Politiikan heiluriliike on siirtymässä päinvastaiseen ääriasentoon kuin 60- ja 70-luvuilla. Vasemmistolaisuus on poissa muodista. Äärioikeistolaisuus on nyt "in". Siitä on tullut lähes salonkikelpoista. Kovat rasistiset asenteet ovat kasvamassa. Rasistit ovat ikään kuin tulleet ulos kaapista. Muu yhteiskunta ei ollut tähän varautunut. Shokkiefekti on ollut suuri.
Voidaan puhua "hyväosaisten kapinasta": taloudellisten ja sosiaalisten ongelmien syntipukiksi tahdotaan leimata maahanmuuttajat. On pelättävissä ettei ainoastaan suomalainen laitaoikeisto, vaan myös suuret puolueet nostaa tulevaisuudessa esiin populistisia, jopa rasistisia tunnuksia. Suomalainen demokratia ja ihmisoikeusvaltio saattaa joutua uuteen tulikokeeseen. Uskon että se selviytyy tästäkin, mutta työ äärioikeiston nousun torjumiseksi pitää aloittaa nyt heti, kun ei vielä ole liian myöhäistä.
Rasismi: 2000-luvun ilmiö
35
1045
Vastaukset
- realismus
Tätä uhkaa, koko maailmantalous on nimittäin sidoksissa näihin asenteisiin, ja jos sana peräpohjolan kovasta rasistisuudesta kiirii voimakkaana ulkomaille, siihen tyrehtyy kaupanteko monen firman kanssa, luulisin.
Itse povaan äärioikeiston hetkellistä nousua, kunnes se kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
Viimeistään sitten, kun peräkammarinpojat käkkäläjärvellä ovat teloneet itsensä puimuriin vedettyään liikaa viruvalgeeta.
"Hyväosaisten kapina", siinäpä termi, hyvä sellainen. Suomi on kermaperseiden luvattu maa.
Täällä perusduunia tekevä normikansalainen on todellakin hyväosainen, maailmanlaajuisesti ajatellen. Ruokaa on, ja katto pään päällä, ja varaa on jopa leluihinkin joilla sitten päristetään pitkin kyliä. Omailen itsekin pari lelua, ja tarkkana pitää olla, ettei oma talous käänny katolleen lelujen takia, tässä kulutushuuman päälle rakennetussa pikku pohjolan keitaassa.
Äärioikeistolaiset(miksei vasemmistolaisetkin)
"Hoitavat homman kotiin" ihan itse, uskallan epäillä. Kun mokailu ja itsensä pussiin puhuminen kasvaa tähtitieteellisiin mittoihin, uskottavuus menee, ja koko aatesuunta jää eristyneiden teinareiden ininä-kanavaksi, ja se, kuka tämän aivottomuuden aika-ajoin haluaa valjastaa käyttöönsä, paistattelee julkisuudessa muutaman minuutin kunnes nauretaan pihalle.- totta!!
Nyt äkkiä asenteet kuntoon, jää muuten ziljardi-kaupat somalialaisten monialayritysten kanssa tekemättä
- realismus
totta!! kirjoitti:
Nyt äkkiä asenteet kuntoon, jää muuten ziljardi-kaupat somalialaisten monialayritysten kanssa tekemättä
menis ihan noin pitkälle. Vielä.
Ps. Uusi super-rotu ja herra-ihminen on syntymässä.
Se tulee olemaan voimakas, viisas, se tietää kaiken, osaa kaiken, sitä ei voi pysäyttää eikä se valita.
Se ei sorru propagandan pauloihin, se menee minne tahtoo ja tekee mitä haluaa.
Sen ihonväri sallii sen sulutuvan mihin tahansa ympäristöön helposti, oli se sitten musta, sininen tai kirjava.
Heikommat valitettavasti, jäävät niinsanotusti junasta, ja joutuvat tyytymään herrakansan säälistä viskomiin kuiviin leivänkannikoihin.
Ja vaikka tämä heikompi kansanosa kuinka yrittää lisääntyä, tai saada viisaita puolelleen, se tulee lopulta väistymään parempiensa tieltä.
Näin on tapahtunut aina.
Valitettavasti cro-magnon-piirrettä esiintyy vielä
harmittavan paljon. Se on jäänyt viime kehityksen leikkauskohdasta ikäänkuin jalkoihin pyörimään.
Mutta ei se mitään. Kyllä me teidät ali-ihmiset elätetään, vaikka perimänne onkin kovin heikko ja kehityskyvytön.
- vain muutama vuosikymmen ja
Suomen tulevaisuus ei ole äärioikeisto vaan islamilainen fundamentalismi
tähän suuntaan ollaan kovaa vauhtia menossa
http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts=1,3:1003:0:0,4:3:0:1:2007-02-01,104:3:435757,1:0:0:0:0:0: - demokratia ja
ihmisoikeusvaltio jossain joutuu tulikokeeseen, niin se on nimenomaan näissä uskonnollisissa ympärileikkauksissa, "emme voi olla samassa paikassa saastaisten vääräuskoisten kanssa"-perusteilla järkätyissä uimahallivuoroissa, sananvapauden rajoittamisissa ja muissa RASISMIN ilmentymissä, joita nyt kovasti tuetaan "suvaitsevaisten" toimesta.
- mikä mä olin? no ihan sama
Paskasakki nostaa aina päätään kun tulee jotain hyvää ja hyödyllistä niinkuin netti?
Tai uimahalli. Paskasakki kieltää itseltään uimahallin käytön sananvapauden nimissä, itselleen uskottelemalla harhakuvitelmalla, että kaikki mediasta imetty tieto on totuus.
Se paskasakki on vähän niinkuin tämä mielikuvitusolento, tämä Sensuuripeikko.
Se nostaa päänsä ja kerjää tulla ammutuksi, sitten kun sen ampuu, niin se onkin jakaantunut johonkin toisaalle ja lällättää jonkun toisen rakentaman lumilinnan hatarien seinien takana.
Nurkissamme tämä ruma, niljakas peikko häärii, kuin 3-vuotias pikkulapsi joka ei oikeasti kellekkään mitään pahaa pysty tekemään, elleivät ääliöt juokse itseään hengiltä sitä jahdatessaan. - ympärileikkaus
mikä mä olin? no ihan sama kirjoitti:
Paskasakki nostaa aina päätään kun tulee jotain hyvää ja hyödyllistä niinkuin netti?
Tai uimahalli. Paskasakki kieltää itseltään uimahallin käytön sananvapauden nimissä, itselleen uskottelemalla harhakuvitelmalla, että kaikki mediasta imetty tieto on totuus.
Se paskasakki on vähän niinkuin tämä mielikuvitusolento, tämä Sensuuripeikko.
Se nostaa päänsä ja kerjää tulla ammutuksi, sitten kun sen ampuu, niin se onkin jakaantunut johonkin toisaalle ja lällättää jonkun toisen rakentaman lumilinnan hatarien seinien takana.
Nurkissamme tämä ruma, niljakas peikko häärii, kuin 3-vuotias pikkulapsi joka ei oikeasti kellekkään mitään pahaa pysty tekemään, elleivät ääliöt juokse itseään hengiltä sitä jahdatessaan.kuvitelma?
Eikö korkein oikeus (jonka päätökset ovat lain mukaan ennakkotapauksia Suomessa) antanutkaan muslimeille lupaa uskonnollisten ympärileikkauksien teettämiseen poikalapsille? Onko 3-4 -vuotias lapsi jo lyönyt lukkoon maailmankatsomuksensa, niin että hänen pippelinsä voidaan muokata terveydellisiä riskejä sisältävin kosmeettisen kirurgian keinoin 600-lukulaista uskonnollista stigmatisaatioihannetta vastaavaksi? - raelismus
ympärileikkaus kirjoitti:
kuvitelma?
Eikö korkein oikeus (jonka päätökset ovat lain mukaan ennakkotapauksia Suomessa) antanutkaan muslimeille lupaa uskonnollisten ympärileikkauksien teettämiseen poikalapsille? Onko 3-4 -vuotias lapsi jo lyönyt lukkoon maailmankatsomuksensa, niin että hänen pippelinsä voidaan muokata terveydellisiä riskejä sisältävin kosmeettisen kirurgian keinoin 600-lukulaista uskonnollista stigmatisaatioihannetta vastaavaksi?Se on tosiaan väärin. Kiitos tiedosta.
Tämä tuli minulle aivan puun takaa....
Tunnen yhden suomalaisen valkonaaman joka on ympärileikattu. En tiedä miksi, mutta näin on. Se ei edes usko mihinkään muuhun kuin hevosvoimiin. Onko se sulle big deal? - minä vaan
kuvitelma?
Eikö korkein oikeus (jonka päätökset ovat lain mukaan ennakkotapauksia Suomessa) antanutkaan muslimeille lupaa uskonnollisten ympärileikkauksien teettämiseen poikalapsille? Onko 3-4 -vuotias lapsi jo lyönyt lukkoon maailmankatsomuksensa, niin että hänen pippelinsä voidaan muokata terveydellisiä riskejä sisältävin kosmeettisen kirurgian keinoin 600-lukulaista uskonnollista stigmatisaatioihannetta vastaavaksi?se meille kuuluu?kunhan ei verorahoilla aleta tukea.
- Realismus
minä vaan kirjoitti:
se meille kuuluu?kunhan ei verorahoilla aleta tukea.
Aikuiset viillelkööt itseään jos huvittaa.
Kakarat taitaa vaan joutua veitsen alle kuitenkin, vai mitä?
Mieluummin sitten steriilisti ja turvallisesti eikö niin?
Tapahtuuko tätä suomessa kovinkin laajasti, eikö niin? Ja tapahtuuko?
Ja onko poikien ympärileikkauksesta mitään hyötyä/haittaa? Eipä taida olla. Turhaa on.
Eipä taida olla upmilisäkkeestäkään mitään hyötyä, tai sappirakosta. Turhaa on.
Mutta tuskin sitä enemmän jumalan kaltainen on vaikka kaikki turha poistettaisiin.
Tuetaan sitä kaikkea muutakin joutavvee, josta on aikuisten oikeesti jo haittaa, ja jolla on oikeesti väliä.
Vai....? - big deal, jos
raelismus kirjoitti:
Se on tosiaan väärin. Kiitos tiedosta.
Tämä tuli minulle aivan puun takaa....
Tunnen yhden suomalaisen valkonaaman joka on ympärileikattu. En tiedä miksi, mutta näin on. Se ei edes usko mihinkään muuhun kuin hevosvoimiin. Onko se sulle big deal?ko. kaveri on leikelty ilman että hänellä itsellään on asiaan ollut sananvaltaa.
- kuuluu, sillä
minä vaan kirjoitti:
se meille kuuluu?kunhan ei verorahoilla aleta tukea.
jos se ei kuulu, niin samoilla perusteilla sitten meille eivät kuulu toisten ihmisten tekemät murhat, ryöstöt, tai muutkaan vahingonteot. Ei rikollisuuttakaan verovaroin tueta, mutta ei sitä silti sallia voi.
Jos yhteiskunta ei vaivaudu edes puolustuskyvytöntä pikkulasta suojelemaan veistä heiluttavilta uskontohulluilta, niin miksi se vaivautuisi meitäkään suojelemaan? - vai mitä hä
big deal, jos kirjoitti:
ko. kaveri on leikelty ilman että hänellä itsellään on asiaan ollut sananvaltaa.
saahan sen takaisin nykykirurgialla.
Ihmisen esinahka on se just tärkein juttu jåå.
No, toivottavasti tyttöjä ei, se on jo vahingollista.
Mulle se on oikeesti ihan sama onko esim. mulla sitä vai ei.
Sitä voi leikkii sillee että vedät sen taakse ja yrität elää. kyl se onnistuu.
Vai kieltääkö uskonto?
Hurjaa?
Ei leikin asia mut on. - realismus
kuuluu, sillä kirjoitti:
jos se ei kuulu, niin samoilla perusteilla sitten meille eivät kuulu toisten ihmisten tekemät murhat, ryöstöt, tai muutkaan vahingonteot. Ei rikollisuuttakaan verovaroin tueta, mutta ei sitä silti sallia voi.
Jos yhteiskunta ei vaivaudu edes puolustuskyvytöntä pikkulasta suojelemaan veistä heiluttavilta uskontohulluilta, niin miksi se vaivautuisi meitäkään suojelemaan?korjata tämän epäkohdan?
Lyötkö rajat kiinni?
Täällä on syntyperäisiäkin jotka suosii silpomista.
Löytyykö työkalua?
-Jolla estät. - melko idiootti?
vai mitä hä kirjoitti:
saahan sen takaisin nykykirurgialla.
Ihmisen esinahka on se just tärkein juttu jåå.
No, toivottavasti tyttöjä ei, se on jo vahingollista.
Mulle se on oikeesti ihan sama onko esim. mulla sitä vai ei.
Sitä voi leikkii sillee että vedät sen taakse ja yrität elää. kyl se onnistuu.
Vai kieltääkö uskonto?
Hurjaa?
Ei leikin asia mut on."saahan sen takaisin nykykirurgialla."
Fakta: Ei saa. Kerran ympärileikattua penistä ei voi koskaan täysin palauttaa takaisin normaaliin luonnontilaansa. Etenkin esinahan suojan puuttuessa tapahtuva terskan kudoksen kovettuminen on mahdotonta nykylääketieteen keinoin kumota.
"Mulle se on oikeesti ihan sama onko esim. mulla sitä vai ei."
Fakta: Suurin osa lastenkirurgeista suhtautuu tuoreen tutkimuksen mukaan kielteisesti uskontoon liittyviin poikien ympärileikkauksiin. Tutkimukseen vastanneista 39 kirurgista joka kolmas kieltäisi ne lailla ja vain kolme tekee niitä itse.
Tutkimukseen vastanneet kirurgit katsoivat yhtä lukuunottamatta, että uskontoon liittyvä ympärileikkaus ei edistä pojan terveyttä millään tavalla. Sen sijaan siihen katsotaan liittyvän riskejä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lastenkirurgit Ympärileikkaus ei edistä pojan terveyttä/1135239076931
"Ihmisen esinahka on se just tärkein juttu jåå."
"Ei leikin asia mut on."
Fakta: Jos olet OIKEASTI tuota mieltä, niin voit antaa yhteystietosi minulle, ja minä voin lääketieteen lisensiaattina tulla poistamaan sinulta joko palan esinahasta, tai muun vastaavankokoisen, vapaavalintaisen, ei-elintärkeän osan ihokudostasi oman harkintani mukaan - vaikkapa huulet tai korvalehdestä palasen. Vai eikö omasta tahdosta riippumaton kehon kirurginen muokkaus enää kuulostakaan niin leikkisältä? - Edelleen
melko idiootti? kirjoitti:
"saahan sen takaisin nykykirurgialla."
Fakta: Ei saa. Kerran ympärileikattua penistä ei voi koskaan täysin palauttaa takaisin normaaliin luonnontilaansa. Etenkin esinahan suojan puuttuessa tapahtuva terskan kudoksen kovettuminen on mahdotonta nykylääketieteen keinoin kumota.
"Mulle se on oikeesti ihan sama onko esim. mulla sitä vai ei."
Fakta: Suurin osa lastenkirurgeista suhtautuu tuoreen tutkimuksen mukaan kielteisesti uskontoon liittyviin poikien ympärileikkauksiin. Tutkimukseen vastanneista 39 kirurgista joka kolmas kieltäisi ne lailla ja vain kolme tekee niitä itse.
Tutkimukseen vastanneet kirurgit katsoivat yhtä lukuunottamatta, että uskontoon liittyvä ympärileikkaus ei edistä pojan terveyttä millään tavalla. Sen sijaan siihen katsotaan liittyvän riskejä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lastenkirurgit Ympärileikkaus ei edistä pojan terveyttä/1135239076931
"Ihmisen esinahka on se just tärkein juttu jåå."
"Ei leikin asia mut on."
Fakta: Jos olet OIKEASTI tuota mieltä, niin voit antaa yhteystietosi minulle, ja minä voin lääketieteen lisensiaattina tulla poistamaan sinulta joko palan esinahasta, tai muun vastaavankokoisen, vapaavalintaisen, ei-elintärkeän osan ihokudostasi oman harkintani mukaan - vaikkapa huulet tai korvalehdestä palasen. Vai eikö omasta tahdosta riippumaton kehon kirurginen muokkaus enää kuulostakaan niin leikkisältä?Voi hyvä....Kovettuminen...?
Niin?
On väärin se. Toi on ollut selvää about aina.
Voitko kuitenkin väittää että sillä on lisääntymisen kannalta mitään vaikutusta? EEEEEipä taida olla.
Ei tarvi tulla leikkelee mun munia.
Kyllä tää nyt on aika huvittava juttu jotenkin sairaalla tavalla.
Pystytkö laittaa tän sellaiseen muotoon että menee jakeluun?
Ja en mä kyllä tarvii sitä, se on mulle aikasta turha.
Tosin epäilen sun kykyjäsi toimittaa se toimenpide niin, että toimintakykyni säilyy.
Eli ei kiitos. - suomi suomalaisille
kuvitelma?
Eikö korkein oikeus (jonka päätökset ovat lain mukaan ennakkotapauksia Suomessa) antanutkaan muslimeille lupaa uskonnollisten ympärileikkauksien teettämiseen poikalapsille? Onko 3-4 -vuotias lapsi jo lyönyt lukkoon maailmankatsomuksensa, niin että hänen pippelinsä voidaan muokata terveydellisiä riskejä sisältävin kosmeettisen kirurgian keinoin 600-lukulaista uskonnollista stigmatisaatioihannetta vastaavaksi?yksinoikeus pippelin kuoriminen,sitä tekee juutalais-serkut myös.
joskus aikanaan hesinkissä he käyttivät samaa lekuria. teurastaja eli lihakauppiaskin palveli
tasapuolisesti serkuksia -halal pihviä-
eikä se pelkästään kosmeettista ole, aavikon hieno hiekka kirvelee vallan mahdottomasti hikisen esinahan alla. - et sitä tarvitse,
Edelleen kirjoitti:
Voi hyvä....Kovettuminen...?
Niin?
On väärin se. Toi on ollut selvää about aina.
Voitko kuitenkin väittää että sillä on lisääntymisen kannalta mitään vaikutusta? EEEEEipä taida olla.
Ei tarvi tulla leikkelee mun munia.
Kyllä tää nyt on aika huvittava juttu jotenkin sairaalla tavalla.
Pystytkö laittaa tän sellaiseen muotoon että menee jakeluun?
Ja en mä kyllä tarvii sitä, se on mulle aikasta turha.
Tosin epäilen sun kykyjäsi toimittaa se toimenpide niin, että toimintakykyni säilyy.
Eli ei kiitos.eikä sen poistaminen sinua häiritsisi, niin sen saa vapaasti poistaa keneltä tahansa muultakin lupaa kysymättä?
Mahtuuko egosi pääsi sisään vai pursuaako paskaa ulos muualtakin kuin suustasi? - Ärsyttävä ja taas
et sitä tarvitse, kirjoitti:
eikä sen poistaminen sinua häiritsisi, niin sen saa vapaasti poistaa keneltä tahansa muultakin lupaa kysymättä?
Mahtuuko egosi pääsi sisään vai pursuaako paskaa ulos muualtakin kuin suustasi?Yllättäen omasta esastakin saa vatkattua vaikka mitä
kun oikein venyttää.
Pakko kai silti tukea verorahoilla....
Nääs missäs se hullu silpomiseen viehtynyt aivopesty
egomaanikko hoitaa homman jos ei julkisen terveydenhuollon kautta?
Keittiössä?
Olohuoneen pöydällä?
Ja minkälaisella kirveellä?
Herkullisen hygieeninen mielikuva?
Eli tuetaanko vai ei?
Ihminen kun on sen verran sairas olento, että se silpoo vaikka oman jälkikasvunsa jos sille on uskoteltu että niin kuuluu tehdä.
Epäilen ettei siinä lailla kiellot paljon auta, kun uskonasioista on kysymys. - tehdään siitä
Ärsyttävä ja taas kirjoitti:
Yllättäen omasta esastakin saa vatkattua vaikka mitä
kun oikein venyttää.
Pakko kai silti tukea verorahoilla....
Nääs missäs se hullu silpomiseen viehtynyt aivopesty
egomaanikko hoitaa homman jos ei julkisen terveydenhuollon kautta?
Keittiössä?
Olohuoneen pöydällä?
Ja minkälaisella kirveellä?
Herkullisen hygieeninen mielikuva?
Eli tuetaanko vai ei?
Ihminen kun on sen verran sairas olento, että se silpoo vaikka oman jälkikasvunsa jos sille on uskoteltu että niin kuuluu tehdä.
Epäilen ettei siinä lailla kiellot paljon auta, kun uskonasioista on kysymys.huolimatta, että se on laissa kielletty (kuten KAIKKI rikokset, sattuneesta syystä, tehdään) niin silloin sen kieltäminen lailla on turhaa?
Just joo. - Jatkuujatkuu
tehdään siitä kirjoitti:
huolimatta, että se on laissa kielletty (kuten KAIKKI rikokset, sattuneesta syystä, tehdään) niin silloin sen kieltäminen lailla on turhaa?
Just joo.Jos ympärileikkaus kriminalisoidaan, ts. sitä ei voisi harjoittaa virallisesti lääketieteen keinoin, voisin KUVITELLA sen laittavan esim. vannoutuneet lääkärit aika vaikeaan paikkaan.
Ennenkuin sanot just joo tähänkin, niin mitä antaisit rangaistukseksi kun havaitaan että silpomista on harjoitettu?
Siitä tulis aikuisten oikeesti aivan SAATANAN iso soppa ainakin hetkeksi.
Pahoittelen tätä ontuvaa vertausta kännykkälakiin, ei oo sama juttu ei, mutta kiellettyä on ajaa autoa kännykkä korvalla, mutta sakko ei päätä huimaa eikä sitä oikeesti pysty kukaan valvomaan.
ja jos rangaistus olisi vuosi linnaa, niin kyllä aina löytyy marttyyreita koska jumalahan käskee ja he ovat oikeassa.
Ei oo just joo.
ps.Pelkäänkö itse liikaa apinalauma-käytöstä, jossa koko itsensä silpoja-yhteisö pitää yhtä, ja rikollisia onkin niin paljon, että koko oikeusjärjestelmä tukehtuu?
Maistuuko suurentelulta? - minä vaan
kuuluu, sillä kirjoitti:
Jos yhteiskunta ei vaivaudu edes puolustuskyvytöntä pikkulasta suojelemaan veistä heiluttavilta uskontohulluilta, niin miksi se vaivautuisi meitäkään suojelemaan?ninun verorahoilla ainakaan tarvitse mitään uskontoa rahoittaa.menköön ennemin sotiemme veteraaneille.mulle se on aivan sama vaikka nämä ulkoa tulevat hoitaisivat itse perheensä sisällä nämä uskonnolliset silpomisensa.mutta valtion sitä ei tarvitse tukemaan ruveta.
- realismus
minä vaan kirjoitti:
ninun verorahoilla ainakaan tarvitse mitään uskontoa rahoittaa.menköön ennemin sotiemme veteraaneille.mulle se on aivan sama vaikka nämä ulkoa tulevat hoitaisivat itse perheensä sisällä nämä uskonnolliset silpomisensa.mutta valtion sitä ei tarvitse tukemaan ruveta.
perusta sotalapsien lapset ry ja vaadi alenevassa polvessa määrärahaa henkisiin vaivoihisi.
Eikä kait aina uskonto. Tavan takia leikellään myös.
Vähän niinku meillä suomessa on tapana kävellä tien yli katsomatta. Pitäisikö se onneton auton alle jäänyt toppahousu jättää kuolemaan siihen tien poskeen?
Ja hänen viimeiet lauseensa olivat: Minule oli vihreä valo. Olin oikeassa. - kurittamalla.
Jatkuujatkuu kirjoitti:
Jos ympärileikkaus kriminalisoidaan, ts. sitä ei voisi harjoittaa virallisesti lääketieteen keinoin, voisin KUVITELLA sen laittavan esim. vannoutuneet lääkärit aika vaikeaan paikkaan.
Ennenkuin sanot just joo tähänkin, niin mitä antaisit rangaistukseksi kun havaitaan että silpomista on harjoitettu?
Siitä tulis aikuisten oikeesti aivan SAATANAN iso soppa ainakin hetkeksi.
Pahoittelen tätä ontuvaa vertausta kännykkälakiin, ei oo sama juttu ei, mutta kiellettyä on ajaa autoa kännykkä korvalla, mutta sakko ei päätä huimaa eikä sitä oikeesti pysty kukaan valvomaan.
ja jos rangaistus olisi vuosi linnaa, niin kyllä aina löytyy marttyyreita koska jumalahan käskee ja he ovat oikeassa.
Ei oo just joo.
ps.Pelkäänkö itse liikaa apinalauma-käytöstä, jossa koko itsensä silpoja-yhteisö pitää yhtä, ja rikollisia onkin niin paljon, että koko oikeusjärjestelmä tukehtuu?
Maistuuko suurentelulta?Kyllä ihmissyönti, sukurutsaus, kunniamurhat ja muut vastaavat kulttuuriperinteet on saatu lainsäädännöllä ja rangaistuksilla kitkettyä ihmisistä monilla alueilla maailmassa. Samoin voidaan tehdään uskonnollisille ympärileikkauksillekin.
"Jos ympärileikkaus kriminalisoidaan, ts. sitä ei voisi harjoittaa virallisesti lääketieteen keinoin, voisin KUVITELLA sen laittavan esim. vannoutuneet lääkärit aika vaikeaan paikkaan."
No tuo uskonnollisen ympärileikkauksen salliminenkin laittaa lääkärit yhtä vaikeaan paikkaan, etenkin jos hommasta ruvetaan tekemään yleisen terveydenhuollon toimenpidettä:
"Suurin osa lastenkirurgeista suhtautuu tuoreen tutkimuksen mukaan kielteisesti uskontoon liittyviin poikien ympärileikkauksiin. Tutkimukseen vastanneista 39 kirurgista joka kolmas kieltäisi ne lailla ja vain kolme tekee niitä itse."
Että silleen.
"Pelkäänkö itse liikaa apinalauma-käytöstä, jossa koko itsensä silpoja-yhteisö pitää yhtä, ja rikollisia onkin niin paljon, että koko oikeusjärjestelmä tukehtuu?"
Noh, jos tuollaiselle pelolle antaudut, niin silloin kyseinen apinalauma de facto hallitsee sinua ja päättää elämästäsi jo nyt, ja on vain ajan kysymys koska apinat alkavat vaatia sinulta jotain sellaista joka ei olekaan Sinulle enää niin triviaalia kuin ympärileikkaus.
Vaikkei jotain rikosta, kuten ympärileikkauksia, saisikaan lopetettua, niin ei se silti tarkoita sitä että ko. rikos tarvitsisi sallia, eikä varsinkaan sitä että siitä pitäisi tehdä HELPPOA. Jos muslimit haluavat Suomessa asua ja silpoa kakaroitaan, niin tehkööt sen sitten omilla rahoillaan, pimeästi ja vaarallisesti, ja pelätköön paljastumistaan - kuten esim. juutalaiset ovat tässä maassa tähän asti aina tehneet.
Joku saattaa argumentoida että se asettaisi muslimilapset terveydellisen vaaran alaisiksi, mutta silloin ei ymmärretä sitä, että se ei ole valtio tai lainsäädäntö joka asettaa ne lapset vaaraan, vaan ne muslimivanhemmat. Lainsäädäntö ei voi erikseen subjektiivisesti suojella jokaista ihmistä, eikä olla subjektiivisesti erilainen jokaiselle (vaikka monet "monikultturistit" niin haluavat kuvitellakin) vaan lainsäädännön täytyy olla periaatteellista. - Jatkujatku
kurittamalla. kirjoitti:
Kyllä ihmissyönti, sukurutsaus, kunniamurhat ja muut vastaavat kulttuuriperinteet on saatu lainsäädännöllä ja rangaistuksilla kitkettyä ihmisistä monilla alueilla maailmassa. Samoin voidaan tehdään uskonnollisille ympärileikkauksillekin.
"Jos ympärileikkaus kriminalisoidaan, ts. sitä ei voisi harjoittaa virallisesti lääketieteen keinoin, voisin KUVITELLA sen laittavan esim. vannoutuneet lääkärit aika vaikeaan paikkaan."
No tuo uskonnollisen ympärileikkauksen salliminenkin laittaa lääkärit yhtä vaikeaan paikkaan, etenkin jos hommasta ruvetaan tekemään yleisen terveydenhuollon toimenpidettä:
"Suurin osa lastenkirurgeista suhtautuu tuoreen tutkimuksen mukaan kielteisesti uskontoon liittyviin poikien ympärileikkauksiin. Tutkimukseen vastanneista 39 kirurgista joka kolmas kieltäisi ne lailla ja vain kolme tekee niitä itse."
Että silleen.
"Pelkäänkö itse liikaa apinalauma-käytöstä, jossa koko itsensä silpoja-yhteisö pitää yhtä, ja rikollisia onkin niin paljon, että koko oikeusjärjestelmä tukehtuu?"
Noh, jos tuollaiselle pelolle antaudut, niin silloin kyseinen apinalauma de facto hallitsee sinua ja päättää elämästäsi jo nyt, ja on vain ajan kysymys koska apinat alkavat vaatia sinulta jotain sellaista joka ei olekaan Sinulle enää niin triviaalia kuin ympärileikkaus.
Vaikkei jotain rikosta, kuten ympärileikkauksia, saisikaan lopetettua, niin ei se silti tarkoita sitä että ko. rikos tarvitsisi sallia, eikä varsinkaan sitä että siitä pitäisi tehdä HELPPOA. Jos muslimit haluavat Suomessa asua ja silpoa kakaroitaan, niin tehkööt sen sitten omilla rahoillaan, pimeästi ja vaarallisesti, ja pelätköön paljastumistaan - kuten esim. juutalaiset ovat tässä maassa tähän asti aina tehneet.
Joku saattaa argumentoida että se asettaisi muslimilapset terveydellisen vaaran alaisiksi, mutta silloin ei ymmärretä sitä, että se ei ole valtio tai lainsäädäntö joka asettaa ne lapset vaaraan, vaan ne muslimivanhemmat. Lainsäädäntö ei voi erikseen subjektiivisesti suojella jokaista ihmistä, eikä olla subjektiivisesti erilainen jokaiselle (vaikka monet "monikultturistit" niin haluavat kuvitellakin) vaan lainsäädännön täytyy olla periaatteellista.Vertailukelpoinen juttu murhaan tai ihmis-syöntiin.
Vähän ihmettelen miksi nuo piti sotkea tähän...
Ylipäätään tämä tapa ei ymmärtääkseni ole kovin yleinen....Edes eri uskonryhmien edustajista kaikki eivät sitä taida tehdä?
Vaikein juttu nyt ihan vakavissaan taitaakin olla se rangaistuksen määrittäminen.
Olen mieltä, että täydellisessä maailmassa rikkurit upotetaan suohon, mutta ei tässä todellisessa maailmassa taida olla vaihtoehto se?
Sakko muodostuu väistämättä "leikkuurahaksi" ja, no, voihan se leikkely vähentyäkin, valtion saadessa vähän ylimääräistä tienestiä "penisrahoilla".
tai vaihtoehtona voitaisiin määrätä yhteiskuntapalvelua, vaikka kaivamaan käsin uutta viemäriverkostoa. Tämä ehkä parempi.
Mitä historiankirjat näistä "penistunneleista" sitten tulevaisuudessa kertovatkaan...
Vähän roteskia huumoria, mutta elämä on.
Itsekin ilmeisesti myönnät sen, että yleinen mielipide on koko ajan kielteisempi, ja maailmanlaajuisesti ympärileikkus on menettänyt suosiotaan jatkuvasti ilmankin lakeja.
Ja toki tästä voi ja saa puhua koko ajan enemmän, koska väärinhän se on. Malttiko valttia, vai tehdäänkö tästä monin verroin mutkikkaampi asia lailla ja asetuksella?
Kohtahan tässä tarvitsee lain, joka kieltää ympärileikkauksen mainitsemisen missään muussa kuin negatiivisessa merkityksessä, voisin kuvitella että elokuvat joutuu sitten ottamaan syyniin, että siinä on kyse taiteellisesta merkityksestä elokuvan sisällössä.
Puuh. tosta saa taas varmaan revittyä jotain. - vertailukelpoinen
Jatkujatku kirjoitti:
Vertailukelpoinen juttu murhaan tai ihmis-syöntiin.
Vähän ihmettelen miksi nuo piti sotkea tähän...
Ylipäätään tämä tapa ei ymmärtääkseni ole kovin yleinen....Edes eri uskonryhmien edustajista kaikki eivät sitä taida tehdä?
Vaikein juttu nyt ihan vakavissaan taitaakin olla se rangaistuksen määrittäminen.
Olen mieltä, että täydellisessä maailmassa rikkurit upotetaan suohon, mutta ei tässä todellisessa maailmassa taida olla vaihtoehto se?
Sakko muodostuu väistämättä "leikkuurahaksi" ja, no, voihan se leikkely vähentyäkin, valtion saadessa vähän ylimääräistä tienestiä "penisrahoilla".
tai vaihtoehtona voitaisiin määrätä yhteiskuntapalvelua, vaikka kaivamaan käsin uutta viemäriverkostoa. Tämä ehkä parempi.
Mitä historiankirjat näistä "penistunneleista" sitten tulevaisuudessa kertovatkaan...
Vähän roteskia huumoria, mutta elämä on.
Itsekin ilmeisesti myönnät sen, että yleinen mielipide on koko ajan kielteisempi, ja maailmanlaajuisesti ympärileikkus on menettänyt suosiotaan jatkuvasti ilmankin lakeja.
Ja toki tästä voi ja saa puhua koko ajan enemmän, koska väärinhän se on. Malttiko valttia, vai tehdäänkö tästä monin verroin mutkikkaampi asia lailla ja asetuksella?
Kohtahan tässä tarvitsee lain, joka kieltää ympärileikkauksen mainitsemisen missään muussa kuin negatiivisessa merkityksessä, voisin kuvitella että elokuvat joutuu sitten ottamaan syyniin, että siinä on kyse taiteellisesta merkityksestä elokuvan sisällössä.
Puuh. tosta saa taas varmaan revittyä jotain."Vertailukelpoinen juttu murhaan tai ihmis-syöntiin. Vähän ihmettelen miksi nuo piti sotkea tähän..."
On se siinä mielessä vertailukelpoinen, että ihmissyönnissä ja "tapamurhissakin" oli kysymys primitiivisistä rituaaleista jotka eivät sopineet vallanpitäjien ihmisoikeusstandardeihin, ja jotka onnistuttiin lainsäädäntö-rangaistus -metodilla kitkemään menestyksekkäästi pois. Tarkoitus oli demonstroida lainsäädännön tehokkuutta ihmisten käytöksen muokkaamisessa, eikä niinkään vertailla nimenomaan ympärileikkausta johonkin muuhun asiaan. Eli ympärileikkausperinteen poistaminen kieltämällä se lailla ei ole mitenkään turhaa tai tuhoon tuomittu hanke.
"Ylipäätään tämä tapa ei ymmärtääkseni ole kovin yleinen....Edes eri uskonryhmien edustajista kaikki eivät sitä taida tehdä?"
Jenkkilässä hyvin yleinen, jopa niin että tässä oli uutisissa vuosi-pari sitten sellainen kohua herättänyt tapaus jossa USA:ssa lääkäri oli ympärileikannut vastasyntyneen ilman vanhempien lupaa ja vanhemmat haastoivat ko. lekurin oikeuteen - mikä ihan oikein olikin. Jutun lopputulosta en tähän hätään muista.
Muslimeilla ympärileikkaus lienee aikalailla pakollinen kuvio, ja juutalaisilla nyt varsinkin.
"Malttiko valttia, vai tehdäänkö tästä monin verroin mutkikkaampi asia lailla ja asetuksella?"
Maltti on toki valttia, mutta kyseessä ei ole maltti silloin kun jo olemassaolevia käytäntöjä (eli uskonnollisen ympärileikkauksen tulkitseminen pahoinpitelyksi) muutetaan takaisin siihen primitiivisempään suuntaan. Jos olisi niin, että uskonnolliset ympärileikkaukset olisivat aina olleet Suomessa sallittuja, ja nyt puhuttaisiin niiden kieltämisestä, niin tuossa sinun argumentissasi oli enemmän järkeä. Nykyisessä tilanteessa uskonnollisten ympärileikkausten salliminen oli kuitenkin ympärileikkaustapaa tukevaa, eli siten taantumusta, eikä kehitystä. - loppuuko
vertailukelpoinen kirjoitti:
"Vertailukelpoinen juttu murhaan tai ihmis-syöntiin. Vähän ihmettelen miksi nuo piti sotkea tähän..."
On se siinä mielessä vertailukelpoinen, että ihmissyönnissä ja "tapamurhissakin" oli kysymys primitiivisistä rituaaleista jotka eivät sopineet vallanpitäjien ihmisoikeusstandardeihin, ja jotka onnistuttiin lainsäädäntö-rangaistus -metodilla kitkemään menestyksekkäästi pois. Tarkoitus oli demonstroida lainsäädännön tehokkuutta ihmisten käytöksen muokkaamisessa, eikä niinkään vertailla nimenomaan ympärileikkausta johonkin muuhun asiaan. Eli ympärileikkausperinteen poistaminen kieltämällä se lailla ei ole mitenkään turhaa tai tuhoon tuomittu hanke.
"Ylipäätään tämä tapa ei ymmärtääkseni ole kovin yleinen....Edes eri uskonryhmien edustajista kaikki eivät sitä taida tehdä?"
Jenkkilässä hyvin yleinen, jopa niin että tässä oli uutisissa vuosi-pari sitten sellainen kohua herättänyt tapaus jossa USA:ssa lääkäri oli ympärileikannut vastasyntyneen ilman vanhempien lupaa ja vanhemmat haastoivat ko. lekurin oikeuteen - mikä ihan oikein olikin. Jutun lopputulosta en tähän hätään muista.
Muslimeilla ympärileikkaus lienee aikalailla pakollinen kuvio, ja juutalaisilla nyt varsinkin.
"Malttiko valttia, vai tehdäänkö tästä monin verroin mutkikkaampi asia lailla ja asetuksella?"
Maltti on toki valttia, mutta kyseessä ei ole maltti silloin kun jo olemassaolevia käytäntöjä (eli uskonnollisen ympärileikkauksen tulkitseminen pahoinpitelyksi) muutetaan takaisin siihen primitiivisempään suuntaan. Jos olisi niin, että uskonnolliset ympärileikkaukset olisivat aina olleet Suomessa sallittuja, ja nyt puhuttaisiin niiden kieltämisestä, niin tuossa sinun argumentissasi oli enemmän järkeä. Nykyisessä tilanteessa uskonnollisten ympärileikkausten salliminen oli kuitenkin ympärileikkaustapaa tukevaa, eli siten taantumusta, eikä kehitystä.Pari pointtia voi olla mullakin yllämainituissa, joista voi vetää lankoja jopa iltapäivälehtien otsikoilla mässäilyyn, sitten jos kieltolaki tulee.
Eipähän tuu yllätyksenä sitten, kun pari idioottia tekeee "irtiottoja", niin että pääsee jotkut kalastelemaan ääniä vaikka eduskuntavaaleissa.
Ei mahd? Vai jopa todennäköistä?
Siltikin, pelkoon en toki alistu. - vähän vielä
loppuuko kirjoitti:
Pari pointtia voi olla mullakin yllämainituissa, joista voi vetää lankoja jopa iltapäivälehtien otsikoilla mässäilyyn, sitten jos kieltolaki tulee.
Eipähän tuu yllätyksenä sitten, kun pari idioottia tekeee "irtiottoja", niin että pääsee jotkut kalastelemaan ääniä vaikka eduskuntavaaleissa.
Ei mahd? Vai jopa todennäköistä?
Siltikin, pelkoon en toki alistu.Nyt kun aloin analysoimaan politiikkaakin näin maallikkona, niin jatkampa tätä sairaalloista ajatuksenjuoksua:
Ehkä merkille pantavaa:
-KUKA tekee lakialoitteen, ja mistä puolueesta?
-Mikä on ajankohta, jolloin laki on tarkoitus runnoa läpi?
-Kuinka pitkä aika lain läpimenosta on seuraaviin, esim. eduskuntavaaleihin.
-mitkä tulevat olemaan vaalipuheet?(aikakone olis kiva) Samaan aikaan kun lehdet kirjoittavat ihan syystäkin, kun silpomista tapahtuu jossain?
Onko ihan antenniosasto kukkuu...?
Vai esimerkki siitä, että kun tällainen turokin keksii päässään moista sontaa, sen on keksinyt hyvin todennäköisesti joku muukin? - tajunnanvirran...
vähän vielä kirjoitti:
Nyt kun aloin analysoimaan politiikkaakin näin maallikkona, niin jatkampa tätä sairaalloista ajatuksenjuoksua:
Ehkä merkille pantavaa:
-KUKA tekee lakialoitteen, ja mistä puolueesta?
-Mikä on ajankohta, jolloin laki on tarkoitus runnoa läpi?
-Kuinka pitkä aika lain läpimenosta on seuraaviin, esim. eduskuntavaaleihin.
-mitkä tulevat olemaan vaalipuheet?(aikakone olis kiva) Samaan aikaan kun lehdet kirjoittavat ihan syystäkin, kun silpomista tapahtuu jossain?
Onko ihan antenniosasto kukkuu...?
Vai esimerkki siitä, että kun tällainen turokin keksii päässään moista sontaa, sen on keksinyt hyvin todennäköisesti joku muukin?...puolelle nuo kirjoituksesi, mutta kommentoin nyt sitä mitä luulen sinun koittaneen sanoa:
Eli noista lakialoitteista ja uskonnollisista ympärileikkauksista - kun homma on nyt niin, että uskonnollisten ympärileikkausten suhteen LAKI ei ole muuttunut miksikään, vaan sen tulkinta on muuttunut. Ennen kaikki lasten uskonnolliset ympärileikkaukset tulkittiin pahoinpitelyiksi mm. perustuslaillisten, lapsen fyysistä koskemattomuutta ja yksilönvapauksia turvaavien, pykälien mukaisesti.
Nyt kuitenkin yhden muslimiäidin pienelle pojalleen teettämän ympärileikkauksen tapauksessa korkein oikeus katsoikin että "oikein suoritettuna uskonnollinen ympärileikkaus ei ole rikos" - ja korkeimman oikeuden päätökset ovat Suomessa ns. ennakkotapauksia, eli niistä katsotaan että miten lakia "pitää" tulkita.
Tämä tarkoittaa sitä, että nyt korkeimman oikeuden päätöksen myötä lasten uskonnollinen ympärileikkaus - joka on ollut pahoinpitelynä kiellettyä Suomessa iät ja ajat - muuttuikin sallituksi, eli de facto laillinen käytäntö muuttui täysin päinvastaiseksi kuin mitä se oli aiemmin ollut. Mutta se muuttui täysin ohi demokraattisen prosessin, eli kukaan ei tehnyt mitään lakiesitystä, mitään äänestyksiä ei järjestetty asiasta, eikä kansan mielipidettä siis kuultu ollenkaan, ei edustuksellisesti eikä muutenkaan.
Paitsi se, että lapsen tahdosta riippumaton uskonnollinen ympärileikkaus on jo sinänsä ihmisoikeus- ja yksilönvapausnäkökulmasta täysin väärin, niin tässä asiassa on huolestuttavaa myös se, että länsimaisiin vapausperiaatteisiin nähden täysin vastakkaisia käytäntöjä otetaan käyttöön yhtäkkiä, ilman kansan suostumusta ja vielä asiantuntijoiden mielipiteiden vastaisesti.
- Folio Mulder
Pankit päästivät ahneutensa taas ilmaan ja siinä yksi tekijä talousongelmiin ja tietysti tuotantojen siirtyminen laajemmalle. Länsihän siitä tietysti kärsii. Nyt kun oma maa on lamassa, niin PS saa ääniä, koska se on ainoa puolue, joka kritisoi kallista maahantuloa ja se koetaan yhä laajemmin syrjään potkitussa kansassa ja muissakin ongelmallisena: Lisää työttömiä työttömien joukkoon.
On huono aika ottaa vastaan kouluttamattomia tulijoita, kun omia työttömiä pitäisi kouluttaa ja työllistää. Moni mamukin toteaa, että pitäisi sopeuttaa ne ensin, jotka jo ovat täällä.
Muukin kansa hyväksyy sen, että maahan tulee korkeasti koulutettua väkeä, mutta kun tulijat ovat aivan jotain muuta, niin yhtälö on sopimaton. Luulisi, että ymmärtäisit syvemmin, mistä kaikki kritiikki johtuu, etkä vain suoltaisi sitä rasismi-sanalla. Ethän elä missään luksusmaailmassa itse vai sitten siinä toisessa äärilaidassa? Rasismia ei pidä hyväksyä, mutta sen näköstä ilmiötä kasvatetaan vääränlaisella ja epäreilun tuntuisella politiikalla.
On myös taloudellisesti mahdotonta, että pieni kansa voi vastaanottaa kymmeniä tuhansia 20-55 000 e/kk maksavia ihmisiä. Ymmärätkö tätä? Ei Suomi voi velalla alkaa elättämään muita.
Et näköjään ymmärrä, että pääosin ihan tavallinen kansa se on, joka sinne sinun äärioikeistoon menee. Pääosa PS:n kannattajista ei ole sitä äärioikeistoa, mutta kyllä sinne niitäkin mahtuu luultavasti.
Poliitikot itsekin ohjaavat päätöksillään kansan mielipiteitä. Yleinen hyssyttely on hyvin laajalle osalle selvinnyt ja ihmiset ihmettelevät sitä.
Kansan ei tarvitse olla rasistinen vastustaakseen maahanmuuttoa tai miksi sitä kutsutaankin. Tuohon asiaan liittyy niin paljon monenlaisia ilmiöitä, joita ei pidetä hyvinä kuten kalliit sopeuttamiskustannukset, eräänlainen rikollisuus osissa maahanmuuttajia, salakuljetus, maanosaan tunkeutuminen, yksin tulevat miehet jne. On naurettavaa kritisoida vain kantatakansaa näkemättä kokonaisuutta.
Toivotaan että ihmisoikeuksia kunnioittavat sekä tulijat että kantaväestö jatkossa. Ei näitä asioita ratkota väkivalloin tai sotimalla. Sotiminen on pirulle periksi antamisen touhua, jota korkeammat universaaliset tahot karsastaa.
Sanohan keinoja sen "äärioikeistosi" nousun torjumiseen. Minä sanoisin, että viisas politiikka estää ns ja sen todellisenkin äärioikeistolaisuuden. Huom. se sinun äärioikeisto ei ole tappamassa, kiduttamssa taika valtaamassa ketään. Vain pieni osa epätasapainoisia voi sellaiseen sortua, mutta sellaiset pitää laittaa kuriin olivat mistä tahansa taustoista. Kaikki väkivalta on pahasta, mutta ei kaikki kritiikki joitain maahantulijoita kohtaan kuten se ei ole ollut omiakaan rikoksiin taipuvaisia kohtaan pahasta.
Se on herättelevää. Tuntuu että poliitikot reagoivat liian hitaasti taikka vähättelevät asiaa, josta kärsii kaikki. Myös ne hyvät mamut, joita löytyy ihan kaikista kansoista joita tänne on tullut, kokevat leimautumista.
Järkevät ihmiset eivät kuitenkaan alennu väkivaltaisuuksiin. Vain itsepuolustuksena voi suojautua voimakeinoin, kun kotiin murtaudutaan taikka päällesi käydään tai jos joku vainoaa elämääsi.
Olisi korkea aika puhua paikan päällä auttamisesta ja väestösuunnittelusta tämän nykyisen meiningin sijaan.
Hyväskyisin Suomen kehitysavun lisäämisen, jos samaan aikaan lopetetaan pakolaiskiintiöhin sitoutuminen ja valvotaan rajoja tiukemmin koko EU: alueella. Ongelmat eivät lopu, jos pakolaislähtöisten maiden asioihin ei puututa ja auteta niitä jaloilleen, jos silloinkaan, mutta sieltä sen pitää lähteä.
Muutoin kasaamme painetta sellaisiin tapahtumiin, joita ihmiskunta on aina kohdannut huonon politiikan seurauksena ja tietysti moraalittomuuteen helposti lamaantuvat yksilön ihmismielen takia.- suomi suomalaisille
rasismista, mugabemaassa valkoinen mies asetettiin ministeri ehdokkaaksi -maatalous-.
arvasit jo mitä tapahtui, häkki heilahti, siellä nyt sankarimme miettii että mitä??? - Sengörd
Mitäpähän tähänkin voisi vastata muutakuin että puhut/kirjoitat Folio Mulder täyttä asiaa.
Varmasti monet suomalaiset ajattelevat samalla tavalla,mutta eivät vaan osaa kirjoittaa kuten sinä (tarkoitan lähinnä itseäni).
Lyhyesti sanoen,maahanmuuton kritisointi ei tarkoita sitä että olet rasistinatsi.
- Rikolliset peittelee toimin...
Lumeliitot EU:n suurin maahanmuuttoa koskeva ongelma, BBC:n arvion mukaan lumeliittoja solmitaan Lontoossa vuosittain 10000, USA:ssa arvioidaan olevan vuositasolla 60000 uutta lumeliittoa, Saksassa ja Hollannissa 10-20%, Suomessa ei tilastoja, mutta poliiisin mukaan lähes viikottain saadaan kiinni uusia epäilyjä ja kielteisestä lupapäätöksestä valittaneet selvätkin lumetapaukset johtavat oleskelulupaan.
Sosiaali- ja terveysministeriön v. 2003 teettämä tutkimus lumeliitoista viittasi epäsuorasti ilmiöön lumelapsista - tutkimuksen mukaan jo v. 2003 lumeliitot olivat yleisiä, räikeimmissäkin tapauksissa suhteeseen syntynyt lapsi takasi poikkeuksetta pysyvän oleskeluluvan. EU on kartoittanut lumeliitot ihmiskaupan kaltaiseksi toiminnaksi, jossa pyörii suuret rahat. Lumeliitot ovat myös Suomen poliisin mukaan rinnastettavissa laittoman maahantulon järjestämiseen, poliisin mukaan tapauksiin liittyy harmaa talous ja piilorikollisuus.
YK:n lapsen oikeudet korostavat lapsen oikeutta tulla suojelluksi taloudelliselta hyväksikäytöltä ja kaikilta muilta hyväksikäytön muodoilta. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole. Lumeliitolla taataan oleskeluoikeus täysin sosiaalietuuksin ja ilman toimeentulovaatimusta, harmaa talous kukoistaa, lumelapsia käytetään vaimon nopeaan alistussuhteeseen saattamiseen ja kulissiliitosta vapautumiseen ilman päivänkään tarvetta sitoutua perhe-elämään ja vanhemmuuden velvollisuuksiin.
Yksin- ja yhteishuoltajien liiton mukaan 13% huoltajuuskiistoista on monikulttuurisia perheitä, joista suurin osa suomalainen mies ja venäläinen/virolainen nainen, tai suomalainen nainen ja pohjoisafrikkalainen/eteläeurooppalainen mies. Useimmilla on takanaan useita huoltajuuskiistoja ja oikeudenkäynnit käydään poikkeuksetta valtion varoin. Sos. ja terveysministeriön tutkimuksessa turkkilaisten lumeliitot olivat vahvasti esillä. Poliisin mukaan lumeliitto solmitaan yleensä venäläisten, aasialaisten naisten ja Välimeren maiden miesten kanssa. Niin lastenlääkärit, juristit kuin tuomarit tuntevat useiden perheiden päällekkäisyydet, toinen perhe kotimaassa tai toisen perheen perustaminen ja salaaminen välittömästi maahan tultua ei ole este pysyvän luvan saamiseksi, vaikka laissa väärien tietojen antaminen viranomaisille ja lumeliitto on este oleskeluluvan myöntämiselle. Lumelapsi voi estää maastakarkotuksen myös siinä tapauksessa, että lumepuoliso ei todistettavasti ole ollut lainkaan läsnä lapsen arjessa eikä ole osallistunut lapsen hoitoon eikä huolenpitoon. Tapaamis- ja huoltajuusjärjestelyillä taataan lumevanhemmalle oikeus hallita uhriensa elämää ja suomalainen osapuoli voidaan lapsen oikeuden nimissä velvoittaa maksamaan varattoman lumepuolisonsa oikeuskuluja, vaikka lumepuolison tulot ja menot on todettu oikeudessa tuhansia euroja ristiriitaisiksi. Lumeliittojen vaikutusta niihin syntyneisiin lapsiin ei edes pyritä selvittämään viranomaisissa, Suomessa on jo nyt satoja, ellei tuhansia lumeliittoihin syntyneitä lapsia. MTV3:n 45 minuuttia ohjelma kertoi hiljan yhdestä lumeliitosta Turkin kurdin kanssa, tapaus kuvastaa, kuinka härskiksi homma on mennyt, kun kerta toisensa jälkeen tapaukset käännetään viranomaisissa lumevanhemman eduksi. Ohjelman Nina ei vain ymmärtänyt sitä vaaraa, mihin hän oman ja lapsensa turvallisuuden altisti esiintymällä julkisesti ja tunnistettavasti ohjelmassa. Kunniaväkivalta on voimakkaasti turkkilaiseen kulttuuriin kuuluvaa, naisten pakotetut itsemurhat ovat lisääntyneet kurdialueilla. EU on vaatinut huippusuojattuja turvakoteja naisille Turkissa. Kosto voi kohdistua epäsuorasti myös lapseen. Suomessa tilastoitiin vuonna 2007 25 lapsikaappausta,jotka koskettivat kaikkiaan yli 50 lasta. Erityisen suuri väkivallan ja kaappauksen uhka on silloin, kun taustalla on lumeliitto ja maahantulijan rikollinen tausta.
Lumeliitot ovatkin avoin portti kansainvälisen järjestäytyneen rikollisuuden ja terrorismin soluttautumiselle maahan. Rahoitustarkastus sai v. 2007 yli 600 terrorismin rahoittamista koskevaa ilmoitusta. Sisäisen turvallisuuden ohjelmassa laiton maahanmuutto, mukaanluettuna lumeliitot, rahanpesu, harmaa talous, rahanpesu ja terrorismin uhka ja niiden torjunta nostettiin vahvasti esille. Samanaikaisesti sisäpoliittinen linja on vahvasti päinvastainen. Tänään julkaistun YLE-uutisen mukaan vain alle 8 prosenttia rahanpesuilmoituksista tutkitaan, lakivaliokunnassa on valmisteilla myös esitys, jolla laittoman ulkomaalaistyövoiman yrittäjien tuomioita voidaan lieventää ja jatkossa jättää kokonaan tutkimatta, koska yrittäjät ollaan vapauttamassa ilmoitusvelvollisuudesta ilmoittaa alaistensa rikoksista silloin, kun ovat itse alaistensa rikosten tekijöitä tai osallisia niihin! Samanaikaisesti syyttäjä on aina valmis syyttämään poliisia joko siitä, mitä poliisi teki tai jätti tekemättä. Poliisin vähäisten resurssien sitominen alaikäisten koululaisten kaitsijoiksi antaa avoimet leikkikentät järjestäytyneen rikollisuuden toimia vapaasti maasta. - ja ylpeä siitä
Tämän uusimman Tampereen raiskaustapauksen jälkeen en voi muuta kuin tuntea ylpeyttä siitä, että olen rasisti. Minä en halua olla seuraava raiskauksen uhri, haluatko sinä?
- Slarvinisti
Olin mielessäni odottanut vasta seuraavia eduskuntavaaleja. Laskelmissani odottelin "monikulttuurin" ja "rikastamisen" tehneen siihen mennessä tehtävänsä ja saavan laiskan kansan liikkeelle.
En odottanut persujen nousua näin vauhdikkaaksi. Ihan lähipiiristänikin noin 10 ennen äänestämätöntä ja 20 takinkääntäjää jotka kaikki äänestävät persuja ensi vaaleissa. Eiköhän niissä jo valta vaihdu. Niinhän siinä käy kun ei kansan enemmistön ääntä kunnioiteta. Toisaalta veikkaan keskustan tai kokoomuksen nopeasti siirtyvän maahanmuuttokritiikkiseksi.
Niin tai näin. Valta vaihtuu jo pian. Elämme mielenkiintoisia aikoja =) Kauan onkin tullut odotettua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764