menestysteologia ?

mitä pahaa

Kertokaa mulle, mitä pahaa on menestysteologiassa.

Olen kuullut, miten ihmisiä suorastaan kielletään menemästä sellaisiin seurakuntiin, joissa opetetaan tuota oppia rikastumisesta ja suuresta vallasta. Varoitellaan, että monen mielenterveys on järkkynyt tuollaisissa mestoissa. Livets Ordissakin kuulemma ollut valtavasti itsemurhia ja kaikkea muuta sairasta.

32

3631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylva

      ... että se antaa täysin väärän kuvan. Uskova luulee, että uskossaolo tekee hänestä onnekkaan, rikkaan ja menestyvän. Synnitkin karisevat pois. Hänestä tulee terve ja henkisesti tasapainoinen. Jos näin ei käykään - ja ei tosiaan välttämättä käy - seurauksena voi olla syvä kriisi, huonouden ja epäonnistumisen kokemus ja masennus. Mikäli ihminen on henkisesti hauras, kypsymätön tai riippuvainen johtajistaan, hän voi joutua itsemurhavaaraan, näin arvelen.

      • Jaakko

        Tämä oli aika hyvä kiteytys siitä, mitä olen itse nähnyt läheiseni kohdalla. Surullista asiassa on se, että oppi vie myös sellaiseen fanaattisuuteen, että sokaistuu täysin todellisuudelta ja pian luulee olevansa itse täysin oikeassa. Seuraukset ovat olleet todella murheellisia, kun kohdattu vallitseva todellisuus kaikkine raadollisuuksineen.


    • hieman katsomme

      muuallekin kuin itseemme, esim. afrikkaan niin kyllä saa teologia kummallisia piirteitä.
      Menestyksestä ei sillä suunnalla kai voi puhua.

    • >> Kertokaa mulle, mitä pahaa on menestysteologiassa.

    • köyhiltä..

      Joku Benny Hinn opastaa surutta tilaisuutensa kuulijoita antamaan kukin $1000 hänelle, maksuksi siunauksista... Nykyajan anekauppaa siis.

      Kova ja kylmä suhtautuminen niihin, jotka eivät ole yhtä menestyviä. Muistuttaa hindujen kastilaitosta ja karman laki ajattelua.

      • >>>>Joku Benny Hinn opastaa surutta tilaisuutensa kuulijoita antamaan kukin $1000 hänelle, maksuksi siunauksista... Nykyajan anekauppaa siis.


      • TV7-kanavalta!!!!!!!!!!!
        Jumalanhullu kirjoitti:

        >>>>Joku Benny Hinn opastaa surutta tilaisuutensa kuulijoita antamaan kukin $1000 hänelle, maksuksi siunauksista... Nykyajan anekauppaa siis.

        KATSOIN Benny Hinnin rahasta julistavan rahankeruuohjelman. 1000:tta taalaa oli kaikilta vailla. Varmasti muutkin sen näkivät. Terence Hill kertoo TV7-palstalla ohjelmasta myös.


      • tuli TV7:lta

    • pitkin Suomea

      Menestysteologia on harhaoppi, menestysteologit ovat perustaneet seurakuntia pitkin Suomea.

      Turussa: Elämän Sana seurakunta. Helsingissä: Elävä Sana seurakunta ja Suur-Helsingin seurakunta ja Kristillinen keskus sekä Kansakunnat Kristukselle. Tampereella: Tampereen Voitonkeskus. Lappajärvellä: Sana ja Ylistys Keskus. Hämeenlinnassa: Uskon seurakunta. Lahdessa: Elämän Sana.

      • lähempänä

        Menestyksen teologian idea on pohjimmiltaan kysymyksessä myös sellaisissa uskonnollisissa liikkeissä kuin helluntailaisuus ja Kansan Raamattuseura.

        Ne kasvattavat merkillisiä ihmistyyppejä. On sairaita, jotka kieltävät sairautensa, ja sairautensa myöntäviä katsotaan kieroon, koska he asettavat uskon Jeesukseen kyseenalaiseksi (Jeesushan ei parantanutkaan).

        Ihmisessä täytyy silloin olla jokin vika. Hän ei ole oikeassa uskossa tai tämä on riivattu.


      • paikkaansa
        lähempänä kirjoitti:

        Menestyksen teologian idea on pohjimmiltaan kysymyksessä myös sellaisissa uskonnollisissa liikkeissä kuin helluntailaisuus ja Kansan Raamattuseura.

        Ne kasvattavat merkillisiä ihmistyyppejä. On sairaita, jotka kieltävät sairautensa, ja sairautensa myöntäviä katsotaan kieroon, koska he asettavat uskon Jeesukseen kyseenalaiseksi (Jeesushan ei parantanutkaan).

        Ihmisessä täytyy silloin olla jokin vika. Hän ei ole oikeassa uskossa tai tämä on riivattu.

        että helluntailaisuus ja KRS opettaisivat menestysteologiaa. ehkä jotkin hell.srk ääriliikkeet kuten city-seurakunnat, mutta ei ainakaan ev.lut kirkon sisällä vaikuttava Kansan Raamattuseura, päinvastoin!!
        Katsokaa tv/ arkistosta entisen KRS-evankelistan (nykyisen One Way Missionin toiminnanjohtajan) Tapani Suonnon puheet aiheesta menestysteologia ja miten erottaa raitis- ja harhaoppi? Löytyvät nettiarkistosta One Way -ohjelmasta.
        Sensijaan ainakin Jalovaaran ja M.Koiviston jutuissa menestysteologisia piirteitä, ottakaa asioista selvää!


      • Ex -hellari
        paikkaansa kirjoitti:

        että helluntailaisuus ja KRS opettaisivat menestysteologiaa. ehkä jotkin hell.srk ääriliikkeet kuten city-seurakunnat, mutta ei ainakaan ev.lut kirkon sisällä vaikuttava Kansan Raamattuseura, päinvastoin!!
        Katsokaa tv/ arkistosta entisen KRS-evankelistan (nykyisen One Way Missionin toiminnanjohtajan) Tapani Suonnon puheet aiheesta menestysteologia ja miten erottaa raitis- ja harhaoppi? Löytyvät nettiarkistosta One Way -ohjelmasta.
        Sensijaan ainakin Jalovaaran ja M.Koiviston jutuissa menestysteologisia piirteitä, ottakaa asioista selvää!

        Ehkä asia ei tule esille televisioiduissa lähetyksissä, mutta kyllä menestyksen teologia on vahvasti läsnä helluntailaisuudessa.

        Jeesus parantaa ja selvittää kaikki ongelmat. Kyllä siellä Jeesusta tyrkytetään ongelmaan kuin ongelmaan.

        Puhun kokemuksesta. Yksityisissä keskusteluissa asia tulee selvästi ilmi, ja myös herätyskokouksissa. Kysymyksessä on aivan tavallinen helluntaiseurakunta.

        Kansan Raamattuseura vetää valitettavasti samaa linjaa, joskin peitetymmin. KRS:n toimintaa kuvaa hyvin erään tämän palstan kirjoittajan kokemus kräsäläisestä joka julisti: "Minulla menee hyvin, koska minä uskon Jumalaan".


      • Tutustunut
        paikkaansa kirjoitti:

        että helluntailaisuus ja KRS opettaisivat menestysteologiaa. ehkä jotkin hell.srk ääriliikkeet kuten city-seurakunnat, mutta ei ainakaan ev.lut kirkon sisällä vaikuttava Kansan Raamattuseura, päinvastoin!!
        Katsokaa tv/ arkistosta entisen KRS-evankelistan (nykyisen One Way Missionin toiminnanjohtajan) Tapani Suonnon puheet aiheesta menestysteologia ja miten erottaa raitis- ja harhaoppi? Löytyvät nettiarkistosta One Way -ohjelmasta.
        Sensijaan ainakin Jalovaaran ja M.Koiviston jutuissa menestysteologisia piirteitä, ottakaa asioista selvää!

        asiaan


      • pahimmillaan
        paikkaansa kirjoitti:

        että helluntailaisuus ja KRS opettaisivat menestysteologiaa. ehkä jotkin hell.srk ääriliikkeet kuten city-seurakunnat, mutta ei ainakaan ev.lut kirkon sisällä vaikuttava Kansan Raamattuseura, päinvastoin!!
        Katsokaa tv/ arkistosta entisen KRS-evankelistan (nykyisen One Way Missionin toiminnanjohtajan) Tapani Suonnon puheet aiheesta menestysteologia ja miten erottaa raitis- ja harhaoppi? Löytyvät nettiarkistosta One Way -ohjelmasta.
        Sensijaan ainakin Jalovaaran ja M.Koiviston jutuissa menestysteologisia piirteitä, ottakaa asioista selvää!

        Kansan Raamattuseuran KRITO (kristillinen toipuminen)on selvää menestysteologiaa.

        Eli ajatus on seuraava: On olemassa kristillistä uskonnollista parantamista, toipumista ja eheytymistä.

        Sairaus ja terveys sidotaan uskontoon ja uskoon. Uskomalla tai tekemällä "uskonratkaisuja" Kansan Raamattuseuran määrittelemällä tavalla eheytyy tai toipuu.

        Ajatus on tietysti hyvin julma niitä kohtaan, jotka eivät toivu vaan kenties sairastuvat vielä vakavammin kyseisessä käsittelyssä. Sillä tavalla he vievät sairaan ihmisen uskon Jumalaankin mikä taas voi viedä täydelliseen epätoivoon.


      • myöskin vastaavaa
        lähempänä kirjoitti:

        Menestyksen teologian idea on pohjimmiltaan kysymyksessä myös sellaisissa uskonnollisissa liikkeissä kuin helluntailaisuus ja Kansan Raamattuseura.

        Ne kasvattavat merkillisiä ihmistyyppejä. On sairaita, jotka kieltävät sairautensa, ja sairautensa myöntäviä katsotaan kieroon, koska he asettavat uskon Jeesukseen kyseenalaiseksi (Jeesushan ei parantanutkaan).

        Ihmisessä täytyy silloin olla jokin vika. Hän ei ole oikeassa uskossa tai tämä on riivattu.

        jos tulet seurakuntaan ja myönnät elämäsi olleen kärsimystä ja ahdingossa eläneen ihmisen avunhuutoa...olen huomannut että nuo ihmiset pitävät ihmistä itsesyypäänä ahdistukseensa ja siten lyövät raamatulla päähän...ja tekevät sitten siitä mitä olet luottamuksellisesti sanonut tai vilpittömästi kertonut saarnan aiheen,liittäen saarnaan ilmoittamasi asita,jotka olet vilpittömästi ilmoittanut...minusta vaikka tunnustaudunkin olemaan harras uskovainen nosttattaa vain vihantunteita...inhon tunnetta noita seurakuntia kohtaan, olin aina puolustanut kiivaastikkin eri seurakuntien olemassaoloa,mutta huomaan että kyseiset laitokset eivät kaipaa mitään puolustelemista...katoaisivat vain olemasta


      • tarjoa pelastuksen sanomaa
        myöskin vastaavaa kirjoitti:

        jos tulet seurakuntaan ja myönnät elämäsi olleen kärsimystä ja ahdingossa eläneen ihmisen avunhuutoa...olen huomannut että nuo ihmiset pitävät ihmistä itsesyypäänä ahdistukseensa ja siten lyövät raamatulla päähän...ja tekevät sitten siitä mitä olet luottamuksellisesti sanonut tai vilpittömästi kertonut saarnan aiheen,liittäen saarnaan ilmoittamasi asita,jotka olet vilpittömästi ilmoittanut...minusta vaikka tunnustaudunkin olemaan harras uskovainen nosttattaa vain vihantunteita...inhon tunnetta noita seurakuntia kohtaan, olin aina puolustanut kiivaastikkin eri seurakuntien olemassaoloa,mutta huomaan että kyseiset laitokset eivät kaipaa mitään puolustelemista...katoaisivat vain olemasta

        vaan kadotuksen tuomiota,ovat liittyneet kivikourassa valmiina kivittämään apua hakeneen syntisen....

        kivet kädessä....valmiina...kops...kops...osuu maaliinsa...menestysteologia on hieman darwinismia vastaava oppi...vahvimmat uskossaan selviytyvät ja heikot eivät pärjää...darwinismiteologiaa


      • joita kerrotaan
        tarjoa pelastuksen sanomaa kirjoitti:

        vaan kadotuksen tuomiota,ovat liittyneet kivikourassa valmiina kivittämään apua hakeneen syntisen....

        kivet kädessä....valmiina...kops...kops...osuu maaliinsa...menestysteologia on hieman darwinismia vastaava oppi...vahvimmat uskossaan selviytyvät ja heikot eivät pärjää...darwinismiteologiaa

        kristillisissä tapaamisissa,asioita joita ei kerrota eteenpäin ...ei tehdä yhden ihmisen ahdingosta ja edesottamuksista saarnan aihetta,mutta se onkin sitä vaitiolovelvollisuuden laiminlyömistä,hehkutellaan sillä kun tuolla syntisellä saastasäkillä menee huonosti,mutta menköön...meillä menestysteologeilla ei mitään ole luvassa kuin vain menestystä menestyksen päälle....


      • vielä, Tuom.
        Ex -hellari kirjoitti:

        Ehkä asia ei tule esille televisioiduissa lähetyksissä, mutta kyllä menestyksen teologia on vahvasti läsnä helluntailaisuudessa.

        Jeesus parantaa ja selvittää kaikki ongelmat. Kyllä siellä Jeesusta tyrkytetään ongelmaan kuin ongelmaan.

        Puhun kokemuksesta. Yksityisissä keskusteluissa asia tulee selvästi ilmi, ja myös herätyskokouksissa. Kysymyksessä on aivan tavallinen helluntaiseurakunta.

        Kansan Raamattuseura vetää valitettavasti samaa linjaa, joskin peitetymmin. KRS:n toimintaa kuvaa hyvin erään tämän palstan kirjoittajan kokemus kräsäläisestä joka julisti: "Minulla menee hyvin, koska minä uskon Jumalaan".

        uskossa? Vaikka olet eronnut hellareista. Ja mikä sai sinut eroamaan siitä? Eikö amerikkalainen onnen lupaus tuonuutkaan menestystä?


      • Ex-hellari
        vielä, Tuom. kirjoitti:

        uskossa? Vaikka olet eronnut hellareista. Ja mikä sai sinut eroamaan siitä? Eikö amerikkalainen onnen lupaus tuonuutkaan menestystä?

        Hellareissa oli liikaa valehtelua ja liikaa omaan napaansa tuijottelua. Monenlainen magia alkoi myös kyllästyttää.

        Eroaminen oli minulle ainoa oikea ratkaisu. Haluan olla rehellinen kristitty. Hellareissa sitä ei voinut olla.


    • sairaille

      Eräs Kansan Raamattuseuran uskova kävi psykiatrian klinikalla kiusaamassa potilaita. Hänen sanomansa heille oli: "Minulla menee hyvin, koska minä uskon Jumalaan". Henkilökunta antoi hänelle lopulta porttikiellon.

      Menestysuskonnolla voidaan lyödä todella kovaa sairaita ihmisiä.

    • sitkeästi

      Helluntaiseurakunnissa yhdistetään uskoontulo ja mielenterveys. Edellisestä seuraa jälkimmäinen. Ainakin tämä ajatus elää sitkeästi uskovien joukossa.

      Käytännössä tapahtuu kuitenkin usein aivan päinvastoin; kuuluuhan käännytysmenetelmiin pelottelu, syyllistäminen ja ihmisen oman uskon mitätöiminen. Olen nähnyt hyvin traagisiakin tapauksia.

      Sama myytti elää sitkeästi muissakin mm. Kansan Raamattuseurassa ja saattaahan se joissakin tapauksissa toimiakin esimerkiksi joidenkin alkoholiriippuvaisten kohdalla.

      Mutta mielen sairauksista kärsiville heidän oppinsa ovat hyvin vahingollisia.

    • Raamattu on hyvä!

