Olen huomannut että ihmiset eivät juurikaan ole kiinnostuneita uskonasioista.
Minulla on joitakin ystäviä jotka eivät ole uskossa, mutta eivät he koskaan kysy mitään uskonasioista vaikka hyvin tietävät että olen uskovainen.
Mitä mieltä palstan ateistit ovat, olenko oikeassa?
Mitä mieltä olette?
10
268
Vastaukset
- Thronos
...Suomessa aika pitkälti yksityisasiana, josta ei ole kohteliasta kysellä. Kaikki eivät halua omasta uskostaan tai uskomattomuudetsaan keskustella. Ehkä siksi ystäväsikään eivät kysele.
Monet ovat saaneet koulussa "tarpeekseen" ja inhoavat kaikkea uskoon liittyvää.
Kun minä useinkin kuuntelen radiosta jumalanpalveluksia ja pidän virsistä niin kirkkoon kuuluvat ystäväni saattavat sanoa luokseni tullessaan "pistä kiinni tuo vinkuminen" tai "laita pois, en halua kuunnella". Se kyllä ihmetyttää minuakin hieman.
Eiväthän kaikki ihmiset ole kiinnostuneita samoista asioista, se on aivan luonnollista. Miksi uskonasiat eroaisivat muista?
Joku "uskoo" muttei ole kiinnostunut, minä taas en usko mutta olen kiinnostunut, ihmiset ovat erilaisia tässäkin asiassa.
Siis mielestäni olet osittain oikeassa: kaikki ihmiset eivät ole kiinnostuneet uskonasioista.- Pittsburgh
Kirjoitit:
"Monet ovat saaneet koulussa "tarpeekseen" ja inhoavat kaikkea uskoon liittyvää."
Minä en muista että koulussa olisi ollut mitään puhetta uskon asioista. Peruskoulussa tai lukiossa oli jotain asioita eri uskonnoista mutta hyvin heikosti. Todellista asiaa uskosta ei ollut peruskoulussa sen enempää kuin lukiossakaan. - ...
Pittsburgh kirjoitti:
Kirjoitit:
"Monet ovat saaneet koulussa "tarpeekseen" ja inhoavat kaikkea uskoon liittyvää."
Minä en muista että koulussa olisi ollut mitään puhetta uskon asioista. Peruskoulussa tai lukiossa oli jotain asioita eri uskonnoista mutta hyvin heikosti. Todellista asiaa uskosta ei ollut peruskoulussa sen enempää kuin lukiossakaan.Eikö teillä koulussa luettu Raamatun tarinoita ollenkaan?
- Pittsburgh
... kirjoitti:
Eikö teillä koulussa luettu Raamatun tarinoita ollenkaan?
Ei luettu Raamattua. Parhaiten muistan tutustumisen hindulaisuuteen ja islamiin.
- Kuk regus susej
... kirjoitti:
Eikö teillä koulussa luettu Raamatun tarinoita ollenkaan?
samaa koulua kuin jkoh.
"keuhkot
Kirjoittanut: jkoh 12.2.2009 klo 23.03
Ensimmäinen havainto on se että jokainen kriittisesti ajattelevan on huomattava että tiede on väittänyt että linnusta on kehittynyt dino ja jos tuo sinun väitteesi pitää paikkansa, huomaamme kuinka luotettavaa tiede on.(opetetaan koulussa faktana)." - e.k.v_
Pittsburgh kirjoitti:
Ei luettu Raamattua. Parhaiten muistan tutustumisen hindulaisuuteen ja islamiin.
Minulle koulussa ei muusta kerrottukaan kuin raamatun tarinoista. Muista uskonnoista ei mainittu sanallakaan.
- Terttujen terttu
Totta puhut! Ateisteja ei uskonasiat kiinnosta yhtään. Yksinäisyydessään käyvät joskus (siis alinomaa) täällä palstalla heittämässä herjaa uskonasioista ;D
"juurikaan"
Tuo on kielioppivirhe. Sana juuri tarkoittaa samaa kuin liitepartikkeli -kaan. Sanonnassasi on turhaa kaksinkertaisuutta (pleonasmi). Pitää siis sanoa: ...ihmiset eivät juuri ole kiinnostuneita uskonasioista. Tai: ...ihmiset eivät olekaan kiinnostuneita uskonasioista. - machinisto
Jos en tiedä miten jokin kone sammutetaan, en mene sitä myöskään käynnistämään.
Sama juttu uskovaisten kanssa. Jos käynnistät heidän kanssaan keskustelun uskonasioista tietämättä stop-nappulan sijaintia, niin siinä saattaa käydä niin, että kuuntelet seuraavat seitsemän tuntia palopuhetta Jumalasta ja Jeesuksesta. ja sivuuttavat vammasi nostamatta sitä erityisesti esille.
- Pittsburgh
Tulishan siitä ainakin mielenkiintoista keskustelua harmaatakin harmaampaan arkeen jos joku kysyisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318