Täälä monesti kysytään miksi ei eroaisi kirkosta, niin tässä olisi jotain..
Kirje roomalaisille 13
1. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4. sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6. Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
9. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
11. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
12. Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
13. Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
14. vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.
Siinä nyt tuli koko litanja, mutta sieltä löytyy vastauksia myös tähän vero asiaan!
Siitä että pitääkö kirkkoon sitten kuulua, eikö voisi uskoa Jeesukseen Kristukseen ilman kirkkoakin, niin voisin nyt tällä hetkellä sanoa että mikä ettei, kun en tiedä voiko vai ei?:)
ajateltavaa?
10
424
Vastaukset
- ajattelukykyinen
"1. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat."
Eli julmintakaan diktaattoria vastaan ei saa kapinoida, koska diktaattori on Jumalan asettama ja siksi hyvä.
"2. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion."
Jos esivalta ilmoittaa että lapsesi viedään sinulta aivopestäväksi diktaattorin armeijan urheiksi sotilaiksi sotaan vapaata maailmaa vastaan, tulee sinun alistua, sillä Jumala on säätänyt tämän sinun kohtaloksesi. Samoin jos esivalta ilmoittaa sinulle, mihin et saa uskoa ja mihin sinun pitää uskoa, tulee sinun taas totella esivaltaa, koska se on Jumalan tahto.
"3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;"
Jos esivalta päättää, että kuulut etniseen ryhmään, joka on tuhottava viimeistä jäsentä vastaan, on tämä merkki siitä, että olet syntymällä tähän etniseen ryhmään tehnyt pahuutta, ja ansaitset kuolemasi. Jos puolestaan paras ystäväsi kuuluu ryhmään, jonka esivalta haluaa orjuuttaa pakkotyöhön, tulee sinun antaa esivallan viedä ystäväsi orjuuteen, koska olisihan pahuuden teko nousta esivallan tahtoa, ja siten Jumalan tahtoa vastaan. Selvästi ystäväsi on paha, jos pelkää esivaltaa.
"5. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden."
Jos omatuntosi kertoo, että esivallan vaatimukset ovat väärässä, silloin omatuntosi on väärässä.
"6. Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten."
Jos esivalta vaatii sinulta veroa voidakseen rakentaa aseita vapaan maailman alistamiseksi ja tuhoamisleirejä ei-toivottuja ryhmiä vastaan, on teidän maksettava tuo vero, koska se on Jumalan tahto.
Joo... tämä on hyvin valaisevaa, koska tuota oppia vastenhan kristittyjen tuki natsipuolueelle oli täysin looginen teko. Kiitos kun valaisit meille tätä kristinuskon ideologiaa tarkemmin. - ollenkaan?
"Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat."
Me elämme demokratiassa, ja valitsemme itse esivaltamme. Olemmeko siis Jumala, kun esivalta on meidän asettamamme?
Selitys: lainaamasi teksti on sepitetty kauan sitten jolloin kuninkaat hallitsivat yhdessä papiston kanssa alamaisiaan, joilla ei ollut mitään sanomista asioihin, mutta jotka kustansivat euoikeutettujen säätyjen ylellisen elämän. Järjestyneen uskonnon yksi tärkeimpiä tehtäviä onkin ollut selittää vallanpitäjät Jumalan asettamiksi, mistä hyvästä kirkot ja papit ovat nauttineet hallitsijoiden suomia etuoikeuksia.
Valtionuskonto ei todellakaan ole Jumalan keksintö, eikä Kustaa Vaasa turhan takia valinnut luterilaisuutta. - Raamatusta
HALLITUKSET ON ANNETTU SAATANAN PALVELIJAIN VALTAAN
Joh.14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä MAAILMAN RUHTINAS tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk.4:5-8
Ja PERKELE vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa KAIKKI MAAILMAN VALTAKUNNAT ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä MINUN HALTUUNI SE ON ANNETTU, ja minä annan sen, kenelle tahdon..."
1.Joh.5:19
Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja KOKO MAAILMA ON PAHAN VALLASSA.
Psa.2:2
Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä."
Hoos.8:3-4
Israel on hyljännyt hyvän. Vihollinen sitä vainotkoon. He ovat asettaneet kuninkaita, mutta ei se ole ollut minusta; ovat asettaneet ruhtinaita, mutta minä en ole siitä tiennyt.
SAATANALLINEN ESIVALTA VAINOAA NIITÄ JOTKA TEKEVÄT HYVÄÄ
Joh.15:18-19
Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Matt.10:17
Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat
Mark.13:9
Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
Luuk.12:11-12
Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte; sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava.
Luuk.20:20
Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin.
PAHUUDEN VALTA TÄLLÄ PLANEETALLA ON JUMALAN SUUNNITELMAN MUKAISTA
Joh.19:11
Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä."
Dan.4:14
Tämä on säädetty enkelien päätöksellä, ja niin ovat tästä asiasta pyhät sanoneet, että elävät tietäisivät Korkeimman hallitsevan ihmisten valtakuntaa ja antavan sen, kenelle hän tahtoo, ja asettavan sen päämieheksi ihmisistä halvimman.
Kol.2:15
Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
Luuk. 1:52
Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta (häpeään) ja korottanut alhaiset (viisauteen ja vanhurskauteen).
KUMPAA TULEE TOTELLA: JUMALAA VAI IHMISIÄ?
Ap.t. 5:29
Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."
Luuk.12:4
Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin (hallitusmiehet, sotilaat), eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Matt.10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
LOPUN AJALLA KAIKKI SAATANALLINEN ESIVALTA HÄVITETÄÄN
Dan.2:44
Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti
Dan.7
Ilm.13- Tomppak
Eli voisko tuohon sanoa, että on siis paras alistua esivallalle, koska muuten joudut tilille heitä vastaan.
On siis parempi elää heidän alaisenaan kiltisti kunnes aika koittaa, sitäkö meinasit? - sitä että
Tomppak kirjoitti:
Eli voisko tuohon sanoa, että on siis paras alistua esivallalle, koska muuten joudut tilille heitä vastaan.
On siis parempi elää heidän alaisenaan kiltisti kunnes aika koittaa, sitäkö meinasit?KIRKOLLISVERO ON PERKELEESTÄ!
- Tomppak
sitä että kirjoitti:
KIRKOLLISVERO ON PERKELEESTÄ!
Sittenhän asia selvisi:)
Mutta en vieläkään ymmärrä tuota yhteyttä perkeleeseen veroilla, joilla kuitenkin tehdään niin paljon hyvää?
Kirkon toimintaa voisi tarkastella paljonkin, esim homopappeus tai ehkä jopa tämä uusin villitys, mies leikkautti elimensäkin, niistä minäkään en oikein tykkää, mutta vaikka kirkko ei ole välttämättä ansainnut yhtään mitään, niin kuitenkin kyseessä on uskonto, jonka turvin kuulumme kuitenkin seurakuntaan, jonka tarkoituksena on kerätä ihmisiä yhteen, Jumalalle ja pitää yllä uskoamme.
On paljon mitä kirkoissa on vikana, todella paljon, mutta eikö kirkot ja meidän koko evlut. tee kuitenkin niin paljon hyvää että se kaikki vero on sen väärti?
Haluan itsekin tämän tietää joten kaikki vastaukset ovat tervetulleita! - kristityt ovat pakanoita
Jumala on antanut Suomenkin esivallan saatanallisille voimille (pakana-kristityt), mutta lopun ajalla pakanoiden valta kukistetaan ja tosi-uskovat pääsevät hallitsemaan yhteiskuntaa.
- koho
kristityt ovat pakanoita kirjoitti:
Jumala on antanut Suomenkin esivallan saatanallisille voimille (pakana-kristityt), mutta lopun ajalla pakanoiden valta kukistetaan ja tosi-uskovat pääsevät hallitsemaan yhteiskuntaa.
Hyvä nimim. "kristityt ovat pakanoita". Johan väitteen heitit!Selitä vähän, mitä tarkoitat.
Olen pakana, en ole kristitty (vaikka minut on pakkokastettu).Erosin kirkosta, koska ajattelun avulla päädyin siihen, että uskonto (kirkon oppi) on pelkkää sanahelinää.
- Eija_Moilanen
Luther loi opin kahdesta hallintavallasta siis regimentistä. Hänen mukaansa Jumala käyttää valtaansa maailmassa kahden regimentin kautta. Hengelliseen regimenttiin kuuluu papit ja teologit, joiden tehtävä on hänen mukaansa osoittaa rakkautta maanpäällä saarnaamalla Jumalan sanaa ja jakamalla sakramentteja.
Toinen regimentti maallinen esivalta on mielestäni tarpeellinen anarkian estämiseksi. En luota, että tämä suomalainen liki viisimiljoonainen kiekko kansa olisi niin pyhää, että turvallisuus ei kärsisi ilman virkavallan mukana oloa.
Lutherin mukaan näitä regimenttejä ei saa sekoittaa keskenään. Siinä minäkin alan olla hänen kanssaan samoilla linjoilla.
Paavali on todennäköisesti vastannut roomalaisten sen hetkisiin ongelmiin. Mieleeni tulee kuitenkin, että esivaltaa ei pidä totella mihin hintaan tahansa.
Mutta olen sitä mieltä, että itse lainkuuliaisuuden asia suomalaisessa yhteiskunnassa on hyvä asia. Silloin meidän kaikkien on hyvä elää. Uskollisuuskin on hyvä asia ja se, että kukaan ei tule tappamaan, joten ei minulla tästä kulmasta ole mitään syytä protestoida kyseistä Raamatun kohtaa, jos pysytään valtiovallassa eikä sotketa siihen kirkkoa johon itsekin kuulun.- Tomppak
Itse olen menneisyydessä tuon kyllä itsekin todennut ihan kantapään kautta, ettei esim virkavallan kanssa voi olla aina 100%:sti samaa mieltä, mutta kuitenkin lähtököhdat ovat mielestäni aika hyviä, kun kehoitetaan pysymään esivallan alla, eikä sotimalla vastaan, koska siitä seuraa vain kaikkea pahaa!
2 piipuinen juttu, huomaan nyt itsekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087020
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h935165Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1123416Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333322Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska342468Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191796Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961441Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391392Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311296- 481064