Aloitin vajaa viikko sitten Trikozol-antibioottikuurin, ja huomenna perjantaina syön viimeiset pillerit. Lauantai-iltana olisi tarkoitus juoda alkoholia, mutta miten tarkkaa sen kanssa on? Sitähän sanotaan, että metronidatsolia sisältävän antibioottikuurin jälkeen ei saisi muutamaan päivään juoda, vaarana antabusreaktio.
"Yhteisvaikutuksesta hankalan tekee se, että kyseisen lääkeaineen vaikutus säilyy elimistössä pari päivää kuurin loppumisen jälkeen. Myös tällöin täytyy välttää alkoholin käyttöä."
Onko kellään siis kokemusta miten käy jos välttää alkohoin käyttöä vain yhden päivän ajan?
Kuinka pian saan juoda ilman antabusreaktion vaaraa?
18
15782
Vastaukset
- muutamaan päivään
Ei kannata juoda ainakaan viikkoon, jos olet antabuksia nyt säännöllisesti ottanut, kestävät pitkään veressä.
- kuuri
Kymmenen päivän kuuri vaatii viikon, reaktio voi tulla yllättäen päivienkin viiveellä, kuten antabuksen tapa on. Yksilöllista.
- Spriten voimalla
sain antibioottikuurin, josta apteekissa sanottiin, että se ei kestä alkoholia pisaraakaan. Muistaakseni siinäkin oli tuo, että kuurin loppumisen jälkeen piti vielä pari päivää olla ilman.
Minä ainakin otin varoituksesta vaarin ja olin juomatta kuurin ja ainakin kaksi ellen kolme päivää sen jälkeen. Kysy vielä varmuuden vuoksi apteekista.
Sitäpaitsi, miksi et hyödynnä "pakkoraittiutta" ja kokeile, jos vaikka pystyisit jättämään juomisen kokonaan. Eihän se ota, jos ei annakaan, jos muutaman ylimääräisen päivän olet juomatta? - ...Aivan varmasti...
Olisin tilanteessasi vähitään viikon ilman alkoholia.
Ajattele niin, että ehdit kyllä juoda myhemminkin. Aivan riittävästi. - tsilli
Päätin lopulta sittenkin juoda, alkoholia tuli kyllä vedettyä normaalia vähemmän eli 5-6 annosta. Ei tullut minkäänlaisia oireita, ei eilen eikä tänäänkään. En sitten tiedä miten tuo vaikuttaa itse kuurin tehoon, mutta toivottavasti ei mitenkään kun kuuri oli jo loppunut.
Päätin vain tulla kertomaan tämän jos joku muukin painii saman ongelman kanssa. Mutta HUOM! Kaikilla on omanlaisensa aineenvaihdunta, eli vaikka minulla ei vaikuttanut niin jollain toisella voi vaikuttaa paljonkin. Eli en siis mitenkään tällä viestillä suosittele tällaista typeryyttä, kerroin vain omakohtaisen kokemuksen. Ja hauskaa oli! :)- itsekkin kokeillut
Mitä varten pitää yleensä ottaa Antabusta ,jos heti tarvitsee kokeilla.
- thrjyjhuyjku
ei ollu kanttia olla juomatta, painu hoitoon
- äää-
itsekkin kokeillut kirjoitti:
Mitä varten pitää yleensä ottaa Antabusta ,jos heti tarvitsee kokeilla.
Tuo lääke ei ole antabus, ihan vaan tiedoksi. Varsin yleinen antibiootti, joka tuhoaa bakteerit.
Siinä on vain haittana antabusreaktio.
- ###########
Ei koskaan tekee hulluksi,jollei jo ole.
- kovaäijä67
painu sä hoitoo, vittu juhlii jos haluaa idiootti. mee sä vaan sinne hoitoo luuseri
- Anni801
Onko kenelläkään muulla kokemuksia aiheesta? Itselläni on tänään loppunut myöskin lyhyenkö Trikozol-kuuri (5 päivää) ja huomenna olisi kolmen ruokalajin illallinen johon kalliit viinit on tilattu jo kauan ennen lääkekuuriani. Kerran aiemmin join myös muutaman alkoholiannoksen 24h antabusjohdannaisen antibioottikuurin jälkeen eikä mitään oireita ollut, mutta eihän sitä koskaan tiedä En tiedä auttaako veden runsas nauttiminen lääkkeen poistumista elimistöstä?
- vinnnnie
jos viikon ajan otat antabusta, niin about viikko kestää hävitä elimistöstä. jos yli viikon oot ottanu nii kannattaa olla pari viikkoo juomatta
- Karuski
Entå kun aloittaa antabuskuurin, pitääkö olla monta päivää selvin päin
- Duurijuoppo
Punotus naamassa alkaa riippumatta siitä kumpi nautitaan ensin. Eli nollilla pitää olla.
- Löyly Kauhala
Entä kun aloittaa löylykauhakuurin, pitääkö olla monta päivää selvinpäin?
- Duurijuoppo
Pitäis olla molemmat päät selvänä.
- ei ymmärrä
Miten täällä osataan aina puhua asian vierestä? Aloittajan saama lääke ei ollut antabus vaan antibiootti. Ja pakkausselosteesta löytyy tarvittavat tiedot. Lisätietoja apteekista, sekin lukee pakkausselosteessa. Kuinka uusavuttomia ihmiset voivat ollakaan, ei voi kuin nauraa..
- Anonyymi
Itse vahingossa otin yhden lonkeron kesken kuurin ja en voi suositella kellekkään aivan kamala oli seuraavat 3h ja sitten meni ohi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275