MOSKOVA, helmikuun 12. (Reuters) – Venäjän rupla on vahvistunut tänään torstaina 40 kopeekkaa 39,37 ruplaan suhteessa dollarin ja euron muodostamaan valuuttakoriin. Välittäjät ja ‘spekuloijat’ ovat alkaneet ‘lyödä vetoa’ Venäjän valuutan nousun puolesta.
Tämän päivän nousu kertoo, että rupla on noussut jo 3,6 prosenttia tällä viikolla.
http://in.reuters.com/article/asiaCompanyAndMarkets/idINLC42664720090212
Myös Moskovan pörssi jatkaa alkuviikon huristelun jälkeen pientä nousua tänäänkin huolimatta Japanin ja Euroopan pörssien 2 – 3 prosentin vajoamisesta. Myös USA:n pörssit avautuivat juuri äsken parin prosentin laskussa –!?
Urals URL-E, Venäjän tärkein öljylaatu pysyi tiukasti 43 dollarissa tynnyriltä (barrel). Venäjän hallitus on perustanut maan talouden keskimäärin 41 dollariin barrelilta.
Dollaria vastaan rupla vahvistui 34,84 ruplaan. Kotitaloudet, jotka ovat vaihtaneet paljon rupliaan dollariin, seuraavat erityisesti dollarin kurssia. Heillä on muistissaan vielä vuoden 1998 ruplan romahdus.
Venäjän valuuttavarannot, maailman kolmanneksi suurimmat Kiinan ja Japanin jälkeen, putosivat viime viikolla 4,6 miljardia 383.5 miljarsiin dollariin. Keskuspankki sanoo, että se ei ole puuttunut valuuttamarkkinoihin tässä kuussa.
Rupla vahvistuu; Moskovan pörssi
jatkaa ’ylämäkeen’
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057