Enkelit ovat lähellä Jumalaa. Ja puhuvat Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin. Enkelit ovat tuoneet suurimman osan Raamattua meille Jumalalta. Enkelit suojelevat meitä vaaroilta. Kolmen enkelin sanoma on nyt ajankohtainen Ilm.14.luku.
Rakasta enkeleitä!
7
193
Vastaukset
parempi siellä Raamatunnlauseita hokea.
Ateisteja nuo ei kiinnosta- ,.,,,.,.,
noh mut siinä vaan olet!
siitä mitään, että meidän tulisi rakastaa enkeleitä, vai puhuuko? Jos, niin olisitko ystävällinen ja antaisit paikan?
Sensijaan raamatun Sana kehoittaa rakastamaan Jumalaa ylikaiken ja lähimäistään niinkuin itseään.
Enkeleistä Raamattu puhuu palvelevina henkinä, jotka toimittavat palvelusta Jumalalle.- alex-kasi
että ei tule nostaa ketään jalustalle - siten annamme kunnian joillekin muille kuin Jumalalle.. Asia ei ehkä tunnu tärkeältä - mutta se on sitä - Raamattu pitää erittäin tärkeänä sitä että kukaan ei ota Jumalalta kunniaa..
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu".
Ap. t. 10:25,26
25 Kun Pietari oli astumassa sisään, Cornelius tuli häntä vastaan ja kumartui hänen edessään maahan saakka.
26 Mutta Pietari sanoi: "Nouse, minä olen vain ihminen niin kuin sinäkin", ja auttoi hänet ylös.
Ilm. 19:10
Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "ÄLÄ TEE NIIN! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin SINÄ ja VELJESI, jotka olette Jeesuksen todistajia. JUMALAA SINUN TULEE KUMARTAA!"
Ilm. 22:8-9
Minä, Johannes, olen kaiken tämän kuullut ja nähnyt. Kuultuani ja nähtyäni sen minä heittäydyin kasvoilleni kumartaakseni enkeliä, joka oli sen minulle näyttänyt. [; Ilm. 19:10]
9 Mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja profeetat, sinun veljesi, ja kaikki ne, jotka ottavat varteen tämän kirjan sanat. Jumalaa sinun tulee kumartaa!"
-----------------------------------------------
Mutta on selvää, että meidän tulee rakastaa Jumalan enkeleitäkin niin kuin kaikkia muitakin jotka elävät Jumalan tahdossa. Ja rukoilla myös vihamiestemme puolesta..
alex alex-kasi kirjoitti:
että ei tule nostaa ketään jalustalle - siten annamme kunnian joillekin muille kuin Jumalalle.. Asia ei ehkä tunnu tärkeältä - mutta se on sitä - Raamattu pitää erittäin tärkeänä sitä että kukaan ei ota Jumalalta kunniaa..
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu".
25 Kun Pietari oli astumassa sisään, Cornelius tuli häntä vastaan ja kumartui hänen edessään maahan saakka.
26 Mutta Pietari sanoi: "Nouse, minä olen vain ihminen niin kuin sinäkin", ja auttoi hänet ylös.
Ilm. 19:10
Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "ÄLÄ TEE NIIN! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin SINÄ ja VELJESI, jotka olette Jeesuksen todistajia. JUMALAA SINUN TULEE KUMARTAA!"
Ilm. 22:8-9
Minä, Johannes, olen kaiken tämän kuullut ja nähnyt. Kuultuani ja nähtyäni sen minä heittäydyin kasvoilleni kumartaakseni enkeliä, joka oli sen minulle näyttänyt. [; Ilm. 19:10]
9 Mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja profeetat, sinun veljesi, ja kaikki ne, jotka ottavat varteen tämän kirjan sanat. Jumalaa sinun tulee kumartaa!"
-----------------------------------------------
Mutta on selvää, että meidän tulee rakastaa Jumalan enkeleitäkin niin kuin kaikkia muitakin jotka elävät Jumalan tahdossa. Ja rukoilla myös vihamiestemme puolesta..
alexKolme-enkeliä enkeleiden puolesta aloitti ketjun: "Rakasta enkeleitä!"
Sirkka-Iitan huomautus kolme-enkelille on vakavasti huomioitava!
[][][] Raamattu ei mielestäni puhu
Sirkka-Iita 13.2.2009
siitä mitään, että meidän tulisi rakastaa enkeleitä, vai puhuuko?
Jos, niin olisitko ystävällinen ja antaisit paikan?
Sensijaan raamatun Sana kehoittaa rakastamaan Jumalaa ylikaiken ja lähimäistään niinkuin itseään.
Enkeleistä Raamattu puhuu palvelevina henkinä, jotka toimittavat palvelusta Jumalalle. [][][]
Alexin lisäämä tarkennus on mielestäni erittäin tärkeä sekin:
[][][] Asia ei ehkä tunnu tärkeältä - mutta se on sitä - Raamattu pitää erittäin tärkeänä sitä että kukaan ei ota Jumalalta kunniaa..
26 Mutta Pietari sanoi: "Nouse, minä olen vain ihminen niin kuin sinäkin",
ja auttoi hänet ylös. [][][]
Kyllä kolme-enkeliä nyt sai siipeensä ... siipi maassa toivottavasti katuu enkeleinpalvontaansa.
Sanoit sen minkä Timo ja Kai ovat aina tahtoneet sanoa.
Mutta varoituksenkin sana on paikallaan, sillä olemme enkeleiden yläpuolella ...
1. Kor. 6:3
Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä,
emmekö sitten maallisia asioita?
Hepr. 2:16
Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä,
vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
2. Piet. 2:4
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Hepr.1:14
Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?Kun olet valmiina palvelemaan ihmistä - siinä tulee sivumennen punnituksi myös
rakkaus enkeleihin ...
Hepr. 13:2
Älkää unhottako vieraanvaraisuutta;
sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
Muistammehan Aabrahamin jonka luona 3 enkeliä vieraili. Olisi muitakin esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665341- 644536
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1214310- 513730
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463714Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo723034Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv522884- 272821
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626