Hätäkeskus ei reagoinut ampumi-

suhkaukseen

"Huhtikuussa 2006 hätäkeskukseen soittanut nainen oli kertonut, että hänen miehensä uhkaa ampua hänet. Päivystäjänä ollut nainen ei ryhtynyt soiton perustella minkäänlaisiin toimiin, vaan oli kehottanut naista soittamaan uudelleen.

Hätäkeskukseen soittanut nainen kuoli miehen ammuttua häntä. Henkirikos tapahtui Vuolijoella Kainuussa".

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2009/02/799674

Oikeudessa syytettynä ollut nainen on kiistänyt syyllisyytensä rikokseen.

2

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtäviään.

Loukkaantuneet jäävät tienvarsillekin autoihin jumiin, vaikka ohikulkijat soittelevat hätäkeskukseen, ja rosvot ja murhamiehet mellastavat miten tahtovat.

Taitaa se sitten olla niin, että ellei itse pärjää niin ei kannata odottaa apua muiltakaan.

• hätäkeskuksesta.

Pari vuotta sitten osuin liikenneonnettumuuspaikalle. Auto oli mennyt romuksi suistuttaan liukkaalla tienvarren puuhun. Kuljettaja liftasi kyytiini. Yritin soittaa ablulanssia, mutta osallinen sanoi ettei tartvitse ja että kaikki on ok. Mutta sitten hän halusi, että soitan poliisit paikalle tekemään jotain pöytäkirjaa tai dokumenttia vakuutusyhtiötä varten. Soitin sitten hätäkeskukseen pyytäen vain poliisia. Sitten yllätys. Paikalle tuli ambulanssi ja poliisit. Ambulanssin henkilökunta otti hellävaroen tieltä suistuneen auton kuljettajan kyytiinsä, kai tutkivat hänet ja sitten veivätkin sairaalaan. Kuulin uhrin olevan huolestuneen ja pelkäävän poliisin suurta sakkoa. Mutta, poliisit rahoittelivat leppoisasti vain, että sitä sakkoa harkitsee syyttäjä aikanaan ja puhallutetaan vielä että saadaan rasti ruutuun siitä, että alkoholia ei veressä ja he tekevät ilmoituksen tapahtumasta jonka voi sitten toimittaa dokumentiksi vakuutusyhtiölle. - Jälkeenpäin ajateltuna onnettumuuden uhri oli jossain shokkitilassa. Poliisit ja ambulanssi toimivat fiksusti, ystävällisesti. Ja HÄTÄKESKUS OIKEIN, koska lähettivät amblulanssin pyytämättä. Niin se vaan on, että yhteiskunnassamme on paljon, paljon fiksuja, ystävällisiä, auttavaisia virkamiehiä. ---- Ikävä poikkeus tuo Vuolijoen tapaus. Ehkä naispäivystäjä oli sairas itse tuolloin jättämällä toimenpiteet aloittamatta. Aikaa olisi ollut poliisilla perätin 2 päivää noutaa ase pois uhkaajalta. Valitan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe