"Usko Jumalan luomistyöhön jakaa suomalaiset "

e.k.v

Lainaus: "Suomalaisista 49 prosenttia ei usko Jumalan osallistuneen maailmansyntyyn tai lajien evoluutioon millään tavalla. Lähes vastaavansuuruinen joukko, 48 prosenttia suomalaisista, uskoo Jumalan vaikuttaneen jollakin tavalla maailman syntyyn.
Myös Jumalan roolista maailmansynnyssä on eriäviä näkemyksiä. Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 28 prosenttia kansalaisista uskoo Jumalan suoranaisesti luoneen maailman ja 20 prosenttia uskoo Jumalan vain ohjanneen kehitystä.

Tutkija Kimmo Ketolan mukaan Jumalan suoraan vaikutukseen uskovien joukko on samansuuruinen kuin uskonnolliseksi itsensä mieltävien osuus eli noin kolmannes suomalaisista.

Tiedot käyvät ilmi Kirkon tutkimuskeskuksen vuonna 2007 tehdystä Gallup Ecclesiastica -tutkimuksesta, johon on haastateltu tuhatta suomalaista."

Eli ei niitä jumalharhaisia kuitenkaan ole edes enemmistö suomalaisista. Tiedoksi vaan hihhuleille jatkoa ajatellen ;)

8

341

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa uskoo

Sotkan munaan!

• Kolmannes on minusta jopa utopiaa. Itse uskon että uskovia Kristittyjä on Suomalaisista n.6-7%.

• "TM" uskovilla

Taivaspiletit yhtä tiukassa kuin metallican konserttiin!

• Kössönöm

tuo artikkeli?

Tuo tulos on jotenkin hämmentävä. Siis kaikkivaltias jumala ei joidenkin mielestä ole osallistunut maailman syntyyn! Ja joidenkin mielestä se on osallistunut jollain tavalla! Mitä mitä?

Olisi kiva tietää millaisia ne kysymykset olivat.

• Avauksestasi herää kysymys: Onko todellisuuden luonne mielestäsi enemmistöpäätöksellä ratkaistavissa?

• Thronos

...mutta esimerkiksi valtionkirkon asema.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      46
      892
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      763
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      488
      761
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      672
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      543
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      164
      503
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe