Eroe kirjoitti

ekivaari

alempana: >>Ristin Voitto teki oikein Ekille. Jätti julkaisematta suuren ja suusta hämminkiä aiheuttamaa harhaa. Jos ekivaari saa hämmingin kasvaneillekin kristityille, mitä se tekee vasta uskoontulleille?"

17

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

Tuo on tärkeä ja aiheellinen hengellinen kysymys. RV-lehti sinällään edustaa hellarien aatesuuntaa. Sitä voi verrata poliittisiin lehtiin, joilla kullakin on omat intressinsä.

Täytyy muistaa taas se, että lehtien artikkelit ovat lihallisten ihmisten tekemiä, joissa harvemmin edes pilkistää hengellisyys. Jumalan tarkoitus taas on nimenomaan hengellinen ihminen, jota ohjaa Jumalan Henki. Lisäksi nuo lehdet ovat kaupallista toimintaa, jolla joku hyötyy taloudellisesti.

Mitä ovat "kasvaneet kristityt"? Heitä on monenlaisia, ja kysymys kuuluukin, kuka heitä on kasvattanut ja mihin suuntaan.
      Mielestäni RV harjoittaa kontrollloitua ja yksipuolista uutisointia, joten se muistuttaa siinä melkoisesti Vartiotornia ja myös aikansa Pravdaa. Tämä on tietysti aivan ymmärrettävää, koska "sensuurilla" pyritään estämään hellarien omaksuman mm. henkikasteopin ja kolminaisuusajattelun "suojaaminen" lähemmältä raamatulliselta tarkastelulta.

• ja mielestäni oikea analyysi ko. asiasta. Kiitos, veli Hirvas!

• nimimerkit hivas ja ekivaari
        ekivaari kirjoitti:

ja mielestäni oikea analyysi ko. asiasta. Kiitos, veli Hirvas!

osaa lukea, kun tällä palstalla on otsikkona helluntailaisuus? Ja te toverit , mitä lienettekään ei kuulu minulle, te olette kuin jhovalaiset ja vapaa-ajattelijat, jotka yritätte tehdä Raamatun sanan kyseenalaiseksi aivan kuten käärme paratiisissa, jossa kysyi ensimmäiseltä ihmisparilta: "Onko Jumala todella sanonut"

• nimimerkit hivas ja ekivaari kirjoitti:

osaa lukea, kun tällä palstalla on otsikkona helluntailaisuus? Ja te toverit , mitä lienettekään ei kuulu minulle, te olette kuin jhovalaiset ja vapaa-ajattelijat, jotka yritätte tehdä Raamatun sanan kyseenalaiseksi aivan kuten käärme paratiisissa, jossa kysyi ensimmäiseltä ihmisparilta: "Onko Jumala todella sanonut"

minkä kohdan Raamatusta olemme kyseenalaistaneet?

• hirvas
        nimimerkit hivas ja ekivaari kirjoitti:

on keskustelua helluntailaisuudesta. Miten se suojelee omaksumaansa oppia henkikasteesta, kolminaisuudesta, 3,5 vuoden vaivanajasta, avoliitoista, ja ottaa muutenkin kantaa yhteiskunnallisiin ilmiöhin.

Netmission ja RV-ovat sen kanavia, jossa tuota oppia levitetään. Mitä se on raamatullisesti on, sitä on tietysti syytä tarkastella.

• nimimerkit hivas ja ekivaari kirjoitti:

10 "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."

• lukijoilta kysyä, kun edellä olevissa lukuisissa esimerkeissä Raamattu puhuu lihan mukaisesta mielestä, jota apostolit nimittivät turmeltuneeksi, siis kuvannollisesti sanoen raiskatuksi ja turmeltuneeksi mieleksi, sekä vastakohtana puhdas, vilpitön, koeteltu ja turmeltumaton "sama mieli" kuin Kristuksella Jeesuksella oli, niin onko teidän MIELESTÄNNE tämän asian esilläpitäminen ja tästä keskusteleminen turhaa ja saatanallista, niin kuin esimerkiksi nimim "merim.raimo" uhosi?

• matiasson

Viisas ja puhdas neitsyt on sellainen Jeesuksen opetuslapsi, joka vaeltaa Hengessä. Hän on murskannut ja päivittäin yhä murskaa oman tahtonsa, so. oman vanhan ihmisen luontonsa eikä anna turmeltuneen lihan hallita elämäänsä.

Edellä kuvaamani viisaan neitsyen vaellus merkitsee pyhityselämää, jota ilman "ei kukaan ole näkevä Herraa;", Heb. 12:14.

- - - - - - - - - - - - - - -
      2.Korinttolaiskirje:

11:3 "Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."
      - - - - - - - - - - - - - - -

Murheellista sanoa, mutta sinun osaltasi on käynyt toteen edellä mainittu "käärmeen kavaluus".

Olet suostunut ottamaan toisen hengen, sellaisen vieraan hengen, jolla on toinen jeesus. Sen valejeesuksesi kautta haluat sotkea oveluudellasi ihmisten mielet vailla totuudellista merkitystä oleviin "mielenneitsyyksiin", petollisiin väärennöksiin, jotka heijastavat sinun omassa päässäsi siinneitä harha-ajatuksia.

Ekivaari, rukoile että taivaallinen Isämme suuressa armossaan saisi vapauttaa sinut vieraan hengen kahleista seuraamaan Jeesusta, meidän Herraamme, kuningasten Kuningasta ja herrain Herraa!
      Sitä vapautta ja pelastumista minä sinulle toivon.

Ilmestyskirja:
      17:14 "He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

• Ja monet kiitokset

ylläpidolle, että sallivat kaltaisesi antikristillisen ohdakkeen rehottaa foorumilla.

Vaikka olet pikkutekijä eksyttämisessä, saat täytettyä sitä tyhjää alaa, minkä poislähteneet asialliset kirjoittajat ovat jättäneet! :((

• hirvas
        Ja monet kiitokset kirjoitti:

ylläpidolle, että sallivat kaltaisesi antikristillisen ohdakkeen rehottaa foorumilla.

Vaikka olet pikkutekijä eksyttämisessä, saat täytettyä sitä tyhjää alaa, minkä poislähteneet asialliset kirjoittajat ovat jättäneet! :((

aivan ensiksi Ekivaarin ja minun Raamatusta ottamat sanat. Se on sinulle ja kaikille muillekin mahdoton tehtävä, koska Pietari todisti näin:

1.Piet.1:24-25

24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

Olehan hyvä ja aloita, me odotellaan.

• * Käsitätkö lainkaan, että voitaisiin vastata sinulle samalla mitalla =Raamatulla, ja käsitätkö mikä soppa siitä siten syntyisi?

* Eiköhän se mielenneitsyys ole ihan sinun omaa tuotantoa? Ja mitä ihmettä sillä yleensä tarkoitat, ei nuo Raamatun sitaatit mitään puhu jostain "mielen neitsyydestä?" Sinä oikein mässäilet tuolla sanaparillasi!
      * Onko sinun mielesi niin puhdas kuin impye neitsyt, vai mitä ihmettä ajat takaa?

* Tässä taannoin kun oli keskustelu Marian neitsyydestä, teit siitä saastaisen, ja juuri tuota "mielenneisyyttä tarjosit sen tilalle, ikään kuin Jeesus olisi syntynyt jossain ja jonkun mielessä ainoastaan, sinulla on niin käsittämttömiä järjenpäätelmiä, eikä ne suinkaan ole, niikuin varmaan itse luulet sitä, että me muut emme niinkuin ymmärtäisi hengellisä, koska emme mielestäsi ole hengellisiä, koska emme ymmärrä sinun omalaatuista ja vain sinun itsesi omaavaa ja vain sinun itsesi ymmärtämää evankeliumia? Eikä sillä ole mitään loogista oppia, summammutikka oppia!
      * Koko muu uskovien miljoonat olemmekin täysin harhassa, ekivaari on vasta löytänyt sen ilosanoman joka onkin se aito, ja tähän asti kaikki saarnat ja opetukset Raamatusta ovat hölynpölyä ekivaarin opin rinnalla, koko Jeesukseen uskovien valtaisa joukko maailman laajuisesti on täysin ekivaarin mukaan joutumassa haaksirikkoon uskossaan, jopa Jeesus itse, samoin apostolit, vanhanliiton profeetat, kaikki, ekivaari panee Raamatun täysin uusiksi, ihan omalla ainutlaatuisella opillaan.
      * Polttakaa siis kaikki heluntaiseutakunnan rukoushuoneet, kaikki kirkot kerettilisinä huuhaa uskoineen.
      * Jommat kummat on Raamatun evankeliumin sisäpuolella, kaikki Jeesusta tunnustavat ja Jumalan Poikana tunnustavat yhteisöt, tai sitten ekivaari.
      * Eikö nyt olisi aika tällä palstallakin jo jokaisen joka tunnustaa Raamatun, Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, Hänen evankeliuminsa, jota myös Paavali ja muut apostolit julistivat, erottautua "ekivaari/Hirvas ja kumppnit", jotka areiolaisuutta, ja johon sisältyy jehovalaisuuden opinmuotoja Jeesuksen alentamiseksi syntisen ihmisen tasolle ja tähän liittyvää täysin Raamatulle vierasta evankeliumia, josta Paavali varoitti ankarin sanoin.
      * "Jos joku, vaikka enkeli taivaasta tulisi ja julistaisi muuta evankeliumia, kuin me me olemme julistaneet, hän olkoon kirottu."

* Jokainen uudestisyntynyt tietää ja tuntee Sanan valossa, että juuri ekivaari ja Hirvas ym. heihin liittyvät ovat näitä kirouksen evankeliumin julistajia, ja heidät pitäisi sulkea pois palstalta, koska niin kauan, kun he saavat levittää ja vielä Raamattua väärinkäyttäen harhauttaa ihmisiä omiin harhoihinsa.
      * Heidän oppinsa edellyttäisi heitä siirtymään omalle, eli jehovantodistajien palstalle, mutta ylpeydessään ja sokeudessaan he yhä kuvittelevat kuuluvansa helluntaiseurakuntaan valhe evankeliumineen. Evankeliumin, joka johtaa ihmiset ties minne muualle tahansa, mutta ei Kristuksen ruumiin jäseniksi, ja sitäkautta iankaikkiseen elämään.
      * Sheriffi voisi tehdä tämän siirron, koska hän on elävässä uskossa ja tuntee kirjoitukset, ja näin ollen, myös herrojen, ekivaarin ja Hirvaksen sekä muutaman muun kirjoitukset niiden omille palstoilleen, niinhän tehdään muillakin palstoilla, he eivät salli mitään toista uskontoa palstoillaan kirjoittavan.

• pitäisi tästä Paavalin opetuksesta selväksi tulla jokaiselle lukutaitoiselle. Ja neljännestä jakeesta ilmenee, että Paavalin pelkäämä "mielenne turmeltuu"-näkemys on syvästi Mohikaanissakin toteutunut.

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
        4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

• selväksi?
        ekivaari kirjoitti:

pitäisi tästä Paavalin opetuksesta selväksi tulla jokaiselle lukutaitoiselle. Ja neljännestä jakeesta ilmenee, että Paavalin pelkäämä "mielenne turmeltuu"-näkemys on syvästi Mohikaanissakin toteutunut.

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
        4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000041657153

• selväksi? kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000041657153

Paavalin opetuksesta pitäisi selvitä jokaiselle, että kun Jeesus ja apostoli puhuivat neitsyydestä, he tarkittivat sillä MIELEN puhtautta ja MIELEN turmeltumattomuutta, siis MIELEN neitsyyttä eikä lihallista:

2. Korinttolaiskirje 11

Ilm. 14:4
        "Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle",

• hirvas

pienempää meteliä ja valitse sanasi jatkossa tarkemmin mitä kirjoittelet.
        Äläkä sotke Paavalia siihen harhaoppiin, joka keksittiin paavin ja muiden toimesta ihmisten eksyttämiseksi pois Jumalan sanasta.

• oppilasso

on milloin minkäkin amereikan tuulen kourissa ja hömppä uutiset jokaisen korva syyhyyn.Kertoo paljon kun asiallisia avauksia ei uskalleta edes julkaista, koska pelätään totuuden tulevan esiin.

• Olet leperrellyt tällä palstalla monenlaista tyhjää, mutta et ole vieläkään vastannut alla olevaan kysymykseen:

Eroe ja rakkaat palstalaiset! Pyydän Teitä jokaista esittämään mielipiteenne tästä asiasta:

Onko Sinun, Eroe, ja lukijoiden mielestä, puhtaasta mielenlaadusta puhuminen ja kirjoittaminen niin saatanallinen asia, ettei siitä keskusteleminen sovi helluntailaisten pyhälle Ristin Voitto-lehdelle?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe