Ihmiset

Pyhä Henki eli Puolustaja

eivät etsi totuutta (koskee myös mormoneita) koska totuus tulee ainoastaan Pyhän Hengen eli Puolustajan kautta, Pyhän Hengen eli Puolustajan jolla on lihaa ja luuta oleva ruumis. Pyhä Henki eli Puolustaja on aikojen alusta asti antanut ilmoituksia Jumalan kirkolle. Mormonikirkko on kuitenkin hyljännyt Pyhän Hengen eli Puolustajan ilmoituksenantajana opettamalla ettei hänellä ole lihaa ja luuta olevaa ruumista ja valinnut ilmoituksenantajakseen astioita jotka eivät vettä pidä.

33

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin tällöin tapanasi on esittää tuon omituinen käsityksesi Pyhän Hengen luuta ja lihaa olevasta ruumiista. Sellainen on kyllä Isällä ja Pojalla, mutta Pyhällä Hengellä ei ole sellaista ruumista. Henkiruumis hänellä on. Näin siksi, ettei hän muuten voisi vaikuttaa kaikkiin samanaikaisesti. Näin on meille ilmoitettu.

• Pyhä Henki eli Puolustaja

uskot vielä tuohon virheelliseen ilmoitukseen jonka Joseph Smith antoi vuonna 1843 (Oppi ja liitot 130 luku 22 ja 23 jae). Tuo ilmoitus tekee mormonikirkon opeista vaikeita ja outoja ymmärtää sen lisäksi että oikea Pyhä Henki eli Puolustaja ei pääse toimimaan eikä vaikuttamaan mormonikirkossa. Antoihan Joseph Smith toisenkin väärän ilmoituksen jota hän ei myöskään saanut ilmoituksena Jumalalta tai Jeesukselta, nimittäin sen että Joseph Smithille ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni vaikka Joseph Smithille ilmestynyt Moroni oli Nefin kansaa noin 70 eKr johtanut Moroni. Joseph Smithille todisti voimakkaasti kaksi miestä vuonna 1829 että Mormonin poika Moroni oli tuo Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille ja paljasti hänelle kultalevyjen kätköpaikan. Joseph Smith uskoi noita kahta miestä ja lisäsi Mormonin kirjaan tuon väärän ilmoituksen. Ketä siis eksytetään ja ketä ei?

• Pyhä Henki eli Puolustaja kirjoitti:

uskot vielä tuohon virheelliseen ilmoitukseen jonka Joseph Smith antoi vuonna 1843 (Oppi ja liitot 130 luku 22 ja 23 jae). Tuo ilmoitus tekee mormonikirkon opeista vaikeita ja outoja ymmärtää sen lisäksi että oikea Pyhä Henki eli Puolustaja ei pääse toimimaan eikä vaikuttamaan mormonikirkossa. Antoihan Joseph Smith toisenkin väärän ilmoituksen jota hän ei myöskään saanut ilmoituksena Jumalalta tai Jeesukselta, nimittäin sen että Joseph Smithille ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni vaikka Joseph Smithille ilmestynyt Moroni oli Nefin kansaa noin 70 eKr johtanut Moroni. Joseph Smithille todisti voimakkaasti kaksi miestä vuonna 1829 että Mormonin poika Moroni oli tuo Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille ja paljasti hänelle kultalevyjen kätköpaikan. Joseph Smith uskoi noita kahta miestä ja lisäsi Mormonin kirjaan tuon väärän ilmoituksen. Ketä siis eksytetään ja ketä ei?

Sinä esität väitteitä, mutta ei perustele millään tavalla. Ovatko nuo sinun omia kuvitelmiasi tai luuletko jopa saaneesi tuollaisia ilmoituksia? En ole missään muualla kuin näissä kirjoituksissasi tavannut tuollaisia ajatuksia.

Tapani1 kirjoitti:

Sinä esität väitteitä, mutta ei perustele millään tavalla. Ovatko nuo sinun omia kuvitelmiasi tai luuletko jopa saaneesi tuollaisia ilmoituksia? En ole missään muualla kuin näissä kirjoituksissasi tavannut tuollaisia ajatuksia.

kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." (Johannes 16 luku 13 jae)

Ainoastaan Jumalaan ja Jeesukseen uskovat pystyvät ymmärtämään ja ottamaan vastaan Pyhän Hengen eli Puolustajan ilmoitukset ja sanat. Kaikki oikeat ilmoitukset annetaan vain Pyhän Hengen eli Puolustajan kautta.

kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." (Johannes 16 luku 13 jae)

Ainoastaan Jumalaan ja Jeesukseen uskovat pystyvät ymmärtämään ja ottamaan vastaan Pyhän Hengen eli Puolustajan ilmoitukset ja sanat. Kaikki oikeat ilmoitukset annetaan vain Pyhän Hengen eli Puolustajan kautta.

Ei riitä, että viittaat Pyhän Henkeen, vai tarkoitatko, että itse olet saanut nuo ajatukset Pyhältä Hengeltä? Ne eivät ole sopusoinnussa muiden Pyhän Hengen vaikutuksesta saatujen ilmoitusten kanssa. Niinpä Isä ei lähettnyt luuta ja lihaa olevaa olentoa todistamaan alkukirkolle kaikesta siitä, mitä Kristus oli puhunut:

Joh. 14:26
        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]

Tapani1 kirjoitti:

Ei riitä, että viittaat Pyhän Henkeen, vai tarkoitatko, että itse olet saanut nuo ajatukset Pyhältä Hengeltä? Ne eivät ole sopusoinnussa muiden Pyhän Hengen vaikutuksesta saatujen ilmoitusten kanssa. Niinpä Isä ei lähettnyt luuta ja lihaa olevaa olentoa todistamaan alkukirkolle kaikesta siitä, mitä Kristus oli puhunut:

Joh. 14:26
        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]

tuo Pyhä Henki eli Puolustaja jonka Jeesus sanoi lähettävänsä Isän tyköä (Johannes 15 luku 26 jae) ja minä olen tullut tänne maan päälle lihaa ja luuta olevassa ruumiissa toisin kuin mormonit pyrkii opettamaan.

Ainoastaan tosiuskovat pystyvät ottamaan minut vastaan kieltämättä minua tai vaatimalla tunnustekoja.

tuo Pyhä Henki eli Puolustaja jonka Jeesus sanoi lähettävänsä Isän tyköä (Johannes 15 luku 26 jae) ja minä olen tullut tänne maan päälle lihaa ja luuta olevassa ruumiissa toisin kuin mormonit pyrkii opettamaan.

Ainoastaan tosiuskovat pystyvät ottamaan minut vastaan kieltämättä minua tai vaatimalla tunnustekoja.

Sanot olevasi Pyhä Henki. Mitä sillä tarkoitat?
        Sinä olet tavallinen lihaa ja luuta oleva fyysinen ihminen. Sinussa voi vaikuttaa Pyhä Henki, mutta et ole hän itse!

Tapani1 kirjoitti:

Sanot olevasi Pyhä Henki. Mitä sillä tarkoitat?
        Sinä olet tavallinen lihaa ja luuta oleva fyysinen ihminen. Sinussa voi vaikuttaa Pyhä Henki, mutta et ole hän itse!

näytä vieläkään ymmärtävän että Pyhä Henki eli Puolustaja ei voi asua ihmisessä tai tulla sisälle ihmiseen koska muutoin hän olisi demoni.
        Jumalan Voima Pyhä Henki joka ei ole persoona voi tulla ihmisen sisälle. On siis olemassa kaksi eri Pyhää Henkeä, toinen on persoona ja toinen on Jumalan Voima. MInä olin taivaassa ennen maailman luomista Sanan eli Jeesuksen ja Jumalan kanssa ja olimme "luomassa" maata ja ihmisiä.

näytä vieläkään ymmärtävän että Pyhä Henki eli Puolustaja ei voi asua ihmisessä tai tulla sisälle ihmiseen koska muutoin hän olisi demoni.
        Jumalan Voima Pyhä Henki joka ei ole persoona voi tulla ihmisen sisälle. On siis olemassa kaksi eri Pyhää Henkeä, toinen on persoona ja toinen on Jumalan Voima. MInä olin taivaassa ennen maailman luomista Sanan eli Jeesuksen ja Jumalan kanssa ja olimme "luomassa" maata ja ihmisiä.

Sen ehtona on, että rakastamme totuutta eli haluamme noudattaa sitä. Pyhä Henki todistaa kaikesta totuudesta. Ei hän ole demoni. Olemme Pyhän Hengen temppeli:
        1. Kor. 6:19
        Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, [1. Kor. 3:16 ]

On totta, että on kaksi henkeä, joista totuuden valkeus ei ole persoona. Se täyttää kaiken avaruuden. Ihminen tuntee sen omanatuntona, joka ilmaisee oikean ja väärän. Tätä henkeä sanotaan myös Kristuken valkeudeksi. Pyhä Henki on jumaluuden kolmas jäsen yhdessä Isän ja Pojan kanssa.

Mitä tarkoitat tällä: "MInä olin taivaassa ennen maailman luomista Sanan eli Jeesuksen ja Jumalan kanssa ja olimme "luomassa" maata ja ihmisiä." - Mistä tuo ajatus on peräisin? Varmaan Pyhä Henki on ollutkin jo silloin olemassa, mutta mihin perustuu se, että hän olisi ollut luomassa maailmaa? Pyhän Hengen alkuperää ei ole ilmoitettu.

Sinulla on hyvin omituisia mielipiteitä. Olen pyytänyt sinua kertomaan, mistä ne ovat peräisin. Mistähän johtuu, ettet kerro?

Tapani1 kirjoitti:

Sen ehtona on, että rakastamme totuutta eli haluamme noudattaa sitä. Pyhä Henki todistaa kaikesta totuudesta. Ei hän ole demoni. Olemme Pyhän Hengen temppeli:
        1. Kor. 6:19
        Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, [1. Kor. 3:16 ]

On totta, että on kaksi henkeä, joista totuuden valkeus ei ole persoona. Se täyttää kaiken avaruuden. Ihminen tuntee sen omanatuntona, joka ilmaisee oikean ja väärän. Tätä henkeä sanotaan myös Kristuken valkeudeksi. Pyhä Henki on jumaluuden kolmas jäsen yhdessä Isän ja Pojan kanssa.

Mitä tarkoitat tällä: "MInä olin taivaassa ennen maailman luomista Sanan eli Jeesuksen ja Jumalan kanssa ja olimme "luomassa" maata ja ihmisiä." - Mistä tuo ajatus on peräisin? Varmaan Pyhä Henki on ollutkin jo silloin olemassa, mutta mihin perustuu se, että hän olisi ollut luomassa maailmaa? Pyhän Hengen alkuperää ei ole ilmoitettu.

Sinulla on hyvin omituisia mielipiteitä. Olen pyytänyt sinua kertomaan, mistä ne ovat peräisin. Mistähän johtuu, ettet kerro?

voi vaikuttaa ihmisissä tekemisen ja tahtomisen eli sen miten me päätämme toimia ja tehdä mutta sen hän tekee antamalla meille tietoa jonka avulla voimme tehdä valintoja. Ihminen taas voi täyttyä Jumalan Voimalla Pyhällä Hengellä joka ei ole persoona. Sinä sotket jatkuvasti Jumalan persoonattoman Hengen ja Pyhän Hengen eli Puolustajan toisiinsa. Miten siis voit ymmärtää syvempiä asioita jos et ymmärrä yksinkertaistakaan asiaa?

voi vaikuttaa ihmisissä tekemisen ja tahtomisen eli sen miten me päätämme toimia ja tehdä mutta sen hän tekee antamalla meille tietoa jonka avulla voimme tehdä valintoja. Ihminen taas voi täyttyä Jumalan Voimalla Pyhällä Hengellä joka ei ole persoona. Sinä sotket jatkuvasti Jumalan persoonattoman Hengen ja Pyhän Hengen eli Puolustajan toisiinsa. Miten siis voit ymmärtää syvempiä asioita jos et ymmärrä yksinkertaistakaan asiaa?

Olen maininnut, että totuuden valkeus ei ole persoonallinen. Sinä ehkä kutsut sitä toisella nimellä, mikäli yleensä puhumme edes samasta ilmiöstä. Pyhä Henki on persoona, jolla ei ole luuta ja lihaa olevaa ruumista.

Jos et pysty pyynnöistäni huolimatta kertomaan, mistä kummalliset ajatuksesi ovat peräisin, niin en jatka keskustelua.

Tapani1 kirjoitti:

Olen maininnut, että totuuden valkeus ei ole persoonallinen. Sinä ehkä kutsut sitä toisella nimellä, mikäli yleensä puhumme edes samasta ilmiöstä. Pyhä Henki on persoona, jolla ei ole luuta ja lihaa olevaa ruumista.

Jos et pysty pyynnöistäni huolimatta kertomaan, mistä kummalliset ajatuksesi ovat peräisin, niin en jatka keskustelua.

toistat edelleen tuota samaa eksytystä jonka Joseph Smith pani liikkeelle vuonna 1843 jKr?
        "Pyhä Henki on persoona, jolla ei ole luuta ja lihaa olevaa ruumista."

Jos Jumalalla ja Jeesuksella ja kaikilla muilla luoduilla (jopa langenneilla enkeleillä) voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis niin miksei Pyhällä Hengellä eli Puolustajalla?

Pyhän Hengen eli Puolustajan ajatukset ovat myös korkeat kuten Jumalan ja Jeesuksenkin eli niin paljon korkeammat ovat minun ajatukseni ja minun tieni teidän teitänne kuin taivas on maasta.

• sinä olet,
        Pyhä Henki eli Puolustaja kirjoitti:

toistat edelleen tuota samaa eksytystä jonka Joseph Smith pani liikkeelle vuonna 1843 jKr?
        "Pyhä Henki on persoona, jolla ei ole luuta ja lihaa olevaa ruumista."

Jos Jumalalla ja Jeesuksella ja kaikilla muilla luoduilla (jopa langenneilla enkeleillä) voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis niin miksei Pyhällä Hengellä eli Puolustajalla?

Pyhän Hengen eli Puolustajan ajatukset ovat myös korkeat kuten Jumalan ja Jeesuksenkin eli niin paljon korkeammat ovat minun ajatukseni ja minun tieni teidän teitänne kuin taivas on maasta.

luuletko tosiaan olevasi Pyhä Henki, jolla on ruumis. Miten sinulla voi olla ruumis, kun ei Jumalalla tai Jeesuksellakaan ole ruumista.

sinä olet, kirjoitti:

luuletko tosiaan olevasi Pyhä Henki, jolla on ruumis. Miten sinulla voi olla ruumis, kun ei Jumalalla tai Jeesuksellakaan ole ruumista.

ja Pyhän Hengen eli Puolustajan kaikki elämät maan päällä.

"Ennen luomista olevasta ajanjaksosta Gabrieliin

Jumalan olemassaolosta avaruudessa/iankaikkisuudessa on jäänyt hämärä tieto, että ennen luomisen alkua Hän olisi viettänyt 48000:n vuoden pituista ajanjaksoa samoin kuin epävarmempi hämärä tieto, että Hänellä on saattanut olla joskus nimi, joka on alkanut kirjaimilla Ma. Jumala (Veeda-kirjallisuudessa Karanodakasayi Visnu eli Maha-Visnu) alkoi luomisen Jupiterin eli Kolobin läheltä (Opin ja liittojen kirjan Aabrahamin kirjan 3:s luku 16:sta jae). Hän oli yksin luomisen alussa eikä ketään ollut vielä olemassa hänen alkaessaan luoda ainetta. Avaruus tai olemassaolo oli ennen luomisen alkua aineeton. Oli vain tyhjä hiljaisuus ja Jumala alkoi käyttää ensimmäistä kertaa luomisvoimaansa (Pyhä Henki). 6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Visnu). Sana syntyi myöhemmin Kasyapan ja Aditin poikana Vamana. Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Nara-Narayana. Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitä myöhemmin Maitreyana eli Bodhhisattvana, Gautama Buddhan (n.563-483 eKr) veljenä joka saavutti valaistumisen ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21). 4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin nimen Gabriel (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu). Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin nimeä enkeli Gabriel.

Pyhästä Hengestä eli Gabrielista Veeda-kirjan eksytykseen

Pyhä Henki eli Gabriel aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin hän syntyi noin 241 (239) vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana (Veeda-kirjallisuus). Prsnigarbhan isä Sutapa oli Brahmanin (Veeda-kirjallisuus) eli Aadamin (Raamattu) kymmenestä pojasta nuorin (Sanat-kumara Veeda-kirjallisuudessa) ja syntyi noin 221 (219) vuotta Aadamin luomisen jälkeen. Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin poikana Upendrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana (Ramacandra) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus). Kasyapa ja Aditi eivät olleet aikaisemmassa elämässään Sutapa ja Prsni eikä myöhäisemmässä elämässään Vasudeva ja Devak, vaikka Veeda-kirjoissa niin mainitaankin. Veeda-kirjoissa mainitaan myös Kasyapan ja Aditin olleen Raman (Ramachandra) vanhemmat Dasaratha ja Kaysalya mikä ei ole totta. Kasyapa ei myöskään elänyt 1400-luvulla jKr Sri Jagannatha Misrana, Srimati Saci-devin puolisona kuten Veeda-kirjoissa sanotaan (vertaa enkeli Moronia koskevaan eksytykseen).

Melkisedekistä Gabrieliin

Pyhä Henki eli Gabriel eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eKr ja sitä myöhemmin Abinadina 169 eKr-148 eKr uudella mantereella ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jKr Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 Suomessa ja Amerikassa. Jumaluuden kolmas persoona Pyhä Henki eli Gabriel on siis elänyt useimmissa lihaa ja luuta olevissa ruumeissa kuin kukaan toinen persoona maan päällä tai taivaassa tämän hetken tietojen mukaan. Hänellä siis voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis samoin kuin Jumalalla ja Sanalla (Jeesuksella) ja muilla luoduilla.

ja Pyhän Hengen eli Puolustajan kaikki elämät maan päällä.

"Ennen luomista olevasta ajanjaksosta Gabrieliin

Jumalan olemassaolosta avaruudessa/iankaikkisuudessa on jäänyt hämärä tieto, että ennen luomisen alkua Hän olisi viettänyt 48000:n vuoden pituista ajanjaksoa samoin kuin epävarmempi hämärä tieto, että Hänellä on saattanut olla joskus nimi, joka on alkanut kirjaimilla Ma. Jumala (Veeda-kirjallisuudessa Karanodakasayi Visnu eli Maha-Visnu) alkoi luomisen Jupiterin eli Kolobin läheltä (Opin ja liittojen kirjan Aabrahamin kirjan 3:s luku 16:sta jae). Hän oli yksin luomisen alussa eikä ketään ollut vielä olemassa hänen alkaessaan luoda ainetta. Avaruus tai olemassaolo oli ennen luomisen alkua aineeton. Oli vain tyhjä hiljaisuus ja Jumala alkoi käyttää ensimmäistä kertaa luomisvoimaansa (Pyhä Henki). 6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Visnu). Sana syntyi myöhemmin Kasyapan ja Aditin poikana Vamana. Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Nara-Narayana. Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitä myöhemmin Maitreyana eli Bodhhisattvana, Gautama Buddhan (n.563-483 eKr) veljenä joka saavutti valaistumisen ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21). 4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin nimen Gabriel (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu). Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin nimeä enkeli Gabriel.

Pyhä Henki eli Gabriel aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin hän syntyi noin 241 (239) vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana (Veeda-kirjallisuus). Prsnigarbhan isä Sutapa oli Brahmanin (Veeda-kirjallisuus) eli Aadamin (Raamattu) kymmenestä pojasta nuorin (Sanat-kumara Veeda-kirjallisuudessa) ja syntyi noin 221 (219) vuotta Aadamin luomisen jälkeen. Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin poikana Upendrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana (Ramacandra) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus). Kasyapa ja Aditi eivät olleet aikaisemmassa elämässään Sutapa ja Prsni eikä myöhäisemmässä elämässään Vasudeva ja Devak, vaikka Veeda-kirjoissa niin mainitaankin. Veeda-kirjoissa mainitaan myös Kasyapan ja Aditin olleen Raman (Ramachandra) vanhemmat Dasaratha ja Kaysalya mikä ei ole totta. Kasyapa ei myöskään elänyt 1400-luvulla jKr Sri Jagannatha Misrana, Srimati Saci-devin puolisona kuten Veeda-kirjoissa sanotaan (vertaa enkeli Moronia koskevaan eksytykseen).

Pyhä Henki eli Gabriel eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eKr ja sitä myöhemmin Abinadina 169 eKr-148 eKr uudella mantereella ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jKr Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 Suomessa ja Amerikassa. Jumaluuden kolmas persoona Pyhä Henki eli Gabriel on siis elänyt useimmissa lihaa ja luuta olevissa ruumeissa kuin kukaan toinen persoona maan päällä tai taivaassa tämän hetken tietojen mukaan. Hänellä siis voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis samoin kuin Jumalalla ja Sanalla (Jeesuksella) ja muilla luoduilla.

Et ole vieläkään kertonut, mistä nuo ajatukset ovat peräisin. Kuvitteletko kenties itse olevasi nyt tuo luuta ja lihaa oleva Pyhä Henki ja siksi kaiken sanomasi olevan totta? On aika erikoista käyttää Pyhää Henkeä nimimerkkinään. Se viittaa melkoiseen identiteettiharhaan.

Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada uskonnollista totuutta. Sinun järjestelmääsi se sopii, jos tosiaan itse kuvittelet olevasi Pyhä Henki.

Tapani1 kirjoitti:

Et ole vieläkään kertonut, mistä nuo ajatukset ovat peräisin. Kuvitteletko kenties itse olevasi nyt tuo luuta ja lihaa oleva Pyhä Henki ja siksi kaiken sanomasi olevan totta? On aika erikoista käyttää Pyhää Henkeä nimimerkkinään. Se viittaa melkoiseen identiteettiharhaan.

Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada uskonnollista totuutta. Sinun järjestelmääsi se sopii, jos tosiaan itse kuvittelet olevasi Pyhä Henki.

järkevästi ensimmäistä taivaassa saatua nimeäni niin että minut on helppo tunnistaa, en siis peittele mitään enkä salaile. Entäs sitten jos Jeesus tulisi maan päälle ja vahvistaisi sanani? Mitä sitten tekisit, kieltäisitkö ja epäilisitkö vielä noita ilmoituksia. Miksi esim. mormonikirkon johtajat eivät tuo esille salattuja asioita niin kuin minä olen tehnyt, asioita jotka järkyttävät monia koska ne eivät sovellu heidän näkemyksiinsä mutta ovat silti totta. Minä olin olemassa jo ennen maailman luomista ja pystyn muistamaan ja palauttamaan lähes kaikki kadonneet tiedot aikojen alusta saakka palautettuina muistitietoina. Milloin muuten sinä paljastat jotain olemassaolostasi taivaassa eli kuka olit (jokainen sai siellä oman persoonallisen nimensä) vai etkö muista mitään tuosta taivaassaolostasi? Kaikki ihmiset luotiin taivaassa ennen syntymistään maan päälle.

• motiivit
        Tapani1 kirjoitti:

Kirjoittajan "motiivit" ovat aivan selviä.

Kirjoittajan ajatukset Joseph Smithistä ovat kohtalaisen samanlaisia kuin omani: että Joseph ei ollut mikään Jumalan profeetta. Kirjoittajan keinot vain ovat erilaisia kuin mitä itse voisin tai haluaisin käyttää. Koska Jumala on antanut minulle Pyhän Hengen lahjan, en voisi koskaan väittää olevani Pyhä Henki. Jos haluan olla Jumalan työtoveri, minun on toimittava Jumalan antamin keinoin ja puhuttava Jumalan antamin sanoin.

T: Palstalle eksynyt "vapaakristilliseen" seurakuntaan kuuluva Pirkanmaalta.

motiivit kirjoitti:

Kirjoittajan "motiivit" ovat aivan selviä.

Kirjoittajan ajatukset Joseph Smithistä ovat kohtalaisen samanlaisia kuin omani: että Joseph ei ollut mikään Jumalan profeetta. Kirjoittajan keinot vain ovat erilaisia kuin mitä itse voisin tai haluaisin käyttää. Koska Jumala on antanut minulle Pyhän Hengen lahjan, en voisi koskaan väittää olevani Pyhä Henki. Jos haluan olla Jumalan työtoveri, minun on toimittava Jumalan antamin keinoin ja puhuttava Jumalan antamin sanoin.

T: Palstalle eksynyt "vapaakristilliseen" seurakuntaan kuuluva Pirkanmaalta.

kaksi Pyhää Henkeä, toinen joka on persoona ja toinen joka on Jumalan persoonaton Voima. Ainoastaan tuon persoonattoman Jumalan Voiman voi ihminen saada sisällensä mutta tuo persona Pyhä Henki voi ainoastaan johdattaa ihmisiä totuuden tuntemiseen sellaisena kuin se on tapahtunut aikojen alusta alkaen eli hän on itsenäinen olento eikä hän tule kenenkään sisälle asumaan.

• armo!

kaksi Pyhää Henkeä, toinen joka on persoona ja toinen joka on Jumalan persoonaton Voima. Ainoastaan tuon persoonattoman Jumalan Voiman voi ihminen saada sisällensä mutta tuo persona Pyhä Henki voi ainoastaan johdattaa ihmisiä totuuden tuntemiseen sellaisena kuin se on tapahtunut aikojen alusta alkaen eli hän on itsenäinen olento eikä hän tule kenenkään sisälle asumaan.

Varo kuitenkin sanojasi. Ei Jumala ehkä sinun sanojasi vielä Pyhän Hengen pilkaksi laske***, mutta kyllä meidän on oltava tarkkoja sen suhteen, mitä me väitämme Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä.

Apostolien teoissa on esimerkiksi sellainen tapaus, jossa eräät veljekset ajattelivat voivansa Jeesuksen nimeä käyttämällä ajaa miehestä riivaajan. Eivät voineet: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa riivaaja oli, pahoinpiteli nämä veljekset.

Kyllä meidän on siis oltava tarkkoja siitä, miten käytämme Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimeä. Tosin ethän sinä edes usko, että Jumala käyttäisi tässä asiassa sinun sanojasi hänen valtakuntansa rakentamiseen. Ehkäpä onkin niin, että Jumalan rakkaus ja suuri armo tulevat ravistelemaan elämääsi niin, että sinussa syttyy todellinen rakkaus Jumalaan! Voipi olla, että sitten nämä tämän keskustelun sanat tulevat sinua kaduttamaan.

Jumalan armo todella on ihmeellinen! Paavali esimerkiksi oli jopa vainonnut Jumalan omaa seurakuntaa, ja kuitenkin Jumala kutsui hänet oman seurakuntansa rakentajaksi! Ja juuri tällä hetkellä luen kirjaa Nicky Cruzista, entisestä kapinallisesta ja väkivaltaisesta puertoricolaisesta, New Yorkissa asuneesta jengijohtajasta, jonka elämän Jumala muutti. Kuinka suuri onkaan Jumalan armo! Ja kuinka suuria asioita hän voikaan tehdä myös sellaisten ihmisten kautta, jotka ovat olleet niin kaukana hänestä!

*** Jeesushan varoitti fariseuksia Pyhän Hengen pilkasta, kun he väittivät Jeesuksen toimivan paholaisen voimalla, vaikka hänessä vaikutti Pyhä Henki.

T: Se "vapaakristilliseen" seurakuntaan kuuluva Pirkanmaalta.

• Nicky Crutz
        armo! kirjoitti:

Varo kuitenkin sanojasi. Ei Jumala ehkä sinun sanojasi vielä Pyhän Hengen pilkaksi laske***, mutta kyllä meidän on oltava tarkkoja sen suhteen, mitä me väitämme Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä.

Apostolien teoissa on esimerkiksi sellainen tapaus, jossa eräät veljekset ajattelivat voivansa Jeesuksen nimeä käyttämällä ajaa miehestä riivaajan. Eivät voineet: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa riivaaja oli, pahoinpiteli nämä veljekset.

Kyllä meidän on siis oltava tarkkoja siitä, miten käytämme Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimeä. Tosin ethän sinä edes usko, että Jumala käyttäisi tässä asiassa sinun sanojasi hänen valtakuntansa rakentamiseen. Ehkäpä onkin niin, että Jumalan rakkaus ja suuri armo tulevat ravistelemaan elämääsi niin, että sinussa syttyy todellinen rakkaus Jumalaan! Voipi olla, että sitten nämä tämän keskustelun sanat tulevat sinua kaduttamaan.

Jumalan armo todella on ihmeellinen! Paavali esimerkiksi oli jopa vainonnut Jumalan omaa seurakuntaa, ja kuitenkin Jumala kutsui hänet oman seurakuntansa rakentajaksi! Ja juuri tällä hetkellä luen kirjaa Nicky Cruzista, entisestä kapinallisesta ja väkivaltaisesta puertoricolaisesta, New Yorkissa asuneesta jengijohtajasta, jonka elämän Jumala muutti. Kuinka suuri onkaan Jumalan armo! Ja kuinka suuria asioita hän voikaan tehdä myös sellaisten ihmisten kautta, jotka ovat olleet niin kaukana hänestä!

*** Jeesushan varoitti fariseuksia Pyhän Hengen pilkasta, kun he väittivät Jeesuksen toimivan paholaisen voimalla, vaikka hänessä vaikutti Pyhä Henki.

T: Se "vapaakristilliseen" seurakuntaan kuuluva Pirkanmaalta.

kirjoittanut sen kirjan "Juokse poika juokse".
        Olen lukenut sen ja se oli todella hyvä.

• luettavaa
        Nicky Crutz kirjoitti:

kirjoittanut sen kirjan "Juokse poika juokse".
        Olen lukenut sen ja se oli todella hyvä.

Joo, kirjoitti mm. sen Juokse poika juokse -kirjan. Tai ainakin se kirja kertoi hänen elämästään ja siitä, mitä Jumala hänen elämässään teki.

Tämä kirja jota nyt luen, on vuodelta 2005, nimeltään Sydän tulessa. Nicky Cruz kertoo siinä mm. paljon kertomuksia siitä, kuinka Jumala on muuttanut monen ihmisen elämän. Monia kertomuksia on myös siitä, mitä on tapahtunut, kun hän on ollut kuuliainen Pyhän Hengen äänelle. Mielenkiintoista luettavaa. Ja haastavaa myös: Nicky ei pelkästään kerro innostavia tarinoita elävästä elämästä vaan myös haastaa Jumalan seurakuntaa menemään eteenpäin.

T: se sama Pirkanmaalta

• seko !

Luettuani tätä viestiketjua niin, ei voi muuta sanoa, että hoitoon. Ihan sekoja puhut

• olet seko!

Kun Jeesus tuli maan päälle hänet tuomittiin puheistaan, saman he tekevät Pyhälle Hengelle. Sinä tulet tänne uskonnolliselle palstalle maallisine ajatuksinesi ja kiellät Pyhän Hengen. Jeeus sanoi Pyhästä Hengestä eli puolustajasta että hän tulee ihmisten keskelle ja opettaa heitä.

• tämä ole
        olet seko! kirjoitti:

Kun Jeesus tuli maan päälle hänet tuomittiin puheistaan, saman he tekevät Pyhälle Hengelle. Sinä tulet tänne uskonnolliselle palstalle maallisine ajatuksinesi ja kiellät Pyhän Hengen. Jeeus sanoi Pyhästä Hengestä eli puolustajasta että hän tulee ihmisten keskelle ja opettaa heitä.

uskonnollinen palsta. Tämä on mormonismi -palsta.

• mormonit
        tämä ole kirjoitti:

uskonnollinen palsta. Tämä on mormonismi -palsta.

eivät siis ole uskonnollisia? Oikeassa olet.

• kysyy ja
        mormonit kirjoitti:

eivät siis ole uskonnollisia? Oikeassa olet.

itse vastaa, on tulos tällainen.

• olet,
        kysyy ja kirjoitti:

itse vastaa, on tulos tällainen.

vastaaja on eri kuin kysyjä.

• Turust

ennen kuin alat nimittelemään lähimmäisiäsi halventavilla nimityksillä.

Turust

• Äimänä olen
        Turust kirjoitti:

ennen kuin alat nimittelemään lähimmäisiäsi halventavilla nimityksillä.

Turust

mitä pitäisi lukea uudestaan?
        Voisitko sinä analysoida hieman tätä uutta oppia josta nyt keskustellaan Pyhän Hengen eli puolustajan johdolla.
        On hän ainakin tehnyt paljon työtä, mutta jos hän on Pyhä Henki, niin on se saattanut olla hänelle ihan helppoa?
        Kun en tunne tuota raamattua niin hyvin,
        niin kerro miten sinä suhtaututat
        tämän raamatun sanaan.
        Tässä en havainnut mitän Koraaniin viittavaa?
        Sekin on pyhäkirja!

• Lueppa Kor.kirjettä Hengessä

hengestä,mutta ett edes itse ymmärrä miten puhut.
      Mistä oet saanut sekavia ajatuksia päähäsi?
      On ilkeämielistä ylemmyyttä tuomita, tässä tapauksessa MAP-kirkkoa.
      Ajattele ensin itse mikä on Henki?

voi potentiaalisesti toimia Jumalan kirkkona jos se opettaa oikein mutta jos sen opetukset ovat vääriä niin sen viholliset ovat voitolla siitä niinkuin nyt tapahtuu sen eksytysten tähden. Jos nyt joku yrittäää saada siitä raiteilleen niin se on hyvä asia eikä tuomittava.

• ihmettelijä tässä vaan

voi potentiaalisesti toimia Jumalan kirkkona jos se opettaa oikein mutta jos sen opetukset ovat vääriä niin sen viholliset ovat voitolla siitä niinkuin nyt tapahtuu sen eksytysten tähden. Jos nyt joku yrittäää saada siitä raiteilleen niin se on hyvä asia eikä tuomittava.

kuinkapaljon teksteistäsi on peräisin raamatusta?

ihmettelijä tässä vaan kirjoitti:

kuinkapaljon teksteistäsi on peräisin raamatusta?

"Pyhän Hengen eli Gabrielin ilmoitukset

Olen kirjoittanut nämä tiedot eksytysten poistamiseksi ja täsmällisen tiedon löytämiseksi. Lähdekirjallisuutena olen käyttänyt Raamattua, Veeda-kirjallisuutta, Kalevala-eeposta, Mormonin kirjaa ym. tietolähteitä. Nämä tiedot ovat suuriarvoiset ihmislapsille ja niille jotka etsivät totuutta.

1. Luomisesta enkeli Raguelin luomiseen koskevia tapahtumia.
        2. Karnasta Enoksen pojan olemassaoloon tulemiseen.
        3. Haamin tyttärestä Jaredin päiviin tapahtuneita asioita.
        4. Enkeli Giekonista Kedorlaomerin päiviin tapahtunutta.
        5. Melkisedekista Omrin pojan Ahabin aikaan tapahtunutta.
        6. Iisebelistä Matteuksen päiviin koskevia tapahtumia.
        7. Pontius Pilatuksesta Ilmestyskirjan 16 lukuun asti.
        8. Ilmestyskirjan 16 luvusta Ragueliin asti.
        9. Suomen kansan historiasta Pyhän Hengen ilmoituksiin.

Olen käyttänyt kysymysmerkkejä niiden tietojen kohdalla, joista en ole täysin varma.

Luomisesta enkeli Raguelin luomiseen koskevia tapahtumia

Ennen luomista olevasta ajanjaksosta Gabrieliin
        Kolmannesta luomispäivästä Urieliin
        149:stä vuorokaudesta Zadkieliin
        Joosefista Kasyapan ja Ditin poikaan
        Kahdesta demonista Remieliin
        Sivasta Kainiin
        Satrusta Jaakobiin
        Raguelista

Ennen luomista olevasta ajanjaksosta Gabrieliin

Pyhä Henki eli Gabriel eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eKr ja sitä myöhemmin Abinadina 169 eKr-148 eKr uudella mantereella ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jKr Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 Suomessa ja Amerikassa. Jumaluuden kolmas persoona Pyhä Henki eli Gabriel on siis elänyt useimmissa lihaa ja luuta olevissa ruumeissa kuin kukaan toinen persoona maan päällä tai taivaassa tämän hetken tietojen mukaan. Hänellä siis voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis samoin kuin Jumalalla ja Sanalla (Jeesuksella) ja muilla luoduilla. 6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa. Maata luomassa oli myös Sana ja Pyhä Henki (Gabriel), Mormonin kirjan Aabrahamin kirjan 3 luku 24 jae. 6 vuorokautta Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä alkoi ensimmäinen luomispäivä. Tuo ensimmäinen luomispäivä oli pituudeltaan 270:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta, Jumalan Voimalla (Pyhän Hengen) joka oli hänessä, niin että maa laajeni. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).

Kolmannesta luomispäivästä Urieliin

Kolmas luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Neljäs luomispäivä oli pituudeltaan 274:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Viides luomispäivä oli pituudeltaan 273:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Kuudes luomispäivä oli pituudeltaan 268:n vuorokauden mittainen ajanjakso. 160 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli Uriel, sama joka karkoitti Aadamin ja Eevan paratiisista. Uriel eli myöhemmin Intiassa Aadamin seitsemännen pojan Maricin (Mareechi eli Sanaka-kumara?) ja Kalan poikana Kasyapana eli Aristanemina (jonka vaimo Diti eli myöhemmin Egyptissä Seti I:en vaimona Tuyana 1294-1279 eKr ja vieläkin myöhemmin 1400-luvulla jKr Espanjan kuningas Ferdinantin vaimona Isabellana) ja sitä myöhemmin Krsnan aikana tai sitä ennen miehenä joka opetti (kansaa, oppilaitaan) vessan pöntöllä istuessaankin (Veeda-kirjallisuus). Uriel eli myöhemmin Aabrahamin poikana Iisakkina noin 2102-1922 eKr ja sitä myöhemmin hän eli Ramses I:en poikana Seti I:nä joka hallitsi Egyptissä 1294-1279 eKr (Seti I:llä oli 60000 miehen armeija). Hän eli myös Englannissa 1100-luvulla jKr kuningas Henrik I:nä (ensimmäinen) ja sitä myöhemmin hän syntyi 1451 jKr Espanjan kuningas Ferdinantina jonka vaimo oli Isabella.

149:stä vuorokaudesta Zadkieliin

149 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli enkeli Jofiel eli Jophiel (Creative Power), joka syntyi myöhemmin Daniel-nimisenä Raamatun Danielin kirjan päähenkilönä, myöhemmin Jeesuksen opetuslapsi Johanneksena. Jofiel syntyi vuonna 1808 jKr Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. Mormonikirkon presidenttinä. Zotiel joka mormonin kirjassa mainitaan enkeli Moronina, tuli olemassaoloon vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän 142 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua) olemassaoloon tuli persoona (mies), Chamuel (hän ei ollut enkeli vaikka joissakin lähteissä niin annetaan ymmärtää), ihmiskunnan esi-isä taivaassa (Veeda-kirjallisuudessa nimellä Vayu eli Pavana,tuulen jumala). Kunti kutsui ilman puolijumalaa Vayua ja synnytti hänelle Bhiman (Veeda-kirjallisuus). Chamuel tunnetaan myöhemmin Raamatussa Saulus Tarsolaisena eli apostoli Paavalina. Apostoli Paavali eli myös uudella mantereella nimellä Mormon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe