Raamis osa 4

Ved.2

Taas oltiin kokoonnuttu raamattupiiriin, mikä kokoontui eräässä maaseudun kartanossa tuntemattomassa paikassa Suomea. Sillä kutsu oli lähetetty vain "valituille". väkeä alkoi saapua taloon,missä tänään olisi teemana rakkaus. Rakkauttahan ei nykyään enää paljon ole havaittavissa, koska se mielletään vain lihalliseksi pyrkimykseksi. Ja hurskaat raamislaisethan olivatkin löytäneet raamatuistaan kohtia, missä totuus ja raamistietämys olivat kaiken autuuden perusta.

Paikat oli laitettu kuntoon ja tupaan oli tuotu lisäistuimia vanhasta aitasta ja seitsenhaaraiset kynttilänjalat koristivat pirtin piirongin pöytiä.Olihan väki käynyt Israelissa jo seitsemän kertaa. Raamis toimi kyläseurojen tapaan, mutta jäsenet oli ympäri Somea, olihan kaikki saaneet erityisen jumalkutsun, mihin ei tavallisella kyläläisellä ollut minkäänlaista käsitystä.

Alkuvirren jälkeen Semper piti puheen Jumalan rakkaudesta sanan valossa. Mutta piirin naiset vaativat rakkauden laajempaa käsittelyä. Tähän autommaattikirjoittaja kimmastuneena,"ettei täällä vaan seksistä heti aleta puhua". Sillä välin Henrik ja Armi olivat poistunneet ulos "jäähylle" keskustelemaan uskovien rakkaudesta. Nurkan takana kuuluikin voihkintaa. Eräs raamislainen yllättikin heidät itse teossa! "Tämä ei ole miltä se näyttää." Vastasivat rakkauteen syyllistyneet. Seurat jatkuivat ja rakkausteemasta kiisteltiinkin sitten pitkälle pikkutunneille saakka. Dianaa ei näkynyt. Joku sanoi, että se olisi rakastunut uuteen testamenttiin uskovaan uskikseen, ja sen vuoksi ei kehdannut tulla.

Teuvo istui mietteliäänä, koska rakkaus ei kuulunut hänen tematiikkaansa. Siinäkin totuus on ainoa nimittäjä. "Totuus totuuttaa yhdessä totuuden kanssa. Mitä siinä rakkauden kanssa on mitään tekemistä? Kun piirakat ja kahvit oli nautittu,kukin meni "jälkikokoukseen" omiin nurkkiinsa. Kukaan ei rakastellut tai rakastanut ketään, koska raamatun hurskaus oli kaikille kaikkein tärkeintä. Kaikki poistuivat raamattuseuroista täynnännsä omaa hurskauttaan tyytyväisinä leimuten.

6

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikakirjoittaja

otti koneensa ja alkoi rustata tekstiä mikä sai hänen egonsa ainankin hänen omasta mielestään kohoamaan kotkan lailla taivaan pilviin,kirjoitusvirheitäkin viilisi,ei kun vilisi,mutta egolla,ei siis kun ved.2.lla oli liian kiire kirjoittaa,oliko häneen iskenyt myös automaatti nimellä kirjoitus,mistä hän sekä muuuan muu syytteli Pikakirjoittajaa?
      Tiedä häntä,mutta kokous oli laiton ja henkilöt tekaistut,tapahtumat Ved.2 likaista mielikuvitusta,siitä saamme siis kiittää Herraa.

Mitä tulee tämän palstan rakkausjulistukseen,on Pikakirjoittajallekin annettu siitä muutama näyte.Kun haukkumasanoja kertyy varmasti lisää ja tarpeeksi,voisi mielenkiinnon vuoksi tehdä listan,mitä kaikkea rakkaudenapostolisen seurakunnan sanavarastosta itseltään löytyy.Tai pitäisikö laskea,montako?(älkäähän nyt,no,no,kurillanihan minä...)

Palkeet ainakin ovat puhkuneet,sulatettu on,Herra tietää puhdistuuko kulta vai onko hylkyhopeaa.Pohjolan poromies heitteli herjojaan,Irmeli oli vauhti päällä ja heiluessaan omien aloituksien tiimoilla ehti myös piipahtaa toteamassa Pikakirjoittajan syntisyyden,Armista nyt puhumattakaan.Heille oli väliajalla ilmestynyt kultainen sädekehä päänsä päälle,joista he varmuuden vuoksi pitelivät kaksin käsin kiinni,ettei tuuli vie.Muuan muukin puskaveisaaja viritti virren "hallelujah!"Teuvo Suni on ollut vaiti,vaikka olen ollut kirkoista samaa mieltä;Ilmestyskirjan seitsenluku innoitti vain seitsenhaaraisten kynttelikköjen verran Suomi-palstalaisia.Ehkä he kokoontuvat,salaisessa paikassa jossain päin suomea,keskustellen paremmista asioista,kuin niin mitättömästä kirjasta näin mitättömissä puitteissa,kuin palsta.Ehkä he polttelevat kynttilöitään molemmistaan päistään samalla seitsenhaaraisissa kynteliköissään,puhuen Israelin matkalaisista.

Joissakin TÄRKEISSÄ ALOITUKSISSA jotkut älyköt keskustelevat keskenään TÄRKEISTÄ ja paljon muisti-sekä kirjaviisautta vaativista Raamatunkohdista huitaisten tyhmemmät keskustelijat,kuin häiritsevän hyttysen ininän,nopeasti pois,jatkavat kuin ihmetellen,mikä heidät keskeytti;mikäli he edes huomasivat mikä heidän rauhaansa kävi häiritsemässä.

Onneksi Herra aina lähettää palstalle kunnollisia ja kirjoitukset vilpittömästi ottavia ihmisiä,joita ei riivaa tämän palstan tautiepidemia;se on:vainoharhaisuus.Onneksi joku vielä on niin paatumaton,että luettuaan tekstin,ei ole kommenttina,että henkilö olisi automaattikirjoittaja,spiritisti,kommunisti,ateisti sunilainen,hullu,pölkky,pöljä,pirun oma,harhaoppi,synnin orja,siipeilijä,veljeilijä,tyhmä,sokea,vihannes,nauris,peruna,pahvi,..taisin unohtaa loput,ehkä alutkin;sekä pystyy vastaamaan asiallisesti sekä rakentavasti sekä esittämään asiallisia kysymyksiä.Tähän hyvään uskoen,vaikka vähäinen prosentti onkin; Pikakirjoittajakin tuota pikaa taas kirjoittaa luostaristaan,mikäli Herra antaa luvan sekä elinpäiviä piisaa.

• Irmeli.

Niin ja loppujen lopuksi Ved..2 .Pikakirjoittaja.

Älkäähän hätäilkö sillä ei ne seurat vielä loppuneet, ko minä vähän myöhännäis syntyneenä ja kaukaa tulleena vasta nyt kerkesin raamisiin, ko kumi puhkes kulukuneuvosta ja muutenkin Herra puhutteli tuossa välillä,

että mihinkäs on Irmelillä noin kiire että ei kerkiä Herraa puhuttelemaan joten puuuuh, kumi puhki,(osaa se Herra pysäyttää),

kuuntelen mistä se ääni tuli, se Herran puhe???

Ei kettään näy, mutta mieleen nousee;
        Jesaja 55

10 Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta eivätkä sinne palaa vaan kastelevat maan, joka hedelmöityy ja versoo ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän,

11 niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän. [Joh. 6:63]

Antaa nälkäiselle leivän?
        Nälkähän tässä on, mutta Hengen nälkä.

se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän,
        jonka sille annan?? laittaa miettimään,
        mitähän ne siellä seuroissa puhuvat, saankohan hengen mahani täyteen vaan jääkö tyhjäsi,

Tapio, mikkä ne numerot ny olikaan, varmaan jottain sanoo ko oon kuullu että sekin siellä käy.

Mutta siitä portosta, sanoihan Jeesuskin siitä, että en minäkään sinua syytä,

10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"

11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14]

Maailman valo
        12 Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

1. Joh. 3:21

Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa.

Joten näin ystävän päivää lähestyttäessä kehoitan rakastamaan lähimmäistämme.

Rakkauden lämmöllä IRMELI.

• Laduntall.

Mikähän tämän pikakirjoittajan "juju" oikein oli? Ei tässä kyllä ollut oikein päätä eikä häntää, epäloogista!! Huumorintajustakaan ei ole kyllä mitään tietoa.

• viittaa
        Laduntall. kirjoitti:

Mikähän tämän pikakirjoittajan "juju" oikein oli? Ei tässä kyllä ollut oikein päätä eikä häntää, epäloogista!! Huumorintajustakaan ei ole kyllä mitään tietoa.

teuvon monojen kiillotukseen, hännystellyyn vai kuis on laduntall.

• Pikakirjoittaja
        Irmeli. kirjoitti:

Niin ja loppujen lopuksi Ved..2 .Pikakirjoittaja.

Älkäähän hätäilkö sillä ei ne seurat vielä loppuneet, ko minä vähän myöhännäis syntyneenä ja kaukaa tulleena vasta nyt kerkesin raamisiin, ko kumi puhkes kulukuneuvosta ja muutenkin Herra puhutteli tuossa välillä,

että mihinkäs on Irmelillä noin kiire että ei kerkiä Herraa puhuttelemaan joten puuuuh, kumi puhki,(osaa se Herra pysäyttää),

kuuntelen mistä se ääni tuli, se Herran puhe???

Ei kettään näy, mutta mieleen nousee;
        Jesaja 55

10 Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta eivätkä sinne palaa vaan kastelevat maan, joka hedelmöityy ja versoo ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän,

11 niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän. [Joh. 6:63]

Antaa nälkäiselle leivän?
        Nälkähän tässä on, mutta Hengen nälkä.

se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän,
        jonka sille annan?? laittaa miettimään,
        mitähän ne siellä seuroissa puhuvat, saankohan hengen mahani täyteen vaan jääkö tyhjäsi,

Tapio, mikkä ne numerot ny olikaan, varmaan jottain sanoo ko oon kuullu että sekin siellä käy.

Mutta siitä portosta, sanoihan Jeesuskin siitä, että en minäkään sinua syytä,

10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"

11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14]

Maailman valo
        12 Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

1. Joh. 3:21

Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa.

Joten näin ystävän päivää lähestyttäessä kehoitan rakastamaan lähimmäistämme.

Rakkauden lämmöllä IRMELI.

se tässä purki mielipahaansa?Voi voi,reppanaa.
        Suosittelen nopeaa parannuksentekoa,jos noin lujaa menee.Siunatkoon sinua se herra,jota palvelet!Iloista päivänjatkoa,ällös enää saastuta lisää itseäsi!

• Pikakirjoittaja
        viittaa kirjoitti:

teuvon monojen kiillotukseen, hännystellyyn vai kuis on laduntall.

kuulun hännystelijöitten joukkoon,siitä todistaa kaikki.En alentuisi sellaiseen,eikä minun tarvitsekaan,sillä olen vahva,rehellinen ja suorapuheinen.
        Mutta myös totuudenpuhuja,ja sellaisista ei yleensä pidetä.
        Moni syytää sanojaan kuin mikäkin,eikä edes ilmoita miksi.Pelkäävätköhän he,että paljastan heidänkin henkensä,vai mikä mättää?
        Minulla ole tarvetta eikä mielenkiintoa alkaa muusta kuin Herrasta kertomaan,se on täällä totisesti tehtäväni,jos tämä palsta on näin hirveissä käsissä.
        Muuten,laduntallajia ollaan kaikki,kukaties se latu katkeaa sinulta ennenkuin huomaatkaan,älä siis pilkkaa.Kukaan meistä ei tiedä päiviensä,latunsa,kuin sanoit,määrää.Minä niinkuin sinäkin,ei huomisesta kerskailla.
        Onko nimittelysanojen keksiminen Herran omille kaikki,mitä päästä irtoaa?Sitäpä sopii mietiskellä nöyrin mielin näin sapatin kynnyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7582
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3517
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2564
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      62
      1364
    Aihe