Chaeau cap de Faugeres 1994 onko hyvä?

ryystäjä

Tollasen pullon löysin kellarista. Oli jäänyt muuttolaatikoiden taakse. Korkki OK.
Käykö pihvin vaiko makkarapadan kanssa?

2

1039

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri tästä vuosikerrasta ei löydy enää reittauksia, mutta kyseessä Saint-Émilionin alueen viinejä - siis Bordeaux-viinejä.

Vähän nuoremmat vuosikerrat samalta palstalta ovat myynnissä noin 15-20 €/pullo eikä tämäkään ehkä paljoa tuon korkeammalle nouse. Missään ei ole kerrottu kuinka hyvin ko. viini kestäisi vcarastointia. Ko. viinitarha ei kuulu alueen Grand Cru-luokitukseen - tosin monet alueen tarhoista tätä mainintaa tapaavat käyttääkin vaikka eivät alkuperäisessä listassa olisikaan.

Kts arvio tarhasta http://www.thewinedoctor.com/bordeaux/faugeres.shtml

Vuosikerrasta 1994 en osaa kertoa tämän viini osalta mitään. Sain-Émilionin luokitukset ovat muuttuneet ja sen vuoksi tieto on tällä haavaa vähän ristiriitaista.

Kun avaat, anna kuitenkin ilmastoitua riittävän kauan - käytä mieluiten karahvia ja varo sakkaa pohjalla.

• VL

Hei,

Kyseinen vuosikerta ei ollut mikään huippu Bordeaux'n alueella. Syksy oli melko sateinen ja poimitut rypäleet hieman "vetisiä". Näin ollen niistä valmistetusta viinistäkin puuttuu helposti "intensiteettiä ja rakennetta". Ja tästä johtuen viini ei ole yhtä pitkäikäinen, kuin Bordeauxin viinit normaalisti (ovat melko hyvin "varastoitavia"). Mikäli et vielä ole kyseistä viiniä korkannut, niin suosittelisin tekemään sen piakkoin.

Terkuin,
        Antti, Viinilehti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1530
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      98
      740
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe