittenhän sinullaon Raamattu.

Jollet halua vastata, niin voit todentaa itse kaikessa hiljaisuudessa, mikä on totuus asiassa.
        Se on kuuliaisuutta Jumalan sanalle.

että sinäkin olet kuuliainen Jumalan Sanalle

• Yks-tämmönen
        Yks-tämmönen kirjoitti:

että sinäkin olet kuuliainen Jumalan Sanalle

Room. 6:16

Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

Room. 16:25
        Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

Room. 16:26

mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,

Room. 16:27
        Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

• Sepäs oli ylhäältä annettua viisautta eikä järjen
      päättelytaitoa!

"13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."

Täyttykää Hengellä!

Ef 5:18-20

18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
      19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
      20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Gal. 5:16
      Minä sanon: vaeltakaa Hengessä,
      niin ette lihan himoa täytä.

Laki rakentaa
      alaspäin tuonelaan

Gal. 3:12
      Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

Room. 7:10
      ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
      Gal. 2:19
      Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.

Henki rakentaa
      ylöspäin
      pyhitykseen se vetää

Hulluna Kristukseen
      Antti

• ML213

Ne joita kuljettaa Jumalan Henki, he eivät ole minkään lain vankeja, eikä mikään laki koske enää heitä, koska Jumala itse on heidät vanhurskauttanut. Näin todistaa Jumalan sana.
      -----

Edelleen jäin pohtimaan, onko usakovainen ihminen irti lain ohjaamista opetuksista ja kasvattavasta/muuttavasta vaikutuksesta.

Ymmärrän, miten sana LAKI ymmärretään väärin ja kielteisesti.Eihän uudestisyntyneelle ihmiselle JUmalan tahdon mukainen elämä ja JUmalan tahdon tekeminen ole lakia, koska uskolla me vahvistamme lain.Siis miellymme Juimalan aivoituksiin.

Täällä on hankala tilanne, koska vierastetaan VT:tin ilmoituksia ja opetusta.

"Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni".

Sanan/Raamatun ilmoituksien ymmäräminen ja niihin uskominen ja pyrkiminen ARMOSSA elämään ilmoituksien mukaan todella vaikutaa ihmisen kehitykseen/muuttumiseen voimakkaasti.

No, sanotaan tätä "jalkaini lamppua" vaikka laiksi, mutta mieluimin Jumalan suunnittelemaksi ihmisen käyttäytymiseksi, jolloin ihminen toteuttaa Jumalna tahdon.

Niin, itse olen kiinnostunut tästä muuttavasta voimasta,- enkä siitä kuka meistä on oikeassa.

Aikoinaan ,- olosuhteiden ohjaamana, jouduin tutkimaan laajemmin lapsen keitystä ja siihen liittyviä asioita.Siis perheeseen ja parisuhteeseen liittyviä asioita ja vanhemoien asemaa ja käyttäytymistä jne.. ja sen vaikutusta lapseen.

Tosiasia on; jos vanhemmat lukevat Raamattua ja ymmärtävät lukemansa ja ojentautuvat uskonsa mukaan eli vahvistavat uskolla LAIN/JUMALAN SUUNNITTELEMAN IHMISEN KÄYTTÄYTYMISEN, niin tällä on erikoisen suuri vaikutus esim. lapsen kehitykseen positiivisesti.

Siis, jos puolisot ohjautuvat uskossaan siihen osaan ja käyttäytymiseen, mikä on ilmoitettu Raamatussa, niin toteutuu kirkkaast; "ja valkeus minun tielläni".Siis Raamattu antaa ymmärrystä rakastaa puolisoaan oikealla käyttäytymis tavalla.

Jokainen ymmärtänee, miten tämä aikana "rakastamistapoja" on monen laisia ja monen tasoisia.Siis maailmssa.

Todellisuudesssa ihminen mahdollistuu rakastamaan lähimmäistään vain käyttäytymällä ja ajattelemalla lähimmöäisestään Raamatun ilmoittamalla tavalla. Siis laissa vaeltamalla, jonka uskolla me vahvistamme.

Ymmärrän, miten aivan sama aisa on ja aivan samalla tavalla vaikutaa ihmiseen ja ohjaa ihmisen käyttäytyhmistä, ajatellessa; Jumalan tahtoa, Jeesukseen uskomista, Raamatun ilmoituksia opetuksineen tai miten Pyhä Henki ohjaa ja opettaa.Pyhä Henki AINA opettaa ihmistä ymmärtämään Raamatun opetuksia ja omaksumaan niitä arkeensa."Hengellä kuolettaa lihan teot ja sirtyy Hengen ohjaamaan käyttäytymiseen,- ilmentyen hedelmissä.

Uskonnollisen ihmisen juuri tunteekin hedelmistääm eli hänen elämässään ei näy Raamatun opetus ja viisaus.

• hirvas

Sitten pitää uskoa ja luottaa kuten lapsi Isäänsä, ehdoitta ja kyselemättä. Isä on aina oikeassa.

Uskonnollisuus tavallaan tuhoaa hengellisyyden, sillä kuuluminen johonkin järjestöön" etäännyttää ihmisen pikkuhiljaa pois Jeesuksesta.

1.Kor.2:12-14

12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti

Uskonnollisuuden harjoittaminen ei opeta ihmistä tosi hengellisyyteen.

• käynyt
        hirvas kirjoitti:

Sitten pitää uskoa ja luottaa kuten lapsi Isäänsä, ehdoitta ja kyselemättä. Isä on aina oikeassa.

Uskonnollisuus tavallaan tuhoaa hengellisyyden, sillä kuuluminen johonkin järjestöön" etäännyttää ihmisen pikkuhiljaa pois Jeesuksesta.

1.Kor.2:12-14

14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti

Uskonnollisuuden harjoittaminen ei opeta ihmistä tosi hengellisyyteen.

niin, että on hengellisyys tuhoutunut uskonollisuuden myötä?

• hirvas
        käynyt kirjoitti:

niin, että on hengellisyys tuhoutunut uskonollisuuden myötä?

minulle on käynyt toisin päin. Hengellisyyteni on kasvanut ja yhteys Jumalaan on lähentynyt, koska olen jättänyt uskonnollisuuden taakseni. Uskonnollisuus erottaa ihmisen Jumalasta, Jeesus yhdistää.

Kol.2:20-23

20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 ,sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta, ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

Ei siis pidä harrastaa itsevalittuja jumalanpalvelusta, koska se on lihan teko, kuten tapakristillisyys ja ihmisopit.

• IDENEB

"Uskonnollisen ihmisen juuri tunteekin hedelmistääm eli hänen elämässään ei näy Raamatun opetus ja viisaus"

Mie näkisin että uskonnolliset ihmiset ovat sokeita
        ja luulevat olevansa hyviä ja se johtuu paljolti
        10 käskyn opettamisesta.
        Kun eivät ole ketään tappaneet, niin kaikki mukamas
        on hyvin ja rinta rottingilla.
        Uskovaisuus on uskonnon vastakohta. Uskovainen
        näkee päivä päivältä -- tämä on tosi -- yhä
        saastaisempana itsensä silti, vaikka vähemmän
        tekeekin syntiä.

Ja salaisuus on uudestisyntyminen elävään uskoon
        ja siinä valvoen suhdetta Isään vaeltaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      160
      12256
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4600
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      135
      3653
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      363
      1611
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe