Piti vielä

ekivaari

kysyä Mohikaanilta ja kumppaneilta, että kenen mielestä sana "persoonaan" on oikein ja kenen mielestä väärin, näihin Isän Jumalan tekemiin kysymyksiin:

Jes. 40:18
"Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?"

Jes. 40:25
"Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."

Jes. 46:5
"Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

50

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

"kaksi marjaa" eiköhän me ihmiset täällä maanpäällä pruukata sanoa, että Poika on tullut ihan Isäänsä. ja nyt istuu valtaistuimella taivaassa Isän oikealla puolella ja tulee tuomitsemaan minut ja Ekivaarinkin. meinaatkos sinä sitten taivaassa kysyä jeesukselta "miksi olet koroittanut itsesi Jumalan vertaiseksi, istumalla Hänen valtaistuimelleen? ehkä et muista mitenkä saatanalle kävi, kun halusi koroittaa itsensä Jumalan vertaiseksi ?

• ällikkä

missäs niin sanotaan?

• merim.raimo
        ällikkä kirjoitti:

missäs niin sanotaan?

Ekivaarin kysymyksestä Jeesukselle, sillä Ekivaari ei hyväksy Jeesuksen Jumaluutta ja näinollen ei voi ymmärtää miksi Jeesus istuu Isän oikealla puolella Isän kanssa valtaistuimella. :)

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

Ekivaarin kysymyksestä Jeesukselle, sillä Ekivaari ei hyväksy Jeesuksen Jumaluutta ja näinollen ei voi ymmärtää miksi Jeesus istuu Isän oikealla puolella Isän kanssa valtaistuimella. :)

sinun väärää väitettäsi sen verran, että onhan Jeesuksessa jumaluus, ja Hänen kauttaan se on meissäkin, jotka olemme saaneet Pyhän Hengen.

Mutta jumaluudestaan huolimatta Jeesus on Jumalan esikoispoika ja Herra, muttei itse Jumala (JHWH) .

Näin se vaan on totuus, joka ei muutu miksikään kenenkään väittämällä.

• sanoa joo

""miksi olet koroittanut itsesi Jumalan vertaiseksi, istumalla Hänen valtaistuimelleen? ehkä et muista mitenkä saatanalle kävi, kun halusi koroittaa itsensä Jumalan vertaiseksi ?"
        "Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"
        "Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." "

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

sinun väärää väitettäsi sen verran, että onhan Jeesuksessa jumaluus, ja Hänen kauttaan se on meissäkin, jotka olemme saaneet Pyhän Hengen.

Mutta jumaluudestaan huolimatta Jeesus on Jumalan esikoispoika ja Herra, muttei itse Jumala (JHWH) .

Sinun totuutesi ei ole sama kuin Jeesus = totuus ja kukaan muu ei voi olla totuus kuin Jumala. :)

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

Sinun totuutesi ei ole sama kuin Jeesus = totuus ja kukaan muu ei voi olla totuus kuin Jumala. :)

korjattua tuo sinun harhakäsitys Jeesuksesta ja jumaluudesta.

• merim.raimo kirjoitti:

merimraimo, mitä kysyin, kun kirjoitin että kenen mielestä sana "persoonaan" on oikein ja kenen mielestä väärin, näihin Isän Jumalan tekemiin kysymyksiin:

"Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

Onko oikein verrata Isää Jumalaa persoonaan ja sanoa Jumalaa persoonaksi?

• ekivaari kirjoitti:

merimraimo, mitä kysyin, kun kirjoitin että kenen mielestä sana "persoonaan" on oikein ja kenen mielestä väärin, näihin Isän Jumalan tekemiin kysymyksiin:

Onko oikein verrata Isää Jumalaa persoonaan ja sanoa Jumalaa persoonaksi?

* Persoosnahan on määrättyä henkilöä ja hänen omaa erillistä henkilöllisyyttä tarkoittava termi.
        * Miksi sitä joksikin vertailusksi sanot? Ei ole mitään vertailua puhutaan Jumalan persoonasta, ei se mikään veraus ole Hänen ominaisuudestaan. Hän on yhtälailla Persoona, kuin on kuka tahansa henkilö yksityisyydessään ja koskemattomuudessaan.
        * Tarkoittaa sitä, että Jumala ei ole henki, Henki kylläkin, mutta Hengellä on persoonallsuus, ei ole pelkkä sana henki, vaan Henki, niikuin Pyhä Hennki, ja Jeesus, heillä kolmella on oma persoonallisuustensa, joka yhdessä kaikki kolme on yksi totinen Jumala samoin kuin erikseenkin.
        * Mitä lienet taas ajatellut, kun aloitit omituisen avauksen? * Mitä apua tuosta on, esm. jos haluaa ihmisten tulevan uskoon? Ei kukaan tule uskoon siksi, että tietää Jumalsta ja Hänen ominaisuuksistaan mahdollismman paljon. Ei se uskoa Hänen kasvata, ainoastaan uteliasuutta ja utelut yhä vaan menee enemmän viisasteluiksi.
        * Kerro ennemmin ihmisille Jeesuksen rististä, Hänen Golgatan verisestä voitostaan Saatanaa vastaan taistellesaan meidän syntisten puolesta. Kerro heille Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa, jossa ainoassa nimessä on pelastus.
        * Kuka tulee hulluahurskaammaksi sinun viisasteluistasi? Mä sanon, ei kukaan!
        * "Heräjä sinä joka nukut, niin Kristus sinua valaisee!"

• ootki näköjään
        hirvas kirjoitti:

Jehovan todistaja. Nytpä en enää ihmettele sun juttuja.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Persoosnahan on määrättyä henkilöä ja hänen omaa erillistä henkilöllisyyttä tarkoittava termi.
        * Miksi sitä joksikin vertailusksi sanot? Ei ole mitään vertailua puhutaan Jumalan persoonasta, ei se mikään veraus ole Hänen ominaisuudestaan. Hän on yhtälailla Persoona, kuin on kuka tahansa henkilö yksityisyydessään ja koskemattomuudessaan.
        * Tarkoittaa sitä, että Jumala ei ole henki, Henki kylläkin, mutta Hengellä on persoonallsuus, ei ole pelkkä sana henki, vaan Henki, niikuin Pyhä Hennki, ja Jeesus, heillä kolmella on oma persoonallisuustensa, joka yhdessä kaikki kolme on yksi totinen Jumala samoin kuin erikseenkin.
        * Mitä lienet taas ajatellut, kun aloitit omituisen avauksen? * Mitä apua tuosta on, esm. jos haluaa ihmisten tulevan uskoon? Ei kukaan tule uskoon siksi, että tietää Jumalsta ja Hänen ominaisuuksistaan mahdollismman paljon. Ei se uskoa Hänen kasvata, ainoastaan uteliasuutta ja utelut yhä vaan menee enemmän viisasteluiksi.
        * Kerro ennemmin ihmisille Jeesuksen rististä, Hänen Golgatan verisestä voitostaan Saatanaa vastaan taistellesaan meidän syntisten puolesta. Kerro heille Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa, jossa ainoassa nimessä on pelastus.
        * Kuka tulee hulluahurskaammaksi sinun viisasteluistasi? Mä sanon, ei kukaan!
        * "Heräjä sinä joka nukut, niin Kristus sinua valaisee!"

yrittääkin selityksillään hämätä, että Jumala on henkilö, eli persoona!

Apostolit torjuivat jyrkästi sellaisen ajatuksen joka vertaa Jumalaa katoavaisen ihmisen kaltaisuuteen:

Roomalaiskirje 1
        23 "ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi."

Ymmärtääköhän tuosta Sinun Jumala "on kolme" mutta "ei kuitenkaan ole kolme vaan yksi"-selityksestäsi yhtikäs mitään?

Vertaa Jeesuksen ja Paavalin opetusta:

Matt. 5:37
        "vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.2

2. Kor. 1:17
        Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä 'on, on', että 'ei, ei'?

• sallii
        ekivaari kirjoitti:

yrittääkin selityksillään hämätä, että Jumala on henkilö, eli persoona!

Apostolit torjuivat jyrkästi sellaisen ajatuksen joka vertaa Jumalaa katoavaisen ihmisen kaltaisuuteen:

Roomalaiskirje 1
        23 "ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi."

Ymmärtääköhän tuosta Sinun Jumala "on kolme" mutta "ei kuitenkaan ole kolme vaan yksi"-selityksestäsi yhtikäs mitään?

Vertaa Jeesuksen ja Paavalin opetusta:

Matt. 5:37
        "vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.2

2. Kor. 1:17
        Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä 'on, on', että 'ei, ei'?

Mooseksen ja muiden uskonsankarien kutsua itseään heidän Jumalakseen. Saas nähdä miten Ekivaarin käy kun tuossa sanotaan että sen tähden Jeesus ei heitä häpeä kun he kutsuvat Häntä Jumalakseen?

[KR38: Hepr. 11:16]
        mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Jos vaarin sepittelyyn on uskomista niin tämä on turhaan uskonsankareille kirjoitettu?

[KR38: 2. Moos. 20:3]
        3.Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

• sallii kirjoitti:

Mooseksen ja muiden uskonsankarien kutsua itseään heidän Jumalakseen. Saas nähdä miten Ekivaarin käy kun tuossa sanotaan että sen tähden Jeesus ei heitä häpeä kun he kutsuvat Häntä Jumalakseen?

[KR38: Hepr. 11:16]
        mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Jos vaarin sepittelyyn on uskomista niin tämä on turhaan uskonsankareille kirjoitettu?

[KR38: 2. Moos. 20:3]
        3.Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

Isä Jumala sallii kutsua itseänsä Jumalakseen koska on meidän kaikkien Isä Jumala!

Matt. 23:9
        "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Raamatun mukaan sekä Jeesus että me Jeesuksen pyhitettävät olemme samasta Isästä:

Hepr. 2:11
        "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",

• sinun vastaus
        ekivaari kirjoitti:

Isä Jumala sallii kutsua itseänsä Jumalakseen koska on meidän kaikkien Isä Jumala!

Matt. 23:9
        "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Raamatun mukaan sekä Jeesus että me Jeesuksen pyhitettävät olemme samasta Isästä:

Hepr. 2:11
        "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",

juuri sitä mitä uskonsankarit tunnustavat tai kutsuvat.(Hepr. 11:16). Eli he sanovat Jeesusta Jumalakseen joka on valmistanut heille kaupungin.

2.Kor.1:13 Sillä eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte; ja minä toivon teidän loppuun asti ymmärtävän

• leahim

Vaari,
      että noin iso herra,
      isonvaarin isoherra
      sinun viestiisi vastaisi?
      Pitää sinua niin harhaoppisena,
      että pelkää pesänsä likautuvan!

• I.Tosi-Isoherra

se vastaa, mutta vastaako se sinulle.

• Ilonanne

...kun kerran olet ottanut missioksesi tuon Jeesuksen epäjumaluuden evankelioimisen, niin...
      - kuka sitten Jeesus oli/on? tavallinen ihminenkö?
      - Jumalan poika, siis enkeli? Joku enkelin ja Jumalaln väliltä vai?
      Mihin perustui Jeesuksen sovitus?

• hirvas

katselehan tuolta menneistä aihetta koskeneista vastauksista.

• niin kuin Jeesus itse ja apostolit opettivat, että Jeesus on Jumalan poika. Tässä Paavalin analysoimana, erikseen lihan- ja erikseen pyhyyden hengen puolesta:

Roomalaiskirje 1
        3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" [Matt. 1:1 ]

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].

Siis inhimillisen syntyperänsä puolesta Daavidin jälkeläinen... ja

"pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika,"...

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

niin kuin Jeesus itse ja apostolit opettivat, että Jeesus on Jumalan poika. Tässä Paavalin analysoimana, erikseen lihan- ja erikseen pyhyyden hengen puolesta:

Roomalaiskirje 1
        3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" [Matt. 1:1 ]

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].

Siis inhimillisen syntyperänsä puolesta Daavidin jälkeläinen... ja

"pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika,"...

niin tärkeä tunnustus pelastuksemme kannalta, että teemme sen jälleen kerran:

1. Joh. 4:15
        Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

• hirvas kirjoitti:

niin tärkeä tunnustus pelastuksemme kannalta, että teemme sen jälleen kerran:

1. Joh. 4:15
        Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Kristuksen oppi, josta lisäksi sanotaan:

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

2. Joh. 1:9
        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

Joh. 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

• Ilonanne
        ekivaari kirjoitti:

"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

"Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

"Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

ei vastausta varsinaiseen kysymykseen kummaltakaan!

Siis kuka Jeesus oli? Uskovainen ihminenkö?
        Vai joku enkelin ja Jumalan väliltä?
        Ja miten Jeesus sovitti maailman?
        Perustelkaa...

• näitä samoja
        ekivaari kirjoitti:

saastaisia valheita. Kuinka kauan tämä lässytys vielä jatkuu??

• hirvas
        Ilonanne kirjoitti:

Perustelkaa...

kolminaisuusoppi selittää sitä näin, siihenhän sinä uskot:

Modalistinen monarkianismi

Kolminaisuusoppi syntyi idässä, Vähässä-Aasiassa Noetos Smyrnalaisen
        kehittämänä 100-luvun loppupuolella. Hänen oppinsa sai paljon kannatusta
        ja hänen oppiaan Jumalan ja Kristuksen ykseydestä pidettiin oikeana
        kirkon perinteen ilmauksena. Mutta myös vastustajia ilmaantui ja Noetos
        erotettiin seurakunnasta. Noetoksen mukaan siis Kristus oli ruumiillistunut
        Isä, Jumala. (Christensen-Göransson, Kirkkohistoria I, sivu 106).

Noetoksen oppia kehitti edelleen libyalainen Sabellios. Hänen mukaansa
        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat saman Jumalan eri nimityksiä ja
        ilmenemismuotoja. Ensin Jumala esiintyi Isänä. Sen jälkeen inkarnaatiossa
        Poikana ja viimein kirkossa Pyhänä Henkenä. Kun Jumala ilmestyi Poikana
        Hän lakkasi olemasta Isä ja kun Hän ilmaantui Pyhänä Henkenä Hän ei ollut
        enää Poika. (Christensen-Göransson, Kirkkohistoria I, sivu 106).

Ei ole vaikea sanoa mistä modalistinen monarkianismi oli peräisin. Jäljet
        johtavat muinaisen Babylonian uskontoon ja ehkä myös Intian uskontoon.

Modalistisen monarkianismin periaate on yhä tärkeä osa Kolminaisuus-oppia erilaisten
        välienselvittelyjen ja kompromissien seurauksena, vaikka monet kolminaisuuden
        nykyisistä kannattajista kylmäverisesti ja epäloogisesti tuomitsevat periaatteen
        alkuperäiset levittäjät ja kehittäjät (Noetos ja Sabellios) harhaoppisiksi.
        (Wikipedia:Sabellianismi).

http://koti.mbnet.fi/tapiok1/uskon/trinity.htm

• hirvas
        näitä samoja kirjoitti:

rauhassa keskustelua ihmisopista nimeltään kolminaisuusoppi.

Athanasius

Athanasius (298-373) toimi alunperin Aleksandriassa diakonina. Ja
        myöhemmin piispana. Hän vastusti Areioksen tulkintoja ja niistä
        kumpuavia huonoja seuraamuksia.

Athanasiuksen mielestä jumalalliseen elämään kuuluu Jumalan
        täydellinen tunteminen. Athanasius piti kiinni Origeneen
        perinteen mukaisesta Isän ja Pojan erosta, mutta korosti heidän
        välistä yhteyttä tärkeimpänä puolena asiasta.
        (Christensen-Göransson, Kirkkohistoria I, sivu 151).

Vuoden 350 tienoilla alkoi esiintyä kysymyksiä myös Pyhän Hengen
        alkuperästä ja asemasta. Erilaisia käsityksiä esiintyi ja lopulta
        Athanasios tuli siihen tulokseen, että Pyhä Henki on jumalallinen
        ja samaa olemusta kuin Isä ja Poika. Niin liitettiin siis Pyhä
        Henki kolminaisuusoppiin vuoden 350 tienoilla Athasiuksen toimesta.
        (Christensen-Göransson, Kirkkohistoria I, sivu 154).

http://koti.mbnet.fi/tapiok1/uskon/trinity.htm

• Ilonanne kirjoitti:

Perustelkaa...

kertoneeni, että Jeesus oli ja on edelleenkin;

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

Hepr. 5:10
        "Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta."

Hänestä tuli siis ylipappi eikä Jumala!

Hepr. 8:1
        "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle."

Hepr. 10:21
        "Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone." [Hepr. 4:14]

Näistä jakeista löytyy suruksenne sellainen asia, että Jeesusta kutsutaan; ylipapiksi, ihmiseksi, välimieheksi, Jumalan huoneen haltijaksi ja Jumalan Pojaksi mutta ei itse Jumalaksi!

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

kertoneeni, että Jeesus oli ja on edelleenkin;

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

Hepr. 5:10
        "Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta."

Hänestä tuli siis ylipappi eikä Jumala!

Hepr. 8:1
        "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle."

Hepr. 10:21
        "Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone." [Hepr. 4:14]

Näistä jakeista löytyy suruksenne sellainen asia, että Jeesusta kutsutaan; ylipapiksi, ihmiseksi, välimieheksi, Jumalan huoneen haltijaksi ja Jumalan Pojaksi mutta ei itse Jumalaksi!

todistaa sanoen:

Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Jeesus on totuus, ja Hän puhui totuutta, uskokaamme siis Häntä.

• näitä samoja kirjoitti:

murskata Totuudella ja jauhaa tomuksi tuuleen! Amen!

• uskonsankarien
        ekivaari kirjoitti:

murskata Totuudella ja jauhaa tomuksi tuuleen! Amen!

luettelossa oleva Daavid kun hän sanoo Jeesusta Jumalakseen? Eikä meidän tarvitse olla yhden kohdan varassa. Daavidille Jeesus on Jumala Herra Sebaot jota Hänen oma uskollisuutensa ympäröi!

1.Sam.17:45. Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

Ps.89:4. "Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut:
        5. 'Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen'." Sela.
        6. Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.
        7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?
        8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
        9. Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.

• uskonsankarien kirjoitti:

luettelossa oleva Daavid kun hän sanoo Jeesusta Jumalakseen? Eikä meidän tarvitse olla yhden kohdan varassa. Daavidille Jeesus on Jumala Herra Sebaot jota Hänen oma uskollisuutensa ympäröi!

1.Sam.17:45. Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

Ps.89:4. "Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut:
        5. 'Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen'." Sela.
        6. Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.
        7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?
        8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat.
        9. Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.

ymmärrykseen nämä raamatunkohdat?:

2. Mooseksen kirja 4
        14 "Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana."

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

• ihmisjumaluus
        ekivaari kirjoitti:

ymmärrykseen nämä raamatunkohdat?:

2. Mooseksen kirja 4
        14 "Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana."

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Toki ymmärrän sinua kun aikaisemmin vastasit ettei sinun ymmärrys riitä vastaamaan tuota (ihmisjumaluutta) pidemmälle kun Jeesuksen persoonasta on kyse. En lähde sinun ymmärryksen tasolle!

Jes.9:5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen NIMENSÄ on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä,

Matt.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava NIMI Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Ps.86:9. Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartuvat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun NIMEÄSI.
        10. Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä AINOA olet Jumala.

Jes.24:14. Ne korottavat äänensä ja riemuitsevat, ne huutavat mereltä päin Herran valtasuuruutta:
        15. "Sentähden kunnioittakaa Herraa valon mailla, ja meren saarilla Herran, Israelin Jumalan, NIMEÄ."

• 1.Tim.2:5
        ihmisjumaluus kirjoitti:

Toki ymmärrän sinua kun aikaisemmin vastasit ettei sinun ymmärrys riitä vastaamaan tuota (ihmisjumaluutta) pidemmälle kun Jeesuksen persoonasta on kyse. En lähde sinun ymmärryksen tasolle!

Jes.9:5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen NIMENSÄ on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä,

Matt.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava NIMI Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Ps.86:9. Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartuvat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun NIMEÄSI.
        10. Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä AINOA olet Jumala.

Jes.24:14. Ne korottavat äänensä ja riemuitsevat, ne huutavat mereltä päin Herran valtasuuruutta:
        15. "Sentähden kunnioittakaa Herraa valon mailla, ja meren saarilla Herran, Israelin Jumalan, NIMEÄ."

ISTUUKO JUMALA DAAVIDIN VALTAISTUIMELLA (Jes.9:6)???
        EIKÖ JUMALALLA OLE OMAA VALTAISTUINTAAN, KUN PITÄÄ IHMISEN (Daavidin) VALTAISTUIMELLA ISTUA???
        EIKÖ SE OLE JO JUMALAN ARVOA LOUKKAVAA, VÄITTÄÄ SELLAISTA???
        KYLLÄ JUMALALLA ON OMAKIN VALTAISTUIMENSA, ETTEI TARVITSE DAAVIDIN JA "JEESUKSEN/DAAVIDIN POJAN" VALTAISTUIMELLA ISTUA!!!

Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

Luukkaan evankeliumi:
        1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

---------------

Bible, King James Version
        http://quod.lib.umich.edu/k/kjv/browse.html

Isa.9
        [1] Nevertheless the dimness shall not be such as was in her vexation, when at the first he lightly afflicted the land of Zebulun and the land of Naphtali, and afterward did more grievously afflict her by the way of the sea, beyond Jordan, in Galilee of the nations.
        [2] The people that walked in darkness have seen a great light: they that dwell in the land of the shadow of death, upon them hath the light shined.
        [3] Thou hast multiplied the nation, and not increased the joy: they joy before thee according to the joy in harvest, and as men rejoice when they divide the spoil.
        [4] For thou hast broken the yoke of his burden, and the staff of his shoulder, the rod of his oppressor, as in the day of Midian.
        [5] For every battle of the warrior is with confused noise, and garments rolled in blood; but this shall be with burning and fuel of fire.
        [6] For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counseller, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace.
        [7] Of the increase of his government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever. The zeal of the LORD of hosts will perform this.

[6] For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counseller, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace.

"SHALL BE CALLED"
        "TULLAAN KUTSUMAAN"

SIINÄ ON SUURI ERO, VAI MITÄ?

a) "ja hänen nimensä on:"
        b) "shall be called" (tullaan kutsumaan)

ERO ON SUURI!
        EROA ON KUIN PÄIVÄLLÄ JA YÖLLÄ!

a) "HÄNEN NIMENSÄ ON"

VERTAA

b) "HÄNTÄ TULLAAN KUTSUMAAN"

a) "NIMENSÄ ON"
        b) "TULLAAN KUTSUMAAN"

KUKA KUTSUU HÄNTÄ NIMILLÄ: "Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä"???

JESAJAN KIRJA EI VÄITÄ LASTA "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI, EIKÄ IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"!!!

JESAJAN KIRJA VAIN TOTEAA, ETTÄ LASTA "TULLAAN KUTSUMAAN" NIILLÄ NIMITYKSILLÄ!!!

KUKA SITTEN KUTSUU IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA, JUMALAN KÄSKYJEN JA JEESUKSEN OPETUSTEN VASTAISESTI, "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI JA IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"???

SINÄ, MOHIKAANI j.n.e. KUTSUTTE IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA, RAAMATUN VASTAISESTI, AINOAKSI JUMALAKSENNE, "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI JA IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"!!!

JESAJA ON ENNUSTANUT TUON JUMALATTOMIEN PAKANOIDEN EPÄJUMALAN PALVOMISEN, ETTÄ JUMALATTOMAT JUMALANKIELTÄJÄT TULEVAT KOROTTAMAAN IHMISEN JUMALAN RINNALLE JA PALVOMAAN TÄTÄ AINOANA JUMALANAAN!!!
        SINÄKIN YSTÄVÄ HYVÄ, PALVOT PAKANOIDEN TAVOIN IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA EPÄJUMALANASI!!!

OLET SIINÄ TIETÄMÄTTÄSI OIKEASSA, ETTEI AUTA IHMISJUMALUUS!!!

• 1.Tim.2:5 kirjoitti:

ISTUUKO JUMALA DAAVIDIN VALTAISTUIMELLA (Jes.9:6)???
        EIKÖ JUMALALLA OLE OMAA VALTAISTUINTAAN, KUN PITÄÄ IHMISEN (Daavidin) VALTAISTUIMELLA ISTUA???
        EIKÖ SE OLE JO JUMALAN ARVOA LOUKKAVAA, VÄITTÄÄ SELLAISTA???
        KYLLÄ JUMALALLA ON OMAKIN VALTAISTUIMENSA, ETTEI TARVITSE DAAVIDIN JA "JEESUKSEN/DAAVIDIN POJAN" VALTAISTUIMELLA ISTUA!!!

Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

Luukkaan evankeliumi:
        1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

---------------

Bible, King James Version
        http://quod.lib.umich.edu/k/kjv/browse.html

Isa.9
        [1] Nevertheless the dimness shall not be such as was in her vexation, when at the first he lightly afflicted the land of Zebulun and the land of Naphtali, and afterward did more grievously afflict her by the way of the sea, beyond Jordan, in Galilee of the nations.
        [2] The people that walked in darkness have seen a great light: they that dwell in the land of the shadow of death, upon them hath the light shined.
        [3] Thou hast multiplied the nation, and not increased the joy: they joy before thee according to the joy in harvest, and as men rejoice when they divide the spoil.
        [4] For thou hast broken the yoke of his burden, and the staff of his shoulder, the rod of his oppressor, as in the day of Midian.
        [5] For every battle of the warrior is with confused noise, and garments rolled in blood; but this shall be with burning and fuel of fire.
        [7] Of the increase of his government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever. The zeal of the LORD of hosts will perform this.

"SHALL BE CALLED"
        "TULLAAN KUTSUMAAN"

SIINÄ ON SUURI ERO, VAI MITÄ?

a) "ja hänen nimensä on:"
        b) "shall be called" (tullaan kutsumaan)

ERO ON SUURI!
        EROA ON KUIN PÄIVÄLLÄ JA YÖLLÄ!

a) "HÄNEN NIMENSÄ ON"

VERTAA

b) "HÄNTÄ TULLAAN KUTSUMAAN"

a) "NIMENSÄ ON"
        b) "TULLAAN KUTSUMAAN"

KUKA KUTSUU HÄNTÄ NIMILLÄ: "Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä"???

JESAJAN KIRJA EI VÄITÄ LASTA "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI, EIKÄ IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"!!!

JESAJAN KIRJA VAIN TOTEAA, ETTÄ LASTA "TULLAAN KUTSUMAAN" NIILLÄ NIMITYKSILLÄ!!!

KUKA SITTEN KUTSUU IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA, JUMALAN KÄSKYJEN JA JEESUKSEN OPETUSTEN VASTAISESTI, "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI JA IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"???

SINÄ, MOHIKAANI j.n.e. KUTSUTTE IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA, RAAMATUN VASTAISESTI, AINOAKSI JUMALAKSENNE, "VÄKEVÄKSI JUMALAKSI JA IANKAIKKISEKSI ISÄKSI"!!!

JESAJA ON ENNUSTANUT TUON JUMALATTOMIEN PAKANOIDEN EPÄJUMALAN PALVOMISEN, ETTÄ JUMALATTOMAT JUMALANKIELTÄJÄT TULEVAT KOROTTAMAAN IHMISEN JUMALAN RINNALLE JA PALVOMAAN TÄTÄ AINOANA JUMALANAAN!!!
        SINÄKIN YSTÄVÄ HYVÄ, PALVOT PAKANOIDEN TAVOIN IHMISTÄ JEESUSTA KRISTUSTA EPÄJUMALANASI!!!

OLET SIINÄ TIETÄMÄTTÄSI OIKEASSA, ETTEI AUTA IHMISJUMALUUS!!!

asiallisesta selostuksesta. Siinä nimessä on ihmeellinen voima, sillä se on Isän Jumalan nimi:

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

• nyt ekivaari
        ekivaari kirjoitti:

asiallisesta selostuksesta. Siinä nimessä on ihmeellinen voima, sillä se on Isän Jumalan nimi:

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

kutsuvatko uskonsankarit (Hepr.11:16) Jeesusta Mooseksen ja tuomarien kaltaiseksi jumalaksi jota sinä tyrkytät. Ainakin Daavid on tietoinen tästä Ps.86:8-10.

• nyt ekivaari kirjoitti:

kutsuvatko uskonsankarit (Hepr.11:16) Jeesusta Mooseksen ja tuomarien kaltaiseksi jumalaksi jota sinä tyrkytät. Ainakin Daavid on tietoinen tästä Ps.86:8-10.

oppisit ymmärtämään Jeesuksen opettaman, tämän tärkeän asian, että Jeesuksen ja opetuslasten kaikkien tekojen takana on subjektina Isä! Et sinäkään silloin tarvitseisi tästä asiasta niin paljon ihmisiltä kysellä:

Joh. 5:30
        "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Joh. 12:49
        "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Matt. 10:20
        "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

Todellinen tekijä on siis se, joka määrää, mitä, miten ja milloin tehdään!

• vaikeita
        ekivaari kirjoitti:

oppisit ymmärtämään Jeesuksen opettaman, tämän tärkeän asian, että Jeesuksen ja opetuslasten kaikkien tekojen takana on subjektina Isä! Et sinäkään silloin tarvitseisi tästä asiasta niin paljon ihmisiltä kysellä:

"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

sanankohtia sinulle jotka kumoavat Jeesuksen ihmisjumaluuden.

• Ilonanne
        ekivaari kirjoitti:

Kuka siis Jeesus oli/on? Ihminenkö, niinkuin sinä tai joku muu? Vai enkeli? Vai Jumalan ja enkelin väliltä?

Mihin perustuu Jeesuksen sovitustyö?

Osaatko vastata näin yksinkertaiseen kysymykseen?

• ole muuta
        Ilonanne kirjoitti:

Kuka siis Jeesus oli/on? Ihminenkö, niinkuin sinä tai joku muu? Vai enkeli? Vai Jumalan ja enkelin väliltä?

tyrkyttänyt Hänelle kuin Mooseksen ja tuomarien kaltaista jumaluutta eli ihmisjumaluutta.

• Ilonanne kirjoitti:

pperustuu Jumalan tahtoon joka tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat, [1.Tim.2:4, NOVUM]

Ja tämä on Jumalan tahto:

Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Mutta Te nimittelette harhaoppiseksi niitä, jotka uskovat kaikki Jumalan lupaukset!

• Ilonanne
        ekivaari kirjoitti:

pperustuu Jumalan tahtoon joka tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat, [1.Tim.2:4, NOVUM]

Ja tämä on Jumalan tahto:

Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Mutta Te nimittelette harhaoppiseksi niitä, jotka uskovat kaikki Jumalan lupaukset!

Irrallisia raamatunlauseita sieltä täältä!

Oma soma oppihan siitä on syntynyt!

Jos et ymmärrä Jeesuksen sovitustyötä et ole löytänyt totuutta! Sääli!

Ja nyt taas irrallisia raamatunlauseita irti asiayhteydestään, jotka oppisi mukaan todistaa että kaikki pelastuu?!? Ja en tiedä yritätkö todistaa jakeillasi että Jeesuksen sovitustyö nyt vaan oli joku Jumalan irrallinen päätös ja teko, joka nyt sattu vaan täyttymään ristillä Jeesus nimisen ihmisen kautta!

Raamatun koko sanoma, kokoanaisuus - niinkuin Jumalan koko olemus- taitaa olla suurta mysteeriä sulle. Mutta ymmärrän kirjoituksistasi että luulet saaneesi "suuremman totuuden". Valitettavasti opettajasi taitaa olla joku muu kuin Pyhä Henki!

Monessa me erehdymme, sanoo raamattu, kuten myös että joka luulee seisovansa katsokoon ettei kaadu.
        Mutta jos perusasiat ovat noin vinossa ei raamatun tuntemisesta taida olla kuin haittaa! Hakukone ainakin toimii moitteetta...

• Ilonanne kirjoitti:

Irrallisia raamatunlauseita sieltä täältä!

Oma soma oppihan siitä on syntynyt!

Jos et ymmärrä Jeesuksen sovitustyötä et ole löytänyt totuutta! Sääli!

Ja nyt taas irrallisia raamatunlauseita irti asiayhteydestään, jotka oppisi mukaan todistaa että kaikki pelastuu?!? Ja en tiedä yritätkö todistaa jakeillasi että Jeesuksen sovitustyö nyt vaan oli joku Jumalan irrallinen päätös ja teko, joka nyt sattu vaan täyttymään ristillä Jeesus nimisen ihmisen kautta!

Raamatun koko sanoma, kokoanaisuus - niinkuin Jumalan koko olemus- taitaa olla suurta mysteeriä sulle. Mutta ymmärrän kirjoituksistasi että luulet saaneesi "suuremman totuuden". Valitettavasti opettajasi taitaa olla joku muu kuin Pyhä Henki!

Monessa me erehdymme, sanoo raamattu, kuten myös että joka luulee seisovansa katsokoon ettei kaadu.
        Mutta jos perusasiat ovat noin vinossa ei raamatun tuntemisesta taida olla kuin haittaa! Hakukone ainakin toimii moitteetta...

aina tällä Paavalin opetuksella:

2. Kor. 10:7
        "Nähkää, mitä silmäin edessä on. Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin."

• löytyy

Jeesukselle tarkka samankaltaisuus Isän kanssa. Hän ei ole pelkkä kuva vaan sama kuin Isäkin on.

Novumin selitys Hepr.1:3:sta. "Jumaluuden ominaispiirteet toistuvat Jeesuksen ihmishahmossa. Jumala on sellainen kuin Jeesus oli. "Kuva (kharaktêr)", sana, joka tarkoitti kaivertamisessa käytettyä välinettä sekä sitä kuvaa, joka syntyi painamisen tuloksena. Jeesus oli Jumalan olemuksen tarkka kuva."

• aasinsilta, jotta asia näyttäisi virallisesti raamatulliselta, mutta on huomioitava, että NOVUM tältä osin kommentoi vain novumin kirjoittajien omia mielipiteitä eikä Raamattuun kirjoitettua asiaa!

Apostolien opetuksen mukaan Jeesus on näkymättömän Jumalan KUVA, ei itse Isä Jumala:

2. Kor. 4:4
        "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA."

Kol. 1:15
        "ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Hepr. 1:3
        "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Koska itse olemus on näkymätön, täytyy sen kuvankin olla näkymätön, jonka vuoksi apostolit opettivat:

2. Kor. 4:18
        "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Puhtaalla sydämellä näkymättömien katselijat näkevät Jeesuksen juuri siinä, mitä Jumala puhuu:

Joh. 8:25
        "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se» mitä minä puhunkin teille."

• samankaltaisuudesta
        ekivaari kirjoitti:

aasinsilta, jotta asia näyttäisi virallisesti raamatulliselta, mutta on huomioitava, että NOVUM tältä osin kommentoi vain novumin kirjoittajien omia mielipiteitä eikä Raamattuun kirjoitettua asiaa!

Apostolien opetuksen mukaan Jeesus on näkymättömän Jumalan KUVA, ei itse Isä Jumala:

"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA."

"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Koska itse olemus on näkymätön, täytyy sen kuvankin olla näkymätön, jonka vuoksi apostolit opettivat:

"meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Puhtaalla sydämellä näkymättömien katselijat näkevät Jeesuksen juuri siinä, mitä Jumala puhuu:

"Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se» mitä minä puhunkin teille."

raamattu todistaa esim. heidän hiukset ovat valkoinen kuin villa ja ääni kuin paljojen vetten pauhina. Imestyskirjassa sanotaan että Jeesuksen kasvot ovat kuin aurinko. Kun Mooseksen kasvot säteilivät niin se viittaa Isälle samaa ominaisuutta.

• sanotaa kirjoituksissa
        ekivaari kirjoitti:

aasinsilta, jotta asia näyttäisi virallisesti raamatulliselta, mutta on huomioitava, että NOVUM tältä osin kommentoi vain novumin kirjoittajien omia mielipiteitä eikä Raamattuun kirjoitettua asiaa!

kaikkivaltiaaksi Jumalaksi. Eikö sekään riitä todisteeksi että hän on sama kuin Isä.

[KR92: Ps. 89:6-13]Taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, taivaan joukot sinun uskollisuuttasi.
        7.Ei kukaan korkeuksissa ole Herran vertainen, ei kukaan hänen kaltaisensa jumalien joukossa!
        8.Hän on Jumala, jonka edessä taivaan pyhät vapisevat, jota kaikki hänen ympärillään pelkäävät ja palvovat.
        9.Herra, kaikkivaltias Jumala, kuka on sinun kaltaisesi? Herra, sinä olet väkevä, olet kaikessa uskollinen.
        10.Sinä hallitset meren pauhun, tyynnytät aaltojen tyrskyn.
        11.Sinä iskit hengiltä Rahabin, syvyyksien pedon, löit väkevällä kädelläsi viholliset hajalle.
        12.Sinun on taivas ja sinun on maa, sinä olet perustanut maanpiirin ja kaiken mitä siinä on.
        13.Pohjoisen ja etelän sinä olet luonut

• Jeesusta Jumalan kaltaiseksi, vaan profeettojen ja Mooseksen sekä muiden veljien kaltaisuuteen:

5. Moos. 18:15
      "Sinun keskuudestasi, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle PROFEETAN, MINUN KALTAISENI; häntä kuulkaa."

5. Moos. 18:18
      "PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."

Ap. t. 3:22
      "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."

Ap. t. 7:37
      "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.2

• jumalaa tarvitse

verrata Jumalan kaltaiseksi. Minkä takia pitäisi sanoa kaltaiseksi kun Häntä sanotaan Jumalaksi kaikkivaltiaaksi Herraksi Sebaotiksi?

Jeesus on Jumalana myös ihminen ja sen takia Häntä sanotaan esim. Mooseksen kaltaiseksi.

1. Moos. 5:1Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.

• jumalaa tarvitse kirjoitti:

verrata Jumalan kaltaiseksi. Minkä takia pitäisi sanoa kaltaiseksi kun Häntä sanotaan Jumalaksi kaikkivaltiaaksi Herraksi Sebaotiksi?

Jeesus on Jumalana myös ihminen ja sen takia Häntä sanotaan esim. Mooseksen kaltaiseksi.

1. Moos. 5:1Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.

ihmisiä ja Jeesusta saa kutsua Jumalaksi?

• tästä kuka
        ekivaari kirjoitti:

ihmisiä ja Jeesusta saa kutsua Jumalaksi?

on Jumala ja ihminen?

Ps. 8:4-6 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet LUONUT, 5.niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? 6.Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;

• 10:14-16

14.Ei kukaan voi tätä käsittää. Jumalankuvat saattavat tekijänsä häpeään, valetut patsaat ovat pelkkää harhaa, ei niissä ole henkeä.
      15.Ne ovat arvottomia, naurettavia tekeleitä! Kun tilinteon hetki tulee, ne eivät kestä.
      16.Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe