Ensyklopedia...

WeR1

Tekö taas?
Löysitte siis suhteellisen ja absoluuttisen tiedon ensyklopedian toisen osan.
Ensimmäinen oli jätetty helposti näkyville maanalaisen temppelin kateederin päälle,
mutta tämä oli vaikeampi löytää, eikö vaan?
Hyvin tehty.
Kuka te oikein olette? Sisarenpoikani Jonathanko?
Tyttärenikö?
Ei, ette ole kumpikaan heistä.
Päivää, tuntematon lukija!
Toivoisin tuntevani teidät paremmin. Sanokaa näiden sivujen äärellä nimenne, ikänne,
sukupuolenne, ammattinne ja kansalaisuutenne.
Mikä teitä kiinnostaa?
Mitkä ovat vahvuutenne ja heikkoutenne? Niin ja sitten... antaa olla.
Tiedän, kuka olette.
Tunnen, kuinka kätenne sivelevät sivujani. Se tuntuu sitäpaitsi aika mukavalta.
Voin aavistaa salaisimmatkin luonteenpiirteenne sormenpäistänne, sormenjälkienne kiemuroista.
Kaikki on kirjattu ylös, jopa pienimpiin osasiinne.
Aistin niistä jopa esi-isienne geenit. Ajatella että kaikkien noiden ihmisten piti kuolla tietyssä iässä.
Heidän piti hurmata toisensa ja pariutua jotta te lopulta syntyisitte!
Juuri nyt minusta tuntuu, että näen teidät tuossa vastapäätä.
Ei, älkää hymyilkö. Olkaa luonnollinen. Antakaa minun lukea teitä syvemmältä.
Olette paljon enemmän kuin kuvittelettekaan. Ette ole vainsukunimi ja etunimi, joilla on tietty sosiaalinen tausta.
Teissä on 71% puhdasta vettä, 18% hiiltä, 4% typpeä, 2% kalsiumia, 2% fosforia, 1% kaliumia,
0,5% rikkiä, 0,5% natriumia ja 0,4% klooria.
Lisäksi reilu ruokalusikallinen erilaisia hivenaineita: magnesiumia,sinkkiä, mangaania, kuparia, jodia, nikkeliä,
bromia, fluoria, piitä.
Sitten vielä pieni hyppysellinen kobolttia, alumiinia, molybdeeniä, vanadiumia, lyijyä, tinaa, titaania ja booria.
Siinä olemassa olonne resepti.
Kaikki edellämainitut ovat peräisin tähtien palamisesta ja ovat löydettävissä muualtakin kuin teidän ruumistanne.
Teissä oleva vesi on samankaltaista kuin minkä tahansa valtameren vesi. Fosforinne yhdistää teidät tulitikkuihin.
Kloorinne on samanlaista kuin se, mitä käytetään uima-altaiden desinfiointiin. Mutta olette vielä muutakin.
Olette kemiallinen katedraali, ällistyttävä rakennelma annostuksineen, tasapainoineen, tuskin käsitettävän monimutkaisine mekanismeineen.
Sillä moleekyylinne koostuvat nekin atomeista, hiukkasista, kvarkeista ja tyhjiöistä, ja kaiken liittävät yhteen teitä itseänne nerokkaammat
sähkömagneettiset, sähköiset ja gravitaatiovoimat. Oli miten oli! Onnistuitte löytämään tämän toisen osan ja olette siis nokkela ja tiedätte jo paljon minun maailmastani.
Mihin käytitte ensimmäisen osan antamiani tietoja? Revoluutioonko? Vai evoluutioon?
Ette varmaan mihinkään. Asettukaa siis mukavasti voidaksenne lukea paremmin. Pitäkää selkä suorana. Hengittäkää rauhallisesti.
Rentouttakaa suun seutu. KUULKAA MINUA!
Mikään mikä ympäröi teitä ajassa ja tilassa, ei ole hyödytöntä. Te ette ole hyödytön. Lyhyen aikaa kestävällä elämällänne on merkitys.
Elämänne ei johda umpikujaan. Kaikella on merkityksensä. Kun luette sanojani olen itse matojen syötävänä. Mitä minä oikein sanoin?
Lannoitan lupaavan tuntuisia, nuoria kirvelintaimia. Minun sukupolveni ihmiset eivät ymmärtäneet, mihin pyrin.
Minun osaltani on liian myöhäistä, mutta teidän osaltanne ei ole myöhäistä. Istutteko mukavasti?
Rentouttakaa lihaksenne. Älkää enää ajatelko muuta kuin maailman kaikkeutta, jossa olette vain mitättömän pieni pölyhiukkanen.
Kuvitelkaa aika nopeutettuna. Kups! Kuolitte pois. Mitä saitte aikaan? Ette varmasti tarpeeksi.
Pankaa toimeksi! Tehkää jotakin, vaikka kuinka vähäistä, jumaliste! Tehkää elämästänne jotain ennen kuolemaa. Ette syntynyt tyhjän vuoksi.
Ottakaa selville, miksi synnyitte. Mikä on teidän vähäistäkin vähäisempi tehtävänne? Ette syntynyt sattumalta.
Olkaa tarkkana.
-Edmon Wells-
Suhteellisen ja absoluuttisen tiedon ensyklopedia

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
        Maailman menoa
        64
        4231
      2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
        Oulu
        67
        4181
      3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
        Sinkut
        107
        2900
      4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
        Maailman menoa
        55
        2782
      5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
        Maailman menoa
        55
        1992
      6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
        Maailman menoa
        21
        1989
      7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
        Järki ja tunteet
        15
        1669
      8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
        Ikävä
        32
        1503
      9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
        Ikävä
        109
        1343
      10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
        Ikävä
        180
        1271
      Aihe