      "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa MENESTYT ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin MENESTYY." 3Joh.2

      "Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään RIKASTUISITTE"
      2Kor.8:9

      "niin että te kaikessa VAURASTUEN voitte vilpittömästi harjoittaa kaikkinaista anteliaisuutta, joka meidän kauttamme saa aikaan kiitosta Jumalalle.
      2Kor.9:11

      "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin MYÖS KAIKKI TÄMÄ teille annetaan."
      Matt. 6:33

      "Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka RUNSAASTI ANTAA MEILLE KAIKKEA nautittavaksemme,"
      1Tim. 6:17

      • Katri Anneli

        Juuri näin. Otetaan Raamatun lauseita sieltä täältä, irrotetaan asia-/lauseyhteydestä ja tulkitaan niin, että saadaan oikeutus omalle päämäärälle. Samaa taktiikkaa käytti kiusaaja erämaassa Jeesuksen paastotessa 40 päivää.


      • Tuomitsija
        Katri Anneli kirjoitti:

        Juuri näin. Otetaan Raamatun lauseita sieltä täältä, irrotetaan asia-/lauseyhteydestä ja tulkitaan niin, että saadaan oikeutus omalle päämäärälle. Samaa taktiikkaa käytti kiusaaja erämaassa Jeesuksen paastotessa 40 päivää.

        seurakunta saattaisi koostuakin uskontojen uhrien joukosta. Niille jotka ovat pettyneet kokonaan kristinnuskoon tai uskontoihin, ei ole tarvetta valistella. Mutta kun olen nuilla muilla foorumeilla yrittänyt "PUHTAASEN" kristinuskoon johdattaa, niin on jo lauma kimpussa kaiken maailman uudestikastajahörhöjä sun muita , joilla ei ole omasta uskostaan alkeellisimpia käsityksiä.

        Se onkin suurimmalla osalla uskonnollisuutta. Menestyvää teologiaa kaikki tyyni. Kristus opetti kärsimyksen ja väärinymmärryksen ja vainon kautta. Sitä varmaan moni täälläkin on kokenut. Olette lähimpänä totuutta. Se mitä sillä teette on jokaisen oma asia. Olen kokenut em. kohtaloita kanssanne. Itse olen löytönyt Totuuden Jeesuksessa, niinpä ei minullakaan montaa ystävää ole. Uskovat ovat sen Kristuksen rakkauden tyystin unohtanut opistaan.

        On aika paradoksaalista, kun rakkaita lähimmäisiä löytyy ihan tavallisista uskonnottomista? En tiedä mihin he sydämessään uskovat, mutteivat kiistele kasteesta ja opista.

        näyttää, että kiihkomielliset atet ovat suurinpiirtein samanlaisia riidan kylväjiä kuin ns. uskoviksi itseään kutsuvat. Kyllä minä hengelläni aidon uskovan ja ystävän tunnistan.


      • Mietityttää

        Ote päiväkirjastani:

        Eilinen viha on laantunut.
        Se tuli jostain syvältä, en ymmärrä mistä.
        Huomasin vain vihaavani hirveästi ja mietin mitä.
        Huomasin vihaavani vallan merkkejä, rikkautta ja siitä syntyvää hylkäämistä.
        Vihasin kaikkea sitä ylpeyttä ja asemaa, minkä ihminen omistaa itselleen noiden merkkien vuoksi.

        Nyt olen tyyni, en enää vihaa, vaikka en pysty hyväksymäänkään.

        Herrani ja Vapahtajani, päästä minut itsekeskeisyydestäni !
        Armahda minut kantamaan oma vastuuni !
        Anna minulle rohkeutta !

        Eilen keskustelin ystäväni kanssa siitä, että kristityt eivät uhraa itseään ja elämäänsä Kristukselle.
        Miksi kaikki ympäristöhankkeet ovat ei-kristittyjen harteilla, he kantavat vastuun, he tuntevat huolta luomakunnan varjelusta. Mikä ahneus, vetelyyys ja välinpitäättömyys suurimpaa osaa meitä kristittyjä vaivaa ? Rukoilemme itsellemme autoja, omakotitaloja jne. ! Missä huoli lähimmäisistä ja kärsivästä luomakunnasta ? Mistä löytyy kristitty, jolle vain leipä ja vaatteet ovat kylliksi ? Kysyn tätä myös itseltäni ja häpeän. Onko Kristuksen seuraaminen yhteydessä mammonan palvontaan, miten muka maallinen rikkaus voisi olla merkki Jumalan siunauksesta ? Eikö se ole merkki pikemminkin ahneudesta ? En ikinä voi tuota ymmärtää ja hyväksyä ! En ikinä saata sovittaa noita kahta asiaa yhteen ! Herra, anna minulle viisautta ymmärtää tämä asia !


      • Tuom.
        Mietityttää kirjoitti:

        Ote päiväkirjastani:

        Eilinen viha on laantunut.
        Se tuli jostain syvältä, en ymmärrä mistä.
        Huomasin vain vihaavani hirveästi ja mietin mitä.
        Huomasin vihaavani vallan merkkejä, rikkautta ja siitä syntyvää hylkäämistä.
        Vihasin kaikkea sitä ylpeyttä ja asemaa, minkä ihminen omistaa itselleen noiden merkkien vuoksi.

        Nyt olen tyyni, en enää vihaa, vaikka en pysty hyväksymäänkään.

        Herrani ja Vapahtajani, päästä minut itsekeskeisyydestäni !
        Armahda minut kantamaan oma vastuuni !
        Anna minulle rohkeutta !

        Eilen keskustelin ystäväni kanssa siitä, että kristityt eivät uhraa itseään ja elämäänsä Kristukselle.
        Miksi kaikki ympäristöhankkeet ovat ei-kristittyjen harteilla, he kantavat vastuun, he tuntevat huolta luomakunnan varjelusta. Mikä ahneus, vetelyyys ja välinpitäättömyys suurimpaa osaa meitä kristittyjä vaivaa ? Rukoilemme itsellemme autoja, omakotitaloja jne. ! Missä huoli lähimmäisistä ja kärsivästä luomakunnasta ? Mistä löytyy kristitty, jolle vain leipä ja vaatteet ovat kylliksi ? Kysyn tätä myös itseltäni ja häpeän. Onko Kristuksen seuraaminen yhteydessä mammonan palvontaan, miten muka maallinen rikkaus voisi olla merkki Jumalan siunauksesta ? Eikö se ole merkki pikemminkin ahneudesta ? En ikinä voi tuota ymmärtää ja hyväksyä ! En ikinä saata sovittaa noita kahta asiaa yhteen ! Herra, anna minulle viisautta ymmärtää tämä asia !

        ns. kristittyjen palstoja, niin sieltä näet mikä heitä kiinnostaa? Oikeassa olemisen pakko. "Heillä on sisar Sodoman synti." Ainakin yksi niistä: ylpeys, omasta erehtymättömyydestä. Heillä on leivän yltäkylläisyyttä, mutta köyhää ja kurjaa heivät kädestä tartu. Vain pisteiden keruun toivossa, unohtamatta niitä köyhiä, jotka köyhää auttavat.


    • Täällä kuljemme kerran

      Kysyit, mitä pahaa on menestysteologiassa. Menestysteologialla viitataan uskomukseen, jonka mukaisesti uskomalla Jumalaan (ja/tai Jeesukseen) voidaan saavuttaa asioita tai saada omaisuutta tässä elämässä. Eli se, mikä on ihmisen elämä ulkoisesti, johtuu siitä, mitä ihminen on sisäisesti.

      Tosin tällainen määritelmä on kapea eikä tee oikeutta menestysteologialle. Kuitenkin pidän koko asiaa ihmisten keksintönä. Tietenkin jos ihminen alkaa uskoa siihen, että hän voi menestyä ja tehdä asioita menestyksen eteen, niin silloin hän menestyy. Jumala tai usko toimivat "boostina".

      Kun ihminen itsessään on liian heikko tai hänellä ei ole motivaatiota, usko voi antaa vahvuutta ja päämääriä. Toisaalta eihän siinä mitään pahaa ole, jos uskoo, että kaikki on Jumalan johdatuksessa. Siinä onkin eroa, uskooko menestyäkseen vai menestyykö uskoakseen, että elämä voi antaa runsain mitoin kaikkea hyvää, kun ihminen itse tekee ainakin puolet työstä eikä jää pyörittelemään peukaloitaan.

      Menestysteologia voi olla hyvää tai pahaa riippuen siitä, miten sitä käytetään. Jos uskotaan varmuuden vuoksi, silloin usko ei tule sydämestä. Jos uskotaan ja tehdään, niin ei siinä mitään pahaa ole, kunhan ei ajatella, että vähemmän menestyneet eivät ole samanlaisia ihmisinä kuin itse. Jos aletaan ajatella muista pahaa tai korottaa itseä muiden yläpuolelle, niin eihän se johda mihinkään hyvään.

      Kaikessa lienee paikallaan muistaa kultainen keskitie. Uskossa ja epäuskossa. Menestyksessä ja epäonnessa. Kaikki on sitä paitsi aika suhteellista. Jollekin menestyminen voi tarkoittaa sitä uutta autoa, kun taas jollekin toiselle menestys voi olla terveyttä tai perheen kanssa yhdessäoloa.

    • 333333

      Fundamentalistista raamatun tulkintaa.Sairasta touhua, ei ota todesta psykologista- sosiologista- teologista ym ym tutkittua tietoa ihmisestä.Tai käyttää tutkimustietoa omien fundamentalististen päämääriensä saavuttamiseen.Etenkään ei tukeudu historiallis kriittiseen raamatun tutkimukseen ja siitä saatuun tietoon.Voi olla todella tuhoavaa mielenterveyden häiriöistä kärsiville.

      • tuhottumieli

        Täälläpä yksi uhriutunut... Pää on aivan lumisohjoa vielä vuosien jälkeenkin,en tiedä enää,m illainen on se Jeesus,johon uskon,mikä on Hänen tahtonsa minun elämääni ja rukoilen itkien melkein joka päivä..Ilo on kaikonnut jonnekkin ja välillä vain jonkin oikein nostattavan ylistyslaulun kuullessani saatan riemastua julistamaan Jeesuksen elävän tai alkaa nauraa aivan holtittomasti..Kyllä,olen käynyt RHB:n humaltumiskokouksissa,ollut Kristillisen keskuksen toiminnassa jne. ja se on maksanut elämänhallintani,lapseni,terveyteni,kaiken.. :( En nuorena uskovana tiennyt mitä oli mikäkin ja nyt on maksettu aivan helvetillinen hinta kaikesta harhaopin julistajien valheista. Kaikki on mennyt,paitsi Jumala ja hetkittäin meinaan menettää uskonikin. Tapani Suonto on oikeastaan ainoa saarnaaja jota vielä uskallan juurijajuuri kuunnella :( HÄVETKÄÄ VI-TUN SADISTIT HIHHULIT!!! Jumala on kostava teille,mitä te ahneudessanne ja sokeudessanne ihmiskunnian himossanne heikkoja ja kurjia sorratte,se on varma!!!


    • Anonyymi

      Menestysteologia... no on seurakuntia joiden johtaja taloudellisesti elää työllään. Menestysteologia on mielestäni yksi näistä. Raha ja raha ja raha pyörii saarnojen aiheessa. Varmaan se vetoaa tietyn tyyppisiin ihmisiin.

      Mielestäni jokainen ihminen on arvokas ja Jumalan luoma. Sillä on tarkoituksensa mihin aikaan synnymme tänne maailmaan, kenen lapseksi jne. Raamatussakin on kertomuksia ihmiskohtaloista joissa Jumala tuntuu jopa unohtaneen ihmisen. Meidän kuitenkin tulisi luottaa Jumalan huolenpitoon ja rakkauteen. Hänellä onnsuunnitelma jokaiselle eikä Jumala luonut ketään ns huvikseen. Jumalan rakkauden mittari ei ole lapsensa taloudellinen menestyminen.

    • Anonyymi

      Jos Jumala on olemassa niin ne menestysteologian kannattajat on varmaan just niitä joille Jumala sanoo että menkää pois minun tyköäni, minä en tunne tuommosia.

      • Anonyymi

        "julistaa evankeliumia"

        "Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä
        riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi"
        Luuk: 12: 15

        "ja sanon sielulleni: "sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi, nauti lepoa, syö, juo ja iloitse".
        Mutta Jumala sanoi hänelle: "Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut ?

        Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä"
        Luuk: 12: 19 - 21


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe